B_Achus pisze:<br /> <br />Takie po prostu chroni przedkrytykami to bardzo potężna rzecz... Odpowiednikiem takiego przedmiotu jest armro of heavy fortification - przedmiot kosztujący ciężkie tysiące sztuk złota. <br /> <br />Nie tędy droga obawiam się. <br /> <br />Pozdra<!--QuoteEBegin-->Mozna tez przyjac zasade jak w Baldur's Gate... <br />Helm po prostu chroni przed krytykami...
Darklord pisze:<br />Czy ktolwiek zapozna³ siê z tym akcesorium? Wed³ug mnie dobrze rozwi±zuje "problem" he³mów. Jedynie great helm daje +1 do AC (a oprócz tego wp³ywa na ograniczenie ruchów [-2 armor check penalty i 5% na arcane spell failure). Jeszcze closed faced helm wp³ywa na ruchy (-1 armor check penalty), ale nic poza tym. He³my raczej s³u¿± tylko jako dope³nienie wygl±du i bezpieczeñstwa dawanego przez pancerz...<!--QuoteEBegin-->Sprawê he³mów i ich wp³ywu na ochronê postaci porusza darmowy podrêcznik (w PDFie) Gryphon's Armoury - polecam zapoznanie siê z nim w tej sprawie (zapewne przyda siê te¿ w innych przypadkach 8) ).
danant pisze:<br />W koñcu kto¶ czyta dok³adnie moje notki . <br /><!--QuoteBegin-danant+--><!--QuoteEBegin-->Ja siê zapozna³em - miêdzy innymi st±d wynika moje krytykanctwo powy¿szych pomys³ów. :wink: [...]
danant pisze:<br />Dlatego warto braæ pod uwagê równie¿ minusy z tego wynikaj±ce, a moi gracze i tak raczej z tego nie skorzystaj± (nie lubi± ciê¿kich pancerzy). <br /><!--QuoteBegin-danant+--><!--QuoteEBegin-->[...]Pamiêtam, ¿e w 2 edycji stosowa³em przez chwilkê zasadê, ¿e he³m dodawa³ 1 do AC, a great helm +2. Ale dosyæ szybko mi przesz³o - g³ównie z powodu naci±gania przez graczy realiów pod takie rozwi±zanie i niepotrzebne k³ótnie z nimi.[...]
danant pisze:<br />Stosowa³em co¶ podobnego .<!--QuoteEBegin-->[...]Potem mia³em tabelkê ze specyficznymi trafieniami krytycznymi i przy niektórych trafieniach he³m móg³ ocaliæ ¿ycie (o ile sam wytrzyma³ takowe uderzenie).[...]
Rend pisze:<br /> <br />Owszem, teraz jednak proponuje skupić się na zwykłych niemagicznych hełmach. Ponawiam moje pytanie: <br />A co powiecie na zmniejszenie w przypadku ciężkiedo hełmu "zakresu" trafienia krytycznego np. o 1 (np. z 18-20 na 19-20) ale nie mogącego go znieść całkowicie. Czyli np. że 20 i tak będzie krytykiem. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Darklord+--><!--QuoteEBegin--> <br />Specjalne magiczne helmy mogą być dobre dla magow. Jako "pojemniki na zaklęcia". Czyli bonus do ilości zapamiętanych czarów. Kto powiedział że hełm musi pełnić tylko funkcję obronną <br />
Darklord pisze:<br /> <br />Dla mnie bezsens.<!--QuoteEBegin--> <br />A może zastosować zasadę z Neverwinter Nights? W tej grze hełm daje bonus do concentration (chyba +1). <br /> <br />
Edo pisze:<br />Czemu Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym. Poza tym oddzielenie hełmu od pancerza ma sesn tylko przy krytykach. Jak DM opracuje sobie tabelę procentową że gracz przy krytyku i odpowiednim losowaniu z tabeli dostaje w czerep, to hełm może pomóc mu w dwóch rzeczach. Po pierwsze uniknąć dekapitacji, ogłuszenia itp. A po drugie zminiejszyć obrażenia zadane.<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklord+-->Darklord pisze:<br /> <br />Dla mnie bezsens.<!--QuoteEBegin--> <br />A może zastosować zasadę z Neverwinter Nights? W tej grze hełm daje bonus do concentration (chyba +1).
Rend pisze:<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.
Darklord pisze:<br />Ale zamieszania wprowadzi³em t± notk± [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] . Ja tego nie wymy¶li³em - to pomys³ twórców gry Neverwinter Nights . Ja go bynajmniej nie stosujê ...<!--QuoteEBegin-->A mo¿e zastosowaæ zasadê z Neverwinter Nights? W tej grze he³m daje bonus do concentration (chyba +1).
Edo pisze:<br />No pewnie, bo przytomność się traci po dostaniu pałką po nogach, rękach, a jak dostaniesz po głowie to nic ci nie dolega. Czy może się mylę<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Rend+-->Rend pisze:<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.
Rend pisze:<br /> <br />Rend - Te¿ tak my¶la³em... <br /> <br />A mo¿e niech he³m wch³ania subdual damage? Nie jest to konieczne, ale takiemu wojowi, w fullplate, ¿eby go og³uszyæ, to bym próbowa³ ucelowaæ pa³k± w nie chronion± g³owê... A gdyby mia³ he³m, to by mi siê móg³ w oczy ¶miaæ . <br />Ale ju¿ nawet na obrazkach w PH ciê¿sze zbroje ju¿ maj± he³my, wiêc mo¿e he³my bêd± do ulepszania ochrony przy np. light-medium armors? Chocia¿ nie wyobra¿am sobie z³odzieja w skórzanej ze skórzanym he³mem...<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu Przecie¿ jak dostaniesz kijem po go³ym ³bie to bêdzie bardziej ci szumia³o, ni¿ jak by¶ dosta³ po owym ³bie zabepieczonym.
Rend pisze:<br /> <br />Naprawdę mnie rozbawiłeś tym postem. Otóż concentration po pierwsze nic ci nie da gdy padasz nieprzytomny.... Chodziło mi o to, że gdyby tak zastosować hełm bo: <br /> <br />" jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym" <br /> <br />W takim razie mniej będzie cię bolało gdy dostaniesz po nogach zabezpieczonych a ból będzie mniejszy i będzie miał mniejszą szansę na rozproszenie maga. Może się mylę?<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Edo+-->Edo pisze:<br />No pewnie, bo przytomność się traci po dostaniu pałką po nogach, rękach, a jak dostaniesz po głowie to nic ci nie dolega. Czy może się mylę<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Rend+-->Rend pisze:<br /> <br />W takim razie zbroje, nagolennice, pasy, rękawiczki, płaszcze, futra też powinny zwiększać concentration.<!--QuoteEBegin--> <br />Czemu Przecież jak dostaniesz kijem po gołym łbie to będzie bardziej ci szumiało, niż jak byś dostał po owym łbie zabepieczonym.