Zrodzony z fantastyki

 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

Idealny Zaklinacz

czw lip 03, 2003 2:13 pm

Temat podobny do tego, autorstwa Ezraela Abn`Nerqula... tyle tylko ¿e chodzi mi o zaklinacza. Jakie wybieraæ dla niego umiejêtno¶ci atuty i czary (te ostatnie przysparzaj± mi najwiêcej problemów - tak du¿y wybór - tak ma³o miejsca) A mo¿e opowiedzie o prze¿yciach zwi±zanych z odgrywaniem postaci zaklinacza? O pomoc prosi BPG & MG (Bardzo Pocz±tkuj±cy Gracz & Mistrz Gry) :wink:
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

czw lip 03, 2003 2:18 pm

Zależy jakiego sorcerera chcesz uzyskać (a poza tym nie ma rzeczy idealnych)
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

czw lip 03, 2003 2:22 pm

Malaggar - Raczej taki przeznaczony do dzia³añ wojennych :wink: ... bo nasza dru¿yna nie jest raczej nastawiona na dyplomacjê i pokojowe rozwi±zywanie intryg.
 
Gin&Tonic
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 330
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 8:19 pm

czw lip 03, 2003 4:43 pm

Pod mechanikê Ci nie pomogê, bo nie lubiê tak my¶leæ, ale je¶li chcesz ciekaw± postaæ mo¿esz zagraæ np. 12-latkiem/k±. U zaklinaczy czasem talent magiczny objawia siê i rozwija szybko i intensywnie - no i nie potrzebuj± takich studiów jak czarodzieje. Dziecko, które si³± umys³u powala orka- to jest co¶ :mrgreen: (
 
Jacobivan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 181
Rejestracja: pt cze 27, 2003 9:51 pm

czw lip 03, 2003 10:45 pm

Co do mechaniki to koniecznie wez na 1 poz Spellcasting Prodigy, moze Bloodline of Fire jak grasz czlowiekiem. Nastepnie Spell Focus (Evocation), Greater Spell Focus, atuty metamagiczne albo Spell Focus (Necromancy). Ciekawy bylby tez sorcerer uzywajacy Improved Counterspell i Reactive Counterspell. Potem starasz sie miec po czarze z kazdej 'szkodliwej' (evocation, necromancy, transmutation) na wyzszych poziomach. I mozesz w czasie akcji wroga, bez przygotowywania akcji skontrowac jego czar. No i masz swoja normalna akcje (czar) Jest tez atut, ktory sprawia ze skontrowany czar ofensywny dziala na maga ktory go rzucil (nie pamietam nazwy). Dodajesz ten atut i voila!- masz zabojce magow! Dobre jest tez Arcane schooling- mozesz przygotowywac czary jak wizard. Quicken spell bez tego raczej sorcererowi sie nie przyda. Albo Twin Spell- dwa czary na runde, co prawda te same, ale podwojny Fireball nie jest zly. Featy sa z PHB, FRCS, ten ktorego nazwy nie pamietam jest chyba z Magic of Fearun.
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

śr sie 20, 2003 7:10 pm

I to wszystko???? Ludu, czy nikt na tym forum poza tymi trzema osobami nie gra zaklinaczem? We¼cie siê w gar¶æ i piszcie! [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

śr sie 20, 2003 7:48 pm

Xellosie, Jacobivan udzielił już naprawdę dobrych rad co do tworzenia zaklinacza. Ze swojej strony (mówię tu o D&D 3.0) polecam Spell Focus i Greater Spell Focus - Zaklinanie. Z odpowiednio dużą charyzmą wywindujesz ST odparcia twych czarów do naprawdę ładnej wartości. Zaklinanie może nie pomoże Ci w starciu z ożywieńcem czy konstruktem, ale Wstrzymanie osoby uczyni z Ciebie zabójcę wszelakich wojowników! Z beznadziejnym rzutem na Wolę, właściwie nie będą mieli szans wyrwać się ze Wstrzymania, a potem tylko coup de grace i koniec kariery nędznika... <br /> <br />Z drugiej strony, możesz postarać się o zdobycie prestiżówki Raumathari Battlemage i zająć się walką wręcz. Przyspieszony, osłonięty Tarczą, zmieniony Tenserem rozwalisz w walce wręcz niejednego przeciwnika..
 
Awatar użytkownika
Mirit
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 905
Rejestracja: ndz wrz 28, 2003 3:54 pm

śr sie 20, 2003 7:54 pm

Posłuchaj Malutki :). <br />Proponuję Ci jako bojowemu Zaklinaczowi nast. Atuty <br />SpellFire Wielder ( z Magic of Feyrun ) mozesz go wybrac tylko na 1 lvl. <br />Bardzo ?adny Atut :). ( daje Ci mozliwosc absorbowania magi i zamieniania jej , w energięleczniczą lub małe pociski, cos ala Kula Ognia ). <br /> <br />Proponuję również Eshew Materials ( nie musisz miec komponętów, przynajmniej tych które kosztują mniej niż 1 złota Moneta ). <br /> <br />Od tych atutów powinienes Zacząć :wink: Serio :mrgreen: . <br /> <br />Pozdrawiam
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

śr sie 20, 2003 11:59 pm

jak juz pisalem nieraz arcane preparatio - ze wzgledu na metamagie. <br />spellcasting prodigy tez jest niezle. <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

czw sie 21, 2003 9:20 pm

ja dodam od siebie, ¿e podstawa to spellcasting prodidgy i aracane schooling. Potem dobre s± item creaty(a przynajmniej stworzenie cudownej rzeczy) Umiejêtno¶ci to Spellcraft i Koncentracja. Wiêcej nie poitrzebujesz, zreszt± szkoda mieæ wiêcej inta graj±c zaklinaczem. Moja propozycja stat to <br />1.Charyzma <br />2. Zrêczno¶c <br />3.Roztropno¶æ <br />4. Budowa <br />5. Intelekt <br />6. Si³a <br />Co do czarów to koniecznie we¼ rozproszenie magii i kamienn± skóre. reszta dowolna ale jak planujesz walkê czarami to spell focus evocation,necromancy i transumtation s± przydatne. No i jak wspomnia³ kto¶ poprzednio improved conterspelling daje te¿ niez³e efekty. Jak bedê mia³ czas to napiszê co¶ o tle, historii i odgrywaniu takiej postaci.
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

czw sie 21, 2003 10:41 pm

re Qendi: Nekromancja jest beznadziejna, mniej więcej do 7 poziomu czarów. Władowywanie w nią Spell focusów to strata featów. Dla mnie optymalna kombinacja to: Zaklinanie na humanoidy, Trasmutacja i Wywolywanie na reszte. <br /> <br />Co do cech, ja rozdzielałbym punkty tak: <br />Charyzma - podstawa, czary i ST odparcia <br />Budowa - hp, koncentracja, Wytrwałość <br />Zrecznosc - KP, Refleks <br />Inteligencja - punkty na umiejetności <br />Roztropnosc - Wola <br />Sila - w sumie to nic, chyba, ze przemienisz się Tenserem i zaczniesz zabijać wręcz
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pt sie 22, 2003 9:55 am

<!--QuoteBegin-Matis99+-->
Matis99 pisze:
<!--QuoteEBegin-->re Qendi: Nekromancja jest beznadziejna, mniej wiêcej do 7 poziomu czarów. W³adowywanie w ni± Spell focusów to strata featów. Dla mnie optymalna kombinacja to: Zaklinanie na humanoidy, Trasmutacja i Wywolywanie na reszte.
<br />oczywi¶cie, ¿e nocro jest do kitu na s³abych poziomach. Wpisa³em to przez przypadek(a w³a¶ciwie czarnoksiê¿nika mojego gracza). CHodzi³o mi o: evocation, transmutation iconjuration <br /> <br /><!--QuoteBegin-Matias99+-->
Matias99 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co do cech, ja rozdziela³bym punkty tak:  <br />Charyzma - podstawa, czary i ST odparcia  <br />Budowa - hp, koncentracja, Wytrwa³o¶æ  <br />Zrecznosc - KP, Refleks  <br />Inteligencja - punkty na umiejetno¶ci  <br />Roztropnosc - Wola  <br />Sila - w sumie to nic, chyba, ze przemienisz siê Tenserem i zaczniesz zabijaæ wrêcz
<br />moim zdaniem siê mylisz zamieniaj±c budowê ze zrêczno¶ci± i m±dro¶æ z inteligencj±. po pierwsze zrêczno¶æ daje + do KP której zawsze za ma³o i polepsza refleks który pomaga przy pu³apkach i czarach(gdy trrzeba unikn±æ), daje te¿ bonusy do Inicjatywy a co za tym idzie szybsz± mo¿liwo¶æ rzucenia czarów <br /> <br />Po drugie: po cholerê czarnoksiê¿nikowi(tj zaklinaczowi) wiêcej jak 2-3 umiejêtno¶ci. Rzut obronny przeciw czarom(WOla) jest wa¿niejszy ni¿ 4 a potem 1 dodatkowy skillpoint. Moim zdaniem oby tylko intel nie by³ ujemny jest dobrze.
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

pt sie 22, 2003 12:05 pm

KP da się śmiało powiększyć takimi czarami jak mage armor, shield. Pośrednie zabezpieczenia dają stoneskin, mirror image, blur. Dobrze przemyślany zaklinacz nie potrzebuje tych kilku dodatkowych puntów AC ze Zręczności. Zaś inicjatywę da się zwiekszyć odpowiednimi featami. <br /> <br />Budowa sprawia, że nie dość, iż dłużej żyjesz, to jeszcze trudniej przerwać ci tkanie czaru i wykończyć trucizną/czarem zabijającym. Popatrz na Elminstera. Jest taki silny m.in. dlatego, iż ma niesamowitą Budowę. <br /> <br />Co do umiejętności - najważniejsze są trzy, zgadzam się. Koncentracja, Czarostwo i Wiedza tajemna. Ale z Int 10 na każdym poziomie mielibyśmy nań jedynie 2 pkt! A przy tworzeniu magicznych przedmiotów, warto mieć też jakieś rzemiosło czy alchemię.
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pt sie 22, 2003 3:43 pm

<!--QuoteBegin-Matis99+-->
Matis99 pisze:
<!--QuoteEBegin-->KP da siê ¶mia³o powiêkszyæ takimi czarami jak mage armor, shield. Po¶rednie zabezpieczenia daj± stoneskin, mirror image, blur. Dobrze przemy¶lany zaklinacz nie potrzebuje tych kilku dodatkowych puntów AC ze Zrêczno¶ci. Za¶ inicjatywê da siê zwiekszyæ odpowiednimi featami. <br /> <br />Budowa sprawia, ¿e nie do¶æ, i¿ d³u¿ej ¿yjesz, to jeszcze trudniej przerwaæ ci tkanie czaru i wykoñczyæ trucizn±/czarem zabijaj±cym. Popatrz na Elminstera. Jest taki silny m.in. dlatego, i¿ ma niesamowit± Budowê. <br /> <br />Co do umiejêtno¶ci - najwa¿niejsze s± trzy, zgadzam siê. Koncentracja, Czarostwo i Wiedza tajemna. Ale z Int 10 na ka¿dym poziomie mieliby¶my nañ jedynie 2 pkt! A przy tworzeniu magicznych przedmiotów, warto mieæ te¿ jakie¶ rzemios³o czy alchemiê.
<br />co kto lubi... ja tam zawsze polecam magom i czarnoksiê¿nikom wiêcej zrêczno¶ci, ale to nie jest konieczne. <br /> <br />co do umiejêtno¶ci to my¶la³em tutaj o cz³owieku zaklinaczu. Inne rasy powinny mieæ int na 12. Co do tworzenia popieram, ale uznajê, ¿e od tworenia magicznych przedmiotów jest mag... <br /> <br />po chwili: nie masz zbyt du¿o czarów wiêc nie mo¿esz sobie w³adowaæ zbroji maga i tarczy bo to zwyk³e marnotrawstwo znanych czarów(chyba ¿e masz specjalizacjê abjurator) wiêc jednak te dodatkowe punkty do KP przydaz± siê a poza tym s± ciekawsze atuty ni¿ ulepszona inicjatywa(np. spell focusy)
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pt sie 22, 2003 4:18 pm

Zgodnie z obietnic± kilka s³ów o backgroundzie, tle historii i innych sprawach odgrywaniowych. <br /> Zaklinacze(lub, jak kto woli czarnoksiê¿nicy) wystêpuj± w¶ród niemal wszystkich ras, nawet tych potwornych. S± to z regu³y osoby o silnej, wybijaj±cej siê ponad t³um osobowo¶ci i charakterze. Jest ich du¿o ³atwiej jednak spotkaæ w spo³eczeñstwach "niskomagicznych" jak np. krasnoludy czy orki ni¿ w tych gdzie jest sporo magii (np. elfy czy gnomy) jednak nie jest to regu³±, gdy¿ ka¿dy zaklinacz jest innym przypadkiem i trudno tu mówiæ o jakich¶ sk³onno¶ciach jak np. to, ¿e wiêcej jest zaklinaczy takiej a nie innej rasy. <br /> Zdolno¶ci zaklinaczy jako wrodzony talent objawiaj± siê w ró¿nym wieku i z ró¿nymi skutkami. Czasami(zw³aszcza w mocno magicznych spo³eczno¶ciach jak np. elfy) takie dzieci z talentem do magii s± wysy³ane do specjalnych szkó³ lub trafiaj± pod opiekê magów lub innych potê¿nych i bardziej do¶wiadczonych czarnoksiê¿ników gdzie ucz± siê kontrolowaæ swój dar(lub, jak kto woli przekleñstwo. Swoj± drog± to ciekawy pomys³- zaklinacz, który uwa¿a swoj± moc za przekleñstwo a nie dar i chce siê jej pozbyæ). Wtedy mo¿emy mówiæ o czarnoksiê¿nikach, którzy przeszli szkolenie i uczyli siê trochê o magii i o tym, co umiej± i robi±. Oprócz nich s± jeszcze tzw. dzicy czarnoksiê¿nicy, którzy sami doszli do wszystkiego, co umiej± i nie wiedz± jak to nazwaæ lub sprecyzowaæ, jednak umiej± ju¿ siê tym pos³ugiwaæ(takich jest najwiêcej w¶ród s³abych magicznie ras, jak np. krasnoludy). Tacy osobnicy s± w zupe³nie innej sytuacji ni¿ wyszkoleni, poniewa¿ dalej zdarza im siê dzia³aæ(i rzucaæ czary) po wp³ywem emocji, impulsów, czy sugestii. Kolejn± grup± zaklinaczy s± ci, którzy nad swoj± moc± nie panuj± zupe³nie, i którzy rzucaj± czary, gdy np. zdenerwuj± siê lub bêd± siê czego¶ baæ. Jest to zdecydowanie niebezpieczne( i trudne do odegrania), choæ dosyæ ciekawe(wyobra¼cie sobie, sytuacjê, w której pojawia siê czerwony smok, a cz³onek dru¿yny robi siê niewidzialny ze strachu). Kolejn± i w tej chwili ostatni±, jak± pamiêtam grup± czarnoksiê¿ników s± ci, którzy uwa¿aj± moc za przekleñstwo. Tacy osobnicy z regu³y unikaj± ¶wiata i wiod± pustelniczy tryb ¿ycia(lub wyruszaj± w ¶wiat, aby pozbyæ siê swojej mocy) i nie bêdê siê o nich rozwodzi³(jak kto¶ jest zainteresowany to zapraszam na priv). <br /> Co do historii to w³a¶ciwie mo¿na przyj±æ dowolno¶æ, z paroma wyj±tkami? <br />1. Pierwsze u¿ycie magii- Jest to prze³omowy moment w ¿yciu postaci, który nast±pi³ najczê¶ciej pod wp³ywem bardzo silnych emocji. Od tego momentu zaczynaj± siê objawiaæ wszystkie inne moce magiczne w postaci <br />2. Wyruszenie w ¶wiat w poszukiwanie przygód. Tutaj te¿(moim zdaniem) powinno nast±piæ jakie¶ wa¿ne wydarzenie i postaæ powinna mieæ siln± motywacje ¿eby post±piæ tak a nie inaczej i wyruszyæ. <br />Reszta historii w³a¶ciwie dowolna, lecz nie mo¿na zapomnieæ o ew. nauczycielu/szkole, je¿eli postaæ pochodzi z „wysokomagicznego” spo³eczeñstwa i pobiera³a nauki. <br /> Odgrywanie: Có¿.... Przede wszystkim postaæ powinna pozowaæ na wszechwiednego, którym rzecz jasna nie jest. Co¶ w stylu wiecznie u¶miechniêty nieco przem±drza³y go¶æ, który pakuje siê w ró¿ne bigosy przez swoje nieco za du¿e samo mniemanie. To jest niejako schemat z definicji zaklinacza z du¿± charyzm± i proponowanym przeze mnie ¶rednim(lub niewysokim) intelektem. Do tego trzeba dodaæ to, ¿eby unikaæ odpowiedzi na k³opotliwe pytania i na takie, których siê nie zna odpowiedzi( Z³oty strumieñ? Hm s³ysza³em, ¿e p³ynie on z gór czarnych, które s± siedzib± dla ró¿nej ma¶ci bestii miêdzy innymi dla straszliwych petryfikuj±cych wzrokiem meduz... Itd. Chodzi o to ¿eby maksymalnie zbaczaæ z tematy byle tylko nie daæ siê z³apaæ na niewiedzy). Resztê trzeba dopasowaæ indywidualnie do postaci, i tutaj pomóc nie za bardzo mogê radami ogólnymi.
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

pt sie 22, 2003 5:28 pm

Odejdê trochê od tematu (ale tylko troszeczkê :wink: ). Jak ma siê sprawa z Drowami - zaklinaczami. Czy s± oni tolerowani w spo³eczeñstwie, czy te¿ mo¿e zabijani natychmiast po odkryciu swojego talentu. Je¶li tak, to taki Drow uciekajacy przez korytarze Podmroku przed prze¶ladowcami, ucz±cy siê po drodze korzystaæ ze swych zdolno¶ci by³by niez³ym materia³em na postaæ (bior±c te¿ pod uwagê jego +2 do charyzmy)A mo¿e oni sami nie s± zachyceni z tego daru?? :roll:
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pt sie 22, 2003 6:13 pm

<!--QuoteBegin-Xellos+-->
Xellos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Odejdê trochê od tematu (ale tylko troszeczkê  :wink: ). Jak ma siê sprawa z Drowami - zaklinaczami. Czy s± oni tolerowani w spo³eczeñstwie, czy te¿ mo¿e zabijani natychmiast po odkryciu swojego talentu. Je¶li tak, to taki Drow uciekajacy przez korytarze Podmroku przed prze¶ladowcami, ucz±cy siê po drodze korzystaæ ze swych zdolno¶ci by³by niez³ym materia³em na postaæ (bior±c te¿ pod uwagê jego +2 do charyzmy)A mo¿e oni sami nie s± zachyceni z tego daru??  :roll:
<br />có¿... ja widzê drowy jako wysokoumagicznione spo³eczeñstwo, wiêc czarniksiê¿nicy RACZEJ nie s± zabijani a wysy³ani do szko³y magów, gdzie ucz± siê panowaæ nad swoj± moc±(trwa to na moje oko ok 5-15 lat) a potem wracja± na s³u¿bê do swojego domu. Przynajmniej wed³ug mojej teorii, równie¿ mo¿e siê zdarzyæ, ¿e te(zw³aszcza prymitywne) odmiany drowów bede zabijaæ, lub przganiaæ czarnoksiê¿ników(którzy notabene wracaj± potem po emstê). <br /> Drowy s± raczej zadowolone ze zdolno¶ci magicznych jezeli posiadaj± takowe, a to dlatego, ¿e s± STRASZNIE ambitne i kazda nowa moc pomaga im pi±æ siê w górê.... <br /> <br />P.S. mam nadziejê, ¿e wyjasni³em ci nieco o zaklinaczu(jak chcesz to mogê zrobiæ kilka przyk³adowych zestawów doboru czarów)
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

pt sie 22, 2003 6:29 pm

re Qendi: Trzy uwagi: <br /> <br />1.Tarcza jest jednym z najlepszym czarów jakie istnieją w ogóle. Zapewnia +7 do KP, +3 do Refleksu, neguje magiczne pociski, a te bonusy kumulują się praktycznie ze wszystkim... <br /> <br />2.Zaklinacz nie może mieć specjalizacji. <br /> <br />3.Ulepszona inicjatywa to +4 do rzutu. Czasami te +4 decydują o tym, kto pierwszy zaatakuje = wygra.
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

pt sie 22, 2003 7:02 pm

Dzienx, Quendi. Co do zestawu czarów, to chêtnie. Wrzuæ to tutaj, a nie na PW, przyda siê przysz³ym adeptom w tej Bibliotece :mrgreen:
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pt sie 22, 2003 7:09 pm

<!--QuoteBegin-Matis99+-->
Matis99 pisze:
<!--QuoteEBegin-->re Qendi: Trzy uwagi: <br /> <br />1.Tarcza jest jednym z najlepszym czarów jakie istniej± w ogóle. Zapewnia +7 do KP, +3 do Refleksu, neguje magiczne pociski, a te bonusy kumuluj± siê praktycznie ze wszystkim... <br /> <br />2.Zaklinacz nie mo¿e mieæ specjalizacji. <br /> <br />3.Ulepszona inicjatywa to +4 do rzutu. Czasami te +4 decyduj± o tym, kto pierwszy zaatakuje = wygra.
<br />ad 1 wiem. ale chyba nie we¼miesz zbroji maga i tarczy prawda?? <br /> <br />ad2 IMO mo¿e, dlaczego mia³by nie móc <br /> <br />ad.3 w po³±czeniu z du¿ym dexem daje jeszcze wiêcej <br /> <br />**** <br />Jak wrócê z dzia³ki to wrzuce(tj niedziela poniedzia³ek)
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

pt sie 22, 2003 7:31 pm

re Qendi: <br /> <br />2.Nie może brać specjalizacji. W żadnym wypadku. Tak samo jak nie ma barbarzyńcy - specjalisty w odpychaniu, czy paladyna - przywoływacza. Podaj mi fragment podręcznika mówiący o tym, że zaklinacz może wziąć specjalizację. <br /> <br />3.?eby mieć ze Zręczności przynajmniej tyle, co ktoś mający Ulepszoną inicjatywę, trzeba mieć ten atrybut na 18. <br /> <br />re Xellos: <br /> <br />Za to ja mogę od razu przedstawić proponowaną przeze mnie listę czarów. Specjalnie dla innego fana Slayersów :) <br /> <br />Nie mam pojęcia, jakimi dysponujesz oddatkami, więc wybierałem czary tylko z podstawki. Perspektywa rozwoju do 20 poziomu. Edycja 3.0 jakby co: <br /> <br />1 poziom (5): Tarcza, Magiczny pocisk, Identyfikacja, Ochrona przed złem, Zmiana siebie <br /> <br />2 poziom (5): Lustrzany obraz, Niewidzialność, Wytrzymałość, Sieć, Kwasowa strzała Melfa <br /> <br />3 poziom (4): Przyspieszenie, Wstrzymanie osoby, Ognista kula, Przesunięcie <br /> <br />4 poziom (4): Kamienna skóra, Polimorfowanie siebie, Ognista Tarcza, Zauroczenie potwora <br /> <br />5 poziom (4): Teleportacja, Zabójcza chmura, Telekineza, Stożek zimna <br /> <br />6 poziom (3): Dezintegracja, Transformacja Tensera, Prawdziwe widzenie <br /> <br />7 poziom (3): Zawrócenie czaru, Zamiana planów, Eteryczny spacer <br /> <br />8 poziom (3): Ohydne usychanie, Znieczulenie umysłu, Nieodparty taniec Otto <br /> <br />9 poziom (3): Zatrzymanie czasu, ?yczenie, Rój meteorów
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

ndz sie 24, 2003 1:51 pm

<!--QuoteBegin-Matis99+-->
Matis99 pisze:
<!--QuoteEBegin-->re Qendi: <br /> <br />2.Nie mo¿e braæ specjalizacji. W ¿adnym wypadku. Tak samo jak nie ma barbarzyñcy - specjalisty w odpychaniu, czy paladyna - przywo³ywacza. Podaj mi fragment podrêcznika mówi±cy o tym, ¿e zaklinacz mo¿e wzi±æ specjalizacjê. <br /> <br />3.?eby mieæ ze Zrêczno¶ci przynajmniej tyle, co kto¶ maj±cy Ulepszon± inicjatywê, trzeba mieæ ten atrybut na 18.
<br />ad.2 <br />Czarnoksiê¿nik w³ada magi± wtajemniczeñ tak?? wiêc jak na mój zdrowy rozum mo¿e mieæ specjalizacjê, tak samo jak mag(chyba, ¿e siê myle, bo PG nie mam nigdzie pod rek±) <br /> <br />ad.3 tak ale je¿eli masz tylko jeden atut na 1 poziomie to chyba jasne ¿e we¼miesz spellcasting prodidgy a na wy¿szych poziomach jest ju¿ co braæ. Poza tym wyoki(nawet 15 czy 16) Dex to ju¿ po³owa(przy szesnastu nawert wiêcej) poprawionej inicjatywy.
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

ndz sie 24, 2003 2:10 pm

re Qendi: <br /> <br />ad 2. Jedyną klasą, która może mieć specjalizację, jest czarodziej. To, że zaklinacz włada magią wtajemniczeń, nie ma tu nic do rzeczy. Myślisz jak najbardziej logicznie, naprawdę, jednak twoje przemyślenia nie pokrywają się z oficjalnymi zasadami. <br /> <br />ad 3. 1 poziom = Spellcaster Prodigy. Tu się zgadzam. Wyższe poziomy = jest co brać. Tu również mamy wspólne poglądy. Ja jednak uważam, że tym, co należy brać, jest właśnie Poprawiona inicjatywa. Zaklinacz tworzony na zasadzie: Charyzma, Budowa, Zręczność, również może mieć dodatni bonus do inicjatywy z tej ostatniej cechy, którzy kumuluje się z ww. featem. Więc zazwyczaj i tak będzie szybszy od sorcerera, który ładować w Zręczność, lecz nie brał Popr. Inicjatywy.
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

pn sie 25, 2003 9:06 am

re: Xellos. Oto moja wizja bojowego zaklinacza <br /> <br />poziom pierwszy: Magiczny pocisk, Tarcza, Identyfikacja, Lesser fire orb(z Ksiêgi i Krwi), Deszcz kolorów(lub Hipnoza) <br /> <br />poziom drugi: Spryt lisa(z Ksiêga i Krew) lub Bycza Si³a(zale¿y czy masz kogo wspomagaæ), Kwasowa strza³a Melfa, Niewidzialno¶æ, Ochydny ¶miech Taschy i Lewitacja <br /> <br />poziom trzeci: kula ognia, rozproszenie magii, spowolnienie, przemieszczenie <br /> <br />poziom czwraty: sonic orb(ksiêga i krew), ¶ciana ognia, kamienna skóra, polimorfowanie siebie <br /> <br />poziom pi±ty: teleportacja, sto¿ek zimna, telekineza o¿ywienie umar³ego lub zabójcza chmura <br /> <br />poziom szósty: dezintegracja, cieñ, ³añcuch b³yskawic <br /> <br />poziom siódmy: kula ognista z opó¼nionym zap³onem, zwrócenie czaru, masowy teleport(ksiêga i krew) <br /> <br />poziom ósmy: ochydne usychanie, zaci¶niêta piê¶æ bigbiego, znieczulenie umys³u <br /> <br />poziom dziewi±ty: ¿yczenie, wycie benshe, rój meteorytów. <br /> <br />Jakby¶ chcia³e wersjê mniej bojow±/defensywn±/wspomagaj±c± to pisz <br /> <br />P.S. wszystko co tutaj pisze to wyj±tki z mojego artyku³u "Czarnoksiê¿nik/Zaklinacz tworzenie i rozwój" który nied³ugo pojawi siê nanecie
 
Ikki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt sie 19, 2003 2:51 pm

pn sie 25, 2003 9:27 am

Co do mistrzostwa w czarach: <br /> <br />"Czarodziej (i tylko czarodziej) mo¿e wybraæ atut mistrzostwo w czarach." <br /> <br />Chyba wystarczy. <br /> <br />A ja radzi³bym uwzglêdniæ czar Ukrycie ¿ycia, jest bardzo przydatny
 
Dante__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 10, 2002 8:13 am

pn sie 25, 2003 10:53 pm

Ukrycia ¿ycia nie bra³bym dla zaklinacza, po co marnowaæ slota skoro mo¿na mieæ to ze zwoju(np. kupiæ lub zdobyæ). Zamiast masowego teleportu wzi±³bym miecz moderkina lub pryzmatyczny deszcz. Mo¿na te¿ zamiast ¶ciany ognia daæ ob³o¿ênie kl±tw±
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

wt sie 26, 2003 9:23 am

<!--QuoteBegin-Ikki+-->
Ikki pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co do mistrzostwa w czarach: <br />"Czarodziej (i tylko czarodziej) mo¿e wybraæ atut mistrzostwo w czarach." <br />
<br />Ikki my mówili¶my o SPECJALIZACJI w czarach a nie mistrzostwie.
 
Ikki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt sie 19, 2003 2:51 pm

wt sie 26, 2003 9:52 am

Ups... przepraszam. A co do specjalizacji to mo¿e j± wzi±¶æ zaklinacz poziomu +4
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

wt sie 26, 2003 11:42 am

Ikki, kurcze, znowu się nie zrozumieliśmy :) Dyskutowaliśmy tu o specjalizacjach typu nekromanta, wywoływacz, a nie atucie Specjalizacja w czarze.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości