Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
Finrod Felagund
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:39 am

Klasa dla Geralta/wied¼mina

sob lis 29, 2003 10:42 pm

Jaka by by³a klasa która by³aby odpowiednikiem Wied¼mina z powie¶ci Andrzeja Sapkowskiego. S³ysza³em opinie np. Kensai lub psychowojownik jakie jest wasze zdanie. Mo¿e to byæ klasa presti¿owa lub podstawowa.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

sob lis 29, 2003 11:25 pm

?amaniec: Wojownik / ?owca / Mag, z przewaga wojownika.
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

ndz lis 30, 2003 1:08 pm

Hmm... Ciê¿ko powiedzieæ. Trochê zdolno¶ci Mnicha czy Psychowojownika ma, ale IMO niewystarczaj±co, ¿eby ma daæ te klasy, nawet na 1 lvl. Hm... Fighter/Wizard ze zdecydowan± przewag± pierwszego + PrC, ale tych jest tyle ró¿nych, niektóre s± zakrêcone jak s³oik na zimê, ¿e nie podejmujê siê opisywania :) Chocia¿... Fighter/Wizard (1-2 lvl-e)/Weapon Master.
 
Finrod Felagund
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:39 am

ndz lis 30, 2003 6:29 pm

Wed³ug mnie nie powinien byæ ³amany z magiem, poniewa¿ magia któr± on "operowa³" by³a bardzo prymitywna (parê znaków). Na pewno z dwurêcznym mieczem. :)
 
Alistar__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn lis 03, 2003 9:29 am

wt gru 02, 2003 4:56 pm

Dwurêczny miecz - ok. Ale pamiêtajmy z jakiego ten miecz by³ metalu. Macha³ tym mieczem jak lekk± torebk± i jednym ciachniêciem zabija³ ka¿dego. Smoka za³atwi³ w kilka minut i bez zadra¶niêcia! Ale taki typowy wied¼min? Na pewno by³by s³abszy od Geralta. A co do znaków - mo¿e jakie¶ zdolno¶ci czaropodobne?
 
GOŚCIU
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: ndz paź 19, 2003 6:23 pm

wt gru 02, 2003 5:06 pm

Wed³ug mnie Gerald to Psychowojownik/?owca (z lekk± przewag± psychowojownika). Jak dla mnie znaki wied¼miñskie s± niezwykle podobne do nisko poziomowych mocy psi(np. pobudzenie materii, dryf itp. )
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt gru 02, 2003 5:19 pm

Psionika jest umiejętnością czaropodobną :wink: <br />Co najmniej jedejn poziom łowcy powinien mieć (jak każdy wiedźmin). Może Psychowojownik/łowca/Psychic weapon master?
 
Finrod Felagund
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:39 am

śr gru 03, 2003 3:09 pm

Taaaaaaaaa... srebny mieczyk nie dam g³owy, lecz chyba by³ to standardowy ekwipunek ka¿dego Wied¼mina ( te¿ Geralta... nie Geralda). Zgadzam siê z wami, ¿e bêdzie to chyba ³amaniec Psychowojownik/³owca/Psychic weapon master.
 
Phobos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 03, 2003 11:20 am

śr gru 03, 2003 6:27 pm

Daje punkt ¿e to mo¿e byc Wizard/Fighter i Spellsword. <br />Pasuje gdy¿ rzuca³ zaklêcia w zbroi, oraz by³ niez³ym wojem.
 
O.L.O
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 2:23 pm

śr gru 03, 2003 8:28 pm

<!--QuoteBegin-Alistar+-->
Alistar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dwurêczny miecz - ok. Ale pamiêtajmy z jakiego ten miecz by³ metalu. Macha³ tym mieczem jak lekk± torebk± i jednym ciachniêciem zabija³ ka¿dego. Smoka za³atwi³ w kilka minut i bez zadra¶niêcia! Ale taki typowy wied¼min? Na pewno by³by s³abszy od Geralta. A co do znaków - mo¿e jakie¶ zdolno¶ci czaropodobne?
Gzie jest napisane ¿e pokona³ jakiego¶ smoka co? Z tego co wiem to on spotka³ siê tylko jednym smokiem i wcale z nim nie walczy³. <br />Wed³ug mnie to Wizard/Fighter i Spellsword+?owca.
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

śr gru 03, 2003 8:38 pm

rzuca³ zaklêcia w zbroi
<br />Co¶ umknê³o mojej uwadze? W którym momencie to by³o? <br /> <br />Dopisane pó¼niej: <br />
Geralt nie walczy³ w zbroi co najwy¿ej w pancerzu (skórzanym æwiekowanym)
<br />Gdzie i kiedy to by³o? Z tego, co pamiêtam, nigdzie nie by³o mowy o jakiejkolwiek zbroi (poza, bodaj¿e, 2 odcinkiem serialu :evil: ). W Novigradzie Geralt naby³ skórzan± kurtê, nabijan± æwiekami, a to jeszcze nie jest zbroja.
 
Finrod Felagund
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:39 am

czw gru 04, 2003 2:59 pm

Geralt nie walczy³ w zbroi co najwy¿ej w pancerzu <br />(skórzanym æwiekowanym).Nie walczy³ ze smokami, poniewa¿ jego "kodeks" mu tego zakazywa³ wiêc trzeba by to podkre¶liæ u jego klasy, ¿e nie walczy ze smokami. Mo¿e co parê poziomów bêdzie móg³ sobie wybraæ typ wrogów z którymi bêdzie mia³ premie w walce.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pn gru 08, 2003 11:42 am

Przyglądając się dyskusji zauważyłem że wiele osób celuje w połączenie typu wojownik/mag. <br />W Complete Warrior znajduje się intrygująca klasa o nazwie Hexblade (w wolnym tłumaczeniu: Klątwiarz/Zaklinacz Ostrza). <br />Nie dość że ma wymaganie non-good (Geralt dobry nie był), to dodatkowo łączy zdolności maga i wojownika. <br />Jest to moim zdaniem lepsze połączenie niż wrzucanie psioniki lub niebotyczne multiklasowanie. <br /> <br />Co wy na to?
 
FreeMind__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 09, 2003 11:06 am

wt gru 09, 2003 1:58 pm

w dnd ja bym dal klase neutralny neutralny, jak na "neutralnego Geralta" przystalo :mrgreen:
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

wt gru 09, 2003 3:36 pm

.
Ostatnio zmieniony pn sie 07, 2023 3:45 am przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

wt gru 09, 2003 7:32 pm

<!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->3. Co do klasy, na pierwszy rzut oka najodpowiedniejsza wydaje się propozycja Aragathora, choć trudno stwierdzić jednoznacznie, nie znając tej klasy. BTW rozumiem, że to jakaś nowa klasa podstawowa, a nie PrC, tak?
<br />Tak. Jest to nowa klasa podstawowa. A co do samego wiedźmina, ja bym mu dał jednak jakiś szablon. W końcu samymi klasami mutacji się nie osiągnie (a wiedźmini mieli przecież takowe). Co najwyżej można stwierdzić, że mamy postać równie dobrze walczącą co wiedźmin. Ale taka postać wiedźminem nie będzie, prznajmiej pod wszystkimi względami.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

wt gru 09, 2003 7:41 pm

Powiedziałbym że charakter Praworządny Neutralny, akcja w Blavinken udowadnia dość raźno ten charakter.
 
Peruk
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: wt lip 29, 2003 11:26 pm

Re: Klasa dla Geralta

wt gru 09, 2003 8:05 pm

<!--QuoteBegin-Finrod Felagund+-->
Finrod Felagund pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jaka by by³a klasa która by³aby odpowiednikiem Wied¼mina z powie¶ci Andrzeja Sapkowskiego.
<br /> <br />Zanim dopasowa³bym klasê, zastanowi³bym siê najpierw nad modyfikacj± rasy. Co by nie powiedzieæ, wiedzmini lud¼mi nie byli.(w ka¿dym razie przestawali nimi byc po próbie traw) <br /> <br />Pozdrawiam <br />Peruk
 
Firewall
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: sob wrz 13, 2003 11:50 pm

wt gru 09, 2003 8:39 pm

Witam i chcia³bym wrzuciæ co¶ do tematu. Klasa wied¼mina powinna byc klas±, w której na 1 poziomie "odbywa³o" by sie probê traw.Po zaliczeniu jej wied¼min dostawa³by odpowiednie plusy, minusy i mutacje-czyli automatyczny szablon po wybraniu klasy (podstawowej). Po drugie wied¿mini nie powinni miec mo¿liwo¶ci "³amania sie" z innymi klasami- wied¼min to wiedzmin i juz :mrgreen: Po trzecie, sprawa Znaków- jak dla mnie , mo¿na je prze³o¿yæ na zdolno¶ci czaropodobne (jakie i ile jeszcze nie wiem) , a nie na czary. Reasumuj±c, wied¼min= wojownik+mutacje+system Znaków. Chcia³bym sie jeszcze spytaæ jakie ewentualnie móg³by mieæ plusy i minusy nasz przysz³y Geralt?(sam proponuje -4 Cha do kontaktów z lud¼mi).
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt gru 09, 2003 9:59 pm

Wprowadzasz za dużo niewiadomych do jednego równania :wink: System DnD nie przewiduje „znaków wiedźminskich” (natomiast są czary i moce). Nie znam też ani klasy podstawowej, ani PrC nakładającej szablon. <br />Ja dałbym mu szablon mutacyjny (cechy i takie tam bajery, w tym część plusów jakie zapewnia klasa łowcy), klasy: Psychowojownik X/ Psychic weapon master Y, charakter Praworządny neutralny, zamiast minusów do samej charyzmy, proponowałbym minusy do konkretnych skilli. Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że znaki są bardziej zdolnością wrodzoną (jak u sorcerera) niż wyuczoną (wizard), to redukcja charyzmy może doprowadzić do uniemożliwienia rzucania czarów. Jeśli przyjąć Psychowoja, to ta cecha także jest istotna (w sumie jak każda). <br />Nigdzie w podręczniku nie napisano, że wiedźmin nie może się multiklasować (w istocie, gdyby nie mógł, Vilgefortz by mu tego nie proponował :wink: ). I tu dochodzimy do kolejnego argumentu przeciw klasie wizarda. Rozmowa z magiem kapituły pokazuje, że Geralt nie posiada żadnych leveli wizarda (tzn przekładając na mechanikę DnD klasa wiedźmina nie pokrywa się z klasami Vilgefortza, czy Yennefer ) Z tego powodu obstaję przy swoim psychowoju, lub ew. Hexbladzie (ew. ponieważ jej nie widziałem).
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

wt gru 09, 2003 10:05 pm

.
Ostatnio zmieniony pn sie 07, 2023 3:45 am przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Paluh_666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 08, 2003 10:14 pm

śr gru 10, 2003 8:57 am

My¶le ze wojownik/³owca. <br /> <br /><!--coloro:darkred--><span style="color:darkred"><!--/coloro-->A mo¿na prosiæ o rozbudowanie tej my¶li? <br />Duncan<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

śr gru 10, 2003 11:02 am

Hexblade posiada dostęp do ograniczonej listy czarów typu arcane (do 4 poziomu, ma własną listę czarów). <br />Do tego dochodzą plusy do rzutów przeciw magii i zdolność rzucania czarów w pancerzu (tylko lekkim). <br />BaB wojownika, kość k10 przy HP plus ładny wybór umiejętności tworzą z niego wspaniałą klasę dla Geralta. <br />Do tego dochodzi wymaganie non-good i ogólny luźny związek wszystkich Hexbladeów. <br /> <br />W skrócie klasa ta ma wszystkie cechy klasy Geralta, no chyba że ktoś się uprze przy wojownik/łowca.
 
Peruk
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: wt lip 29, 2003 11:26 pm

śr gru 10, 2003 3:45 pm

No i piêknie <br /> <br />Doda³bym do tego modyfikacjê rasy i wied¼min jak talala <br /> <br />Moja propozycja <br /> <br />Str - <br />Dex +2 <br />Con - <br />Int - <br />Wis +1 <br />Cha -4 <br /> <br />Do tego <br />Low light vision (opcjonalnie dopiero po eliksirach) <br />Tak przynajmniej +4 do forta przy rzutach przeciw truci¼nie <br />Zmodyfikowane detect magic (z medalionu. zmodyfikowane bo nie ukazuje co jest magiczne tylko wykrywa emanacje mocy w pobli¿u) <br /> <br />Kilka dodatkowych zdolno¶ci np. Knowledge: Monsters (np. s³abe punkty nietopyrzy :mrgreen: ) <br /> <br />Acha i silent spell jako obowi±zkowy feat (jak znaki to znaki) <br /> <br />Pozdrawiam <br />Peruk
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

śr gru 10, 2003 3:59 pm

Jest jeden drobny problem. <br />Hexblade bazuje swoje czary na charyzmie. <br />-4 do niej zmienia każdą postać z tą klasą w kalekę.
 
Peruk
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: wt lip 29, 2003 11:26 pm

śr gru 10, 2003 4:08 pm

OOOOOPS <br /> <br />To rzeczywi¶cie problem <br />Bo ja jakos nie mogê sobie wyobrazic przystojnego, elokwentnego, bij±cego wewnêtrzynym blaskiem wied¼maka :) . <br />Mo¿e jednak drobna modyfikacja klasy. Czary nie na Cha a raczej na Wis? <br /> <br />Acha zapomnia³bym. Obowi±zkowo w opisie profesji musi byæ kla³zula nakazuj±ca ka¿demu wied¼makowi byæ chutliwym ponad miarê wszelk± :) <br /> <br />Pozdrawiam <br />Peruk
 
Firewall
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: sob wrz 13, 2003 11:50 pm

śr gru 10, 2003 5:15 pm

<!--QuoteBegin-Peruk+-->
Peruk pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br /> Obowi±zkowo w opisie profesji musi byæ kla³zula nakazuj±ca ka¿demu wied¼makowi byæ chutliwym ponad miarê wszelk± :) <br />
<br />To nie ulega w±tpliwo¶ci :mrgreen: <br />Czary wied¼mina obowi±zkowo powinny byæ oparte na Wisdom, jako, ¿e ca³y wied¼min bazuje przede wszystkim na swym maksymalnym skupieniu podczas walki (a propos, mo¿na by by³o dawaæ ch³opakowi jakie¶ dodatkowe umiejêtno¶ci w walce, w zamian wymagaæ by rzuca³ co rundê na koncentracjê).I jeszcze jedno- eliksiry :mrgreen: Jest to b±d¼ co b±d¼ wa¿na sprawa, powinny to byæ jakie¶ specjalne "wzmacniacze", dostêpne tylko dla tej klasy.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

śr gru 10, 2003 5:18 pm

Ja dla mnie to wiedźmina nie da się opisać paroma zdankami (a już na pewno nie da się dopasowywać go do różnych klas). Był po prostu zbyt... nienaturalny nawet mierząc go na skalę FR... No bo dochodzą jeszcze niezwykłe umiejętności jakich ***żadna*** klasa (nawet prestiżowa) nie posiada (na pierwszy ogień niech pójdzie nieludzka umiejętność kontrolowania źrenic, temperatury ciała, równowagi itp...) co do charakteru to proponuję jakikolwiek neutralny.
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

śr gru 10, 2003 6:11 pm

Ja bym mu da³ na 3 poziomie feat: warzenie eliksirów z tym¿e by³y by to tylo eliksirki wied¼miñskie. <br /> <br />Lepszy rzut na fort. przeciwko chorobom i truciznom. Bieg³o¶æ w pó³toraku kosztem bieg³o¶ci w innych broniach. <br />Co¶ jeszcze? Mo¿e by dostawa³ specjalny miecz na jakim¶ poziomie(najpierw srebrny, a potem z meteorytu).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości