Zrodzony z fantastyki

 
Kiven Wilvarte
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob cze 21, 2003 3:58 pm

Psucie sie ekwipunku...rzuty?

czw gru 04, 2003 9:33 am

czy rzucacie na wytrzymalosc ekwipunku ? <br />nie mowie o sytuacjach fajerbolicznych :) tylko po prostu z u¿ytkowania? <br />np moj gracz ma pistolety krasnoludzkie o do¶æ skomplikowanej budowie, <br />trybiki te sprawy, a obecnie gracze przeprawiaj± siê przez d¿ungle. rzeczy <br />siê psuj± prawda ? trzonek od topora koroduje, magiczn± ksiêgê z¿eraj± robale i wilgoæ, ubrania butwiej±. <br />robicie takie testy ? na co na hp ekwipunku ? a jaki damage przewidujecie ze wzgledu na warunki itp td... <br />pozdro
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

czw gru 04, 2003 9:50 am

Zale¿y to przede wszystkim od warunkow zewnêtrznych. W warunkach ekstremalnych typu d¿ungla, pustynia moim zdaniem mo¿na testowaæ wytrzyma³o¶æ i efektywno¶æ ekwipunku. Nie s±dzê jednak aby sesjê nale¿y zamienic w kostkologiê testuj±c± ka¿dy element sprzêtu co krótki okres czasu. Oczywi¶cie jak zawsze problem le¿y w ilo¶ci takich testów i dostosowaniu ich do stopnia trudno¶ci eksplorowanego terenu. Unikanie problemów w takich sytuacjach jest za¶ zalezne od relacji MG-BG oraz w jakim stopniu s± zgodni ¿e takie testy s± im potrzebne.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw gru 04, 2003 10:36 am

Choæ osobi¶cie lubiê w erpegach mechanikê jako element gry, to jej nadmiar zdecydowanie mi przeszkadza. Opracowywanie jakich¶ testów okre¶laj±cych zu¿ycie ekwipunku to raz - dodatkowa praca dla MG, dwa - kolejny element niepotrzebnej w sumie kostkologii. Je¿eli postacie wêdruj± przez d¿unglê czy jeszcze mniej przyjazne dla wyposa¿enia okolice (plan ¿ywio³u ognia?) wola³bym ju¿ przyjêcie arbitralnie, ¿e co¶ mo¿e siê zniszczæ, ni¿ wykonywaæ jakie¶ rzuty za ka¿dy element ekwipunku nara¿ony na uszkodzenie lub zniszczenie - nadmiernie mog³oby to spowalniaæ grê. <br /> <br /> Ale, jak napisa³ ju¿ Duncan, wszystko w takich sytuacjach zale¿y od relacji pomiêdzy graczami i MG, oraz od przyjêtego stylu gry. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

czw gru 04, 2003 10:58 am

Psucie siê g³ównie broni mia³o miejsce na sesjach, jednak¿e stosuje to do¶æ rzadko. <br />Dobrym przyk³adem mo¿e byæ nastêpuj±cy motyw: <br />Pólelf stoczy³ do¶æ du¿o walk, z ³uku, z którego oddawa³ strza³y prawie siê kopci³o. Do tego nale¿y dodaæ wiele niefortunnych upadków i przede wszystkim spor± ilo¶æ fatalnych testów ataku. (Dodam jeszcze, ¿e bohaterowie zwykli u kowala pytaæ min: czy co¶ wymaga naprawy w moim ekwipunku, pólelf nie zadba³ o ³uk ju¿ od d³u¿szego czasu) <br />Przy kolejnej próbie strza³u wypad³ fatalny test ataku i poprosi³em go o dodatkowy rzut, który pozwoli³by mi zasygnalizowaæ, czy z ³ukiem przypadkiem co¶ siê nie sta³o. Cyferka dla nieszczê¶nika wypad³a fatalnie i w rêku trzyma³ ju¿ wêdkê. <br />Natomiast nigdy nie stosowa³em testów ot tak podczas jakiej¶ wêdrówki przez niekorzystne tereny. Oczywi¶cie mo¿e to mieæ miejsce, jednak moim zdaniem wyd³u¿a³oby to niepotrzebnie grê, i napawa³o lekiem graczy do tego stopnia, ¿e na moczary pod±¿aliby pewnie na¶laduj±c Commando z dwoma toporami na plecach i trzecim zapasowym w zêbach. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
samuraii__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: wt lis 18, 2003 5:26 pm

czw gru 04, 2003 2:39 pm

Czasami zdarza sie u mnie, ¿e jaki¶ przedmiot siê zepsuje przez warunki w jakich przebywa, jednak nigdy nie u¿ywam do tego celu kostek. Je¿eli gracze od np 2 tygodni przebywaj± w d¿ungli to chyba normalne ¿e wiêkszo¶æ niemagicznych przedmiotów, które ³atwo ulegaj± rdzewieniu b±d¼ przesi±kaj± stanie siê bezu¿ytecznych. Czasami kiedy warunki s± skrajnie nieprzyjazne psuj± siê tak¿e magiczne przedmioty. Wtedy wystarczy, ¿e powiem, ¿e "Twój miecz skorodowa³ na skutek wilgoci, jaka tu panuje" i daje mu np. -1 do ataku, ale nigdy nie rzucam na to czy broñ siê zepsu³a. To by by³o wed³ug mnie nadu¿ywanie mechaniki. Jakby tak jeszcze rzucaæ na ka¿dy przedmiot, scroll itp. - to by dopiero by³a zabawa :wink:
 
Kiven Wilvarte
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob cze 21, 2003 3:58 pm

czw gru 04, 2003 5:02 pm

no to mo¿e ja sprecyzuje: <br />- o kostkologie mi niechodzi. czas ? i tak, takie testy robi³bym przed sesj±, wiêc nie robi mi to ró¿nicy. <br />- gracze w ¶wiecie gry przez d¿ungle podru¿uj± ju¿ 2 tygodnie. <br />- nie moge powiedziec krasnoludowi ¿e jego ulubiona strzelba sie zepsu³a <br />(chyba nikt z was nie probowa³ mówiæ , ¿e cokolwiek sie krasnoludowi zepsu³o...). Chodzi o to, ¿e chce byc miarê sprawiedliwy i o przypadkach losowych (takich jak zepsucie broni w warunkch chaotcznych, takich jak pogoda), decydowaæ w losowy sposób (czyli kostk±). <br />- Ca³y ten w±tek powsta³ po to, ¿ebym mogl sie dowiedzieæ na czym oprzec swoj rzut kostk± ? czy maj± to byc procenty czy co. Np w d¿ungli, istnieje 45% szans na to, ¿e zwój czy ksiêga siê rozmiêknie i rozpadnie, 15% ¿e magiczny topór zacznie korodowaæ po np k10+5 dniach jego najslabszy element ulegnie zepsuciu. <br />- Sêk w tym, ze niechce wysysaæ takich faktów z palca, tylko odwzorowaæ ten nieub³agalny czynnik losu, obecny te¿ w naszym ¿yciu, to czyni grê ciekawsz±, tak mi sie wydaje, dopoki oczywiscie jest tylko dodatkiem a nie zamienia siê w rzucanie dla rzucania.
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

pt gru 05, 2003 8:41 am

Akurat nie znalaz³em ¿adnych tabel-mo¿e kto¶ inny widzial takowe w necie :?: <br />Sam stosujê na wyczucie - bowiem elementy zmienne -pogoda, stopieñ wilgotno¶ci, wahania temperatury maj± akurat na mo¿liwo¶æ zniszczenia b±d¼ zmniejszenia efektywno¶ci przedmiotu zbyt duzy wp³yw by da³o siê zrobiæ tabelê niewielk± i przejrzyst±. Kolejnym czynnikiem zmiennym jest dba³o¶æ postaci o ekwipunek. <br />Ponadto nie testujê magicznych przedmiotów a wykonane mistrzowsko lub z niezwyk³ych metali czy stopów( u siebie dopuszczam mithril, adamandyt, orichalk, stal krasnoludzk± i damasceñsk±) maj± premie do testów.
 
Silimarilion__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 7:14 pm

pt gru 05, 2003 2:55 pm

Uwa¿am pomys³ z tabel± za niepotrzebny. Chyba niebêdziemy rzucali na zniszczenie broni za ka¿dym atakiem . Przecie¿ miecze nie s± z herbatnika (ale fajne porównanie :razz: ). Wszytko mo¿na rozwi±zaæ za pomoc± logiki i odpowiedniego my¶lenia. Po co bardziej komplikowaæ i tak ju¿ skomplikowan± mechanike.
 
Greg Balin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 10, 2003 4:11 pm

pt gru 05, 2003 3:07 pm

Sie nie ¶miej! Kiedy¶ razem z dru¿yn± dostali¶my po trzy magiczne miecze +5 zrobione z ciasta. Kiedy siê uderza³o i trafia³o przeciwnik otrzymywa³ ciastkowej kl±twy. Niestety miecz siê rozpada³...
 
Silimarilion__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 7:14 pm

pt gru 05, 2003 3:10 pm

Mogê poznaæ tego mistrza gry ? Ja takiego bym zamordowa³ za takie pomys³y :evil: (chyba ,¿e gracie w tym stylu ,wtedy do niego nic nie mam).
 
Greg Balin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 10, 2003 4:11 pm

pt gru 05, 2003 3:22 pm

Nie powiem kto to by³!! <br /> <br />Ale mogê powedzieæ ¿e przygoda dzie³a siê we ¶nie. Oczywi¶cie wtedy my tego nie wiedzieli¶my. Mieli¶my poziomy 2-3 i troche nas dziwi³o ¿e dostajemy broñ +5. A mieli¶my zabiæ 3 solary!!!
 
Hadess
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: śr lip 16, 2003 6:44 pm

pt gru 05, 2003 6:44 pm

Nasza dru¿yna posiada bronie magiczne, a te nie ulegaj± zniszczeniu, wiêc nie mamy sie czego obawiaæ. <br />A co do normalnych broni...hmmmm...przy zakupie sprzedawca podaje wam ja dana broñ jest podatna na zniszczenia np. 5 czy 10%. :)
 
Kiven Wilvarte
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob cze 21, 2003 3:58 pm

pt gru 05, 2003 11:01 pm

chcia³bym siê dowiedziec gdzie jest napisane, ze magiczne przedmioty nie ulegaj± zniszczeniu ? <br />pooki co wiem tylko, ze s± one jakosci Masterwork, co oznacza, ze koroduj± wolniej, ale nie s± niezniszczalne.
 
Muad'Dib
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 499
Rejestracja: pt wrz 27, 2002 8:59 am

sob gru 06, 2003 11:45 am

Nie wiem gdzie jest to napisane, nie mogê sprawdziæ, bo podrêczniki zosta³y w akademiku a ja siedzê i siê obijam w domciu, ale je¶li dobrze pamiêtam, to przedmioty magiczne mo¿na zniszczyæ li i tylko bardziej lub tak samo umagicznionym przedmotem (czyli np. miecz +1 mo¿e zniszczyæ inny miecz +1, ale ju¿ nie +2). <br />Co do samego niszczenia przedmiotów, to mo¿na graæ w polsko - warhammerowym stylu, rzucaj±c na wbicie drzazgi w ty³ek przy siadaniu na nieheblowanym zydelku... ale to jest D&D. Je¶li ma siê ochotê na odmianê, mo¿na zagraæ w starego dobrego Warhammera kulawym poganiaczem mu³ów albo hien± cmentarn± ciepi±c± na hemoroidy i szkorbut. <br />A psucie skomplikowanych mechanizmów powinno IMO odbywac siê tylko na zasadzie fabularnej. A mo¿na na tym te¿ i oprzeæ sesjê.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn gru 08, 2003 3:20 pm

<!--QuoteBegin-Muad'Dib+-->
Muad'Dib pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie wiem gdzie jest to napisane, nie mogê sprawdziæ, bo podrêczniki zosta³y w akademiku a ja siedzê i siê obijam w domciu, ale je¶li dobrze pamiêtam, to przedmioty magiczne mo¿na zniszczyæ li i tylko bardziej lub tak samo umagicznionym przedmotem (czyli np. miecz +1 mo¿e zniszczyæ inny miecz +1, ale ju¿ nie +2).
<br /> Nie wydaje mi siê - inaczej Atut Strzaskanie (czy jak tam Sunder nazywa siê w polskiej edycji) by³by stosunkowo s³aby - na pewnych poziomach wiêkszo¶æ przeciwników jakim postacie stawiaj± czo³a wyposa¿ona jest w magiczny orê¿ / pancerze - bohaterowie z tym Atutem raczej by sobie nie go nie pou¿ywali. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Greg Balin+-->
Greg Balin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Kiedy¶ razem z dru¿yn± dostali¶my po trzy magiczne miecze +5 zrobione z ciasta. Kiedy siê uderza³o i trafia³o przeciwnik otrzymywa³ ciastkowej kl±twy. Niestety miecz siê rozpada³...
<br /> A to akurat bardzo ciekawy pomys³ - oczywi¶cie nie wykonanie broni z ciasta, ale orê¿ zrobiony z jakiego¶ nietrwa³ego materia³u (szk³a, kryszta³u, ewentualnie magicznego lodu), który roztrzaskiwa³by siê po celnym ciosie zadaj±c przeciwnikowi znacznie wiêksze od normalnych obra¿enia (od licznych ostrych od³amków), to koncept godny uwagi. Ewentualnie broñ mog³aby roztrzaskiwaæ siê przy trafieniu krytycznym. <br /> <br /> Postacie musia³yby bardzo uwa¿nie dysponowaæ tak± broni±, nie wiedz±c, kiedy ulegnie zniszczeniu. Zreszt± nie musia³yby nawet zdawaæ sobie sprawy z jej specjalnej w³a¶ciwo¶ci. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Pretor/Cenzor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 05, 2003 6:32 pm

wt gru 09, 2003 8:17 pm

Sprawa psucia siê ekwipunku jest spraw± losow±. Ja jestem absolutnie przeciw opini±, ¿e broñ magicznanie psuje siê. Nie zwracam uwagi na to co jest ogólnie przyjête. Trzeba wzi±æ pod uwagê (jak zawsze) ¿e mag umagiczniaj±cy broñ móg³ byæ niewyspany albo pijany, mieæ z³y dzieñ bo przejecha³o mu kota lub ¿ona zdradza go z mieszkaj±cym niedaleko czarownkiem. <br />Co do psucia siê ekwipunku to jest to jak ju¿ wspomnia³em rzecz losowa. Dlatego te¿ kiedy najdzie mnie ochota to rzucam sobie k100 na to czy na przyk³ad nie rozdar³y siê komu¶ buty lub czy nie zrobi³a mu siê dziura w bucie. Oczywiste jest, ¿e im d³u¿ej dany przedmiot jest eksploatowany to na k100 przyjmujê wiêkszy przedzia³. Co do broni magicznych s± to na ogól przedzia³y wrêcz symboliczne - ale s±! Szczególnie wa¿ne jest to, ¿e szansa na zniszczenie broni magicznej wzrasta w zale¿no¶ci od sytuacji. Szczegolnie wysoka szansa na to, ¿e broñ umagiczniona siê zepsuje jest podczas walki broñ magiczna vs. broñ magiczna o wy¿szym poziomie umagicznienia.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości