Zrodzony z fantastyki

 
Akaradus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: śr sty 08, 2003 7:56 pm

Kwestia "pó³toraka"

ndz kwie 06, 2003 7:51 pm

No w³a¶nie. Miecz pó³torarêczny zadaje wed³ug D&D 1k10 obrazeñ. Jest to broñ egzotyczna. Gdy nie ma siê w niej bieg³o¶ci, miecza u¿ywa siê dwoma rêkami, natomiast, gdy we¼mie siê atut "bronie egzotyczne", to pó³toraka mo¿na trzymaæ zarówno w jednej jak i w dwóch rêkach. Tak wiêc, je¿eli trzymamy go w jednej rêce, to zadaje on 1k10 orazeñ. Natomiast, czy mo¿na zadawaæ obra¿enia nim np. 2k4+2, je¶li miecz trzymamy w dwóch rêkach? Takie jest moje pytanie.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: Kwestia "pó³toraka"

ndz kwie 06, 2003 8:30 pm

<!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]czy mo¿na zadawaæ obra¿enia nim np. 2k4+2, je¶li miecz trzymamy w dwóch rêkach? Takie jest moje pytanie.
<br />Nie. Trzymaj±c oburêcznie dodaje siê "tylko" 1.5 modyfikatora Si³y.
 
Sm00k
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: pt sty 17, 2003 9:54 pm

ndz kwie 06, 2003 8:37 pm

A je¶li posiadamy feata monkey grip, to czy pozbywamy siê minusóww za walkê jedn± rêk±, czy trzeba wykupiæ atut broñ egzotyczna?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz kwie 06, 2003 8:44 pm

<!--QuoteBegin-Sm00k+-->
Sm00k pisze:
<!--QuoteEBegin-->A je¶li posiadamy feata monkey grip, to czy pozbywamy siê minusóww za walkê jedn± rêk±, czy trzeba wykupiæ atut broñ egzotyczna?
<br />Nie, "tylko" zmniejszy karê do -2 (z -4 za brak bieg³o¶ci).
 
Xarn
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 150
Rejestracja: sob mar 08, 2003 7:48 pm

Re: Kwestia "pó³toraka"

sob kwie 12, 2003 4:15 pm

<!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin--> Natomiast, czy mo¿na zadawaæ obra¿enia nim np. 2k4+2, je¶li miecz trzymamy w dwóch rêkach? Takie jest moje pytanie.
<br />Je¿eli walczymy mieczem obiema rêkami to mo¿emy w³o¿yæ w to wiêcej si³y (1,5 premii), ale same w³a¶ciwo¶ci broni siê przecie¿ nie zmieniaj±.
 
Gin&Tonic
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 330
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 8:19 pm

czw kwie 17, 2003 11:35 am

<!--QuoteBegin-Sm00k+-->
Sm00k pisze:
<!--QuoteEBegin-->A je¶li posiadamy feata monkey grip
<br />Co to jest monkey grip? Poprawione ³apanie czy jaki¶ atut z dodatku? (Mam podrêcznik in Polish :) )
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

czw kwie 17, 2003 11:39 am

Monkey Grip jest featem (atutem) przedstawonym w dodatku Miecz i Pięść.
 
Uimar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: pt sty 03, 2003 8:44 am

pt kwie 18, 2003 11:45 am

<!--QuoteBegin-Gin&Tonic+-->
Gin&Tonic pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co to jest monkey grip? Poprawione ³apanie czy jaki¶ atut z dodatku? (Mam podrêcznik in Polish :) )
<br />Generalnie chodzi o to, ¿e posiadacz tego atutu mo¿e u¿ywaæ broni o rozmiarze wiêkszym od swojego, jako broñ jednorêczn±. Np. cz³owiek z atutem Monkey Grip, mo¿e jedn± rêk± u¿ywaæ w walce miecza dwurêcznego. Niestety jest karniak: -2 do trafienia.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt cze 13, 2003 2:05 pm

Bękarta można używać oboma łapkami po wybraniu dla niego biegłości w broni egzotycznej. Fajnie. Natomiast jest napisane, że do walki jedną ręką istoty średnie traktują bękart jako broń żołnierską. Moje pytanie: czy np. ludzki kapłan, ktory nie ma biegłości w broni żołnierskiej i jej sobie nie wziął, za to ma biegłość w bękarcie jako broni egzotycznej może użyywać go jednorącz czy jednak musi sobie wziąć biegłość w broni żołnierskiej? <br /> <br />Aha, jak to jest z tym 1,5 do mod. z Sily? Jakoś to przegapiłem, gdzie o tym coś jest? Czy więc walcząc bękartem oburącz zamiast premii z Siły +2 do ataku i obrażeń mam +3?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt cze 13, 2003 2:10 pm

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Sm00k+-->
Sm00k pisze:
<!--QuoteEBegin-->A je¶li posiadamy feata monkey grip, to czy pozbywamy siê minusóww za walkê jedn± rêk±, czy trzeba wykupiæ atut broñ egzotyczna?
<br />Nie, "tylko" zmniejszy karê do -2 (z -4 za brak bieg³o¶ci).
<br />Nie bardzo ... <br /> <br />ca³y "wic" z trzymaniem bastarda w dwu rêkach polega na tym, ¿e trzymany dwurêcznie przez postacie "medium" pozwala byæ traktowany jako Martial Weapon. Je¶li wiêc we¼miesz feata Monkey Grip a nie bêdziesz mia³ Exotic Weapon Proficency:Bastard - to trzymaj±c go w jednej rêce nara¿asz siê na karê -4 (bastard nie jest jedn± kategoriê wiêkszy wiêc Monkey Grip nie ma do niego zastosowania). <br /> <br />Natomiast nawet je¶li we¼miesz Monkey Grip i nawet je¶li bêdziesz go trzyma³ obur±cz, ale nie masz Martial Weapon Proficency (bo np. jeste¶ kap³anem) to kara wynosi dalej -4. <br /> <br />
Bêkarta mo¿na u¿ywaæ oboma ³apkami po wybraniu dla niego bieg³o¶ci w broni egzotycznej. Fajnie. Natomiast jest napisane, ¿e do walki jedn± rêk± istoty ¶rednie traktuj± bêkart jako broñ ¿o³niersk±. Moje pytanie: czy np. ludzki kap³an, ktory nie ma bieg³o¶ci w broni ¿o³nierskiej i jej sobie nie wzi±³, za to ma bieg³o¶æ w bêkarcie jako broni egzotycznej mo¿e u¿yywaæ go jednor±cz czy jednak musi sobie wzi±æ bieg³o¶æ w broni ¿o³nierskiej?
<br />Mo¿e go u¿ywaæ jednorêcznie bez kary lub dwurêcznie (dodaj±c premiê 1,5 si³a) tak¿e bez kary (bo nic nie stoi na przeszkodzie ¿eby broñ któr± potrafisz siê pos³ugiwaæ jednorêcznie trzymaæ oburêcznie). Nie musi mieæ Martial Weapon Proficency
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt cze 13, 2003 5:17 pm

Katana to na zasadach D&D Masterwork bastard. Czyli mając katanę dodaję +1 do trafienia. Czy mogę mieć masterwork katanę?
 
Anonim_1

pt cze 13, 2003 5:24 pm

Nie można mieć masterworka masterworka. Możesz za to postarać się o katanę z adamantium lub mithrilu.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt cze 13, 2003 5:31 pm

A przypadkiem mithril nie zmniejsza tylko wagi i nie ma wplywu na premie?
 
Anonim_1

pt cze 13, 2003 5:44 pm

Mithril zawsze traktowany jest jako masterwork. Choć nie będziesz mógł zyskać większej premii niż +1, broń wykonana z mirtylu będzie twardsza, odporniejsza na zniszczenie, jak również lżejsza i wygodniejsza w użyciu.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt cze 13, 2003 6:11 pm

Takie uzupełnienie: <br /><!--QuoteBegin-DMG (wydanie polskie) strona 242+-->
DMG (wydanie polskie) strona 242 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oręż i zbroje z mithrilu należy traktować jako mistrzowsko wykonane, jeżeli chodzi o czas tworzenia, lecz nie gdy chodzi o premię z usprawnienia broni lub karę z pancerza do testów.
<br />Więc mithrilowa broń nie ma +1 za mistrzowskie wykonanie. <br />Czemu nie można by mieć mistrzowskiej katany? Wydawało mi się, że jej zaklasyfikowanie jako mistrzowsiego bękarta to takie przybliżenie. Bo w końcu katana to co innego niż masterwork bastard.
 
Anonim_1

pt cze 13, 2003 6:17 pm

Mithril traktowany jest jako masterwork, z tego powodu właśnie otrzymuje się premię +1 do trafienia. Katana jest sama w sobie masterwork (każda katana), zatem walcząc nią otrzymujesz premię +1.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt cze 13, 2003 10:59 pm

Cóż, jak dla mnie, to tu jest wyraźnie napisane: <br /><!--QuoteBegin-PG (wydanie polskie) strona 242+-->
PG (wydanie polskie) strona 242 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oręż i zbroje z mithrilu należy traktować jako mistrzowsko wykonane, jeżeli chodzi o czas tworzenia, lecz nie gdy chodzi o premię z usprawnienia broni lub karę z pancerza do testów.
<br />Więc tworzy są ją dłużej, bo mithril trudniej obrobić, ale nie ma +1 z usprawnienia. Czy może nie potrafię czytać zasad? <br /> <br />Co do katany. To bylo o niej chyba w F&S, tak? Nie mam podręcznika w domu, ale czy przypadkiem nie było to właśnie coś takiego jak wyżej? Czyli katana jest traktowana jako masterwork a nie, że jest masterwork? Zresztą nawet, jakby była, to mogą być katany gorsze i lepsze, więc czemu nie może byc katana masterwork? Bez cytatów mnie nie przekonasz :)
 
Anonim_1

pt cze 13, 2003 11:24 pm

Niestety, wszystkie moje podręczniki na czas sesji wybyły z domu, dlatego uznaję Twoją rację w sprawie mitrylu. <br /> <br />W kwestii katan - jeśli uważasz, że powinny istnieć gorsze i lepsze katany (znaczy z lub bez premii do trafienia), jest to ok. Chodziło mi o to, że nie można mieć katany "+2".
 
Muad'Dib
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 499
Rejestracja: pt wrz 27, 2002 8:59 am

pt cze 13, 2003 11:40 pm

Hm, ciê¿ka sprawa. Ale przychylam siê do zdania ShadEnca. <br /> <br />Tabela 8-1, strona 177 podaje, ¿e premia z usprawnienia dotyczy "Atak, obra¿enia", ew. "premii do pancerza", "warto¶æ atrybutu" (to nas nie dotyczy). Nie jestem specem od mechaniki, ale IMO premia z usprawnienia liczy siê tylko w przypadku przedmiotów magicznych. Na ch³opski rozum: masterwork to mastework, usprawnienie to jest magia. Katana to mo¿e byæ bastard masterwork, a Katana +1 to mo¿e to bastard +1. <br />Niech mnie kto¶ poprawi je¶li siê mylê.
 
Uimar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: pt sty 03, 2003 8:44 am

pt cze 13, 2003 11:54 pm

<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin--> Co do katany. To bylo o niej chyba w F&S, tak?
<br />W F&S nic nie znalaz³em na temat katany. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin--> Czyli katana jest traktowana jako masterwork a nie, ¿e jest masterwork? Zreszt± nawet, jakby by³a, to mog± byæ katany gorsze i lepsze, wiêc czemu nie mo¿e byc katana masterwork? Bez cytatów mnie nie przekonasz :)
<br />PHB (ang), opis katany: <br />A masterwork weapon's bonus to attack does not stack with an enhancement bonus to attack. <br /> <br />t³umaczenie: <br />Premia do ataku broni za mistrzowskie wykonanie nie kumuluje siê z premi± do ataku za ulepszenie. <br /> <br />Niestety w PG (pl) brakuje opisu katany. Ale z tego fragmentu ³atwo wywnioskowaæ, ¿e +1 do trafienia katany, jest bonusem za mistrzowskie wykonanie. Czyli maksymalnym. <br /> <br />Krótki miecz wykonany przez gobliny, bêdzie raczej gorszy ni¿ ten wykonany przez ludzi, ale oba nadal bêd± mia³y +0 do trafienia.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob cze 14, 2003 12:01 am

<!--QuoteBegin-Uimar+-->
Uimar pisze:
<!--QuoteEBegin-->W F&S nic nie znalazłem na temat katany.
<br />"Sword And Fist" strona 75. Tabela 5-2 Weapon Equivalency Table. Wiersz pierwszy w tabeli: Katana [tabulacja] Masterwork Bastard Sword
 
Uimar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: pt sty 03, 2003 8:44 am

sob cze 14, 2003 12:21 am

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--> "Sword And Fist" strona 75. Tabela 5-2 Weapon Equivalency Table. Wiersz pierwszy w tabeli: Katana [tabulacja] Masterwork Bastard Sword
<br />Ok, ale Devikowi chodzi³o o cytaty na temat katany, a tych w S&F nie znalaz³em. W tabelkach czasami upraszcza siê pewne rzeczy. <br /> <br />Ale masz racjê, jest taki wpis.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 16, 2003 1:44 pm

Czyli każda katana ma w sobie wbudowany +1 bonus do trafienia z racji masterworka? <br />A zatem każdamithrilowa katana musi mieć +1? <br />Inna sprawa: Czy gnom, albo niziołek np. wojownik może używać bastarda oburącz (jako broń medium-size)? Teoretycznie jest traktowana jako melee weapon dla M-size bohaterów posługujących się nią oburącz. Czy muszą do tego brać exotic weap. prof?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 16, 2003 1:47 pm

Ka¿da katana ma +1 z racji masterworka, ka¿dy mithrilowy miecz jest masterworkowy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 16, 2003 2:08 pm

Każdy mithrillowy jest traktowany jako mnasterwork ze względu na czas i koszta Tak było w wyżej przytoczonych cytatach
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 16, 2003 2:11 pm

Ze wzglêdu na to ze tak jest napisane w zasadech. EOT
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 16, 2003 2:28 pm

? Nie za bardzo rozumiem do czego zmierzasz? Ja tylko stwierdziłem, że może być broń mitrylowa nie mająca +1 do trafienia.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 16, 2003 2:32 pm

Naprawde mo¿e? Nie wydaje mi siê.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 16, 2003 2:38 pm

<!--QuoteBegin-parę notek wcześniej ktoś +-->
parę notek wcześniej ktoś pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oręż i zbroje z mithrilu należy traktować jako mistrzowsko wykonane, jeżeli chodzi o czas tworzenia, lecz nie gdy chodzi o premię z usprawnienia broni lub karę z pancerza do testów.
<br />Do notki Mateo:Ok. Nie śpiesz się, poczekam. Nie wiem, skąd to brali, więc nie mam możliwości sprawdzić.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 16, 2003 2:40 pm

No to parê notek wcze¶niej kto¶ siê pomyli³ ... mithrylowe bronie zawsze nios± ze sob± +1 do trafienia z racji bycia masterwork (krótko mówi±c nie mo¿na mieæ broni z mithrylu która nie by³aby mw) <br /> <br />[jestem w pracy, wiec po pierwsze nie moge na razie podac cytatu, a po drugie moge sie mylic - ale o ile pamietam jest tak jak napisalem]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości