Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Utrata PD a warstwa fabularna

pt maja 28, 2004 9:10 am

Bardzo długo mnie to męczy, a wciąż nie znalazłem racjonalnego wytłumaczenia :wink: <br />Postać np. tworzy przedmiot. I, oczywiście, utraciła PD. Jak to teraz wytłumaczyć fabularnie? Tak się zapracowała przy tworzeniu przedmiotu, że zapomniała kilku rzeczy? :| Chyba jakiś szok :|
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt maja 28, 2004 9:16 am

Postać "włożyła" część swojej magii w przedmiot, przez co utraciła tę cząstkę siebie (swojej mocy). Tak ja bym to tłumaczył. Chociaż stworzenie nowego przedmiotu magicznego, to samo w sobie nowe doświadczenie :mrgreen: Paradox
 
Coen__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 531
Rejestracja: sob lut 01, 2003 10:34 pm

pt maja 28, 2004 10:14 am

Hmm...to mo¿e siê na pocz±tku komu¶ co¶ potentegowa³o i tak ju¿ zosta³o a mia³o byæ i¿ to dodaje PD?:)
 
Shaman__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn lut 23, 2004 5:56 pm

pt maja 28, 2004 10:23 am

Wtedy magowie masci wszelakiej nie wychodziliby z domu, tylko produkowali zwoje (bo maja premiowo i za darmo atut Tworzenie zwoju), pozniej rozdzki itp. i awansowali jak wsciekli nie biorac udzialu w przygodach.
 
Viperak
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 17, 2004 7:51 pm

sob maja 29, 2004 5:08 pm

Mnie na przyk³ad nie podoba siê za bardzo to ¿e mag tworz±c magiczny przedmiot musi "dorzuciæ" do niego trochê swojego do¶wiadczenia (które najprawdopodobnie zdoby³ w wielu bojach a nie nad ksiêgami - bo w koñcu to jest bardziej prawdopodobne). Zastanówmy siê dlaczego wprowadzono taki efekt. Czy¿by ten proces mia³ wymazywa³ czê¶æ pamiêci a mo¿e
mag wk³ada w przedmiot czê¶æ swojej osobistej mocy
jak powiedzia³ Suldarr'essalar. Wed³ug mnie najbardziej prawdopodobne jest to ¿e mag dlatego dostaje nag³ego ataku "sklerozy" i¿ by³oby to za du¿e u³atwienie dla graczy gdyby nie dodano do tego procesu jakiego¶ ma³o po¿±danego efektu (w tym przypadku utraty do¶wiadczenie) wiêc graczom wydawa³oby siê i¿ wystarczy tylko du¿o kasy by zdobyæ dobry ekwipunek w poszukiwaniuktórego musieliby (w normalnych warunkach) siê nie¼le "nabiegaæ" po prawie ca³ym kontynencie.
 
JaaA
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw cze 12, 2003 8:10 pm

sob maja 29, 2004 10:39 pm

Wed³ug mnie najbardziej prawdopodobne jest to ¿e mag dlatego dostaje nag³ego ataku "sklerozy" i¿ by³oby to za du¿e u³atwienie dla graczy gdyby nie dodano do tego procesu jakiego¶ ma³o po¿±danego efektu
<br /> <br />Koszt utraconych punktów do¶wiadczenia jest stosunkowo ma³y, alwiêc niejest to a¿ tak du¿e utrudnienie. Wiêkszym utrudnieniem jest czas jaki musi po¿wiêciæ wykonawca na stwozenie przedmiotu.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

ndz maja 30, 2004 10:33 am

<!--QuoteBegin-Viperak+-->
Viperak pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mnie na przykład nie podoba się za bardzo to że mag tworząc magiczny przedmiot musi "dorzucić" do niego trochę swojego doświadczenia (które najprawdopodobnie zdobył w wielu bojach a nie nad księgami - bo w końcu to jest bardziej prawdopodobne). Zastanówmy się dlaczego wprowadzono taki efekt. Czyżby ten proces miał wymazywał część pamięci a może
mag wkłada w przedmiot część swojej osobistej mocy
jak powiedział Suldarr'essalar. Według mnie najbardziej prawdopodobne jest to że mag dlatego dostaje nagłego ataku "sklerozy" iż byłoby to za duże ułatwienie dla graczy gdyby nie dodano do tego procesu jakiegoś mało pożądanego efektu (w tym przypadku utraty doświadczenie) więc graczom wydawałoby się iż wystarczy tylko dużo kasy by zdobyć dobry ekwipunek w poszukiwaniuktórego musieliby (w normalnych warunkach) się nieźle "nabiegać" po prawie całym kontynencie.
<br /> <br />Hmmm... Możnaby z tego wnioskować, że po prostu zasady chcą trochę zrównoważyć tworzenie, a zdobywanie przedmiotów. Czyli utrata Pd jest po to, żeby nie było za łatwo, a nie po to, żeby to miało sens :wink: <br /> <br />Ale sądzę, że sformułowanie <br />
mag wkłada w przedmiot część swojej osobistej mocy
<br />jest najwałaściwsze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości