Ojciec_Chrzestny pisze:<br />Otó¿ ksiêga zawiera 9 rozdzia³ów: <br />1 - Postacie: m.in. tworzenie postaci w FR, rasy, klasy, atuty, klasy presti¿owe <br />2 - Magia: m.in. dzika magia, martwa magia, wysokia magia elfów, magiczny ogieñ, magia runiczna, portale i czary <br />3 - ?ycie w Faerunie: m.in. czas i pory dnia, system monetarny i handlowy, podró¿owanie, magia w spo³eczeñstwie <br />4 - Geografia: opis ca³ego Faerunu - prawie po³owa ksiêgi <br />5 - Bóstwa: opisano 30 bóstw, kosmologiê Torilu ora Ao <br />6 - Historia: w pigu³ce historia Faerunu oraz skrócona chronologia <br />7 - Organizacje: opis 12 znanych organizacji <br />8 - Prowadzenie Krain: to dla MG <br />9 - Potwory: opis kilku potworów <br />Poza tym 2 przygody, kilkana¶cie map, jedna baaardzo du¿a mapa rozk³adana, du¿o tabel, gruba ok³adka i wspania³y papier. <br />A tu dodatkowo masz linka do recenzji oryginalnego FRCS - [url=http://dnd.rpg.net.pl/czytaj.php?id=47&dzial=Podrêczniki]http://dnd.rpg.net.pl/czytaj.php?id=47&dzi...ial=Podrêczniki[/url]<!--QuoteEBegin-->Có¿, mam pytanko: <br />Co, oprócz opisu ¶wiata, znajduje siê w tej ksi±¿ce. <br />I by³bym wdzieczy za krótki opis np. potworów itp. <br />Z góry dziêkuje.
Ais Seveu pisze:<br /> <br />Zmartwiê Ciê ale...to nie jest literówka !! Poczytaj dok³adnie opis umiejêtno¶ci Tressyma - wyra¼nie napisane jest ¿e normalnie otrzymuj± bonus +4 do Kryycia siê, jednak w wysokiej trawie etc ro¶nie on do +8 <br />No ! I nie czepiaæ sie ISY oni (czasem) wiedz± co robi±<!--QuoteEBegin-->Przyk³ad: <br />W statystykach tressym'a (na samym koñcu ksi±¿ki) jest co¶ takiego: <br /> <br />..., Ukrywanie +17*, ... <br /> <br />... *Na obszarach o wysokiej trawie lub poro¶niêtych li¶ciastymi drzewami premia do Ukrywania wzrasta do +8. ...
Haer'dalis pisze:<br /> <br /> <br /><!--QuoteBegin-pandi+--><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Ais Seveu+-->Ais Seveu pisze:<br />Zmartwię Cię ale...to nie jest literówka !! Poczytaj dokładnie opis umiejętności Tressyma - wyraźnie napisane jest że normalnie otrzymują bonus +4 do Kryycia się, jednak w wysokiej trawie etc rośnie on do +8 <br />No ! I nie czepiać sie ISY oni (czasem) wiedzą co robią<!--QuoteEBegin-->Przykład: <br />W statystykach tressym'a (na samym końcu książki) jest coś takiego: <br /> <br />..., Ukrywanie +17*, ... <br /> <br />... *Na obszarach o wysokiej trawie lub porośniętych liściastymi drzewami premia do Ukrywania wzrasta do +8. ...
pandi pisze:<br />Powyższe dwa przykłady dowodzą, że polacy to strasznie marudny naród. Jak się dobrze czegoś nie wyda, to każdy znajdzie tysiąc literówek, setki błędów - tylko dla przykładu i by udowodnić wydawcy, że znów coś zrobił źle. <br />Podane wyżej przykłądy świadczą o nieznajomości zasad, lub o są grubo przesadzone. Takie narzekanie dla zasady. Czego osobiście nie lubie. <br /><!--QuoteBegin-pandi+--><!--QuoteEBegin-->zupełnie nie wiem, dlaczego kolega Welverin Ry'Ahten znalazł ich aż tyle...)
pandi pisze:<br />Zgadzam się w zupełności. Moja recenzja i zachwyt nad podręcznikiem znajduje się tutaj: <br />http://www.valkiria.net/ArtykulMore.asp?ID...4004&iPage=9999<!--QuoteEBegin-->Przystępna cena i rewelacyjna jakość wydania, do tego OGROM ciekawie podanych indormacji czynią z niej pozycję obowiązkową. Jeśli nie interesujesz się światem Zapomnianych Krain i masz chociaż trochę zbędnej kasy - kup. Chociażby po to, by móc zobaczyć najpiękniejszy podręcznik do RPG w Polsce. Takie jest moje zdanie.
Sony pisze:<br />Ależ ja rozumiem. Tak jest napisane w FRCS tak czy nie? Ja tlyko podkreśliłem, że ktoś tam się czepiał zasad, zwalił wine na wydawnictwo ISA - a błędu tak naprawdę nie ma, co wytłumaczył Haer'dalis. <br />Mogłem zostać źle zrozumiany.<!--QuoteEBegin-->Szelest jednak się mylisz i to grubo :lol: <br /> <br />Przeciętny, wzięty z ulicy :D Tressym ma Ukrywanie +17 <br />W tym jest zawarta Rasowa Premia +4, zaś w wysokiej trawie ma premię <br />+8 czyli do tych +17 należy dodać jeszcze +4 <br /> <br />Rozumiesz ? :lol:
Pietrucha pisze:<br />Kupiłem podręcznik do GH, zacząłem czytać - i nigdy nie skończyłem. Podręcznik jest dla mnie napisany tak suchym językiem, że znudził mnie po paru stronach. I nic mnie nie zatrzymało. Ani "staroszkolne" rysunki, ani jednen ciekawy bohater, narody - kojarzace mi się ze szkotami. Ani nowych czarów, ani klas prestiżowych, ani jednego scenariusza... <br />A wszystko to w FR jest. I to jak podane! Treść ma świetną, robny druk, masa informacji, masa zasad, masa bohaterów, dwa scenariusz - ten pierwszy wart rozbudowania, bo jest nawet dość dobry. Informacje opisujące świat - i dla Ciebie nie ma treści? Faktycznie dziwie Ci się. Bo jedyne co mnie przy GH trzymało przez chwilę to fajna mapa. Nic więcej.<!--QuoteEBegin-->No cóż... pewnie zostane objechany za tę opinię, ale powiem krótko o podręczniku FRCS: Przerost formy nad treścią. Zamiast ładnych kartek i rysunków (mocna strona podręcznika) wolę wyższy poziom merytoryczny jak w Living Greyhawk, który to podręcznik jest kupą dobrej roboty. No i mapa do bani
Haer'dalis pisze:<br /> <br />No w³a¶nie.. dla mnie to nie jest potrzebne i zbyt du¿a ilo¶æ statystyk uwa¿am za minus FRCS, za¶ okre¶lenie mag20+ w zupe³no¶ci mi wystarcza. Jak widaæ ka¿dy ma inne wymagania i inne gusta - prawda banalna i odwieczna. Co do intryg, to s± w obu podrêcznikach, ale w obu nie s± raczej pomocne dla MP (IMHO).<!--QuoteEBegin--> Po pierwsze nie do koñca znamy statsy siódemki (to ¿e ten a ten jest magiem 20+ poziomu nic mi nie daje sorry - FRCS podaje dok³adne statsy Elminstera nie uwzglêdniaj±ce Epic Level Handbooka, zreszt± nie tylko jego statsy s±
Haer'dalis pisze:<br />Oczywiście to wina wyawnictwa ISA. Nawet mapy nie umieja skopiować To tak, ku amięci,tych któzy bezpodstawnie się czasem czepiają:)<!--QuoteEBegin-->Tak a propos mapy. Zawsze myślałem że Shmilista i Snieżne Góry (Snowflake Mountains) znajdują się na północ od jeziora Impresk (a nie na południe) i na zachód od Shining Plains (a nie na południowy zachód) - czyżby jakiś błąd w wykonaniu mapy?
Chomik Jedi pisze:<br />Twórcy zrobili to rozmy¶lnie, gdy¿ chcieli zmieniæ trochê geografiê ¶wiata (przedtem wedle nich kilka rzeczy siê gryz³o).<!--QuoteEBegin-->Mapa z Szarego Pude³ka sporo ró¿ni siê od mapy z trzciej edycji... <br />Nie wiem dlaczego, mo¿e kto¶ ma wyja¶nienie, dlaczego tak siê sta³o?[...]
sir Artus pisze:<br /> <br />heh teraz narzekamy na to t³umaczenie ale i tak za kilka miesiêcy stanie siê to norm± (zupe³nie jak czarostwo i Roztropno¶æ, których to ISIe wybaczyc nie potrafiê...) T³umaczenie jest jakie jest a z czego wynika ? Pan Kreczmar nie zrobi³ ¿adnej ankiety co do t³umaczenia (jak to by³o np w przypadku Tome & Blood i Sword & Fist) a wielka szkoda...<!--QuoteEBegin-->Jak dla mnie t³umaczenie jest w wielu miejscach absurdalne. W ¿yciu nie zap³aci³bym 89 z³ za Bronnie Dziel±c± Kamienie, Jezza Kulawca, Bramê Zachodu, Pomroki czy nizio³ki Zjawomy¶lne - co za idiota wpad³ na pomys³ ¿eby t³umaczyæ dos³ownie nazwy bêd±ce kompilacjami 2 s³ów?! To tak jakby t³umaczyæ Krzywoustego na angielski... Wrota Baldura s± w porz±dku, podobnie jak Jezioro Pary i inne tego typu nazwy, ale reszta... ech... I czy kto¶ mo¿e mi wyt³umaczyæ czemu Divine Seeker to Agent ?wi±tyni?