Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Tworzenie magicznych przedmiotów - pytania

śr sie 13, 2003 7:03 pm

Jestem dość początkującym MG i mam pewne wątpliwości dotyczące zasad tworzenia magicznych przedmiotów. <br />1 Czy istnieje jakieś ograniczenie dla nieepickich przedmiotów dających +do umiejętności, w jaki sposób premię ogranicza poziom czarującego? <br />2 Czy przedmiotu mogą dawać noszącemu atuty, i jeśli tak to jakie są zasady tworzenia takich przedmiotów? <br />3 Czy przedmiot może nie mieć ograniczenia liczby ładunków jak również ładunków na dzień? Pytam dlatego że np. naszyjnik mogący na rozkaz uleczyć k8+1 obrażeń bez żadnych ograniczeń, kosztujący 1*1*1800=1800 sz wydaje mi się lekko za potężny. <br />4 Czy jeśli koszt tworzenia przedmiotu jest znacznie niższy niż 1000 sz to czy można tworzyć kilka przedmiotów w ciągu jednego dnia pracy? <br />PS. Nie mam regularnego dostępu do internetu dlatego na odpowiedzi zareaguje z parodniowym opóźnieniem.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

śr sie 13, 2003 7:19 pm

AD 1. Przy każdym przedmiocie koło ceny jest podany wymagany caster level do stworzenia danego przedmiotu. <br /> <br />AD 2. Sa przedmioty, które dają noszącemu featy, ale nie widzieliśmy żadnych zasad dotyczących tworzenia takich przodmiotów. <br /> <br />AD 3. Przedmioty mają albo ograniczoną liczbę ładunków na dzień, albo liczbę ładunków po której się zużywaja, albo po prostu działanie stałe. Raczej nie ma przedmiotu, który by miał liczbę ładunków nieskończoną. <br /> <br />AD 4. Jeśli tak to jest to napisane, jeśli nie to trwa to jeden dzień.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

śr sie 13, 2003 7:22 pm

1. Maksymalnym bonusem do atrybutu przy przedmiotach nie epickich jest +6. <br />2. Przedmioty dające atuty kosztują 10000 gp (cena podstawowa) plus od 5000 do 10000 za każdy inny wymagtany atut (np. naszyjnik dający atut Eshew materials kosztowałby 10000 plus 10000 ze względu na to iż wymagany jest jeszcze jeden atut metamagiczny) <br />3. Taki przedmiot byłby liczony jakby miał 100 ładunków (a więc ten naszyjnik kosztowałby 1x1x1800x100= 180000), ale nie jestem tego pewien.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

sob sie 23, 2003 5:12 pm

1> Maksymalnym bonusem do atrybutu przy przedmiotach nie epickich jest +6. <br />wiem o tym ale mi chodziło o + do umiejętności, zapytam inaczej czy można (przed 20 poziomem) stworzyć np. pierścień dający +100 do testów wspinaczki o koszcie tworzenia (100*100*20)/2=100000 sz i (100*100*20)/25=8000 PD, i dzięki niemu wspinać się po perfekcyjnie gładkim suficie? <br />Jakie są ograniczenia dla takich przedmiotów? <br />2 Dziękuje za wyjaśnienia. <br />3 Nadal czekam na wyjaśnienia, jeśli ktoś zna się na tym to niech napisze. <br />PS Jak się wstawia cytaty?
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

sob sie 23, 2003 5:44 pm

1. Nie istnieje ograniczenie tego typu przedmiotów :? . <br />3. Patrz poprzednia notka mojej osoby. Koszt łączny = poziom czaru x poziom rzucającego x 1800 x 100 <br />4. Można tworzyć więcej takich przedmiotów do łącznej sumy 1000 sz.
 
xzar__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 22, 2003 4:51 pm

sob sie 23, 2003 5:55 pm

Mam takie pytanie czy jest sens robieniaprzedmiotów o wiêkszej premii niz +6 typu miecz 2hd +19 prezcie¿ te opisane artefakty w podr MG to by by³y grzechotki dla dzidzusia [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

sob sie 23, 2003 5:59 pm

Jest sens na epickich poziomach.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

czw sie 28, 2003 3:01 am

.
Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2023 2:35 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw sie 28, 2003 8:35 am

Devik tu bym proponowa³ dwa czary: prawdziwe widzenie (true seeing) [jako podstawê do wykrywania] i na przyk³ad "wariacjê" czaru (z 4-poziomu magii) z Ravenloftu induce lycanthropy (wymusza przyjêcie prawdziwej formy).
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

czw sie 28, 2003 3:58 pm

.
Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2023 2:31 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw sie 28, 2003 4:22 pm

<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Darklord - móg³by¶ podaæ chocia¿ skrócony opis tego czaru (Induce lycanthropy)? Chcia³bym wiedzieæ, jak bardzo to siê ró¿ni od moich pomys³ów (dzia³anie na czary, zc itepe).
<br />Trzeba dotkn±æ likantropa, on broni siê testem Wytrwa³o¶ci (Fortitude). Je¶li nie powiedzie mu siê, to musi przyj±æ formê zwierzêc± lub hybryda na 1 godzinê na 3 poziomy. Przez ten czas nie mo¿e przyj±æ formy "ludzkiej" (je¶li ma formê zwierzêc± i hybrydy, to mo¿e pomiêdzy nimi siê przemieniaæ).
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

wt wrz 02, 2003 6:41 pm

1 Kolega powiedział mi dzisiaj że jeżeli przedmiot daje do czegokolwiek bonus większy niż przedmioty wymienione w oficjalnych materiałach to jest traktowany jak przedmiot epicki i odnoszą się do niego epickie zasady tworzenia przedmiotów. Czy to prawda? <br /> Jeśli tak to na normalnych zasadach 3.5 edycji można zrobić przedmiot dający zaledwie +15 do umiejętności ( zbroje dające bonus do np. ukrywania dają taki maksymalny bonus) <br />3
3. Patrz poprzednia notka mojej osoby. Koszt łączny = poziom czaru x poziom rzucającego x 1800 x 100
<br />Skąd bierze się to *100, nie mogę znaleźć tego nigdzie w zasadach. <br />Na podstawie przedmiotów przedstawionych w DMG doszedłem do wniosku że zasada: poziom czarującego * poziom czaru *1800(2000) na pewno dotyczą czarów działających na noszącego o czasie dłuższym niż chwilowy. Nadal mam wątpliwość na temat czarów działających na innych i o czasie chwilowym. Zastanawia mnie na przykład "laska magów" której niektóre moce nie kosztują żadnych ładunków więc można ich używać runda po rundzie bez ograniczeń ale "laska magów" jest artefaktem i nie wiem czy odnoszą się do niej normalne zasady tworzenia oraz ile kosztowały te moce przy tworzeniu. <br />5 [3.5] W pliku "MagicItemsI.rtf" w SRD znajdują się dwie tabele które budzą moje wątpliwości, "Table: Summary of Magic Item Creation Costs" i "Table: Estimating Magic Item Gold Piece Values", w pierwszej z nich przy zwojach w kolumnie "Base Price" jest napisane "12.5 x level of spell x level of caster" natomiast w drugiej bazowa cena przedmiotu "Single use, spell completion " którego przykładem jest "Scroll of haste" wynosi "Spell level x caster level x 25 gp" czy jest to błąd w SRD a jeśli nie to jak mam rozumieć tą sprzeczność?
 
Anonim_1

wt wrz 02, 2003 6:51 pm

W zasadach odnośnie magicznych przedmiotów znajduje się ciekawy ustęp dotyczący łączenia mocy dwóch przedmiotów w jednym. Mam w związku z tym pytanie: <br /> <br />Czy można stworzyć eliksir, który będzie zawierał moce kilku? Przykładowo, eliksir Wzmocnienia cech, łączący moc eliksirów Siły, Zręczności, Wytrzymałości, Charyzmy oraz Mądrości. Wg zasad kosztowałby 300 (za Siłę) + 4 x (pozostałe cechy) 600 (podwojony koszt normalnego eliksiru), czyli 2700 gp.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr wrz 03, 2003 12:08 am

AGrzes: <br />Ad 1. Twój kolega niewiele siê myli. Na zasadach nieepickich mo¿na maksymalnie tworzyæ przedmioty do 20 poziomu rzucaj±cego (czyli w przypadku premii uzyskiwanych do umiejêtno¶ci wynosi to +20). Ja nigdy bym nie powiedzia³, ¿e premia +15 to "zaledwie +15". Bior±c pod uwagê, ¿e typowe rasy maj± premie do umiejêtno¶ci w granicach 2-4, to du¿a warto¶æ. <br />Ad 2. Aragathor ju¿ to t³umaczy³ (patrz kilka notek wy¿ej)... <br />Ad 3. Pierwsza tabelka okre¶la koszt przedmiotu (w sprzeda¿y), a druga to koszt wyprodukowania. <br /> <br />ShadEnc: <br />Ta zasada obowi±zuje cudowne przedmioty.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

śr wrz 03, 2003 5:21 pm

1 Na podstawie analizy pierścienia pływania [PC 2 +5 do testów pływania] i poprawionego pierścienie pływania [PC 7 +10 do testów pływania] doszedłem do wniosku że bonus do umiejętności Poziom czarującego +3, więc na 20 poziomie można zrobić pierścień +23 do umiejętności. Czy dobrze myślę? <br />2 Aragathor rzeczywiście to tłumaczył <br />
3. Taki przedmiot byłby liczony jakby miał 100 ładunków (a więc ten naszyjnik kosztowałby 1x1x1800x100= 180000), (...)
<br />ale wydaje mi się że mnożenie przez 100 odnosi się tylko do czarów umieszczanych w przedmiotach które posiadają komponenty materialne o podanej cenie lub koszt w PD, mnoży się tylko te koszty. <br />Doszedłem do wniosku że przedmioty bez ograniczeń ładunków są za mocne dlatego, przedmioty które będę tworzył będą miały ograniczenia ładunków na dzień( cena/(5/ładunki na dzień)). <br />PS Jak robić cytat żeby było napisane "KTO?TAM napisał:" a nie "Cytat:"
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr wrz 03, 2003 5:46 pm

AGrzes: <br />Ad 1. Zbroje maj± stosunek 1 do 1, przy cydownych przedmiotach jest to rzeczywi¶ci poziom+3. Podsumowuj±c: dla panzcerzy jest to +20, dla cudownych przedmiotów +23. <br /> <br />P.S.: Przyk³ad: <br /> <br />
[quote="Test"]bla bla bla[/quote]
<br />Efekt: <br /> <br /><!--QuoteBegin-Test+-->
Test pisze:
<!--QuoteEBegin-->bla bla bla
 
Behemot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 12, 2003 1:23 pm

magiczne przedmioty, tworzenie

czw gru 25, 2003 6:03 pm

Chodzi mi proces tworzenia przedmiotów magicznych. Pewn± sumê wydaje siê na komponenty do czaru (je¿eli wymagane), sam przedmiot (surowce, narzêdzia), ale co dalej? Zawsze zostaje do¶æ du¿a suma, z któr± nie wiem co zrobiæ. Na co wydaæ resztê pieniêdzy, na co je zamieniæ? Nie ma mowy przecie¿ o jaki¶ dodatkowych sk³adnikach. :? Przyk³adem mo¿e byæ zwyk³a ró¿d¿ka lub zwój wysokiego poziomu. Prosze o komentarze. <br /> <br />Je¿eli istnieje podobny temat to prosze o skasowanie tego w±tku.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 6:09 pm

Zaraz a co to gospodarka planowa? Skoro wiesz ¿e do stworzenia przedmiotu X potrzebujesz Y pieniêdzy, to jak mo¿e Ci zostaæ? Zawsze masz problemy z wydawaniem kasy swoimi postaciami?
 
Behemot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 12, 2003 1:23 pm

czw gru 25, 2003 6:41 pm

Nie, ale przy podanym przedmiocie zawsza masz jego koszt tworzenia, a jak mamy np ród¿kê (kawa³ek drewna np) kwasowej strza³y melfa za ponad 5 tysiecy sz to po zakupie komponentow i surowców zawsze cos zostanie (kawa³ek drewna czy nawet z³oty prêcik nie kosztuje "fortuny") i wlasnie mowie o tej kasie i pytam co z nia zrobic?, a jest napisane ze nie mozna zmnijszyc kosztu przedmiotu a nie chce odpisywac z karty mojej kasy jakby ulatywala ona w powietrze, dlatego pytam jak wy to robicie.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt gru 26, 2003 11:23 am

No właśnie ten koszt tworzenia, ta "fortuna" potrzebna na stworzenie przedmiotu idzie na komponenty. I to raczej nieco droższe niż "kawałek drewna" czy "złoty pręcik". Więc odpisz sobie ten koszt tworzenia przedmiotu z karty, a resztę pieniędzy na niej zostaw... Choć nie wiem o jaką resztę Ci chodzi :?
 
Behemot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 12, 2003 1:23 pm

pt gru 26, 2003 11:39 am

chodzi³o mi o resztê pieniêdzy jak± mia³em wydaæ na przedmiot, na te komponenty, teraz wszystko jasne do zrobienia drozszego przedmiotu gar¶æ diamentów, rubinów, szmaragdów, z³ota, platyny... :wink:
 
Ivellios__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:00 pm

pt gru 26, 2003 11:42 am

A mója dru¿yna ostatnio postanowi³a za³o¿yæ w ma³ym miasteczku interesik. <br />Ma³a hodowla or³ów (takich du¿ych) przynosi ca³kiem du¿e zyski :) <br />Jedno jajo kosztuje 3000 sztuk z³ota a zatem jak siê ma 3 pary a z ka¿dej pary mamy bodaj¿e 6-8 jaj to sami policzcie. <br />Wiêc jak kto¶ chce sobie robiæ w³asnorêcznie magiczne przedmioty to niech za³o¿y hodowle or³ów :wink:
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

czw lut 05, 2004 6:11 pm

A to będzie raczej prymitywne pytanie... :oops: <br />Czy przedmiot może zrobić każdy kto ma moc mistyczną i odpowiedni poziom?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 06, 2004 2:17 pm

<!--QuoteBegin-smaller+-->
smaller pisze:
<!--QuoteEBegin-->A to bêdzie raczej prymitywne pytanie... :oops:  <br />Czy przedmiot mo¿e zrobiæ ka¿dy kto ma moc mistyczn± i odpowiedni poziom?
<br />Je¶li ma jeszcze do tego odpowiedni atut oraz spe³nia pozosta³e kryteria tworzenia danego przedmiotu, to jak najbardziej.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

pt lut 06, 2004 4:19 pm

Jeszcze się upewnię: Czarodziej, Zaklinacz i Bard? Bo mają moc mistyczną.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 06, 2004 10:12 pm

<!--QuoteBegin-smaller+-->
smaller pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeszcze siê upewniê: Czarodziej, Zaklinacz i Bard? Bo maj± moc mistyczn±.
<br />Tak mog±. Patrz moja wcze¶niejsza notka.
 
Akaki__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 10, 2003 8:42 pm

pt lut 06, 2004 11:58 pm

Witam. Mam konkretne pytanie - ile kosztowa³by pier¶cieñ/amulet/opaska tarczy lub zbroji maga? W wariancie x aktywacji na dzieñ?
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

sob lut 07, 2004 1:21 pm

W wariancie "nieskończoność" taki przedmiot kosztowałby 2000 sztuk złota. W wariancie 1-dziennie kosztowałby 400 sztuk złota.
 
Akaki__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 10, 2003 8:42 pm

sob lut 07, 2004 3:59 pm

Whoa! :) <br />Jak wygl±da³oby równanie do tworzenia takiego przedmoitu? <br />poziom czaru (1) x poziom czaruj±cego(1?) x...? <br />Wcze¶niej by³y podane równania, ale nie wiem czym s± dwie ostatnie ich czê¶ci... <br /> <br />Edit: Poprawiam siê, znalaz³em to w podrêczniku: <br />poziom czaruj±cego x poziom czaru x 1800gp. - (Command Word) - czyli taki np. pier¶cieñ - aktywowanie s³owem równa siê rzuceniu czaru, tak? Czas trwania Zbroi Maga wynosi³by w takim wypadku 1h (1h/level?), a gdy przesta³by dzia³aæ, wystarczy ponownie aktywowaæ, tak? <br />Zatem koszt wykonania to 1800gp - a cena kupna takiego przedmiotu?
 
Ais Seveu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: pn lip 14, 2003 11:21 pm

wt lut 10, 2004 9:34 am

Akaki - bazowa cena to w³a¶nie cena rynkowa, a koszt wykonania jest jej po³ow± (czyli 900 sz i 72 PD, je¶li mnie pamiêæ nie myli). Poza tym wydaje mi siê, ¿e wzór na cenê jest taki: <br />poziom czaruj±cego x poziom czaru x 1 800 x ³adunki na dzieñ / 5 <br /> <br />Przy okazji - czy przedmioty, które w wymaganiach maj± "twórca musi byæ elfem", mog± tworzyæ pó³elfy (zdolno¶æ rasowa elfia krew)?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości