Dla MP czêste (mo¿e nawet nie a¿ tak strasznie czêste) zmienianie postaci przez graczy potrafi byæ naprawdê tytanicznym utrapieniem. Choæby dlatego, ¿e nie mo¿e poprowadziæ ¿adnej kampanii, ani nawet zawi±zaæ intrygi, bo co chwilê s± nowe postacie. No i co kilka sesji musimy znowu integrowaæ dru¿ynê. Sam tak kiedy¶ mia³em. Nie tak znowu dawno mia³em prowadziæ do W:GW Miecz Przeznaczenia. Mia³em ju¿ wszystko rozplanowane (uknute
), jak z³±czyæ dru¿yne, prowadz± kilka wprowadzaj±cych scenariuszy, zrobiæ z jednego z nich szpiega, itd. Potem nie grali¶my pewien, nie tak znowu strasznie d³ugi czas, i okaza³o siê, ¿e wszyscy pozmieniali postacie. I ca³y plan run±³ na ³eb, na szyjê!
<br />
<br />Ale. Mimo, ¿e rozumiem, jak mo¿e to byæ denerwuj±ce (tak¿e dla graczy, kiedy nie mo¿e siê zawi±zaæ ¿adna wiê¿ miêdzy postaciami), nie widzê pomimo tego sensu, byæ kto¶ mia³ prowadziæ postaæ na si³ê. Bo po co ma siê z tym mêczyæ? Dla mnie, najwa¿niejsze jest odgrywanie i wczucie sie w postaæ. A sami chyba wiecie, jak ciê¿ko jest sie dobrze wczuæ w postaæ, która nam siê ca³kowicie przejad³a i nas ju¿ nie interesuje. Czêsto jest to ogromna mêczarnia. A przecie¿ eRPeGi maj± byæ dobr± zabaw± dla wszystkich...
<br />
<br />I dlatego wa¿ny jest kompromis miêdzy MP a graczem, który pragnie zmieniæ postaæ. By ani ten pierwszy nie straci³ ogromu swojej pracy, ani ten drugi nie musia³ niepotrzebnie siê zamêczaæ prowadz±c nieinteresuj±c± postaæ. Krótka rozmowa i po problemie!