Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 95
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o (zasady w) D&D

czw cze 24, 2004 9:21 am

Temat powraca nieco odchudzony.<br />Będzie teraz pilniej strzeżony i nie rozrośnie się tak bardzo :evil: <br /><br /><!--sizeo:14--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Spis często zadawanych pytań (FAQ)<!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br /><!--sizeo:15--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--> A<!--sizec--></span><!--/sizec-->UWAGA :!: <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->W tej notce będą pojawiać się linki do odpowiednich pytań. Pytania powtarzające się, będą kasowane.<br />Proszę także Nie odpisywać, jeśli nie jest się w 100% pewnym odpowiedzi, lub jeśli odpowiedź była już podana.<!--colorc--></span><!--/colorc--><br />Suldarr'essalar<br /><br />UWAGA 2 :!: Procedura korzystania z tematu:<br />1. Sprawdź, czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie Tu<br />2. Jeśli nie ma, sprawdź ten temat (jeśli jest za duży, zobacz w spisie treści, powyżej)<br />3. Jeśli dalej nie znajdziesz odpowiedzi, zadaj pytanie w tym wątku.<br />Posty osób nie stosujących się do powyższych zaleceń będą kasowane :evil:<br />Suldarr'essalar
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

czw cze 24, 2004 11:27 am

Nie nastąpi - potwór musiałby mieć zasięg przynajmniej 3 metry (2 pola). Wtedy gracz spowodowałby atak okazyjny za poruszanie się w zasięgu i atak ten nastąpiłby tuż przed atakiem gracza.
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

pt cze 25, 2004 12:08 am

Wynikły pewne napięcia w drużynie, dlatego proszę o jaknajbardziej kompetentną odpowiedź: Przypuśćmy, że w przyszłości na Faerunie miłościwie nam panuje tzw. UniPanteon (po drugim czasie kłopotów stworzyły pomniejsze bóstwa pokonane przez "zwycięzców"). Kapłan jednego z bóstw użył epickich zaklęć by odrodzić się w przeszłości i ostrzec swojego patrona o czychającej ją porażce. Czy taki kapłan może czerpać moce kapłańskie z panteonu z przyszłości? Czy istnieją zasady/zakazy określające taką sytuację? <br /> <br />EDIT: Dzięki Darklord, muszę zrezygnować ze swojej postaci w ty wypadku, ale wpłynie to pozytywnie na relację w drużynie. Mam nadzieję.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt cze 25, 2004 12:14 am

<!--QuoteBegin-Antara+-->
Antara pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Czy taki kap³an mo¿e czerpaæ moce kap³añskie z panteonu z przysz³o¶ci? Czy istniej± zasady/zakazy okre¶laj±ce tak± sytuacjê?
<br />Sprawê t± porusza Netheril: Empire of Magic (booklet I The Winds of Netheril, strony 32-33, fragment Time travelers and their gods) - s± dwie mo¿liwo¶ci: <br />1. Kap³an traci kompletnie czary. <br />2. Dostaje czary od zainteresowanego bóstwa, z którym pokrywa siê jego wiara.
 
Awatar użytkownika
mergan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pn lis 01, 2004 10:12 am

pt cze 25, 2004 2:34 pm

Będą Drowem żeby awansować na 2. poziom potrzebujesz 6000 XP. Na trzeci 10 000 XP, ale jest to pula XP, jakie zdobywasz, więc na dobrą sprawę potrebujesz tylko 4000.
 
Marutan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 02, 2004 9:38 am

pt cze 25, 2004 2:50 pm

No to i ja mam ma³e pytanko: <br />Jaki zasiêg mia³by du¿y humanoid (np. Ogr) wyposazony w dopasowany do jego rozmiaru Kolczasty ³añcuch. <br />6 metrów :?: <br /> <br />I drugie: <br />Czy bêd±c wyposa¿onym w bicz (obojêtnie jakiej odmiany) mam prawo wykonywaæ okazyjne ataki na jego zasiê przy próbie podej¶cia do mnie :?: Ewentualny zasiêg wynosi³ by wtedy 4,5 metra :?: <br /> <br />I nawet trzecie: <br />Batog jest identycznie u¿ywany jak bicz (4,5 metra zasiêgu itd.) :?: Logika podpowiada iz powinien ale zasady milcz± - przynajmniej nic o tym nie znalaz³em. <br /> <br />Za odpowiedzi komukolwiek z góry wielkie DZIêKI :mrgreen:
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt cze 25, 2004 3:37 pm

Marutan: <br />1. Broñ zasiêgowa podwaja zasiêg istoty. Przyk³adowy ogr ma zatem zasiêg 6m i efektywnie mo¿e walczyæ broni± zasiêgow± na 4.5-6 m (na pozosta³y zasiêg musi korzystaæ z broni krótszej lub ³añcucha, który jest wyj±tkiem od tej regu³y). <br /> <br />2. Biczem nie mo¿na wykonywaæ ataków okazjonalnych, gdy¿ jest uznawany mechaniczne za broñ zasiêgow± (to oficjalne uzasadnienie). <br /> <br />3. Batog podlega zasadom bicza (w wersji ang. jest zdanie w stylu: batog to [(odmiana)...] bicza).
 
Versemir
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 22, 2004 9:46 am

pt cze 25, 2004 8:16 pm

A ja mam takie pytanko... <br />Czy gdzie¶ w podrêczniku jest opisowe przedstawienie ST? <br />Tzn. np. ST 10 - zdanie do¶æ ³atwe, ST 100 - zadanie niewykonalne. <br />Czy jest jaka¶ taka tabelka, albo co¶? :)
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt cze 25, 2004 9:44 pm

<!--QuoteBegin-Versemir+-->
Versemir pisze:
<!--QuoteEBegin-->A ja mam takie pytanko... <br />Czy gdzie¶ w podrêczniku jest opisowe przedstawienie ST? <br />Tzn. np. ST 10 - zdanie do¶æ ³atwe, ST 100 - zadanie niewykonalne. <br />Czy jest jaka¶ taka tabelka, albo co¶? :)
<br />Co¶ takeigo jest w Przewodniku Mistrza Podziemi - w wersji angielskiej 3.0 na stronie 93, w polskiej powinno byæ w "tych okolicach".
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

pt cze 25, 2004 10:34 pm

Pytanie lamera: <br />Gdzie znajduje się opis specjalnej zdolności broni : rozprysk <br />W Wyznaniach i panteonach opisana została bowiem zdolność, które daje każdej określonej broni trzymanej przez pewną klasę prestiżową moc porażającego rozprysku. <br />A ja nie wiem gdzie ta zdolność jest opisana. <br /> <br />Do notki niżej: <br />Wielkie dzięki
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob cze 26, 2004 12:17 am

<!--QuoteBegin-The Prophet+-->
The Prophet pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pytanie lamera: <br />Gdzie znajduje siê opis specjalnej zdolno¶ci broni : rozprysk <br />W Wyznaniach i panteonach opisana zosta³a bowiem zdolno¶æ, które daje ka¿dej okre¶lonej broni trzymanej przez pewn± klasê presti¿ow± moc pora¿aj±cego rozprysku. <br />A ja nie wiem gdzie ta zdolno¶æ jest opisana.
<br />Kolejna wpadka ISA - zapomnieli, ¿e wedle ich oficjalnego t³umaczenia shocking burst przek³adaj± jako wy³adowanie [wedle podanych mi informacji] (znajdziesz j± w Przewodniku Mistrza Podziemi).
 
lukasxxx__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 14, 2004 9:50 am

sob cze 26, 2004 7:47 am

Czy moze mi ktos opisac w miare dokladnie umiejetnosc zyewiolaka powietrza w³adanie powietrzem???? <br /> <br />Tzn chodzi mi oto co mozna robic dzieki tej umiejetnosci itp.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

sob cze 26, 2004 7:48 am

Może korzystać z dowolnej broni. <br />Korzystając z łuku lub kuszy może wykonywać sneaka do 30 stóp.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob cze 26, 2004 8:41 am

<!--QuoteBegin-lukasxxx+-->
lukasxxx pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy moze mi ktos opisac w miare dokladnie umiejetnosc zyewiolaka powietrza w³adanie powietrzem???? <br /> <br />Tzn chodzi mi oto co mozna robic dzieki tej umiejetnosci itp.
<br />Dziêki niej jest go trudniej trafiæ i zraniæ lataj±cych istotom (maj± one przeciwko niemu -1 do trafienia i obra¿eñ).
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

sob cze 26, 2004 8:42 am

Przypuścmy, że Ur-Priest rzuca Weapon of the Deity. Ur-priest nie ma czegoś takiego jak deity's favoured weapon. Czy to oznacza, że nie może rzucić tego czaru? Czy też może umagicznić w dowolny sposób dowolną trzymaną przez siebie broń? A może powienien na początku swojej kariery wybrać swoją ulubioną broń i jej umagicznienie? A może powinien dostawać broń zależną od charakteru (ale co jeśli przy okazji jest mnichem)? A może to wszystko zależy od MG i nie ma oficjalnych zasad/klaryfikacji?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob cze 26, 2004 8:44 am

<!--QuoteBegin-Antara+-->
Antara pisze:
<!--QuoteEBegin-->Przypu¶cmy, ¿e Ur-Priest rzuca Weapon of the Deity. Ur-priest nie ma czego¶ takiego jak deity's favoured weapon. Czy to oznacza, ¿e nie mo¿e rzuciæ tego czaru? Czy te¿ mo¿e umagiczniæ w dowolny sposób dowoln± trzyman± przez siebie broñ? A mo¿e powienien na pocz±tku swojej kariery wybraæ swoj± ulubion± broñ i jej umagicznienie? A mo¿e powinien dostawaæ broñ zale¿n± od charakteru (ale co je¶li przy okazji jest mnichem)? A mo¿e to wszystko zale¿y od MG i nie ma oficjalnych zasad/klaryfikacji?
<br />W przypadku nie posiadania bóstwa dostajê siê ulubion± broñ zale¿n± od charakteru (kiedy¶ podawa³em listê na forum, ale nie pamiêtam gdzie dok³adnie :roll: ).
 
VEHaGN__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 11:19 am

sob cze 26, 2004 10:33 am

Mam pytanko: <br />Czy ³otrzyk rozmiaru ma³ego mo¿e u¿ywaæ krótkiego miecza stosuj±c atut Finezja w... ?? <br />Dzieki za odpowiedz...
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob cze 26, 2004 10:36 am

Mam pytanko:  <br />Czy łotrzyk rozmiaru małego może używać krótkiego miecza stosując atut Finezja w... ??  <br />Dzieki za odpowiedz...
<br />Według edycji 3 - nie. Według edycji 3,5 - tak, ale jedynie wtedy, gdy używa krótkiego miecza jego rozmiaru (zadającego tylko 1k4 obrażeń).
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

sob cze 26, 2004 12:45 pm

W Monsters if Faerun jest potworek zwany Sword Spiderem. Posiada on specjalny atak: impalement. I teraz w przypadku edycji 3.5: Czy użycie tego ataku to akcja standardowa czy całorundowa? Czy można go użyć w czasie szarży? Czy można go użyć razem z atutem Battle Jump?
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

sob cze 26, 2004 1:06 pm

W przypadku 3 edycji też nie napisali jaka to akcja. Wydaje się, że ten atak to akcja całorundowa - w końcu wykonywany jest i ruch, i atak. Ponieważ ruch nie jest w lini prostej na szarżę pozwolilibyśmy jedynie w przypadku właśnie Battle Jumpa.
 
mag_ister
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: wt maja 11, 2004 12:16 am

sob cze 26, 2004 7:41 pm

Mam pytanko: czy przy tworzeniu postaci mo¿liwe jest uzyskanie atrybutu wiêkszego ni¿ 18 w skutek modyfikacji wynikaj±cej z cechy rasowej? Np. Pó³ork ma cechê rasow± +2 do Si³y.. czy je¶li dam na si³ê 18 to uzyskam 20?
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

sob cze 26, 2004 7:46 pm

Mam pytanko: czy przy tworzeniu postaci możliwe jest uzyskanie atrybutu większego niż 18 w skutek modyfikacji wynikającej z cechy rasowej? Np. Półork ma cechę rasową +2 do Siły.. czy jeśli dam na siłę 18 to uzyskam 20?
<br />Tak jest to możliwe.
 
Ranthram
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 249
Rejestracja: wt lip 29, 2003 9:01 pm

ndz cze 27, 2004 11:38 am

Ostatnio gram ognistym geneasi, czarodziejem. Ulubiona klasa tej rasy to wojownik. Czy bior±c jak±¶ klasê presti¿ow± dla czarodzieja, otrzymam karê do punktów do¶wiadczenia?
 
Quewen Veladorn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: pt sty 03, 2003 12:26 am

ndz cze 27, 2004 11:45 am

Nie, <br /> <br />PrC niegdy nie powoduje XP Penalty niezale¿nie od ich ilo¶ci.
 
VEHaGN__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 11:19 am

ndz cze 27, 2004 3:35 pm

Mam kolejne pytanie: <br />Graj±c postacia uzywaj±c± niewidzialno¶ci i flankuj±c± jednocze¶nie, czy mo¿na zsumowaæ plusy wynikaj±ce z niewidzialno¶ci (+2) i z flankowania (+2) ?? <br />z góry dzieki...
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz cze 27, 2004 4:06 pm

<!--QuoteBegin-VEHaGN+-->
VEHaGN pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam kolejne pytanie: <br />Graj±c postacia uzywaj±c± niewidzialno¶ci i flankuj±c± jednocze¶nie, czy mo¿na zsumowaæ plusy wynikaj±ce z niewidzialno¶ci (+2) i z flankowania (+2) ??  <br />z góry dzieki...
<br />Teoretycznie tak, ale czasem mo¿e to nie zadzia³aæ - flankowany musi zdawaæ sobie zdanie z tego, ¿e kto¶ stoi po jego drugiej stronie - w innym przypadku z jego punktu widzenia nie bêdzie zachowywa³ siê jak flankowany [czyli nie bêdzie po¶wieca³ uwagi drugiej stronie] do czasu wykrycia niewidzialnego (us³yszenia, zranienienia przez niego itp.).
 
Zaios
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:10 pm

pn cze 28, 2004 6:52 pm

Ja i moja skleroza :roll: <br /> <br />Gdzie¶ widzia³em atut pozwalaj±cy na zmniejszenie szansy na nieudane rzucanie czaru wynikaj±cej z noszenia pancerza - móg³by kto¶ go podaæ (o ile oczywi¶cie jest objêty OGL-em) a jak nie to chocia¿ przypomnieæ gdzie on jest, bo teraz go nie mogê znale¼æ za nic a przyda³by siê.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 95

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości