Matis99 pisze:<br />oczywi¶cie, ¿e nocro jest do kitu na s³abych poziomach. Wpisa³em to przez przypadek(a w³a¶ciwie czarnoksiê¿nika mojego gracza). CHodzi³o mi o: evocation, transmutation iconjuration <br /> <br /><!--QuoteBegin-Matias99+--><!--QuoteEBegin-->re Qendi: Nekromancja jest beznadziejna, mniej wiêcej do 7 poziomu czarów. W³adowywanie w ni± Spell focusów to strata featów. Dla mnie optymalna kombinacja to: Zaklinanie na humanoidy, Trasmutacja i Wywolywanie na reszte.
Matias99 pisze:<br />moim zdaniem siê mylisz zamieniaj±c budowê ze zrêczno¶ci± i m±dro¶æ z inteligencj±. po pierwsze zrêczno¶æ daje + do KP której zawsze za ma³o i polepsza refleks który pomaga przy pu³apkach i czarach(gdy trrzeba unikn±æ), daje te¿ bonusy do Inicjatywy a co za tym idzie szybsz± mo¿liwo¶æ rzucenia czarów <br /> <br />Po drugie: po cholerê czarnoksiê¿nikowi(tj zaklinaczowi) wiêcej jak 2-3 umiejêtno¶ci. Rzut obronny przeciw czarom(WOla) jest wa¿niejszy ni¿ 4 a potem 1 dodatkowy skillpoint. Moim zdaniem oby tylko intel nie by³ ujemny jest dobrze.<!--QuoteEBegin-->Co do cech, ja rozdziela³bym punkty tak: <br />Charyzma - podstawa, czary i ST odparcia <br />Budowa - hp, koncentracja, Wytrwa³o¶æ <br />Zrecznosc - KP, Refleks <br />Inteligencja - punkty na umiejetno¶ci <br />Roztropnosc - Wola <br />Sila - w sumie to nic, chyba, ze przemienisz siê Tenserem i zaczniesz zabijaæ wrêcz
Matis99 pisze:<br />co kto lubi... ja tam zawsze polecam magom i czarnoksiê¿nikom wiêcej zrêczno¶ci, ale to nie jest konieczne. <br /> <br />co do umiejêtno¶ci to my¶la³em tutaj o cz³owieku zaklinaczu. Inne rasy powinny mieæ int na 12. Co do tworzenia popieram, ale uznajê, ¿e od tworenia magicznych przedmiotów jest mag... <br /> <br />po chwili: nie masz zbyt du¿o czarów wiêc nie mo¿esz sobie w³adowaæ zbroji maga i tarczy bo to zwyk³e marnotrawstwo znanych czarów(chyba ¿e masz specjalizacjê abjurator) wiêc jednak te dodatkowe punkty do KP przydaz± siê a poza tym s± ciekawsze atuty ni¿ ulepszona inicjatywa(np. spell focusy)<!--QuoteEBegin-->KP da siê ¶mia³o powiêkszyæ takimi czarami jak mage armor, shield. Po¶rednie zabezpieczenia daj± stoneskin, mirror image, blur. Dobrze przemy¶lany zaklinacz nie potrzebuje tych kilku dodatkowych puntów AC ze Zrêczno¶ci. Za¶ inicjatywê da siê zwiekszyæ odpowiednimi featami. <br /> <br />Budowa sprawia, ¿e nie do¶æ, i¿ d³u¿ej ¿yjesz, to jeszcze trudniej przerwaæ ci tkanie czaru i wykoñczyæ trucizn±/czarem zabijaj±cym. Popatrz na Elminstera. Jest taki silny m.in. dlatego, i¿ ma niesamowit± Budowê. <br /> <br />Co do umiejêtno¶ci - najwa¿niejsze s± trzy, zgadzam siê. Koncentracja, Czarostwo i Wiedza tajemna. Ale z Int 10 na ka¿dym poziomie mieliby¶my nañ jedynie 2 pkt! A przy tworzeniu magicznych przedmiotów, warto mieæ te¿ jakie¶ rzemios³o czy alchemiê.
Xellos pisze:<br />có¿... ja widzê drowy jako wysokoumagicznione spo³eczeñstwo, wiêc czarniksiê¿nicy RACZEJ nie s± zabijani a wysy³ani do szko³y magów, gdzie ucz± siê panowaæ nad swoj± moc±(trwa to na moje oko ok 5-15 lat) a potem wracja± na s³u¿bê do swojego domu. Przynajmniej wed³ug mojej teorii, równie¿ mo¿e siê zdarzyæ, ¿e te(zw³aszcza prymitywne) odmiany drowów bede zabijaæ, lub przganiaæ czarnoksiê¿ników(którzy notabene wracaj± potem po emstê). <br /> Drowy s± raczej zadowolone ze zdolno¶ci magicznych jezeli posiadaj± takowe, a to dlatego, ¿e s± STRASZNIE ambitne i kazda nowa moc pomaga im pi±æ siê w górê.... <br /> <br />P.S. mam nadziejê, ¿e wyjasni³em ci nieco o zaklinaczu(jak chcesz to mogê zrobiæ kilka przyk³adowych zestawów doboru czarów)<!--QuoteEBegin-->Odejdê trochê od tematu (ale tylko troszeczkê :wink: ). Jak ma siê sprawa z Drowami - zaklinaczami. Czy s± oni tolerowani w spo³eczeñstwie, czy te¿ mo¿e zabijani natychmiast po odkryciu swojego talentu. Je¶li tak, to taki Drow uciekajacy przez korytarze Podmroku przed prze¶ladowcami, ucz±cy siê po drodze korzystaæ ze swych zdolno¶ci by³by niez³ym materia³em na postaæ (bior±c te¿ pod uwagê jego +2 do charyzmy)A mo¿e oni sami nie s± zachyceni z tego daru?? :roll:
Matis99 pisze:<br />ad 1 wiem. ale chyba nie we¼miesz zbroji maga i tarczy prawda?? <br /> <br />ad2 IMO mo¿e, dlaczego mia³by nie móc <br /> <br />ad.3 w po³±czeniu z du¿ym dexem daje jeszcze wiêcej <br /> <br />**** <br />Jak wrócê z dzia³ki to wrzuce(tj niedziela poniedzia³ek)<!--QuoteEBegin-->re Qendi: Trzy uwagi: <br /> <br />1.Tarcza jest jednym z najlepszym czarów jakie istniej± w ogóle. Zapewnia +7 do KP, +3 do Refleksu, neguje magiczne pociski, a te bonusy kumuluj± siê praktycznie ze wszystkim... <br /> <br />2.Zaklinacz nie mo¿e mieæ specjalizacji. <br /> <br />3.Ulepszona inicjatywa to +4 do rzutu. Czasami te +4 decyduj± o tym, kto pierwszy zaatakuje = wygra.
Matis99 pisze:<br />ad.2 <br />Czarnoksiê¿nik w³ada magi± wtajemniczeñ tak?? wiêc jak na mój zdrowy rozum mo¿e mieæ specjalizacjê, tak samo jak mag(chyba, ¿e siê myle, bo PG nie mam nigdzie pod rek±) <br /> <br />ad.3 tak ale je¿eli masz tylko jeden atut na 1 poziomie to chyba jasne ¿e we¼miesz spellcasting prodidgy a na wy¿szych poziomach jest ju¿ co braæ. Poza tym wyoki(nawet 15 czy 16) Dex to ju¿ po³owa(przy szesnastu nawert wiêcej) poprawionej inicjatywy.<!--QuoteEBegin-->re Qendi: <br /> <br />2.Nie mo¿e braæ specjalizacji. W ¿adnym wypadku. Tak samo jak nie ma barbarzyñcy - specjalisty w odpychaniu, czy paladyna - przywo³ywacza. Podaj mi fragment podrêcznika mówi±cy o tym, ¿e zaklinacz mo¿e wzi±æ specjalizacjê. <br /> <br />3.?eby mieæ ze Zrêczno¶ci przynajmniej tyle, co kto¶ maj±cy Ulepszon± inicjatywê, trzeba mieæ ten atrybut na 18.