Zrodzony z fantastyki

 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

Armia Chaosu

sob cze 19, 2004 4:26 pm

Napa¶æ straszliwej i jak¿e okrutnej Armii Chaosu to temat zastêpczy w RPG. <br /> <br />Jednak mnie zastanawia jedno: <br /> <br />Poplecznicy tej 'opcji' maj± szerzyæ Chaos. <br /> <br />To fantasy anarchi¶ci- nie uznaj± w³adzy (tzn. tak poninno chyba byæ) <br /> <br />Jak wiêæ siê zastêpami tej armii dowodzi?? <br /> <br />W koñcu, by armia by³a skuteczna, potrzeba chocia¿ cienia dyscypliny i hierarchii... <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob cze 19, 2004 4:31 pm

Bardzo prosto - kierując odpowiednio emocjami swoich żołnierzy. Emocje mają ogromny wpływ na postępowanie chaotycznej postaci, nierzadko biorą górę nad rozsądkiem. To właśnie jest siła chaosu. Odpowiednio maniupulując uczuciami i emocjami chaotycznych istot, skłonimy je do ślepego posłuszeństwa jakiejś idei. <br />Sam dowódca hord szerzących anarchię powinien być neutralny, jeśli nie praworządny - inaczej potężna siła zostanie zmarnowana.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

sob cze 19, 2004 4:40 pm

Tu w³a¶nie jest problem- dowódcy winni byæ wierni idei za któr± walcz±. Genera³owe Hitlera byli nazistami, Stalina socjalistami, wiêc wodzowie chaosu powinni byæ chaotyczni...
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

sob cze 19, 2004 5:48 pm

Dowódcy Armii Chaosu będą chaotyczni, tak samo jak i sama armia. Jeśli będą dość potężni, mogą się w owej armii zdarzyć również stworzenia anarchii, stworzneia powstałe z Chaosu itd. Dowodzenie będzie się opierać na uczuciach, strachu, euforii, wizjach... Zwyczajnie, ten, kto weźmie na siebie przywilej/obowiązek dowodzenia będzie musiał umiejętnie wpływać na poczynania wojska starając się przekazać im swoje marzenia, prawdy i zrozumiale ukazać, jaka jest alternatywa... <br />"Żołnierze! Stanęliśmy tu, na wzgórzach, a pod nami rozpościerają się miasta. Miasta, rządzone przez szlachtę, magów, kler i kupców, które utrzymuje praca niewolników - waszych braci! Ruszajmy do walki, zniszczmy tyrańskich władców! Niech zobaczą potęgę ludu! Wyzwolimy naszych braci, zniewolonych, słabych i przelękłych - pokażemy im prawdziwą radość wolności! Za wolność, do walki! Na śmierć królowi, niech padnie pod stopą wyzwolonego ludu!..." <br />Dowodzenie odbywało by się mniej więcej w takim stylu - elitą armii byliby (pośród chłopów, uzbrojonych niewolników, więźniów i strażników, którzy poddali isę i zdradzili własnych władców) Barbarzyńcy - fanatyccy wojownicy o wolność, a prym pośród dowódców wiedli by Bardowie, może również Kapłani z domenami takimi jak Chaos, Wyzwolenie - ich zdolności prowadziły by tłum i manipulowałyby uczuciami. Porywające przemówienia, wspaniałe wizje zwycięstwa, groźby wobec wątpiących, widowiskowe egzekucje na pokonanych przywódcach... Cała gama rozmatiych opcji - wystarczy umieć je wykorzystać. I nitk w takich oddziałach nie musi mieć neutralnego czy praworządnego charakteru - wystarczy sam chaos. Inna sprawa, iż takie armie zaczynają się sypać wkrótce po pierwsyzch klęskach, chyba, że wodzowie zdołają w jakiś sposób powstrzymać tłumy - czy to siłą, czy propagandą - zależnie od chęci.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob cze 19, 2004 5:57 pm

"Żołnierze! Stanęliśmy tu, na wzgórzach, a pod nami rozpościerają się miasta. Miasta, rządzone przez szlachtę, magów, kler i kupców, które utrzymuje praca niewolników - waszych braci! Ruszajmy do walki, zniszczmy tyrańskich władców! Niech zobaczą potęgę ludu! Wyzwolimy naszych braci, zniewolonych, słabych i przelękłych - pokażemy im prawdziwą radość wolności! Za wolność, do walki! Na śmierć królowi, niech padnie pod stopą wyzwolonego ludu!..."
<br />To właśnie miałem na myśli, pisząc o manipulowaniu emocjami. <br />
Inna sprawa, iż takie armie zaczynają się sypać wkrótce po pierwsyzch klęskach, chyba, że wodzowie zdołają w jakiś sposób powstrzymać tłumy - czy to siłą, czy propagandą - zależnie od chęci.
<br />W tym właśnie cały problem i dlatego uważam, że najsilniejszy jest chaos umiejętnie kontrolowany przez prawo.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

sob cze 19, 2004 6:01 pm

Tak wiêc dowódca musia³by byæ mieæ du¿± charyzmê i si³ê, raczej sk³aniaæ siê ku z³u (tyrania, prze¶ladowanie, silna rêka) i byæ raczej jakim¶ os³awionym bojownikiem o wolno¶æ mas. Przyda³oby siê parê poziomów barda. <br /> <br />Ciekawi mnie inny aspekt Armii Chaosu: nie jest ona z³o¿ona z ludzi, a z bestii, dawnych ludzi, przemienionych jakim¶ magiczn± zaraz± w monstra. Trac± zdrowy rozs±dek i inteligencjê. Chc± rabowaæ, paliæ, gwa³ciæ (w skrócie: RPG :evil: ). Ich dowódcami byliby ci, którzy zachowali resztki cz³owieczeñstwa i umieliby zapanowaæ nad t± krwio¿ercz± mas±... <br /> <br />ale to tylko szkic. Jak to ubarwiæ, by nie by³o zbyt 'szablonowe'?? <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM <br /> <br />PS Ubieg³e¶ mnie Herrmannie 8)
 
Garret Jorinson
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 314
Rejestracja: pn kwie 05, 2004 8:23 pm

ndz cze 20, 2004 10:12 am

Ja propnujê cosik takiego <br />Dlaczego Oni walcz±? <br />Z za³o¿enia mieli byæ armi±. G³upi±, siln±, rz±dzon± tward± rêk±. Ci ludzie mieli byæ zmienieni w monstra o sile tuzina nied¼wiedzi, g³upocie ¿uka i uleg³o¶ci psa. Po wielu miesi±cach, pierwsze sztuki ujrza³y ¶wiat³o dnia. Martwe, ale wszystko wskazywa³o na odpowiedni± drogê. Minê³y kolejne lata, kolejne trupy... A¿ w koñcu powsta³a kolejna partia... ta by³a jednak... ¿ywa. Ska¿ona magi±, technik± i chciwo¶ci± tworzycieli, ale ¿ywa. Rozpoczêto produkcjê masow±. <br />Minê³y zaledwie trzy miesi±ce. W podziemiach powsta³a ju¿ prawie tysiêczna armia. Wówczas odnaleziono sposób, który pozwoli na wiêksz± produkcjê. <br />Min±³ kolejny miesi±c. Ludzie chodz±cy po powierzchni od kilku dni czuli drgania ziemi, czêsto s³yszeli okrzyki i wybuchy spod ziemi. Uwa¿ali, ¿e zwariowali. Ale ostatecznie siê tym nie przejêli. <br />Lecz magowie i ¿o³nierze, uwiêzieni pod ziemi±, mieli o wiele gorsz± wizjê teg, co siê dzieje, ni¿ tylko odg³osy i drgania ziemi. Oni co chwila chciêli powstrzymaæ ³±cznie oko³o trzydziestu tysiêcy wojowników chaosu. Nie mieli szans, lecz mimo to zablokowali wszystkie trzy wyj¶cia na powierzchnie. Bronili ich zaciekle, lecz bezskutecznie. Wkrótce jeden z magów, który dostrzeg³ swoj± szansê, znalaz³ sposób na przejêcie kontroli nad tym mot³ochem. Wzi±³ ze sob± grupê wojowników, czarodzieji i zaklinaczy. Byli to fanatycy jak on. Stanêli na ty³ach obroñców jednego z wyj¶æ. I uderzyli ca³ym arsena³em swej magii. Wojownicy dobili tylko ¿yj±cych... <br />Kiedy armie Chaosu zbli¿a³y siê do ich pozycji, mag zmieni³ siê za pomoc± magii, w jednego z nich. Nastêpnie przemówi³ do nich. Wiedzia³, ¿e je¶li trafi do resztek ich cz³owieczeñstwa, uda siê nimi manipulowaæ. Obieca³ im powrót do dawnej postaci. Powórt do rodzin, do gospodarstw, polepszenie ich ¿ycia. Do powrotu do bycia lud¼mi. A oni zrozumieli. Dano im broñ i ruszyli, aby tej broni zdobyæ wiêcej... i zem¶ciæ siê... <br />Oko za oko, ¿ab za z±b, mord za mutacjê...
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 10:57 am

Idea Garreta to bardziej Armia M¶cicieli. Mo¿na jednak to zmodyfikowaæ i mamy ¶wietny szkic armii: <br />"W³adze przemieni³y nas do swych okrutnych celów! Zabrali wam wszystko! Zniszczmy ich, by poczuli nasz± hañbê!!" <br /> <br />Do ch³opów, niewolników przemawiamy w podobny sposób zamieniaj±c 'nas' na 'naszyc uciemiê¿onych braci'... <br /> <br />I wychodzi jak¿e piêkna rewolucja :wink: <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

ndz cze 20, 2004 11:29 am

Watacha barbarzyñców... Wró¿by mówi± ,,Czas na wojne" wiêc zbieraj± siê odziani w skóry, wyj±cy w szale wojownicy wyekwipowani w prymitywn± lub zdobyt± na wcze¶niejszych wrogach broñ. Najpierw odbywa siê wiêc, gdzie radz± kogo maj± napa¶æ, swe argumenty najczê¶ciej opieraj± na piê¶ciach i ilo¶ci zbrojnych kolejnych wodzów, byæ mo¿ewybieraj± te¿ wodza. Gdy ju¿ to ustal± ruszaj± na wroga niezdycyplinowan± watach±. Generalnie id± wielk± band±, lecz co odwa¿niejsi i bardziej spragnieni ³upu wojownicy zapuszczaj± siê na swych wieszchowach na boki i wyprzedzaj± o wiele mil g³owne si³y. Grabi±, pal± i morduj±, z przewag± grabienia, a gdy ujrz± nieprzyjaciela wiej± w stronê g³ównych si³. <br /> <br />W bitewie alcz± bez szyku, planu i taktyki, rzucaj±c siê zbrojn± mas± na wroga wyj±c w¶ciekle w szale.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 11:35 am

<!--QuoteBegin-takisobieMG+-->
takisobieMG pisze:
<!--QuoteEBegin-->Watacha barbarzyñców... Wró¿by mówi± ,,Czas na wojne" wiêc zbieraj± siê odziani w skóry, wyj±cy w szale wojownicy wyekwipowani w prymitywn± lub zdobyt± na wcze¶niejszych wrogach broñ. Najpierw odbywa siê wiêc, gdzie radz± kogo maj± napa¶æ, swe argumenty najczê¶ciej opieraj± na piê¶ciach i ilo¶ci zbrojnych kolejnych wodzów, byæ mo¿ewybieraj± te¿ wodza. Gdy ju¿ to ustal± ruszaj± na wroga niezdycyplinowan± watach±. Generalnie id± wielk± band±, lecz co odwa¿niejsi i bardziej spragnieni ³upu wojownicy zapuszczaj± siê na swych wieszchowach na boki i wyprzedzaj± o wiele mil g³owne si³y. Grabi±, pal± i morduj±, z przewag± grabienia, a gdy ujrz± nieprzyjaciela wiej± w stronê g³ównych si³.
<br /> <br />W bitewie alcz± bez szyku, planu i taktyki, rzucaj±c siê zbrojn± mas± na wroga wyj±c w¶ciekle w szale <br /> <br />Czy jest jaka¶ 'karta przetargowa', która pozwoli³aby tej nieokrzesanej hordzie wygraæ z si³ami porz±dku (czy jak je nazwaæ)?? <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Gryzlock__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2003 2:25 pm

ndz cze 20, 2004 2:49 pm

Dowódcom armii mog³oby towarzyszyæ kilka postaci wyszkolonych w zachêcaniu do walki przez u¿ycie pie¶ni, muzyki (presti¿ówka Warrior Sklad). Ich pie¶ni podgrzewa³y by do walki, w swoisty sposób pomaga³y zmêczonym wojownikom, rozpala³y furiê w zniechêconych ¿o³nierzach, a tak¿e szerzy³y pop³och w szeregach wroga. <br />Sami skaldowie, prócz muzyki, wyszkoleni by byli do walki, wiêc w razie jaki¶ k³opotów nie by³oby z nimi problemów.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

ndz cze 20, 2004 3:30 pm

<!--QuoteBegin-Stal i magyja+-->
Stal i magyja pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />W bitewie alcz± bez szyku, planu i taktyki, rzucaj±c siê zbrojn± mas± na wroga wyj±c w¶ciekle w szale <br /> <br />Czy jest jaka¶ 'karta przetargowa', która pozwoli³aby tej nieokrzesanej hordzie wygraæ z si³ami porz±dku (czy jak je nazwaæ)??
<br /> <br />Kostka dwunasto¶cienna przy losowaniu HP, sza³ bitewny, czê¶ciowa redukcja obra¿eñ i co tam jeszcze barbarzycy na sk³adzie maj±. Oraz naturalnie zachartowanie w boju i trudach wynik³e z ¿ycia w prymitywnych warunkach. Oprócz tego chyba tylko jeszcze odwaga i pie¶ñ na ustach. <br /> <br />Jako, ¿e to raczej cywilizacja, czli Porz±dek siê rozwija, to znaczy, ¿e si³y Chaosu raczej przegrywaj± ni¿ wygrywaj±.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 3:34 pm

off-topic: <br /> <br /><!--QuoteBegin-takisobieMG+-->
takisobieMG pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jako, ¿e to raczej cywilizacja, czli Porz±dek siê rozwija, to znaczy, ¿e si³y Chaosu raczej przegrywaj± ni¿ wygrywaj±.
<br /> <br />tak wiêc temat, który chcia³ za³o¿yæ Herr Bata "sam siê odpowiedzia³". Mia³ on byæ na temat: "Co jest silniejsze: Chaos/Porz±dek" <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

ndz cze 20, 2004 3:37 pm

Czy jest jakaś 'karta przetargowa', która pozwoliłaby tej nieokrzesanej hordzie wygrać z siłami porządku (czy jak je nazwać)??
<br />Nie. <br />
Kostka dwunastościenna przy losowaniu HP, szał bitewny, częściowa redukcja obrażeń i co tam jeszcze barbarzycy na składzie mają. Oraz naturalnie zachartowanie w boju i trudach wynikłe z życia w prymitywnych warunkach. Oprócz tego chyba tylko jeszcze odwaga i pieśń na ustach.
<br />To żadna karta. Skoro już porównujemy bitwy elitarnych żołnierzy (tzn. nie pierwszopoziomowych plebejuszy i zbrojnych, a kilkupoziomowych bohaterów), to praworządni, zdyscyplinowani wojownicy na analogicznych poziomach rozniosą barbarzyńskie hordy w pył. <br />
Jako, że to raczej cywilizacja, czli Porządek się rozwija, to znaczy, że siły Chaosu raczej przegrywają niż wygrywają.
<br />Jak najbardziej. <br />Uważam, że chaos jest najsilniejszy jako sztywno kontrolowany dodatek do prawa. A w bitwie Armia Chaosu kontra Armia Prawa (zakładając identyczną liczbę walczących i równe poziomy) zdecydowanie stawiam na siły prawa.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 3:42 pm

Si³y Chaosu mog± mieæ jedynie szanse wyrównanej walki jako wojsko partyzanckie, prowadz±ce wojnê zaczepn±, na jak najbardziej trudnym terenie (bagna, lasy, góry- typowe dla barbarzyñców). <br /> <br />W wiêkszej bitwie zostaliby zmiecieni z powierzchni ziemi. No chyba, ¿e pomóg³aby im ca³a Valhalla barbarzyñskich bóstw :wink: <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Chokus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:31 pm

ndz cze 20, 2004 3:59 pm

Taka partyzantka, tak¿e by³aby ³atwym celem, szczególnie dla dobrze wyszkolonych i odpowiednio wyposarzonych ³owców, czy zabójców. Do wielkiej bitwy raczej by nie dosz³o, bo jak armia ciê¿ko uzbrojonych wojowników mia³aby walczyæ w gêstym lesie, albo na bagnach? <br /> Przy spotkaniu si³ Prawa i Chaosu w walce na otwartym polu, zak³adaj±c ¿e obie strony dysponuj± tak± sam± ilo¶ci± wojów(takiego samego poziomu), Armia Chaosu zostanie( moim zdaniem) pokonana, a starcie to bardziej bêdzie przypominaæ rze¼ ni¿ bitwê. :evil:
 
Garret Jorinson
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 314
Rejestracja: pn kwie 05, 2004 8:23 pm

ndz cze 20, 2004 5:29 pm

<!--QuoteBegin-Stal i magyja+-->
Stal i magyja pisze:
<!--QuoteEBegin-->W wiêkszej bitwie zostaliby zmiecieni z powierzchni ziemi.
<br /> <br />Zale¿y jakiego typu bitwa. No i jaki teren. To zale¿y od wielu czynników. Mo¿e symulacja? :mrgreen: Ja osobi¶cie stawia³bym na Chaos, lecz zale¿y w jakich okoliczno¶ciach, a tak¿e typie uzbrojenia... od wyniku bitwy zale¿y cholernie wiele czynników. <br /> <br />Swoj± drog± symulacja jaka¶ mog³aby siê odbyæ.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 5:33 pm

Jestem z Chorzowa (Königshütte z profilu to jego stara nazwa) <br /> <br />Parê miesiêcy temu mieli¶my tu ¶wietn± symulacjê :wink: <br /> <br />Co do uzbrojenia: z dotychczasowych pomys³ów wnioskuje, ¿e Armia ma raczej cienkie uzbrojenie: <br />-wid³y, sprzêt rolniczy <br />-niskiej jako¶ci barbarzyñskie wyroby metalowe <br />-szpony, k³y, kolce itp mutantów <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

ndz cze 20, 2004 8:55 pm

Je¶li chodzi o broñ, to jej spory procent i tak bêdzie magiczny, a magia mo¿e staæ mniej - wieæej na tym samym poziomie w ka¿dej kulturze niezaleznie od jej rozwoju. W prawdzie niepi¶mienni barbarzyñcy raczej magów posiadaæ nie bêd±, lecz zast±pi± ich druidami. Kap³anów i zaklinaczy ka¿da strona bêdzie miala tyle samo, bardów wiêcej Chaos. I tak najleprza broñ jest czarodziejska, wiêc tu niedostatki rzemios³a Chaosu nieco siê zrównowarz±.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

ndz cze 20, 2004 9:01 pm

I tak najleprza broń jest czarodziejska, więc tu niedostatki rzemiosła Chaosu nieco się zrównowarzą.
<br />Ale umagicznić można jedynie broń mistrzowską, a o taką trudno wśród stereotypowych barbarzyńców. <br />
-widły, sprzęt rolniczy  <br />-niskiej jakości barbarzyńskie wyroby metalowe  <br />-szpony, kły, kolce itp mutantów
<br />To najbardziej prawdopodobne uzbrojenie dzikich, nędznie wyposażonych hord.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz cze 20, 2004 9:20 pm

Ale umagicznić można jedynie broń mistrzowską, a o taką trudno wśród stereotypowych barbarzyńców.
Magic Weapon możesz rzucać na broń niemistrzowską, więc nie widzę przeciwskazań, by nie było broni magicznych "niem istrzowskich" :wink: <br />Poza tym, zawsze są bronie zdobyczne, oraz bronie "na specjalną okazję", które mistrzowskie mogą być. <br /> <br />Edit: Przypomniała mi się Wojna Krwii. Dlaczego Demony nie wygrały, skoro jest ich więcej?? Chaotyczność ma swoje wady niestety
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

ndz cze 20, 2004 9:23 pm

A atak barbarzyñców na struchla³ych obywateli niezaprzeczalnie takim jest :wink: <br /> <br />Wydaje mi siê, ¿e atutem Chaosu jest mo¿liwo¶æ u¿ycia magii druistycznej... zwierzaki po naszej stronie :wink: <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

pn cze 21, 2004 1:53 pm

Wydaje mi się, że atutem Chaosu jest możliwość użycia magii druistycznej... zwierzaki po naszej stronie
<br />Nie widzę związku. Druidzi muszą być częściowo neutralni i równie dobrze mogą służyć Twoim hordom (druid CN), jak i mojej armii (druid PN). <br />
Przypomniała mi się Wojna Krwii. Dlaczego Demony nie wygrały, skoro jest ich więcej?? Chaotyczność ma swoje wady niestety
<br />Dlaczego niestety? Stety, stety! <br /> <br />Do off-topicu poniżej: <br />
Dlaczego ja nic nie wiem, że mam własną armię??
<br />A kto napisał: <br />
Wydaje mi się, że atutem Chaosu jest możliwość użycia magii druistycznej... zwierzaki po naszej stronie  
<br />
Herrmann jak ty przechowujesz swoich wojów??
<br />Herr Bata, nie Herrmann. Uważaj, bo zacznę nazywać Cię <!--coloro:pink--><span style="color:pink"><!--/coloro-->StiMą<!--colorc--></span><!--/colorc-->. <br />Cóż, ciągnące się milami podziemia pod Herbacianym Siedliszczem są dosyć pojemne.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

pn cze 21, 2004 1:59 pm

off-topic: <br />Dlaczego ja nic nie wiem, ¿e mam w³asn± armiê?? <br />te, barbarian wy³aziæ mi z szafy 8) <br /> <br />Herrmann jak ty przechowujesz swoich wojów?? <br /> <br />Druidyzm nie ³±cze tyle z Chaosem, co z Barbarzyñcami w armii tej walcz±cymi.
 
Chokus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:31 pm

pn cze 21, 2004 7:04 pm

Druidyzm nie ³±cze tyle z Chaosem, co z Barbarzyñcami w armii tej walcz±cymi.
<br />Tak samo nie po³±cz± siê z prawem, co z ³owcami w tej armii walcz±cymi, aby pomóc im zachowaæ harmoniê, któr± Chaos narusza(druidzi PN).
 
Awatar użytkownika
Cristof
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 450
Rejestracja: sob kwie 05, 2003 1:48 pm

wt cze 22, 2004 10:08 pm

<!--QuoteBegin-Gryzlock+-->
Gryzlock pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dowódcom armii mogłoby towarzyszyć kilka postaci wyszkolonych w zachęcaniu do walki przez użycie pieśni, muzyki (prestiżówka Warrior Sklad). Ich pieśni podgrzewały by do walki, w swoisty sposób pomagały zmęczonym wojownikom, rozpalały furię w zniechęconych żołnierzach, a także szerzyły popłoch w szeregach wroga.  <br />Sami skaldowie, prócz muzyki, wyszkoleni by byli do walki, więc w razie jakiś kłopotów nie byłoby z nimi problemów.
<br /> <br />takie cosik było w Warcrafcie. W orczej armi byli jezdzcy na bestiach z bebnami, których muzyka zwiekszała mozliwosci bojowe wojowników, a i bestia mogła sie bronic :wink: <br /> <br />W walce prawo - chaos jestem po stronie chaosu. <br /> <br />"Chaos zawse pokona porzadek, gdyz jest lepiej zorganizowany" (:razz:) <br /> <br />Chaos - nieprzewidywalny, zmienny - moze to pokzyzowac szyki taktykom.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

wt cze 22, 2004 10:49 pm

Za armi±, której przewodnikiem jest Chaos przyjacielem jest... dezercja. £atwo jest przeci±gn±æ ludzi wroga na swoj± stronê, je¶li s± to w wiêkszo¶ci "ciemiê¿eni ch³opi" <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

śr cze 23, 2004 12:10 am

To raczej z armii chaosu żołnierze będą dezerterować, gdyż nie będzie utrzyma dyscyplina. <br />Trudno zrozumieć sens tej notki.
 
StiM
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 552
Rejestracja: ndz paź 05, 2003 6:20 pm

śr cze 23, 2004 1:04 pm

Je¶li bêd± dezerterzy z Armii Chaosu to pójd± w sin±w dal. <br /> <br />Armia Chaosu ma szansê po przez agitacjê pozyskaæ ¿o³nierzy z si³ Prawa (bunty itp) <br /> <br />O to chodzi³o 8) <br /> <br />Zagmatwane, bo to ju¿ wy¿sza matematyka wymy¶leæ, jak uratowaæ Armiê Chaosu przez przegran±. <br /> <br />Pozdrawiam <br />StiM
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

śr cze 23, 2004 3:06 pm

Paradoksalnie w armii Chaosu mo¿emy miec do czynienia z mniejsz± ilo¶cia dezercji z ni¿ z armii prawa, nawet mimo braku dyscypliny. W armi Chaosu bêdie bowiem wiêcej ochotników, którzy sami zdecydowali siê ruszyæ na wojnê by mordowaæ i przedewszystkim grabiæ, a nie oderwani od roli ch³opi, którym wci¶niêto w rêce broñ i nakazano walczyæ z hordami barbarzyñców. <br /> <br />Puki armia Caosu bêdzie wygrywaæ i uczestnictwo w batali bêdzie przynosiæ jej ¿o³nierzom ³upy, puty bêd± parli naprzód. Gdy zysk i zwyciêstwa siê skoñcz± armia wycofa siê sk±d przysz³a. <br /> <br />Raczej nie wydaje mi siê, by takie wojsko mog³o jednorazowo wygraæ wielk± kampaniê, zbyt szybko bowiem siê rzoproszy na wielkim terenie ³upi±c. Natomiast mo¿e ,,chaotyzowaæ" teren. Po prostu rujnuj±c grabie¿± teren wprowadzaæ bêdzie bezprawie na podbite, do cna wyniszczone i opuszczone przez wracaj±cych do domów barbarzyñców ziemie. Z czasem mieszkañcy tych obszarów, samemu spadaj±c do poziomu naje¼d¼ców mog± sai organizowaæ podobne wyprawy lub braæudzia³ w napadach barbarzyñców.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości