Zrodzony z fantastyki

 
Caios
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: sob wrz 14, 2002 12:35 pm

Welcome to The City of Union House of Epic Commoners

pn cze 16, 2003 2:23 pm

W³a¶nie, Czy kto¶ ma jaki¶ pomys³ na epickie miejsca w FR?? <br />I w drug± stronê miejsce epickich organizacji w FR (w konfrontacji z nieepickimi organizacjami np harfirzami)
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn cze 16, 2003 4:34 pm

Najbli¿sze miejsce, które mo¿na by pod³±czyæ pod nazwê epickie miasto, to Waterdeep i okolice (czyli Skullport i Podgórze [Undermountain]). Jest one do¶æ du¿e, do¶æ tolerancyjne, mo¿na tam spotkaæ potê¿ne postacie [szczególnie w czê¶ci podziemnej] i w miare ³atwo tam o portale na inne p³aszczyzny.
 
Caios
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: sob wrz 14, 2002 12:35 pm

pn cze 16, 2003 4:59 pm

Jakie¶ pomys³y na zachowanie "status quo" w takiej sytuacji? <br /> <br />Stra¿ w Waterdeep (cytat "well armed with leather armor and clubs") chyba nie poradzi sobie z 1 epickim bohaterem.
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

pn cze 16, 2003 5:02 pm

Nie jestem znawc± FR, ale wydaje mi siê ¿e Ravens Bluff by³o by dobrym wyborem. Proszê ekspertów o weryfikacjê.
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

pn cze 16, 2003 6:33 pm

Obydwa miasta nadaj± siê do tego celu. Poza tym, mo¿na na to spojrzeæ z innego punktu widzenia: "retool behind the scenes" (ELH, s. 104). Przecie¿ nic nie stoi na przeszkodzie rozwojowi bardziej znacz±cych BN-ów. Ca³y ¶wiat FR mo¿na zmodyfikowaæ w taki sposób, aby sta³ siê grywalny dla epickich postaci. Co wiêcej, nie trzeba tego robiæ gwa³townie. Mo¿na stopniowo... <br /> <br />Oczywi¶cie wiem, ¿e nie jest to typowy, stricte epicki setting. Jednak nie jestem zwolennikiem z gruntu epickich "ekosystemów" typu City of Union. Trochê to dyskontuje epicko¶æ i potêgê bohaterów. No, ale je¶li kto¶ bardzo chce, zawsze pozostaje Sigil :) To miasto ma praktycznie nieograniczony potencja³. Nie oznacza to wcale, ¿e gracze musz± przestaæ czuæ siê np. Amnijczykami czy obywatelami innej krainy Faerunu. W koñcu mo¿na stale uczestniczyæ w najbardziej spektakularnych rozgrywkach miêdzy planami, a na Torilu dzia³aæ gdy wymaga tego sytuacja i dzieje siê co¶ wa¿nego dla losów ¶wiata.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn cze 16, 2003 6:34 pm

<!--QuoteBegin-caios+-->
caios pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jakie¶ pomys³y na zachowanie "status quo" w takiej sytuacji? <br /> <br />Stra¿ w Waterdeep (cytat "well armed with leather armor and clubs") chyba nie poradzi sobie z 1 epickim bohaterem.
<br />Na epików trzeba ruszyæ z gildiowymi magami i wsparciem najemników (mo¿na te¿ doliczyæ kilku potê¿nych mieszkañców) - to chyba najlepsze wyj¶cie. <br />Natomiast w Skullport jest ju¿ trochê pro¶ciej - tam stra¿nikami s± "tajemnicze" czaszki o potê¿nych mocach magicznych. One tam odpowiadaj± za utrzymaniu spokoju. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Ezy Ryder+-->
Ezy Ryder pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie jestem znawc±  FR, ale wydaje mi siê ¿e Ravens Bluff by³o by dobrym wyborem. Proszê ekspertów o weryfikacjê.
<br />To miasto te¿ by siê nada³o. Jest to jedno z ulubionych miejsc spoczynku dla weterenów, wiêc sprawy bezpieczeñstwa da siê jako¶ rozwi±zaæ.
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

pn cze 16, 2003 7:20 pm

Co sadzicie o Calimport?? <br />Wydaje mi sie ze i tam epiccy bohaterowie mieliby czego szukac <br /> <br />Jesli zas chodzi o FR jako setting pod ELH to serdecznie polecam arcane age - Netheril ewentualnie Imaskar albo Narfell.... tam mozna sie "wykazac".... tyle ze potem trzeba zmieniac / uaktualnic timeline :wink:
 
Night Elf
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 03, 2002 4:14 pm

pn cze 16, 2003 7:22 pm

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Natomiast w Skullport jest ju¿ trochê pro¶ciej - tam stra¿nikami s± "tajemnicze" czaszki o potê¿nych mocach magicznych. One tam odpowiadaj± za utrzymaniu spokoju. <br />
<br />Darklord jak mozesz to powiedz wiecej o tych czaszkach. Czy wiadomo kto je stworzyl i od kiedy sa strazniczkami Skullport'u ?? Jak bys mogl napisz jak najwiencej, bo nie wiem jakie moge jeszcze zadac pytania na ich temat [nieliczac standardowych]
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn cze 16, 2003 8:35 pm

<!--QuoteBegin-Night Elf+-->
Night Elf pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Natomiast w Skullport jest ju¿ trochê pro¶ciej - tam stra¿nikami s± "tajemnicze" czaszki o potê¿nych mocach magicznych. One tam odpowiadaj± za utrzymaniu spokoju. <br />
<br />Darklord jak mozesz to powiedz wiecej o tych czaszkach. Czy wiadomo kto je stworzyl i od kiedy sa strazniczkami Skullport'u ?? Jak bys mogl napisz jak najwiencej, bo nie wiem jakie moge jeszcze zadac pytania na ich temat [nieliczac standardowych]
<br />Ich rozpiska jak na razie istnieje tylko dla 2E (byæ mo¿e do 3.5 pojawi siê w zapowiadanym Underdark). Mo¿na j±/je znala¼æ w podrêczniku Skullport na stronach 21-23. <br />Istnieje kilka teorii na temat ich powstania: <br />1. S± to "pozosta³o¶ci" po staro¿ytnej rasie ¿yj±cej w tutejszych (pod Waterdeep) jaskiniach. <br />2. S± to konstrukty stworzone przez nekromantê Shradina Mulophora. <br />3. S± to manifestacje bóstw trzymaj±cych pieczê nad Skullportem. <br />Jednak pr±wd± jest (nieznan± prawie nikomu), ¿e czaszki s± wynikiem zbiegu okoliczno¶ci - przeprowadzania magicznego eksperymentu przez netherilskich arkanistów z Enklawy Sargauth, gdy Karsus wprowadzi³ zamieszanie w Osnowie (przez rzucenie swego zaklêcie i doprowadzenie do upadku Netherilu). Umys³y 13 najpotê¿niejszych arkanistów po³±czy³o siê i "zamieszka³o" w czaszkach. Ich historia jest d³u¿sza, ale nie bêdê jej teraz ca³ej opisywa³... <br />Wiadomo, ¿e nie s± to martwiaki oraz ¿e nie s± z³ymi istotami. <br />U¿ywaj± staro¿ytnego jêzyka i posiadaj± nieziemsk± inteligencjê. <br />Mo¿na je porównaæ do inteligentnych artefaktów przywi±zanych do Skullportu (nie potrafi± wyj¶æ poza ten obszar) i nie mog± byæ zniszczone zanim wpierw nie zniszczy siê magicznej woali/os³ony/okrycia Skullportu (któr± miêdzy chroni Halaster, gdy¿ sam czê¶cio z niej korzysta). <br />Ka¿da z 13 oryginalnych czaszek ma czaszki wasalne (stworzone z pokonanych magów) oraz potrafi wezwaæ magiczne cienie (wizshades) [te¿ z "biednych" magów]. <br />Trochê o mocach: <br />1. Oryginalne czaszki: wysokie KP, niez³a kostkowo¶æ, szybki lot, wiele odporno¶ci, niez³a odporno¶æ na czary, wymagana magiczna broñ by raniæ, rzucaj± czary jak 36-poziomowy czarodziej (teraz pewno zaklinacz...), wysoki Intelekt, zdolno¶æ przyzywania magicznych cieni (wizshades) <br />2. Czaszki wasalne: wolniejszy lot i mniejsza kostkowo¶æ (o po³owê), odporno¶ci, mniejsza odporno¶æ na czary, wymagana s³absza broñ magiczna do ranienia, rzucanie niewidzialno¶ci, przyzywanie mniejszej ilo¶ci magicznych cieni (wizshades), mniejszy Intelekt <br />3. Magiczne cienie (wizshades): potrafi± lataæ, s± do¶æ ¿ywotne, odporno¶æ na czary, potrafi± rzucaæ losowy czar co rundê <br />[Nie mogê podaæ pe³nych rozpisek... Dlatego piszê ogólnikowo.]
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

wt cze 17, 2003 8:46 pm

<!--QuoteBegin-Halgir Seth+-->
Halgir Seth pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co sadzicie o Calimport?? <br />Wydaje mi sie ze i tam epiccy bohaterowie mieliby czego szukac
<br />O, zdecydowanie! To wielkie miasto, swoiste Waterdeep po³udnia. Mnóstwo tajemnych gildii, mrocznych typów, potê¿nych ale nie szukaj±cych splendoru postaci... Specyficzny charakter Calimportu pozwala na praktycznie dowoln± elastyczno¶æ. Powiedzia³bym, idealne ¶rodowisko dla wysokopoziomowców i MG z inwencj±.
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

śr cze 18, 2003 9:40 am

Jeszcze o Calimporcie - specyficzna architektura plus podzial administracyjny moze byc jednym z pomyslow na przygody dla epikow <br /> - np. gracze poprzez koneksje rodzinne dostaja kazdy po sabbachu w jednej z dzielnic - mozna z tego skontruowac ciekawa kampanie opierajaca sie na intygach, polityce etc. <br />Zainteresowanym polecam TSR 9589 - dodatek poswiecony Calimportowi z 2e <br />Kolejna propozycje: <br />Shou Lung, ewentualnie Kozakura mogly by byc ciekawymi miejscami... <br />Epicy w Kara-tur - co sadzicie o tym??
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr cze 18, 2003 1:59 pm

<!--QuoteBegin-Halgir Seth+-->
Halgir Seth pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Epicy w Kara-tur - co sadzicie o tym??
<br />Wydaje mi siê to ciekawym pomys³em. Kultura orientalna dostarcza do¶æ du¿o schematów epickich postaci (patrz legendy/mity), wiêc nie widzê ¿adnych przeszkód 8) .
 
NeoBoala
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 2:31 pm

pn cze 30, 2003 3:46 am

Dla mnie epickim Baldurs Gate jest to do¶æ du¿e i bogate miasto z wielkimi kana³ami. Ma ono swoj± historiê, jak¿e ciekaw± (chodzi mi o historiê Baldurana). No i wogóle ka¿dy kto przeszed³ Bg1 musia³ tam byæ co ¶wiadczy o tym, ¿e by³o tam wielu wielkich bohaterów. :evil: <br />No i nawet s± ksi±¿ki z tytó³em takim samym jak nazwa tego miasta.
 
Dantrag_the_drow
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 19, 2003 11:33 pm

śr lip 02, 2003 10:18 pm

Wed³ug mnie do takich miejsc mo¿na z pewno¶ci± zaliczyæ tajemniczy[przynajmniej dla mnie :) ]Calimport , ka¿da nawet epicka postaæ powinna czuæ ogrom prawie 100 ty¶. mieszkañców. <br />No i ma wielkie kana³y które z pewno¶ci± bij± Wrota Baldura na g³owe :evil:
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

śr lip 02, 2003 10:30 pm

Dobrymi miejscami są: <br />Halruaa i Nimbral, pełno tam potężnych magów i innych dziwnych NPC (Nimbrańscy rycerze na przykład).
 
Dante__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 10, 2002 8:13 am

wt lip 08, 2003 10:59 am

Miasto Thentia nie za du¿e, kilka epickich postaci, które odpieraj± ataki Twierdzy Zenthil, piratów, Cloaks of Mulmaster. Jeden mag jest jedn± niewiadom± przisz± oni Scattercoak CN? male?human?W18?. Odkrycie prawdy o nim mo¿e byæ i¶cie epick± przygod±
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

wt lip 08, 2003 11:09 am

Kolejne miejsce dla epickich postaci - Srebrne Pogranicze <br />kilka postaci plus cala masa pomyslow na przygody - Underdark, polityka, treants z High Forest <br />ewentualnie dla graczy ktorzy nie znaja dobrze historii moznaby odegrac jeszcze raz upadek Hellgate Keep
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

wt lip 08, 2003 11:15 am

No i wogóle ka¿dy kto przeszed³ Bg1 musia³ tam byæ co ¶wiadczy o tym, ¿e by³o tam wielu wielkich bohaterów.
Zauwa¿ ¿e w BG1 to mia³o siê góra gdzie¶ 8 poziom, niezbyt to wielki bohater, a ju¿ na pewno nie epicki. Nie znam siê na tym zbyt dobrze, ale chyba Calimport móg³by byæ takim miastem.
 
NeoBoala
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 2:31 pm

wt lip 08, 2003 5:34 pm

Czy miasta podmroku mog± konkurowaæ w wielko¶ci i liczbie mieszkañców z miastami z powierzchni? Takie, np. Menzoberranzan.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lip 08, 2003 5:46 pm

<!--QuoteBegin-NeoBoala+-->
NeoBoala pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy miasta podmroku mog± konkurowaæ w wielko¶ci i liczbie mieszkañców z miastami z powierzchni? Takie, np. Menzoberranzan.
<br />Menzoberranzan ma do¶æ ma³± ludno¶æ - lekko ponad 20 000 drowów i oko³o 40 000 niewolników. <br />Ched Nasad mia³o wiêksz± populacjê: oko³o 30 000 drowów i oko³o 70 000 niewolników. <br />Gracklstugh i okoliczne budowle zamieszkuje oko³o 93 000 duergarów, oko³o 6 000 derro, 24 kamienne olbrzymy i oko³o 9 000 niewolników. <br />W Sshamath w sumie mieszka ponad 100 000 tysiêcy istot (drowów, niewolników...). <br />Pozosta³e znane miasta Podmroku nie przekraczaj± 30 000 mieszkañców, a czêsto maj± o wiele mniej. <br />Podsumowuj±c to nie ma co mówiæ o konkurencji pod wzglêdem liczby mieszkañców (pod wzglêdem wielko¶ci ju¿ szybciej).
 
Giotopoulos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: pt lis 22, 2002 5:24 pm

wt paź 28, 2003 7:26 pm

Tak na marginesie. Jakie s± stosunki pomiêdzy duergarami, a derro??
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr paź 29, 2003 12:03 am

<!--QuoteBegin-Giotopoulos+-->
Giotopoulos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tak na marginesie. Jakie s± stosunki pomiêdzy duergarami, a derro??
<br />Na marginesie. Nienajlepsze - dochodzi do walk miêdzy nimi i nie ³±cz± ich zazwyczaj sojusze.
 
Kiaryn'Veil Duskryn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2940
Rejestracja: wt lip 01, 2003 11:17 am

śr paź 29, 2003 12:09 am

?wietnym epickim miejscem by³aby te¿ Halruua - tam jest wielu niezwykle potê¿nych czarodziejów, a w szczególno¶ci stolica. Czy gdzie¶ jest jaki¶ dodatek dok³adniej opisuj±cy to miejsce?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr paź 29, 2003 12:11 am

<!--QuoteBegin-Kiaryn'Veil Duskryn+-->
Kiaryn'Veil Duskryn pisze:
<!--QuoteEBegin-->?wietnym epickim miejscem by³aby te¿ Halruua - tam jest wielu niezwykle potê¿nych czarodziejów, a w szczególno¶ci stolica. Czy gdzie¶ jest jaki¶ dodatek dok³adniej opisuj±cy to miejsce?
<br />Staroedycyjne The Shining South.
 
Tolek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 153
Rejestracja: pt lis 29, 2002 5:39 pm

śr paź 29, 2003 2:55 pm

Wiele ciekawych miejsc zosta³o wymienionych , ale mo¿na jeszcze wspomnieæ o Mulhorand i stworzyæ kampaniê w oparciu o okupacjê Untheru czy te¿ ³owy na Shuruppaka :evil: . Wiele mo¿liwo¶ci zarówno dla dru¿yn wspieraj±cych walkê o niepodleg³o¶æ , jak i dla najemników infiltruj±cych ruch oporu w Unther i doproadzaj±cy do jego upadku.
 
Giotopoulos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: pt lis 22, 2002 5:24 pm

śr paź 29, 2003 5:40 pm

No có¿ z ³owami na Shurppaka to musia³yby to byæ mocno epickie postacie. Tym potê¿nym cz³owiekiem interesuje siê przecie¿ wiele potê¿nych organizacji i ko¶cio³ów chc±cych pozyskaæ go dla siebie.
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

śr paź 29, 2003 7:23 pm

A Westgate? Gildia wampirów- złodziei kierowanych przez klon Manshoona... mniam :razz:
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt lip 13, 2004 7:42 am

Zawsze pozostaje państwo w którym rządzi SIMBUL. Jest wystarczająco epicka, no i zawsze może na pomoc wezwać swojego chłopaka. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] Tak naprawdę dla potężnych postaci Planescape i SpellJammer to wymażone miejsca. Nie trzeba się martwić o Time Line.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości