<!--QuoteBegin-Night Elf+-->
Night Elf pisze:<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:<!--QuoteEBegin-->Natomiast w Skullport jest ju¿ trochê pro¶ciej - tam stra¿nikami s± "tajemnicze" czaszki o potê¿nych mocach magicznych. One tam odpowiadaj± za utrzymaniu spokoju.
<br />
<br />Darklord jak mozesz to powiedz wiecej o tych czaszkach. Czy wiadomo kto je stworzyl i od kiedy sa strazniczkami Skullport'u ?? Jak bys mogl napisz jak najwiencej, bo nie wiem jakie moge jeszcze zadac pytania na ich temat [nieliczac standardowych]
<br />Ich rozpiska jak na razie istnieje tylko dla
2E (byæ mo¿e do
3.5 pojawi siê w zapowiadanym
Underdark). Mo¿na j±/je znala¼æ w podrêczniku
Skullport na stronach 21-23.
<br />Istnieje kilka teorii na temat ich powstania:
<br />1. S± to "pozosta³o¶ci" po staro¿ytnej rasie ¿yj±cej w tutejszych (pod Waterdeep) jaskiniach.
<br />2. S± to konstrukty stworzone przez nekromantê Shradina Mulophora.
<br />3. S± to manifestacje bóstw trzymaj±cych pieczê nad Skullportem.
<br />Jednak pr±wd± jest (nieznan± prawie nikomu), ¿e czaszki s± wynikiem zbiegu okoliczno¶ci - przeprowadzania magicznego eksperymentu przez netherilskich arkanistów z Enklawy Sargauth, gdy Karsus wprowadzi³ zamieszanie w Osnowie (przez rzucenie swego zaklêcie i doprowadzenie do upadku Netherilu). Umys³y 13 najpotê¿niejszych arkanistów po³±czy³o siê i "zamieszka³o" w czaszkach. Ich historia jest d³u¿sza, ale nie bêdê jej teraz ca³ej opisywa³...
<br />Wiadomo, ¿e nie s± to martwiaki oraz ¿e nie s± z³ymi istotami.
<br />U¿ywaj± staro¿ytnego jêzyka i posiadaj± nieziemsk± inteligencjê.
<br />Mo¿na je porównaæ do inteligentnych artefaktów przywi±zanych do Skullportu (nie potrafi± wyj¶æ poza ten obszar) i nie mog± byæ zniszczone zanim wpierw nie zniszczy siê magicznej woali/os³ony/okrycia Skullportu (któr± miêdzy chroni Halaster, gdy¿ sam czê¶cio z niej korzysta).
<br />Ka¿da z 13 oryginalnych czaszek ma czaszki wasalne (stworzone z pokonanych magów) oraz potrafi wezwaæ magiczne cienie (
wizshades) [te¿ z "biednych" magów].
<br />Trochê o mocach:
<br />1. Oryginalne czaszki: wysokie KP, niez³a kostkowo¶æ, szybki lot, wiele odporno¶ci, niez³a odporno¶æ na czary, wymagana magiczna broñ by raniæ, rzucaj± czary jak 36-poziomowy czarodziej (teraz pewno zaklinacz...), wysoki Intelekt, zdolno¶æ przyzywania magicznych cieni (
wizshades)
<br />2. Czaszki wasalne: wolniejszy lot i mniejsza kostkowo¶æ (o po³owê), odporno¶ci, mniejsza odporno¶æ na czary, wymagana s³absza broñ magiczna do ranienia, rzucanie
niewidzialno¶ci, przyzywanie mniejszej ilo¶ci magicznych cieni (
wizshades), mniejszy Intelekt
<br />3. Magiczne cienie (
wizshades): potrafi± lataæ, s± do¶æ ¿ywotne, odporno¶æ na czary, potrafi± rzucaæ losowy czar co rundê
<br />[Nie mogê podaæ pe³nych rozpisek... Dlatego piszê ogólnikowo.]