Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

Zapaśnik sumo

pn kwie 12, 2004 9:22 pm

Kilka notek niżej znajduje się znacznie zmieniona, poprawiona wersja tej klasy. Proponuję przejść od razu tam. <br /> <br />Zapaśnik sumo <br /> <br />KW: k12. <br /> <br />Wymagania: <br /> <br />Charakter: dowolny praworządny. <br />Bazowa premia do ataku: +4 <br />Atuty: Poprawiony atak bez broni, Potężny atak, Poprawione przewracanie, Poprawiona bycza szarża. <br />Zastraszanie: ranga 4. <br />Specjalne: Masa ciała 100 kg+. <br /> <br />Umiejętności klasowe: Jak u mnicha i wojownika. <br />Umiejętności: 4+ premia z Int. <br /> <br />Poziom Atak Rzut obronny na Specjalne <br /> Wytrw Ref Wola <br /> <br />1 +1 +2 +0 +2 Twardość, Premia do manewrów +2 <br />2 +2 +3 +0 +3 Naturalny pancerz +1, Krzepkość <br />3 +3 +3 +1 +3 Twardość, Premia do manewrów +4 <br />4 +4 +4 +1 +4 Naturalny pancerz +2, Żelazne ciało i dusza <br />5 +5 +4 +1 +4 Twardość, Premia do manewrów +6 <br />6 +6 +5 +2 +5 Naturalny pancerz +3, Błyskawiczny unik. <br />7 +7 +5 +2 +5 Twardość, Premia do manewrów +8 <br />8 +8 +6 +2 +6 Naturalny pancerz +4, Przepotężny atak. <br />9 +9 +6 +3 +6 Twardość, Premia do manewrów +10 <br />10 +10 +7 +3 +7 Naturalny pancerz +5, Skała <br /> <br />Zapaśnik sumo wykonuje wielokrotne ataki z karą –3, nie –5 (jak mnich). <br />Premia do manewrów: Zapaśnik sumo dodaje wymienioną liczbę do testów Przewracania i Byczej szarży (również do swoich testów zapobiegających staniu się ofiarą tych manewrów. <br />Twardość: Zapaśnik sumo otrzymuje +3 punkty życia, jakby otrzymał atut Twardość. <br />Krzepkość: Zapaśnik sumo otrzymuje za darmo atut Krzepkość. <br />Żelazne ciało i dusza: Zapaśnik sumo otrzymuje +2 do rzutów obronnych na Wytrwałość i Wolę. <br />Błyskawiczny unik: Zapaśnik sumo otrzymuje za darmo atut Uniki i premię +2 do rzutów obronnych na Refleks. <br />Przepotężny atak: Zapaśnik sumo może odjąć dowolną liczbę od swojego testu ataku (liczna ta nie może przekroczyć jego CAŁKOWITEJ premii do ataku wręcz) i dodać jej półtorakrotność do testu obrażeń bez broni. <br />Skała: Zapaśnik sumo dodaje swój ogólny poziom do swoich testów spornych zapobiegających przewróceniu i byczej szarży. <br /> <br /> <br /> <br /> <br />Co sądzicie o tej klasie prestiżowej? Proszę o opinie, porady i sugestie. Coś zmienić? Coś dodać? Coś ująć? <br />Z góry dziękuję.
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

pn kwie 12, 2004 9:40 pm

Co ja o tym myślę? Że gdyby udostępnić tę klasę na Forum WotC w dziale Character Optimalisation niemal w każdej budowie pojawiłby Sumo 10. Myślę tu przedewszystkim o skale, maksymalnej kostce, i pełnym BAB. Samo koncepcja też mi nie odpowiada. Zapaśnik Sumo to sportowiec a nie wojownik. Jego walka ogranicza się do kilku minut(?) na obszarze nie większym niż kilka metrów kwadratowych. <br />Ale każdy ma swój gust.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

pn kwie 12, 2004 9:57 pm

Chodziło mi o bardziej "bojowy" rodzaj sumity - takiego, który korzysta z umiejętności sportowych w walce. Spore premie tej klasy równoważy fakt utraty zdolności klasowych mnicha (gdy startuje się jako mnich) i premiowych atutów (gdy startuje jako wojownik). Zauważ, ze wszystkie jego premie bojowe odnoszą się tylko do walki bez broni, więc wojownicy nie uzyskają na tym polu zbyt wiele. <br />Duża kostka wytrzymałości i plusy do pw to celowy zabieg. Sumita na 10 to w zasadzie czołg - naprzód, szarżą, nie zważajac na rany. Oto siła tej klasy.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

pn kwie 12, 2004 10:15 pm

Spore premie tej klasy równowa¿y fakt utraty zdolno¶ci klasowych mnicha (gdy startuje siê jako mnich) i premiowych atutów (gdy startuje jako wojownik).
<br /> <br />eee b³±d (tu nieprzyjemny brzêczek). taki argument nie jest argumentem - w koszt ka¿dej PrC trzeba wliczyæ utratê specjalnych zdolno¶ci - btw je¶li braæ reedycjê fighter mo¿e przej¶æ na pierwszy poziom tej PrC ju¿ po 4 poziomach (iinymi s³owy mo¿na graæ fighterer 4/sumo1) a to nie powinno przej¶æ - podnie¶ wymagania <br /> <br />
Zauwa¿, ze wszystkie jego premie bojowe odnosz± siê tylko do walki bez broni, wiêc wojownicy nie uzyskaj± na tym polu zbyt wiele.
<br /> <br />a dok³adnie o których umiejêtno¶ciach mówisz, bo z tego co widzê to ka¿d± da siê zastosowaæ do walki broni± bia³± <br /> <br />
Du¿a kostka wytrzyma³o¶ci i plusy do pw to celowy zabieg. Sumita na 10 to w zasadzie czo³g - naprzód, szar¿±, nie zwa¿ajac na rany. Oto si³a tej klasy.
<br /> <br />do tego nie zwa¿ania na rany bardziej pasuje mi redukcja obra¿eñ ni¿ wielka ilo¶æ PW, ale to tylko moje zdanie
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

pn kwie 12, 2004 10:18 pm

Strata atóutów premiowanych to nic w porównaniu do zwiększonej kostki, zachowaniu pełnego BAB, dwóch umiejętności na każdym poziomie, 4+int skillów. Szczególnie biorąc pod uwagę, że wystarczy Fighter 4 by wejść na tę klasę. Porównaj to do prestiża Reaping Mauler z CW i popatrz jak wygląda zbalansowana klasa. <br /> <br />EDIT: znowu ktoś był szybszy :wink:
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

Nowa wersja

wt kwie 13, 2004 8:35 am

Oto lekko zmodyfikowana wersja. Dodałem premie do łapania (o tym zapomniałem), ale usunąłem premiowe atuty Twardość, osłabiłem kilka zdolności i zwiększyłem wymagania. <br /> <br /> <br /> <br />Zapaśnik sumo <br /> <br />KW: k12. <br /> <br />Wymagania: <br /> <br />Charakter: dowolny praworządny. <br />Bazowa premia do ataku: +6 <br />Atuty: Poprawiony atak bez broni, Potężny atak, Poprawione przewracanie, Obalenie (MiP), Poprawiona bycza szarża, Pierś w pierś (MiP). <br />Zastraszanie: ranga 4. <br />Specjalne: Masa ciała 100 kg+. <br /> <br />Umiejętności klasowe: Jak u mnicha i wojownika. <br />Umiejętności: 4+ premia z Int. <br /> <br />Poziom Atak Rzut obronny na Specjalne <br />Wytrw Ref Wola <br /> <br />1 +1 +2 +0 +2 Premia do manewrów +2, Poprawione łapanie <br />2 +2 +3 +0 +3 Naturalny pancerz +1, Krzepkość <br />3 +3 +3 +1 +3 Premia do manewrów +4 <br />4 +4 +4 +1 +4 Naturalny pancerz +2, Żelazne ciało i dusza <br />5 +5 +4 +1 +4 Premia do manewrów +6 <br />6 +6 +5 +2 +5 Naturalny pancerz +3, Błyskawiczny unik <br />7 +7 +5 +2 +5 Premia do manewrów +8 <br />8 +8 +6 +2 +6 Naturalny pancerz +4, Przepotężny atak <br />9 +9 +6 +3 +6 Premia do manewrów +10 <br />10 +10 +7 +3 +7 Naturalny pancerz +5, Skała <br /> <br />Zapaśnik sumo wykonuje wielokrotne ataki bez broni z karą –3, nie –5 (jak mnich). <br />Zapasnik sumo posiada zdolność Uderzenie bez broni (analogicznie do zdolności mnicha). Obrażenia bez broni zapaśnika sumo są identyczne, jak mnicha o równym poziomie. Gdy postać posiada już poziomy mnicha, poziomy w tej klasie prestiżowej kumulują się z nimi, jeśli chodzi o określenie zadawanych obrażeń, ale nie szybkości. <br /> <br />Poprawione łapanie: Zapaśnik sumo otrzymuje za darmo atut Poprawione łapanie (KP). <br />Premia do manewrów: Zapaśnik sumo dodaje wymienioną liczbę do testów Przewracania, zwarcia i Byczej szarży (również do swoich testów zapobiegających staniu się ofiarą tych manewrów. <br />Krzepkość: Zapaśnik sumo otrzymuje za darmo atut Krzepkość. <br />Żelazne ciało i dusza: Zapaśnik sumo otrzymuje +2 do rzutów obronnych na Wytrwałość i Wolę. <br />Błyskawiczny unik: Zapaśnik sumo otrzymuje za darmo atut Uniki i premię +2 do rzutów obronnych na Refleks. <br />Przepotężny atak: Zapaśnik sumo może odjąć dowolną liczbę od swojego testu ataku (liczna ta nie może przekroczyć jego CAŁKOWITEJ premii do ataku wręcz) i dodać ja do testu obrażeń bez broni. <br />Skała: Zapaśnik sumo stosuje podwojoną premię z Siły do swoich testów spornych zapobiegających przewróceniu, złapaniu w zwarcie i byczej szarży. <br /> <br />Uwaga: wszystkie zdolności Zapaśnika sumo działają tylko wtedy, gdy nie ma na sobie zbroi (lub ma lekką) i gdy nie ma broni.
 
Kiaryn'Veil Duskryn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2940
Rejestracja: wt lip 01, 2003 11:17 am

wt kwie 13, 2004 10:53 am

<!--QuoteBegin-Antara+-->
Antara pisze:
<!--QuoteEBegin-->Samo koncepcja te¿ mi nie odpowiada. Zapa¶nik Sumo to sportowiec a nie wojownik.
<br /> <br />Muszê siê z Tob± nie zgodziæ. Moim zdaniem jest to bardzo ciekawa i oryginalna klasa, tak pod wzglêdem pomys³u, jak i jego realizacji. Powiem szczerze, ¿e na moich sesjach nigdy nie bra³em pod uwagê tego stylu walki. Teraz rodzi mi sie w g³owie parê zgo³a ciekawych koncepcji :). Oby tak dalej, Herr Bata, a osi±gniesz to, o czym Last Samurai móg³ sobie jedynie pomarzyæ :wink:.
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

czw mar 17, 2005 8:26 pm

Reaktywuje stary temat ;).

Mi również ta klasa się podoba. Ma potencjał fabularny, ciekawie rozpisana, a przede wszystkim po poprawkach nie jest już tak mocna. Granie taką postacią by mi się podobało. Chociaż mógłbyś dać premiowy atut Twardość na 3 i na 7 poziomie. Tak bym zostawił tak jak jest. Pozdrawiam.
 
Pharaz'gil
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz mar 20, 2005 4:04 pm

Teraz rodzi mi sie w g³owie parê zgo³a ciekawych koncepcji

"Zgo³a"? Go³y sumita? A fe... :D

A tak na serio: wed³ug mnie jedna z lepszych PrC na tym forum.
 
Ryanik__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 945
Rejestracja: sob sty 08, 2005 4:14 pm

ndz mar 20, 2005 4:14 pm

Presti¿ówka ciekawa zarówno mechanicznie, jak i fabularnie.

A teraz moje pytanie do Herr baty:
:arrow: Czy na Abeir-Torilu istniej± zakony sumoków :wink: tak jak i zakony mnichów :?:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

pn mar 21, 2005 3:42 pm

My¶lê, ¿e mo¿na by daæ Zapa¶nikowi Sumo na 10 lub 9 levelu atut "Powerful Build" - skuteczny sumita (ok 185 cm wzrostu i 130-135 kg wagi) przestaje mieæ proporcje cia³a jak cz³owiek, a staje siê efektywnie o 1 rozmiar wiêkszy.
Mo¿e zamiast zdolno¶ci "Ska³a"; w koñcu nie wszyscy sumici s± nadzwyczajnie silni (taki Roho czy Kaio to wyj±tki), a trudniej przewróciæ ka¿dego.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości