Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

Załóż czapkę skinie :)

wt lis 12, 2002 8:51 pm

Czy ktoś z was zastanawiał się nad zrobieniem oddzielnie hełmów? Bo w 3e standardowo są wliczone w zbroje ale według mnie powinny być oddzielnie i np. jakiś mocny chełm mógłby nie tylko podnosić AC ale też przeciwnikowi zmniejszać wartość cr (np. x3 do x2) lub "zasięg (np. z 18-20 do 19-20). I przedewszystkim czy jakiś hełm oprócz teg z przyłbicą i takich zakrywających prawie całą twarz miałyby spell failure ?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lis 12, 2002 11:24 pm

Sprawê he³mów i ich wp³ywu na ochronê postaci porusza darmowy podrêcznik (w PDFie) Gryphon's Armoury - polecam zapoznanie siê z nim w tej sprawie (zapewne przyda siê te¿ w innych przypadkach 8) ).
 
B_Achus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: czw lis 07, 2002 8:13 am

śr lis 13, 2002 2:52 pm

Mozna tez przyjac zasade jak w Baldur's Gate... <br />Helm po prostu chroni przed krytykami...
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr lis 13, 2002 3:04 pm

<!--QuoteBegin-B_Achus+-->
B_Achus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mozna tez przyjac zasade jak w Baldur's Gate... <br />Helm po prostu chroni przed krytykami...
<br /> <br />Takie po prostu chroni przedkrytykami to bardzo potężna rzecz... Odpowiednikiem takiego przedmiotu jest armro of heavy fortification - przedmiot kosztujący ciężkie tysiące sztuk złota. <br /> <br />Nie tędy droga obawiam się. <br /> <br />Pozdra
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

śr lis 13, 2002 7:53 pm

Hm... Mam pomys³: <br /> <br />Wersja 1: przy ciosie krytycznym, wch³ania np. 1-2 obra¿eñ. No bo taki gruby he³m... :) <br /> <br />Wersja 2: przy critical threat, dostajesz ile¶ tam AC przeciwko critical rollowi. Jak wy¿ej, no bo taki gruby he³m... :) :) :) <br /> <br />W sumie, takie super-truper toto nie jest, ale nawet niez³e... Hm, co wy o tym my¶licie? Pomys³ napewno da siê jeszcze dopracowaæ...
 
Lord Winter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: śr maja 22, 2002 12:13 pm

czw lis 14, 2002 1:31 am

Hej... <br />A ja tak myślę, że raczej to nie tak... To powinno zależeć od rodzaju hełmu i jego wykonania. Ponieważ wielokrotnie czytało się lub "widziało" jak cięcie (dajamy na to krytyczne) niszczyło hełm, a wraz z nim swego nosiciela :evil: ... a jeszcze kiedy indziej czytało że jakiś hełm zapobiegł wyjątkowo potężnemu uderzeniu (dajmy na to też krytykowi) :razz: ... Zatem może wprowadzić jakiś podział lub np: <br />-normalny hełm chroni tylko przed krytykami broni zwykłych lub nie magicznych... <br />- natomiast hełm "jakiś tam" może ochronić przed jakimiś brońmi słabo umagicznionymi... <br /> Wkońcu przecierz zwykły stalowy (o powiedzmy grubości stali rzędu 0,5cm) podbity czymś miękkim nie winien równać się z bojowym szyszakiem (grubości 1cm i wykonanego z mithrilu)... :!: :?: :wink: <br />Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw lis 14, 2002 8:31 am

Nie rozumiem tylko skupienia się działania hełmu na blokowaniu obrażeń krytycznych... Wygląda to jak założenie, że wszelkie trafienia krytyczne dotyczą głowy. Tymczasem trafienie krytyczne to najczęściej uszkodzenie jakiegos ważnego organu - jest ich w człowieku znacznie więcej niż tylko te umiejscowione w głowie :wink: <br /> <br />Pozdra
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 9:18 am

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Sprawê he³mów i ich wp³ywu na ochronê postaci porusza darmowy podrêcznik (w PDFie) Gryphon's Armoury - polecam zapoznanie siê z nim w tej sprawie (zapewne przyda siê te¿ w innych przypadkach  8) ).
<br />Czy ktolwiek zapozna³ siê z tym akcesorium? Wed³ug mnie dobrze rozwi±zuje "problem" he³mów. Jedynie great helm daje +1 do AC (a oprócz tego wp³ywa na ograniczenie ruchów [-2 armor check penalty i 5% na arcane spell failure). Jeszcze closed faced helm wp³ywa na ruchy (-1 armor check penalty), ale nic poza tym. He³my raczej s³u¿± tylko jako dope³nienie wygl±du i bezpieczeñstwa dawanego przez pancerz...
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw lis 14, 2002 10:02 am

Ja się zapoznałem - między innymi stąd wynika moje krytykanctwo powyższych pomysłów. :wink: <br /> <br />Pamiętam, że w 2 edycji stosowałem przez chwilkę zasadę, że hełm dodawał 1 do AC, a great helm +2. Ale dosyć szybko mi przeszło - głównie z powodu naciągania przez graczy realiów pod takie rozwiązanie i niepotrzebne kłótnie z nimi. <br /> <br />Potem miałem tabelkę ze specyficznymi trafieniami krytycznymi i przy niektórych trafieniach hełm mógł ocalić życie (o ile sam wytrzymał takowe uderzenie). <br /> <br />Pozdra
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 10:31 am

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja siê zapozna³em - miêdzy innymi st±d wynika moje krytykanctwo powy¿szych pomys³ów.  :wink:  [...]
<br />W koñcu kto¶ czyta dok³adnie moje notki :wink: . <br /><!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Pamiêtam, ¿e w 2 edycji stosowa³em przez chwilkê zasadê, ¿e he³m dodawa³ 1 do AC, a great helm +2. Ale dosyæ szybko mi przesz³o - g³ównie z powodu naci±gania przez graczy realiów pod takie rozwi±zanie i niepotrzebne k³ótnie z nimi.[...]
<br />Dlatego warto braæ pod uwagê równie¿ minusy z tego wynikaj±ce, a moi gracze i tak raczej z tego nie skorzystaj± (nie lubi± ciê¿kich pancerzy). <br /><!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Potem mia³em tabelkê ze specyficznymi trafieniami krytycznymi i przy niektórych trafieniach he³m móg³ ocaliæ ¿ycie (o ile sam wytrzyma³ takowe uderzenie).[...]
<br />Stosowa³em co¶ podobnego :wink: .
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 1:43 pm

Armor check penalty wp³ywa na: <br />-równowagê (balance) - wydaje mi siê, ¿e ¼le wywa¿ony he³m mo¿e na to wp³yn±æ <br />-wspinaczkê (climb) - ogranicza widoczno¶æ, wiêc trudniej znale¼æ odpowiednie miejsca do chwytu <br />-ucieczkê z wiêzów (escape artist) - to zale¿y od sytaucji, ale mimo wszytko ogranicza wizjê, wiêc w pewnych warunkach wydaje siê to sensowne <br />-ukrywanie (hide) - nag³y refleks ¶wiat³a na he³mie <br />-skakanie (jump) - trochê jednak wa¿y, wiêc trudniej siê skacze <br />-ciche chodzenie (move silently) - mo¿e ocieraæ siê o pancerz lub nasilaæ odg³os oddechu <br />-kradzie¿ kieszonkowa (pik pocket) - ogranicza widoczno¶æ, wiêc utrudnia <br />-akrobatykê (tumble) - s±dze, ¿e w he³mie trudniej jest robiæ fiko³ki <br /> <br />Poza tym ze wzglêdu na wagê wp³ywa na p³ywanie (swim) - jak najbardziej sensowne. <br /> <br />Warto stosowaæ minus z armor check penalty do spostrzegawczo¶ci (spot), nas³uchiwania (listen) i przeszukiwania (search) - bo ogranicza te zmys³y.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 2:15 pm

Oba he³my rozpisane w Gryphon's Armoury i maj±ce armor check penalty s± ciê¿sze ni¿ 1kg: <br />-great helm 8 funtów (czyli oko³o 4 kg) <br />-open faced helm 3 funty (czyli oko³o 1,5 kg) <br />I wszytkie moje uwagi odnosz± siê do nich. <br />Je¶li he³m siê zmatowi, to mo¿na zmniejszyæ/zlikwidowaæ minus do ukrywania (mechanika tego nie zabrania, a w poprzedniej edycji by³o to jak najbardziej mo¿liwe).
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

czw lis 14, 2002 4:50 pm

A co powiecie na zmniejszenie w przypadku ciężkiedo hełmu "zakresu" trafienia krytycznego np. o 1 (np. z 18-20 na 19-20) ale nie mogącego go znieść całkowicie. Czyli np. że 20 i tak będzie krytykiem.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 4:58 pm

A mo¿e zastosowaæ zasadê z Neverwinter Nights? W tej grze he³m daje bonus do concentration (chyba +1).
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt lis 15, 2002 11:23 pm

Specjalne magiczne helmy mogą być dobre dla magow. Jako "pojemniki na zaklęcia". Czyli bonus do ilości zapamiętanych czarów. Kto powiedział że hełm musi pełnić tylko funkcję obronną :razz:
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

sob lis 16, 2002 12:17 pm

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Specjalne magiczne helmy mogą być dobre dla magow. Jako "pojemniki na zaklęcia". Czyli bonus do ilości zapamiętanych czarów. Kto powiedział że hełm musi pełnić tylko funkcję obronną  <br />
<br /> <br />Owszem, teraz jednak proponuje skupić się na zwykłych niemagicznych hełmach. Ponawiam moje pytanie: <br />A co powiecie na zmniejszenie w przypadku ciężkiedo hełmu "zakresu" trafienia krytycznego np. o 1 (np. z 18-20 na 19-20) ale nie mogącego go znieść całkowicie. Czyli np. że 20 i tak będzie krytykiem. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />A może zastosować zasadę z Neverwinter Nights? W tej grze hełm daje bonus do concentration (chyba +1). <br /> <br />
<br /> <br />Dla mnie bezsens.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob lis 16, 2002 1:16 pm

<!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />A może zastosować zasadę z Neverwinter Nights? W tej grze hełm daje bonus do concentration (chyba +1).
<br /> <br />Dla mnie bezsens.
<br />Czemu :?: Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym. Poza tym oddzielenie hełmu od pancerza ma sesn tylko przy krytykach. Jak DM opracuje sobie tabelę procentową że gracz przy krytyku i odpowiednim losowaniu z tabeli dostaje w czerep, to hełm może pomóc mu w dwóch rzeczach. Po pierwsze uniknąć dekapitacji, ogłuszenia itp. A po drugie zminiejszyć obrażenia zadane.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

sob lis 16, 2002 5:50 pm

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu :?: Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.
<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob lis 16, 2002 6:27 pm

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->A mo¿e zastosowaæ zasadê z Neverwinter Nights? W tej grze he³m daje bonus do concentration (chyba +1).
<br />Ale zamieszania wprowadzi³em t± notk± [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] . Ja tego nie wymy¶li³em 8) - to pomys³ twórców gry Neverwinter Nights :? . Ja go bynajmniej nie stosujê :mrgreen: ...
 
Nerull__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 03, 2002 5:38 pm

sob lis 16, 2002 6:42 pm

Ten go¶æ to ja:) zapomnia³em siê zalogowaæ:wink:
 
Dragonik__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: sob maja 25, 2002 11:51 pm

sob lis 16, 2002 8:34 pm

Wed³ug Mongoose Publishing - The quintessential fighter: <br />Spiked Helmet - small - 25 gp - 1d6 damage - 19-20/x2 - 3lb - piercing <br /> <br />No tak :) ale to jest helm do walczenia, a nie do obrony. W opisie tak¿e nie znalaz³em nic do AC czy criticali. Dlatego uwa¿am, ¿e HOUSE RULES s± najlepsze w tym momencie :) <br /> <br />Pozdra, <br />Dragonik
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob lis 16, 2002 9:24 pm

<!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu :?: Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.
<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.
<br />No pewnie, bo przytomność się traci po dostaniu pałką po nogach, rękach, a jak dostaniesz po głowie to nic ci nie dolega. Czy może się mylę :?:
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

ndz lis 17, 2002 2:50 pm

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu :?: Przecie¿ jak dostaniesz kijem po go³ym ³bie to bêdzie bardziej ci szumia³o, ni¿ jak by¶ dosta³ po owym ³bie zabepieczonym.
<br /> <br />Rend - Te¿ tak my¶la³em... <br /> <br />A mo¿e niech he³m wch³ania subdual damage? Nie jest to konieczne, ale takiemu wojowi, w fullplate, ¿eby go og³uszyæ, to bym próbowa³ ucelowaæ pa³k± w nie chronion± g³owê... A gdyby mia³ he³m, to by mi siê móg³ w oczy ¶miaæ :mrgreen:. <br />Ale ju¿ nawet na obrazkach w PH ciê¿sze zbroje ju¿ maj± he³my, wiêc mo¿e he³my bêd± do ulepszania ochrony przy np. light-medium armors? Chocia¿ nie wyobra¿am sobie z³odzieja w skórzanej ze skórzanym he³mem... :razz:
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

ndz lis 17, 2002 3:40 pm

Skórzane hełmy raczej nie, ale metalowe już tak. Poza tym taki koleś w płytówce z ćwiekowanym hełmem może być niezłym problemem dla mnicha.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn lis 18, 2002 12:21 pm

Na Dragonlance Nexus mo¿na znale¼æ niemagiczny Solamnic Helm, który daje +1 do AC/KP - interpretujcie to jak chcecie, ja tylko podaje przyk³ad 8) .
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pn lis 18, 2002 4:16 pm

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu :?: Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.
<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.
<br />No pewnie, bo przytomność się traci po dostaniu pałką po nogach, rękach, a jak dostaniesz po głowie to nic ci nie dolega. Czy może się mylę :?:
<br /> <br />Naprawdę mnie rozbawiłeś tym postem. Otóż concentration po pierwsze nic ci nie da gdy padasz nieprzytomny.... Chodziło mi o to, że gdyby tak zastosować hełm bo: <br /> <br />" jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym" <br /> <br />W takim razie mniej będzie cię bolało gdy dostaniesz po nogach zabezpieczonych a ból będzie mniejszy i będzie miał mniejszą szansę na rozproszenie maga. Może się mylę?
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pn lis 18, 2002 4:20 pm

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Uwaga techniczna - prosze o nie cytowanie kilkudziesięciu poprzednich postów, ale tylko tych wypowiedzi, do których się bezpośrednio odnosimy. <br />Pozdra<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości