Zrodzony z fantastyki

 
Gryzlock__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2003 2:25 pm

Wiêzienie

wt cze 24, 2003 11:38 pm

Jaki¶ czas temu gra³em sobie w takiego crpga o nazwie "Morrowind". Bardzo zainteresowa³ mnie sposób w jaki tam by³o przedstawione przetrzymywanie postaci w wiêzieniu. Otó¿ gdy taki delikwent szed³ za karê do pud³a na d³u¿szy czas to po wyj¶ciu z niego spada³y mu ró¿ne cechy/ umiejêtno¶ci (niestety dok³adnie nie pamiêtam). <br />Zastanawiam siê czy nie wprowadziæ takiego urozmaicenia do D&D. <br />Za³ó¿my, ¿e postaæ zostaje zamkniêta na, powiedzmy, rok. ?yj±c w koszmarnych warunkach i bêd±c karmiona lichym wiêziennym wiktem powinna wyj¶æ z mamra wychudzona i wyniszczona. A wiêc od razu jakie¶ sta³e minusy do budowy/kondycji i charyzmy. No mo¿e do czasu, a¿ postaæ nie doprowadzi swojego zdrowia do poprzedniego stanu. A to nie powinno nast±piæ a¿ tak bardzo szybko.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

wt cze 24, 2003 11:54 pm

Ciekawy pomysł. Można w ten sposób za pakerne postacie trochę osłabić.
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

wt cze 24, 2003 11:54 pm

Uwa¿am to za dobry pomys³, je¶li tylko bêdê mia³ kiedy to sam go wykorzystam.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

Re: Więzienie

śr cze 25, 2003 12:00 am

<!--QuoteBegin-gryzlock+-->
gryzlock pisze:
<!--QuoteEBegin-->A więc od razu jakieś stałe minusy do budowy/kondycji i charyzmy. No może do czasu, aż postać nie doprowadzi swojego zdrowia do poprzedniego stanu. A to nie powinno nastąpić aż tak bardzo szybko.
<br />Dobre sobie. pomysł niezły ale niemal nie do zastosowania w swiecie D&D. Po prostu gdzy wyjdziemy z mamra, pożyczamy od znajowych forsę i idziemy do świątyni. Tam kapłan rzuca na nas Heal, i finito. Jesteśmy jak nowo narodzeni :) <br />Zastosowanie takiego pomysłu, wymagąłoby ograniczenia dostępu do świątyń (szlaki wysoko w niedostępnych górach). Takze należało by pomyśleć o ograniczeniach drużynowego kapłana :? Trudne...
 
Rafael__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 12:51 pm

śr cze 25, 2003 11:37 am

Wcale nie tego stanu nie mo¿naby³oby uleczyæ, to nie jest magiczne ani nadnaturalne, s³abniesz jak w naturze i czar ciê nie uleczy i kropeczka.
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

śr cze 25, 2003 11:42 am

To raczej nie jest i¿ tracisz czê¶æ maxymalnej i mo¿esz to odzyskaæ, jak by¶ poszed³ do wiêzienia i wróci³ to miê¶nie np mia³by¶ mniejsze i tyle.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr cze 25, 2003 11:45 am

To może zacytuje opis czaru Heal. <br /><!--QuoteBegin-System Reference Document+-->
System Reference Document pisze:
<!--QuoteEBegin-->It completely cures all diseases, blindness, deafness, hit point damage, and all temporary ability damage. It neutralizes poisons in the subject's system, so that no additional damage or effects are suffered. It offsets a feeblemind spell. It cures those mental disorders caused by spells or injury to the brain. Only a single application of the spell is needed to simultaneously achieve all these effects. <br />Heal does not remove negative levels, restore permanently drained levels, or restore permanently drained ability scores.
<br />Jedyna rzecz, której ten czar nie leczy to są permanentnie wyssane cechy, i poziomy. A takich trudno nabawić sie w więzieniu. Poza tym zawsze pozostaje czar Restoration. <br /><!--QuoteBegin-System Reference Document+-->
System Reference Document pisze:
<!--QuoteEBegin-->Restoration cures all temporary ability damage, and it restores all points permanently drained from a single ability score (caster's choice if more than one is drained).
<br />I nie poradzisz, możesz wyleczyć się magicznie, tak czy inaczej.
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

śr cze 25, 2003 1:11 pm

Rend, nie zapominaj ¿e istniej w grze damage, który mo¿na uleczyæ tylko na specjalne sposoby. Damage od odwodnienia, udaru s³onecznego, g³odu... Mo¿na by to rozwi±zaæ w ten sposób. <br /> <br />Do notki Renda: <br />Fakt. 8)
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr cze 25, 2003 1:14 pm

<!--QuoteBegin-Ezy Ryder+-->
Ezy Ryder pisze:
<!--QuoteEBegin-->Damage od odwodnienia, udaru słonecznego, głodu...
<br />O ile wiem takie urazy nigdy nie wyrażają się w utracie atrybutu (kondycji). Zawsze są to po prostu obrażenia.
 
Kiven Wilvarte
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob cze 21, 2003 3:58 pm

śr cze 25, 2003 1:36 pm

popieram Rend'a. <br />jedn± z bardziej dziadowskich cech FR i kilku innych settingów jest to, ¿e gracze na odpowiednim (i wcale nie wysokim )poziomie lub postacie z kas±, mog± mieæ serdecznie gdzie¶ wiêkszo¶æ zagro¿eñ jaki stawia przed nami rzeczywistosæ. tworcy systemu chyba nie dokonca przemysleli rowniez nature spoleczenstw zyjacych w swiecie, gdzie powrot ze stanu smierci, jest kwesti± pieniêdzy.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

śr cze 25, 2003 2:16 pm

Ale w więzieniu można też nauczyć się wielu rzeczy. Np współwięzień uczył cie będzie języka. Więc IMHO powinno to działać w dwie strony.
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

śr cze 25, 2003 2:28 pm

Mo¿na zrobiæ ¿e ma + 1 Bd. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Bo przecie¿ w wiêzieniu musia³ uczyæ siê wytrzyma³o¶ci i wytrwa³o¶ci. W wiêzieniu tzreba byæ "twardzielem" bo inaczej inni cie podepcz±.
 
Gryzlock__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2003 2:25 pm

śr cze 25, 2003 2:44 pm

<!--QuoteBegin-prEDOator+-->
prEDOator pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ale w wiêzieniu mo¿na te¿ nauczyæ siê wielu rzeczy. Np wspó³wiêzieñ uczy³ cie bêdzie jêzyka. Wiêc IMHO powinno to dzia³aæ w dwie strony.
<br />Oczywi¶cie. <br /> <br />W³a¶nie po to za³o¿y³em ten temat, ¿eby ludzie wpisywali swoje pomys³y co mo¿na straciæ, a co zyskaæ przez odsiadkê. <br />Nie upieram siê przy tym, ¿e akurat trzeba traciæ t± kondycjê. <br />Zastanawiam siê te¿ nad strat± i oczywi¶cie zyskiem na przyk³ad jaki¶ umiejêtno¶ci. Ale nic mi aktualnie nie przychodzi do g³owy, wiêc proszê was o pomoc. <br /> <br />Jest e¿ kwiestia postrzegania przez ludzi. Za³ó¿my, ¿e kto¶ odsiadywa³ wyrok i po wyj¶ciu chce zdobyæ jak±¶ pracê. To na logikê bior±c pracodawca bêdzie chêtniej zatrudnia³ kogo¶ z "czystym kontem", a nie by³ego wiê¼nia.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr cze 25, 2003 3:02 pm

<!--QuoteBegin-gryzlock+-->
gryzlock pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jest eż kwiestia postrzegania przez ludzi. Załóżmy, że ktoś odsiadywał wyrok i po wyjściu chce zdobyć jakąś pracę. To na logikę biorąc pracodawca będzie chętniej zatrudniał kogoś z "czystym kontem", a nie byłego więźnia.
<br />Tu jest problem. ?wiat D&D to nie jest nasza rzeczywistość, gdzie istnieją komputerowe bazy danych, kartoteki z odciskami palców i zębów. Tam nie trzeba iśc do jakiegoś biura by zmienić imię. <br />Poza tym taki więzień pojedzie do drugiej wioski, i tam ma już czyste konto. W D&D o wiele trudniej jest poznać w kimś przestępcę. Listy goncze przecież nie wiszą wieczność, a na nich jest tylko rysunek. Nie zdjecie. A przewoźnika, nie będzie obchodziło jakie kto miał konto, byle by dobrze karawanę ochraniał.
 
Haron__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 298
Rejestracja: pt sie 09, 2002 11:55 am

śr cze 25, 2003 8:22 pm

W wiezieniu mozna zdobyc bardzo przydatne kontakty. Zlodziej lub inny przestepca moze po skonczeniu odsiadki zglosic sie do ludzi, ktorych polecil mu np. jego kumpel z celi, w celu otrzymania kolejnej nielegalnej roboty, albo przylaczenia sie do bandy rzezimieszkow. Kumplowi z celi, z ktorym sie dzielilo wiezienne zycie z reguly pomaga sie na wolnosci - wspanialy watek na rozne przygody.
 
Caban
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz cze 22, 2003 9:03 pm

śr cze 25, 2003 9:10 pm

Wed³ug mnie powinno siê traciæ trochê punktów od umiejêtno¶ci, których w wiêzieniu nie mog³e¶ u¿ywaæ np. jazda konna.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

śr cze 25, 2003 9:46 pm

.
Ostatnio zmieniony wt wrz 12, 2023 5:21 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Caban
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz cze 22, 2003 9:03 pm

śr cze 25, 2003 9:51 pm

Nie koniecznie na zawsze trzeba straciæ, ale do czasu kiedy nie bêdziesz uje¿dza³ konia. Dok³adniej mówi±c kiedy twoja ranga spad³a z 12 do 8, a ty znowu zaczniesz je¼dziæ na koniach, to ona spowrotem zamieni siê w 12, a potem jak nie bêdziesz je¼dzi³ przez pewien okres, a bêdziesz na wolno¶ci, to nic ci siê nie odejmie.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr cze 25, 2003 11:29 pm

<!--QuoteBegin-Caban+-->
Caban pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dokładniej mówiąc kiedy twoja ranga spadła z 12 do 8, a ty znowu zaczniesz jeździć na koniach, to ona spowrotem zamieni się w 12 (...)
<br />To po co zmieniać, skoro już po jednym, dwóchrazach ponownego wykorzystywania umiejetnosci przywreaca się jej poprzedni stan :?: Bo skoro do pierwszego użycia jest spadek, to żadna zmiana.
 
Caban
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz cze 22, 2003 9:03 pm

śr cze 25, 2003 11:31 pm

Bo np. kto¶ bêdziê zmuszony do u¿ycia tej umiejêtno¶ci ( np. musi przed kim¶ uciekaæ ), a jest ¶wie¿o po wyj¶ciu z wiêzienia i troche zapomnia³ jak to siê robi³o.
 
Uimar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: pt sty 03, 2003 8:44 am

czw cze 26, 2003 12:45 am

Jest jedna "rzecz", któr± napewno mo¿na straciæ w wiêzieniu ... cnotê. <br /> <br />Poza tym: zêby, w³osy, jêzyk, oko, dom, maj±tek, ¿onê ... <br /> <br />Zyskaæ mo¿na: kontakty w pó³¶wiatku (gather information), czytania z warg (read lips), itd. - umiejêtno¶ci czysto z³odziejskich. Ale trzeba na nie wydaæ wolne punkty (ranks). <br /> <br />Takie rozpatrywanie sprawy ma sens, gdy wprowadzimy ograniczenia do rozwoju postaci - ¿e np. po awansie na kolejny poziom, nie mozna, ot tak sobie za nic, podnie¶æ poziom umiejêtno¶ci wiêcej ni¿ o 1-2 punkty. Je¶li postaæ ma nauczyciela, to owszem, mo¿na podnie¶æ o wiêcej.
 
MP_z_wrocka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: pt cze 27, 2003 8:20 am

sob cze 28, 2003 8:33 am

To dobry pomys³ dlatego ¿e gracze bêd± bardziej bali siê o swoj± postaæ ¿eby nie zosta³a schwytana i zosta³a od³±czona od grupy na d³ugi czas .
 
Tementhor
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 11:49 am

sob cze 28, 2003 11:38 am

Najczê¶ciej jednak towarzysze broni tego¿ schwytanego bez wzglêdu na charakter bêd± próbowali go uwolniæ. Chyba, ¿e nie by³ zbyt lubianym cz³onkiem dru¿yny, ale pomys³ wiêzienia i tak jest dobry.
 
Uimar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: pt sty 03, 2003 8:44 am

sob cze 28, 2003 11:09 pm

Wiêzienie zawsze powinno byæ miejscem nieprzyjemnym. Powinno odstraszaæ i generalnie powinno przynosiæ "straty", nie korzy¶ci. Gdyby wiêzienie przynosi³o du¿o korzy¶ci, wtedy jaki by³by sens jego istnienia ?
 
Ulkaster
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 25, 2003 4:09 pm

wt paź 21, 2003 7:02 pm

Dobrym pomys³em na przygodê mo¿e byæ w±tek "uwolnic kolege z wiezienia". Jednak na d³u¿sz± met± pomys³ ten siê za bardzo nie sprawdza, poniewa¿ gracz raczej nie bedzie chcial pó³ sesji siedziec i przygl±daæ siê, jak jego kumple próbuj± go odbiæ...
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

śr paź 22, 2003 10:26 am

Osadzenie bohatera w wiêzieniu wykorzystujê czasem na sesjach. Jest to te¿ sposób gdy jeden z graczy nie móg³ przyj¶c na sesjê a uwiêzienie jego postaci pasuje do przygody- dochodzi wtedy w±tek uwolnienia cz³onka druzyny z wiêzienia. Przy d³u¿szym pobycie postaæ wysz³aby niew±tpliwie os³abiona ale pomoc kap³ana lub d³ugi odpoczynek przywrócilyby jej si³y. <br />W wiêzieniu mog³aby nauczyæ siê nowych umiejêtno¶ci przede wszystkim z³odziejskich -nauczycieli pod dostatkiem. Pytanie jak by za tak± naukê zap³aci³a. <br />Wiêzienie mo¿e byæ te¿ pomys³em na utworzenie dru¿yny albo dla niej wyzwaniem <br />Ciekawe by³oby spojrzenie z drugiej strony -druzyna dostaje za zadanie opanowanie sytuacji w wiêzieniu gdzie zwykli stra¿nicy sobie nie radz± z wiêzniami typu magowie, bardowie, wysokopoziomowe opryszki
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

śr paź 22, 2003 6:06 pm

po wyjsciu z wiezienia postac moze miec dodatkowe punkty umiejetnosci zlodziejskich, ale tracilaby inne umiejetnosci (np. jazde konna), jednak w wypadku straconych rang (np. z ograniczeniem do -4/+4) przy zdobyciu poziomu jedna ranga wydana na ta umiejetnosc przywracalaby 2 rangi - np. BG stracil 4 rangi w jezdzie konnej (12-4=8), przy kolejnym poziomie wydaje trzy rangi na ta umiejetnosc (2*2+8+1=12+1=13), dwie rangi ida na przywrocenie starej wartosci i 1 dodatkowa <br /> <br />co wy na to?
 
Zelvherst
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: wt wrz 09, 2003 9:38 am

czw paź 23, 2003 12:31 pm

Raz moja postaæ zosta³a zamkniêta na miesi±c lub dwa w kopalni na przymusowych robotach. I wed³ug mojego Mg nie do¶æ ¿e nie dosta³em zadnych minusów to jeszcze dosta³em +1 do si³y. Takie kary mi sie podobaj± :)
 
Deenethor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn mar 03, 2003 1:21 pm

pt paź 24, 2003 12:59 pm

Raz moja postaæ zosta³a zamkniêta na miesi±c lub dwa w kopalni na przymusowych robotach. I wed³ug mojego Mg nie do¶æ ¿e nie dosta³em zadnych minusów to jeszcze dosta³em +1 do si³y.
<br /> <br />Z systemu autorskiego: kolega prowadzi³ dru¿ynê pocz±tkuj±cych postaci, jedna z nich posz³a do kamienio³omu za d³ugi... i musia³a prze¿yæ, kombinowaæ, z kim trzymac, z kim nie, itp, by³ handel... z tego co wiem scenariusz siê uda³ i by³ bardzo ciekawy... po roku czasu gry posatæ wysz³a bo odpracowa³a d³ug... sporo mocniejsza i m±drzejsza ni¿ przed odsiadk±... <br /> <br />Inna scenka, ca³a dru¿yna posz³a do mamra za jakie¶ grzychy (warhammer), na wolno¶ci zosta³ ¿ebrak, przez 3 dni czasu gry siedzia³ na placu przed wiêzieniem i... ¿ebra³... dru¿yna przez ten czas kombinowa³a jak wyj¶æ z ciupy... <br /> <br />A swoj± drog±, ciekaw jestem jak ciekawe sposoby wyj¶cia z pud³a wymy¶lali wasi gracze? <br /> <br />W m³otku raz bylismy zamkniêci w izolatkach i z mojej nie zd±¿y³ wyj¶æ stra¿nik, zanim siê ockn±³em, biedak zostawi³... eeee... krwaw± plamê na pod³odze, potem przekrad³em siê i uwolni³e resztê, a potem zniszczyli¶my w 4 osoby wiêzienie (2 magów).... eh, <br /> <br />Niech zyje wolno¶æ, wolno¶æ i swoboda

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość