Zrodzony z fantastyki

 
Abaddon__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: śr cze 18, 2003 3:30 pm

Sny

wt wrz 09, 2003 3:43 pm

Pytanie g³ównie do MG. <br />Czy kiedykolwiek "obdarzyli¶cie" jakiego¶ bohatera snem? I nie chodzi mi tu o to czy który¶ z bohaterów zasn±³ tylko czy co¶ mu siê przy¶ni³o? <br />Je¿eli tak to czy sen ten mia³ jakie¶ znaczenie czy by³ zwyk³ym snem nie maj±cym wspólnego nic ze scenariuszem? <br />I czy wogóle jest sens "obdarzania" bohaterów snem?
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

wt wrz 09, 2003 4:05 pm

Tak, by³o kilka mi³ych i sympatycznych snów, a tak¿e koszmarów. Kilka z nich przynajmniej do dzisiaj nie mia³o ¿adnego znaczenia. Jeden sen odkrywa³ w pewnym sensie przesz³o¶æ jednego z bohaterów (Jest ona dla niego zagadkowa). Innym razem sen okaza³ siê na wpó³ proroczy i po przebudzeniu czê¶ciowo dzia³o siê to co by³o we ¶nie. <br />Uwa¿am, ¿e jest to dobry pomys³ i raz na jaki¶ czas nalezy co¶ takiego zrobiæ, aby postaæ naprawdê tchnê³a ¿yciem.
 
Azuth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: pt lip 12, 2002 8:21 pm

wt wrz 09, 2003 4:27 pm

Sny( je¶li ju¿ siê na nie zdecyduje) powinny byæ prorocze, taki sen nast±piæ mo¿e po rzuceniu jakiego¶ czaru wieszczeñ (trans).W przypadku gdy gracz nie pamiêta swojej przesz³o¶ci (ala Torment)sny mog± mu stopniowo objawiaæ przesz³o¶æ. <br />Jednak ze snami wi±¿± siê pewne komplikacje, np.trzeba wypraszaæ innych graczy gdy jaka¶ postaæ ma sen, a to psuje klimat i przy wiêkszej liczbie osób robi zamieszanie. <br />Uwa¿am wiêc,¿e sny s± mi³ym dodatkiem, który jednak nie powinien wystêpowaæ za czêsto.Ja osobi¶cie jeszcze ich nie stosowa³em, ale chyba spróbuje :mrgreen:
 
merlin93
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 31, 2002 8:04 am

wt wrz 09, 2003 5:18 pm

Co do snów, to stworzy³em kiedy¶ bohatera, maga, który manipulowa³ snami i iluzja, fajna sprawa, by³ s³aby fizycznie, ale potê¿ny sztuka i naprawdê potrafi³ sporo zdzia³aæ. <br /> <br />Pozdrawiam!
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

wt wrz 09, 2003 5:27 pm

Tiak jak najbarziej wykorzystujê sny i koszmary, kilka przygod bohaterów odbywalo siê zreszt± we ¶nie. Dot±d co roku kilku z nich ma zepsute swiêta -bo wiedz± ¿e potê¿ny mag z innego swiata wci±gnie ich wtedy w sen-koszmar a zakonczy siê to w roku gdy wreszcie znajd± sposob na zniszczenie maga i kreowanego przez niego swiata. Trwa to ju¿ 5 lat czasu fantasy :)
 
Ikki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt sie 19, 2003 2:51 pm

wt wrz 09, 2003 5:44 pm

ja sny stusujê je¶li chcê wype³niæ czym¶ sesjê, ponad te przyk³ady raczej nie bêdê stosowa³ snów, poniewa¿ gracze s± ciekwi mojej sesji (skromnie mówiac :mrgreen: )
 
Zelvherst
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: wt wrz 09, 2003 9:38 am

wt wrz 09, 2003 5:51 pm

Wed³ug mnie sny to ciekawy pomys³. Gracz mo¿e dowiedzieæ siê o czym¶ co dopiero nast±pi, lub przypomniec sobie jakie¶ przykre (lub mi³e)do¶wiadczenie ze swojej przesz³o¶ci. Sny daja niesamowite pole do popisu MG którzy sa dobrymi bajarzmi. Osobiscie polecam ich wykorzystanie.
 
Awatar użytkownika
arcmage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: pn maja 30, 2005 2:14 pm

wt wrz 09, 2003 6:38 pm

Owszem, zdarzało się...w prowadzonej przeze mnie teraz (z przerwami...) sporej w zamierzeniu kampanii, rozgrywającej się w świecie Dragonlance, postacie graczy są niejako posłańcami bogów(mam nadzieję, że żaden tego nie przeczyta :razz:), którzy kontaktują się z nimi za pomocą snów i wizji - klasyka :wink: <br />Myślę, że sny są bardzo ciekawą metodą na przekazanie graczowi informacji w sposób, który nie zagraża jego życiu :mrgreen:, ponadto można to zrobić na tyle niejasno, żeby zmusić delikwenta do myślenia i obserwować potem, jak rozjaśnia mu się buziuchna, kiedy wszystko zaczyna do siebie pasować :) Jest jeszcze jeden ważny szczegół - śniąc, nie mamy praktycznie wpływu na to, co widzimy/słyszymy/czujemy, więc można zaaplikować graczowi coś klimatycznego i w pełni kontrolowanego, bez narażania się na oskarżenia o niedopuszczanie grających do głosu...byleby tylko nie było to zbyt długie :]
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

wt wrz 09, 2003 9:21 pm

Mnie zdarzyło się kiedyś coś podobnego. Otóż prowadząc jedynkę w WFRP, bohater (kapłan Morra) poprosił swojego boga o radę jak ma dalej postąpić. Przez dwie następne sesję przeżywał wyjątkowo realistyczny sen (w którym występował pewien kruk). Co ważne dowiedział się o tym dopiero później (mianowićie kiedy się obudził). "Prosiłeś o radę, więc ją dostałeś". Wyszło nawet ciekwie.
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

śr wrz 10, 2003 7:43 am

Ooo tak! Moi gracze (stara ekipa jeszcze z 3miasta) po pewnej przygodzie (zmodyfikowany Dom z MiMa) nigdy juz nie kladli sie wszyscy spac - zawsze przynajmniej jedna osoba musiala byc przytomna. <br /> <br />W druzynie mam druidke o "mistycznych" zainteresowaniach - czesto uzywam jej snow jako swego rodzaju "clairvoyance" - reszta ekipy bardzo szybko nauczyla sie to doceniac
 
Abaddon__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: śr cze 18, 2003 3:30 pm

śr wrz 10, 2003 11:19 am

<!--QuoteBegin-arcmage+-->
arcmage pisze:
<!--QuoteEBegin-->Owszem, zdarza³o siê...w prowadzonej przeze mnie teraz (z przerwami...) sporej w zamierzeniu kampanii, rozgrywaj±cej siê w ¶wiecie Dragonlance, postacie graczy s± niejako pos³añcami bogów(mam nadziejê, ¿e ¿aden tego nie przeczyta ), którzy kontaktuj± siê z nimi za pomoc± snów i wizji - klasyka  
<br />Fakt. Klasyka. <br />Ostatnio nasz MG stworzy³ co¶ podobnego z niewielk± róznic±. Nie wiem czy powinienem o tym mówiæ ale chyba siê skuszê :mrgreen: <br />Nasza grupa ostatnio zmala³a. Fighter Amandyr zosta³ zabity przez wroga i nie wskrzeszony przez nas :evil: a na ostatniej sesji osobi¶cie u¶mierci³em Gashanatantrê (pana, który pod³o¿y³ mi swojego czasu explosive runes) :twsited:. Ale do rzeczy. <br />Ostatnio (o czym mo¿na przeczytaæ w "kfiatkach") zostali¶myzabici przez Helmê za zabicie kilku jego s³ugów. Ostatnio dowiedzieli¶my siê jednak, ¿e no ty zniszczyli¶my ca³± ¶wiatyniê bêd±c w ¶nie. <br />W doddatku Bogów nie ma. my ich podobnosami tworzymy jako uosbienie mocy, która wnas drzemie a której nie potrafimy (narazie) okie³znaæ. :evil: <br />Wychodzi na to, ¿e naprawdê silni jeste¶my tylko podczas snu :mrgreen: .
 
Yarel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: czw sie 07, 2003 7:18 pm

śr wrz 10, 2003 7:04 pm

Sny to niezbyt dobry pomys³, ale nie mówie, ¿e g³upi. Poprostu opowiadanie ca³ego snu te¿ zajmuje troche czasu. Pomys³ jest i dobry i z³y, ale ja raczej nie "obdarowywa³bym" graczy snami. No mo¿e czasem drog± wyj±tku...:)
 
Awatar użytkownika
go0r
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 17, 2003 5:48 pm

śr wrz 10, 2003 10:10 pm

Ja swoich graczy obdarowywałem snami, ale tylko wtedy gdy miało to jakieś znaczenie dla przygody. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym żeby postacie miały sny tak bez powodu. Ale chyba zrobię coś takiego i mogę się założyć że BG będą kombinowali co sen mógł oznaczać :)
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

śr wrz 10, 2003 10:39 pm

Ja czasem obdarzam bohaterów snami, ¿eby popchn±æ fabu³ê do przodu. Zdarzy³o mi siê ujawniaæ alternatywne wersje przysz³o¶ci. Nieco zakrêcone, ale jednak to by³o to, co ich czeka. Ale, jak powiedzia³a Arczi, klasyka :wink:
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

śr wrz 10, 2003 10:42 pm

Zdarzało się, zdarzało. Osobiście dość często zsyłam na PG sny. Raz prorocze, raz na pół, a innym razem całkiem nieistotne. Zabawa polega na tym, że Gracze nie wiedzą, który jest który :evil: Mnie to bawi, im na razie nie przeszkadza. Raz np. przez 10 minut ustalali taktykę przejścia przez most, bo jednemu z nich przyśniło się, że eksploduje, gdy będą starali się go przekroczyć (50 metrów w dół). I nic. To był jeden z tych nieproroczych. <br />Była też jedna przygoda (Zamek Desperacji z Inkluza), która toczyła się we śnie, o czym ani PG, ani Gracze nie wiedzieli. Zaraz przed przygodą mieli sny, a potem „obudzili się” :). A te sny z kolei były prorocze – pomogły im później.
 
eric
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 10, 2003 12:32 am

czw wrz 11, 2003 12:08 am

Mimo ze nie jestem mistrzem gry to tak nasz najbardziej obdarza nas sanmi i z regó³y s± one czym¶ w rodzaju proroctwa ale te¿ miewa³y inne "zastosowania"
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

czw wrz 11, 2003 1:03 am

Mi najbardziej podoba się zastosowanie snu jako walki gracza z jakąś poważną chorobą ciała lub duszy. We śnie/śpiączce stacza bój z nieprzychylnymi siłami, koszmarami czy też z samym sobą. <br /> <br />We śnie można zastosować wiele ciekawych rzeczy, np Ogry są dobre, staruszki niebezpieczne; musisz zaufać komuś kto przybrał postać największego wroga; przeszłość gracza lub jakieś dylematy moralne, bądź wyrzuty sumienia. <br /> <br />?wiat snów jest jeszcze bardziej otwarty niż świat gry, gdyż nie obowiązują w nim żadne reguły.
 
Terrasqe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 4:23 pm

czw wrz 11, 2003 10:36 pm

A i owszem kiedys mi sie to przydazylo. Sen ktory zeslalem na gracza powiazany byl z fabula. Ogolnie rzecz biorac nie ma raczej sensu obdarzac graczy snami ktore nie maja zadnego wplywu na ich dalsze poczynania. Jak dla mnie - strata czasu.
 
Vankar of Helm
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 17, 2003 8:05 pm

sob wrz 13, 2003 7:21 pm

Nie tylko sny ale wizje ogólnie s± nie tylko pomocne dla mistrza ale i atrakcyjne dla graczy. Jest to nie do¶æ, ¿e kolejne urozmaicenie to jeszcze sprawa niedos³owna i zmuszaj±ca zarówno do my¶lenia jak i do dyskusji pomiedzy postaciami. Ja sam od czasu do czasu mêczê moich graczy najró¿niejszymi formami wizji (kiedy¶ do trzech z czterech postaci w dru¿ynie co¶ przemawia³o i ukazywa³o wizje - zabawna sytuacja) i snów (g³ównie wyja¶niaj±cymi lub podpowiadaj±cymi co¶). <br /> <br /> <br /> <br />Pozdrawiam. Vankar.
 
Awatar użytkownika
arcmage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: pn maja 30, 2005 2:14 pm

ndz wrz 14, 2003 11:14 pm

Dzisiaj na sesji zdarzyło się mojej postaci udać na spoczynek w dziwnych cokolwiek warunkach (bez szczegółów, to dłuuuga historia, w której jest miejsce dla naiwnego czerwonego smoka i O-błędnego Rycerza...) a MG rzucił pod nosem tekstem - 'dać ci jakiś sen, czy nie? Ee, do ciebie prorocze sny nie pasują...' Odrobinę mnie to zgasiło. Klimat poszedł w diabły. W ten sposób lepiej nie traktować sprawy :-/
 
Madril
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: ndz lip 07, 2002 5:33 pm

pn wrz 15, 2003 6:51 pm

Jeszcze nie obdarzy³em, bo nie mia³em okazji prowadziæ [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] (ju¿ nied³ugo :evil: ), ale na pewno wprowadzê, bo ju¿ o tym wcze¶niej my¶³a³em. I raczej bêd± to sny zwi±zane ze scenariuszem, choæ nie zawsze...
 
Wasil__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 170
Rejestracja: pn maja 05, 2003 6:41 pm

śr wrz 17, 2003 8:32 pm

ja w³a¶nie prowadze kampanie któr± po czê¶ci opar³em na snach tzn. gracze a mianowicie ich bohaterowie nie pamiêtaj± co robili w przesz³o¶ci i czemu znale¼li siê w wiê¼ieniu. Informacji o swojej przesz³o¶ci dowiaduj± siê w³a¶nie w snach i ¶± one te¿ kluczem do rozwi±zania zagadki w grze :) (ten temat bardziej pasuje mi do przygód ale jak kto woli :)) <br /> <br />a jeszcze taki ma³y offtopic wydaje mi siê ¿e najlepszym przyk³adem wprowadzania snów jest baldur's gate z Fronczewskim na czele :)
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

śr wrz 17, 2003 10:51 pm

Co sądzicie o pomyśle snów w snach? Czyli PG śnią, w pewnym momencie się budzą, dalej kontynuują przygodę i... znów się budzą. Myślę sobie co by zrobić taki scenariusz, ale na razie to luźna koncepcja i w ogóle nie wiem czy ma to sens...
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

śr wrz 17, 2003 10:59 pm

Widziałem coś takiego w niejednym serialu oraz horrorze. Pomysł nie jest nowy, jednakże w temacie DnD same sny nie są zbyt często używane, a co się z tym wiąże - również udziwnienia snów. <br />Sen w śnie byłby dobry w przygodzie, która w całości dzieje się w świecie snów (wybaczcie za te wszystkie powtórzenia). Na normalnej sesji nie ma co udziwniać i tego stosować, nie wszystkim może się spodobać takie dłuższe oderwanie od przygody.
 
Lusek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 8:19 pm

ndz wrz 21, 2003 5:22 pm

Naj¶miszniej jest zes³aæ postaci sen, który sie sprawdzi a potem kilka dni pó¿niej podobny sen, tylko ¿e tym razem on sie nie sprawdza. Mówie wam zabawa jest takla, ¿e boki zrywaæ [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] (to jest dobry sposób na znerwicowanie graczy :evil: )
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

ndz wrz 21, 2003 5:35 pm

hehe fajny pomys³ z tymi dwoma snami - trzeba bêdzie go wykorzystaæ [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />a co do innego ¶nienia - to mo¿na wej¶c w sen kogo¶ innego np. psychicznie chorego NPC-ta (zainteresowanych odsy³am do Tawerny RPG niestety nie pamiêtam który numer)
 
Wasil__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 170
Rejestracja: pn maja 05, 2003 6:41 pm

pn wrz 22, 2003 11:35 pm

Ostatnio przegl±daj±c forum trafi³em na ciekawy temacik w inspiracjach mo¿e troche inny temat ni¿ tu ale s± notki które bardzo pasuj± i do tego tematu ... :)
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

wt wrz 23, 2003 10:38 am

Ja zrobi³em kiedy¶ tak: na tydzieñ przed sesj± zacz±l³em wysy³aæ graczowi (którego postaæ mia³a byæ g³ówn± w kampanii) co dzieñ jeden sen (e-mailem). Ka¿dego wieczoru (no, co drugi) pisa³em krótki tek¶cik. Kilka podobnych snów (ale opowiedzianych z innego punktu widzenia) wys³a³em drugiemu graczowi. Wszystko bardzo dobrze siê sprawdzi³o.
 
Abaddon__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: śr cze 18, 2003 3:30 pm

wt wrz 23, 2003 12:09 pm

A co z "symbolik±" snów. <br />W "naszym" ¶wiecie s± ró¿ne "znaki" typu z±b, motyl i w sennikach mo¿na znale¼æ wyja¶nienie tych symboli. <br />Czy w "waszych" snach te¿ pojawiaj± siê symbole i co one oznaczaj±? Np. trol do góry nogami oznacza, ¿e kto¶ z dru¿yny ciê oszuka albo pijany ork symbolizuj±cy nieszczê¶cie w mi³o¶ci. <br />Jestem cierkaw waszego D&D'owskiego "sennika". :evil:
 
Wasil__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 170
Rejestracja: pn maja 05, 2003 6:41 pm

wt wrz 23, 2003 4:41 pm

A co z "symbolik±" snów.
<br />ja uwa¿am ¿e sny s± i tak s± bardzo ¿adkim sposobem na dawanie przygód wiêc po co je jeszcze udziwniaæ :) mi siê wydaje ¿e sen powinien byæ do¶æ jasny, ¿eby nieprzed³u¿ac sesji na t³umaczenie tekstu ¿e we ¶nie widzia³e¶ fruwaj±ce motylki po polu co oznacza ¿e nied³ugo czeka ciê szczê¶cie w mi³o¶ci (uwa¿am ¿e sen powinien byæ krótki, ale dawaæ jakie¶ informacje o dalszej przygodzie, lecz niepe³ne :)).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości