Zrodzony z fantastyki

 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

Ceny za wyj±tkowe zwierzêta

pn paź 18, 2004 5:09 pm

Jak w temacie - czyli: je¶li postaæ kupuje znakomitego konia za np. 500gp to w czym ten koñ jest tak naprawdê lepszy? Jakie¶ sugestie? Chodzi mi raczej o 'mechaniczne' podej¶cie do sprawy, czyli czy zwiêkszaæ jego prêdko¶æ, czy si³ê/wytrzyma³o¶æ (konie bojowe?) <br />Najbardziej liczê na forumowiczów, którzy na koniach siê znaj±...
 
Alauna
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pt sty 24, 2003 2:05 pm

pn paź 18, 2004 6:46 pm

Patrz±c z punktu "koniarki" to moga to byæ zwierzêta dostosowane do warunków panuj±cych w okolicy (typu podró¿owanie po skalistych zboczach, bagnach - zrêczniejsze, a na pustkowia - silniejsze i wieksza kondycja) <br /> <br />Mo¿na do tego dodaæ konie bojowe (jak sam napisa³e¶), które by³yby szkolone w boju (czyli nie ba³yby sie podjechac do przeciwnika, lub zrobiæ na Niego szar¿e) <br /> <br />Konie bojowe: Dla wojowników i ³uczników :evil: £ucznicy powinni uwa¿aæ strzelaj±c ze zwyk³ego konia ... lepiej kupic wyj±tkowego , który móg³by byæ kierowany samymi nogami i nie by³by strachliwy (czyt. sta³by nieruchomo podczas walki, pozwalaj±c na strzelanie i mia³by miêkki galop) <br /> <br />Tyle IMO Alauna
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

pn paź 25, 2004 10:48 pm

No dobrze, a co powiecie na to, zeby 'masterworkowe' zwierzê (nadal g³ównie chodzi mi o konie) kosztowa³o o 300gp wiêcej (czyli w przypadku np. cie¿kiego bojowego - 700gp). Taki wspania³y okaz mia³by +2HD. Jeszcze lepszy wierzchowiec (+4 od podstawy) kosztowa³by dwukrotn± cenê konia +2 itd. Oczywi¶cie, razem ze wzrostem ilo¶ci HD rosn± umiejêtno¶ci, base attack itp, oraz co 3 dostaje atut (np. Dash - wtedy mamy szybsz± bestiê).
Problem polega na tym, ze konie nie maj± w rozpisce kostek (przedzia³ów) advancement. Co o tym s±dzicie?
 
Półelf
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 19, 2004 10:04 am

wt paź 26, 2004 1:21 pm

Jeszcze lepszy wierzchowiec (+4 od podstawy) kosztowa³by dwukrotn± cenê konia +2 itd.

Nie pasuje mi to "itd.". Koñ z 50 kostkami? Ja bym nada³ jakie¶ ograniczenie.A mój sposób:
1 punkt:
- premia +2 do budowy
- premia +2 do si³y
- koñ jest przystosowany do ruchu w danym terenie, co zmniejsza kary ruchu o po³owê
- I dodatkowa kostka
2 punkty:
- koñ ma miêkki galop, wiêc zmniejsza kary ze strzelania w biegu (do ustalenia warto¶æ)
- koñ jest tresowany specjalnie do d³ugich wêdrówek, wiêc otrzymuje atuty: krzepko¶æ i wielka wytrwa³o¶æ.
- II dodatkowa kostka
3 punkty:
- koñ jest bardzo szybki: otrzymuje atut bieg, a jego szybko¶æ ro¶nie o 3m.
- premia +4 do si³y lub budowy (niekumultatywna z premi± za 1 pkt.)
- III dodatkowa kostka

Wykupujemy zdolno¶ci tak jak to jest w przypadku umagiczniania broni i sumujemy punkty.
Nie wolno wybraæ 2 razy tej samej premii.
Wzór na cenê konia to: kwadrat sumy punktów x 100 sz
Max ilo¶æ punktów: 8

Co wy na to? Mo¿e macie pomys³y na jakie¶ inne zdolno¶ci? Proszê o komentarze. O krytykê nie proszê, bo i tak bêdzie jej za du¿o. :wink:
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

czw paź 28, 2004 10:30 am

Heh, jasne trochê siê rozpêdzi³em z tym 'itd'. Ograniczenie do 10 kostek max?
Co do Twojego sposobu: niez³e, niez³e zw³aszcza np. przystosowanie do danego terenu. Ale jak pogodziæ 'formalne' zasady z Twoimi? Tzn. np. zwiêkszam ilo¶æ kostek do 6 - czyli przys³uguje dodatkowy atut?
I gdzie w tym wszystkim wierzchowce paladyna/cavaliera, zwierzêta legendarne czy zwierzêcy towarzysze (którzy te¿ mog± byæ koñmi). Kumuluje siê to wszystko razem czy nie?
 
Galadhor Eldari
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: pn lip 12, 2004 2:14 pm

czw paź 28, 2004 5:29 pm

Oprócz tych wszystkich modyfikatorów mo¿na by zrobiæ, ¿e koñ czystej krwi, czy te¿ w jakikolwiek sposób niezwyk³y koñ (np. nie jest zwyk³ym zwierzêciem tylko magiczn± besti±) wp³ywa³ ponadto na reakcjê innych na bohatera, jego charyzmê albo zdolno¶ci przywódcze. Wódz armii na takim koniu podnosi³by jej morale, dawa³ premiê do rzutu na strach/panikê. Zwierz±tko idealne dla paladyna jako jego rumak.
Tylko powinno byæ na tyle drogie by niedo¶wiadczone postacie nie mog³y sobie na niego pozwoliæ.

Takie zwierzê musi byæ dopakowane pod wzglêdem mechanicznym, ale musi te¿ byæ piêkne ;)

Pozdro,
 
Master of Mint
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: sob cze 04, 2005 10:01 pm

pn lis 08, 2004 8:46 pm

A może koń jest czystej krwi i niczym szgególnym się ni9e nwyróżnia? Ewentualnie lepszy wygląd i premia do charyzmy?;p
 
Sierżant Aramil
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: wt lis 09, 2004 3:06 pm

pt lis 19, 2004 7:37 pm

Je¿eli chodzi o konie to podoba mi siê pomys³ Pó³elfa, ale móg³by¶ na specjalne konie dodaæ kilka specjalnych zdolno¶ci, a co z innymi "zwierzêtami"?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości