1 Kolega powiedział mi dzisiaj że jeżeli przedmiot daje do czegokolwiek bonus większy niż przedmioty wymienione w oficjalnych materiałach to jest traktowany jak przedmiot epicki i odnoszą się do niego epickie zasady tworzenia przedmiotów. Czy to prawda?
<br /> Jeśli tak to na normalnych zasadach 3.5 edycji można zrobić przedmiot dający zaledwie +15 do umiejętności ( zbroje dające bonus do np. ukrywania dają taki maksymalny bonus)
<br />3
3. Patrz poprzednia notka mojej osoby. Koszt łączny = poziom czaru x poziom rzucającego x 1800 x 100
<br />Skąd bierze się to *100, nie mogę znaleźć tego nigdzie w zasadach.
<br />Na podstawie przedmiotów przedstawionych w DMG doszedłem do wniosku że zasada: poziom czarującego * poziom czaru *1800(2000) na pewno dotyczą czarów działających na noszącego o czasie dłuższym niż chwilowy. Nadal mam wątpliwość na temat czarów działających na innych i o czasie chwilowym. Zastanawia mnie na przykład "laska magów" której niektóre moce nie kosztują żadnych ładunków więc można ich używać runda po rundzie bez ograniczeń ale "laska magów" jest artefaktem i nie wiem czy odnoszą się do niej normalne zasady tworzenia oraz ile kosztowały te moce przy tworzeniu.
<br />5 [3.5] W pliku "MagicItemsI.rtf" w SRD znajdują się dwie tabele które budzą moje wątpliwości, "Table: Summary of Magic Item Creation Costs" i "Table: Estimating Magic Item Gold Piece Values", w pierwszej z nich przy
zwojach w kolumnie "Base Price" jest napisane "
12.5 x level of spell x level of caster" natomiast w drugiej bazowa cena przedmiotu "Single use, spell completion " którego przykładem jest "Scroll of haste" wynosi "Spell level x caster level x
25 gp" czy jest to błąd w SRD a jeśli nie to jak mam rozumieć tą sprzeczność?