Zrodzony z fantastyki

 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

Bard/Wojownik czy inne po³±czenie?

ndz lis 21, 2004 4:25 pm

Je¿eli chcia³bym mieæ wieloklasowca: Wojownik/Bard, to jak powinienem go rozwijaæ?
Nie mam do¶wiadczenia z bardami, wiêc prosi³bym o pomoc.
Tak wogóle, czy to jest dobry wybór?? :?
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 5:01 pm

Ja nie moge 8O
w³a¶nie wst±pi³ we mnie nowy duch... :D

dzieki wielkie

jeszcze jedno: jak bys podzielil poziomy na te dwie profesje??

Dopisane:

20 (??? :? ???)
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 5:26 pm

Według mnie ta kombinacja nie jest zła, ale są lepsze. No cóż wymienię kilka wad, bo zalety już Kos(a) wymienił praktycznie wszystkie.

1. Musisz zainwestować w charyzmę, a dla woja ten atrybut jest, bądźmy szczery, mało potrzebny. Charyzma daje tylko premie do czarów i umiejętności typu blef, itd. Jednak wiecznie wszystkiego bez oręża nie można załatwiać. Przemyśl sobie także kombinację dostojnik/wojownik.
2. Mała KW barda powoduje, że jest mniej odporny na ciosy i krócej przetrwa. Coś za coś.
3. Bard jest uniwersalny w czarach, ale także nie jest w żadnym wyspecjalizowany. Wolę osobiście kombinację kapłan/ wojownik lub czarodziej/wojownik. Te klasy wymagają bardziej potrzebnych atrybutów (punkty umiejętności zawsze się przydadzą, a dobry rzut obronny dla woja to zbawienie). Kapłan nie ma dorbych zaklęć obronnych, ale ma spontaniczne leczenie. Będzie mógł wykorzystać wszystkie zaklęcia jakie ma tylko na leczenie. Poza tym moce i czary pochodzące z domen również są bardzo ciekawe. Natomiast czarodziej, no cóż, dobre czary ochronne, wspomagające, zaklinać potrafi. Bardzo uniwersalny.
4. Co do broni, wbrew pozorom długi miecz i rapier nie są czymś koniecznym. Może się zdarzyć krasnolud lub ork, a u nich taka broń wygląda, mało powiedziane, dziwnie. Topór lub młot będzie dobrym uzupełnieniem.
5. Osobiście bym nie brał atutów tworzenia przedmiotów. Wtedy taka postać będzie nijaka, zbyt uniwersalna. Wiele robi, a nic konkretnie nie potrafi. Atuty tworzenia przedmiotów zostaw dla czarodziejów i kapłanów. Zainwestuj w atuty walki, jeśli skupisz się na walce, albo atuty wspomagające czarowanie, negocjacje, muzyczne zdolności.
6. Atrybuty zależą od tego, czy skupiesz się na walce czy unikaniu jej.
7. Poziomy dla barda/ wojownika - patrz wyżej. Jak chcesz być super uniwersalny, to po równo.
8. Rase bierz dowolnie, jak żywnie ci się podoba. To ty masz się dobrze bawić, jak chcesz zrobić orka barda - to go zrób ! Wszystko zależy od ciebie. Jeśli jednak zależy ci na dobrych atrybutach unikaj ras z minusem do ważniejszych atrybutów (siła, zręczność, charyzma przede wszystkim).

Ogólnie: Jest to bardzo ciekawa fabularnie kombinacja, jednak jak każda ma wady i zalety. Jednak moje zdanie na jej temat jest jak najbardziej pozytywne i popieram również argumentację Kos(y). Tylko ukazałem, że każda róża ma kolce. Pozdrawiam.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 5:32 pm

Po przeczytaniu twojego, skusi³em siê na Wojownika/Kap³ana. Ale co ma bard, czego kap³an nie ma?
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 5:48 pm

Czyli zamisat S&F powinienem kupiæ T&B, ¿eby móc mieæ takiego koleszkê?
A czy ten pie¶niarz te¿ mo¿e leczyæ, i rzucaæ czary obronne?
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 6:06 pm

<!--QuoteBegin-Filio+-->
Filio pisze:
<!--QuoteEBegin-->Po przeczytaniu twojego, skusiłem się na Wojownika/Kapłana. Ale co ma bard, czego kapłan nie ma?


Bard ma praktycznie każdy rodzaj czarów w swoim repertuarze (poza czarami wywołań typu ognista kula lub błyskawica). Ale np. Bard nigdy nie będzie miał uzdrowienia, cudu czy czy wezwań potworów. A kapłan to ma. Poza tym lepiej opierać czary na roztropności niż na charyźmie. Wolę lepszy rzut obronny na wolę niż bonus do kilku umiejętności. No i rzecz jasna bard ma tylko maksymalnie 6-poziomowe czary, a kapłan 9-cio. Poza tym kapłan ma kw 8, a bard 6.

A co do pieśniarza, nie ma on zaklęć typu leczenie, zauroczenia, wieszczeń. On ma zaklęcia typu kamienna skóra czy czy zbroja maga. W skrócie zaklęcia bardziej czarodzieja lub zaklinacza. I niestety nie zyskujesz poziomu czarującego, jakbyś zyskiwał czary co poziom w swojej klasie czarującej. Ma własną listę na 10 poziomów maksymalnie 4-ro poziomowe.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 6:13 pm

Chyba wybiorê Wojownika/Kap³ana :D
Dziêki, sporo mi pomogli¶cie!!! :wink:

Edit: Aha, czy jak najpierw wybiorê wojownika, a potem jako drug± klasê wybiorê kap³ana, to nadal bêde mia³ KW 10??

Edit #2: W³a¶nie sobie u¶wiadomi³em ¿e bycie mnichem nie by³oby zgodne z moim charakterem.
Ale mi siê nie podoba ten pie¶niarz miecza. Wiêc jak byæ mi poradzi³ (Kosa) rozwin±æ moj± postaæ nie bêd±c pie¶niarzem?? A mo¿e ten pie¶niarz to najlepszy wybór?? :?
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 6:18 pm

To byłoby coś pięknego, ale niestety nie. Podam ci kw każdej z klas.

Barbarzyńca - k12
Wojownik - k10
Paladyn - k10
Tropiciel - k10 (3.0) lub k8 (3.5)
Kapłan - k8
Druid - k8
Mnich - k8
Łotrzyk - k6
Bard - k6
Czarodziej i specjaliści - k4
Zaklinacz - k4

Pieśniarz nie jest jedyną klasą. Podam ci kilka ciekawszych klas prestiżowych: Wirtuoz (S&S), Czarownik miecza (ale wtedy czarodziej/ zaklinacz z wojem) (T&B), Kapłan bitewny (Obrońcy Wiary), Ninja Półksiężyca (łotrzyk, mnich czyści lub z połączeniu z jakąś klasą czarującą) (S&F), Mistyczny sztukmistrz (czarodziej/łotrzyk, zaklinacz/łotrzyk, bard/łotrzyk). Jest jeszcze sporo innych klas prestiżowych, ale starałem się dobierać dla wojownik/klasa czarująca. Pozdrawiam.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 6:22 pm

Zobaczmy czy zroxumia³em:
lvl8 Wojownik/ lvl5 Mnich = KW 8
a
lvl8 Wojownik/ lvl5 Bard = KW 6

Czy tak?
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 6:25 pm

Wojownik 8 poziom = 8k10 kw + wartość atrybutu z budowy co poziom
Bard 5 poziom = 5k6 + wartość atrybutu z budowy co poziom

Na 1 poziomie co ważniejsze nie rzucasz wogóle na życia. Masz je maksymalnie ile można. Czyli przyjmijmy masz na 1 poziomie wojownika. On ma kw 10, więc masz 10 życia. Potem masz np. 14 budowy, to jest wartość atrybutu równa 2, więc 10 + 2 = 12.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 6:32 pm

o tym wiem...
ale nie wiedzialem ze tak sie liczy KW na nastepnych poziomach :oops:
No to wygl±da ¿e muszê kupiæ T&B
ale który z nich jest wed³ug ciebie najlepszy???
Czarownik miecz i wirtuoz mi siê spodobali!!
co to jest S&S?? :?
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

ndz lis 21, 2004 6:34 pm

S&S - Song and Silence, czyli Pieśń i Cisza.
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 6:39 pm

Temat rozmowy powoli schodzi na temat powergamingu, a ja tego osobiście nie lubię. Zawsze byłem zwolennikiem storytellingu. Jeśli jednak mam doradzić, to każda klasa ma coś specjalnego. Wirtuoz dostaje nowe rodzaje pieśni, kapłan bitewny świetnie wzmacnia sojuszników w bitwach, czarownik miecz natomiast może rzucać zaklęcia wprost z miecza (maksymalnie 3 poziomu, a więc kula ognista, błyskawica też się liczą). Najlepiej zakup podręczniki lub poszukaj darmowych źródeł na stronie WotC. Linki SRD, darmowe znajdziesz w D&D - rozmowy ogólne. Nie mogę podać dokładniejszych informacji, bo to będzie złamanie praw autorskich.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 7:51 pm

<!--QuoteBegin-Kejmur+-->
Kejmur pisze:
<!--QuoteEBegin-->Najlepiej zakup podrêczniki


A jakie dok³adnie??
S&S i S&F??

Dopisane:

seven seas???
WTF?? 8O
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz lis 21, 2004 8:06 pm

Wiem że zbaczam z tematu, ale jeśli chcesz zagrać wojownikiem/kapłanem to już lepiej zagraj sobie klasą Favored Soul (CD). Nie wczytywałem się w opis fabularny tej klasy, ale jest to właśnie taki kapłan nastawiony na walkę, już pomijam fakt że munczkinizm tej klasy wylewa się z takiej postaci każdą możliwą szczeliną. Tak chcesz pograć ostro podpakowanym kapłanem to masz klasę jak znalazł. Od czystego woja jest słabszy jedynie tym że ma KW jak kapłan i 3/4 BAB, pomijając te drobne (bo przy całokształcie tej klasy są to drobne) niedogodności to masz Baaardzo podpakowanego kapłana. Więcej nie napiszę bo niewiem czy to jest objęte OGL, a zza kratek troche trudno się gra :wink:
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

ndz lis 21, 2004 8:14 pm

Jeżeli lubisz klimaty płaszcza i szpady bo tak mi sie kojarzy woj z bardem to proponuje zagrac w 7seas :) .

Duelist jest takim wojem cwaniaczkiem który ma gadane i zarazem umie się bić.
Osobiście nie przepadam za mieszniem wojownika z bardem.

Co do song and silence jest tam bardzo dużo Ciekwaych rzeczy .....można dzieki tej książce stworzyć postać wojownika z finezją.A za pomocą arterial strike z tej książki można wiecej kombinować podczas walki.

S&F stawiam na równi do S&S
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 8:17 pm

Chodziło mu o pewien bardzo herioczny i przyjemny system, mianowicie 7th Sea. Mam do niego podręcznik gracza i mistrza gry. Poszukaj w wyszukiwarce. Jest kilka polskich stronek o tym systemie.

Że też zapomniałem. Szermierz (Duelist) to bardzo ciekawa alternatywa dla woja, który ma być nastawiony na zwinność i cięty język oprócz walki. Także można wyjść na tą klasę łotrzykiem (6 poziom jak kojarzę). Albo wymyślić jakiegoś wieloklasowca. To już zależy od ciebie. Pozdrawiam.
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

ndz lis 21, 2004 8:23 pm

Łotr zmieszny z duelistem jest bardzo dobry .... w pierwszej rundzie jeżeli wygra inicjatywe lub w jakiś sposób (za pomocą bleff lub innych trików okolicznościowych) zaneguje bonus od zręczności przeciwnika i zapoda mu cios w arterie będzie mógłwalczyć defensywnie i czekać aż przeciwnik się wykrwawi.

Skoki, finezja w broni ,uniki,ostra szbada i jeszcze berdziej ostry język to jest to !!!
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 8:33 pm

ale dueliste znajde w S&S czy S&F???

bo nie kupie obu naraz
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

ndz lis 21, 2004 8:35 pm

Duelista znajdziesz w Sword and Fist .
Cios w arterie w S&S
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 8:38 pm

W S&F. Powinniśmy kontynuować rozmowę na temat, bo powoli schodzimy na off-topic. Aha Filio odblokuj prywatne wiadomości. To pomaga i ogranicza spamowanie w tematach jak masz zbyt dużo pytań do zadania.

Wracając do tematu. Jeśli lubisz oryginalność, to wypróbuj gladiatora. Wbrew pozorom bard/ wojownik będą pasowali do tej klasy prestiżowej. Pewnie się spytasz, czemu ? To ja już ci odpowiadam.

Duża ilość zdolności gladiatora opiera się na dopingu tłumu, przypadkowych gapiów. A nie muszę mówić, że bard dużo czasu spędza wsród publiki.

Drobna rada na koniec. Stwórz sobie profil psychologiczny postaci - co lubi, czego nie, jakie ma fobie, itp. A potem dopasowuj klasy prestiżowe i podstawowe do zamysłu twojej przyszłej postaci. Pozdrawiam.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 8:38 pm

ok, dziex wielkie!!!
naprawde mi pomogliscie
teraz gra w D&D nabierze dla mnie wiecej akcji, i emocji!!!! :D

Do notki powy¿ej:

<!--QuoteBegin-Kejmur+-->
Kejmur pisze:
<!--QuoteEBegin-->Aha Filio odblokuj prywatne wiadomo¶ci. To pomaga i ogranicza spamowanie w tematach jak masz zbyt du¿o pytañ do zadania.


A nie mam odblokowanych PW??? No przecie¿ ostatnio dosta³em PW od jednego z moderatorów :P

Dopisane:

Nie dziêki... podoba mi siê ten ³otrzyk/duelista...
czy masz co¶ do powiedzenia o kolesiu? :D
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

ndz lis 21, 2004 8:57 pm

Jeżeli lubisz jak Twojej postaci kibicuje tłum przypadkowych gapiów wkrzykujący z radości za każdym towim udanym ciosem to Gladiator jest odpowiedznia klasą dla wojownika-społęcznika. Finezyjna walka bard/gladiator = daje kazdy twój cios wydaje dodtakowy dzwiek (kuglarstwo) .Odwracanie się do tłumu który Ci wiwatuje.

Postać świętna do miejskiej gry....

<!--QuoteBegin-Filio+-->
Filio pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie dzięki... podoba mi się ten łotrzyk/duelista...
czy masz coś do powiedzenia o kolesiu? :D


Już napisałem co nie co o łotrzyku/dueliście ...

Kiedyś grałem ów postacią na ulicy wygrywała i to nieźle . Dzięki umiejętności arterial strike zadawał cios który powodował wykrwiawianie i potem za pomocą greater expertise (możesz cały Bab/bazowa premie do ataku przenaczyć na oborne) przeczekiwala walke :). Dzięki arkrobatycznemu atakowi i tym podbnym wywoływał u widzów zjawisko "uuuuuuuuuu , ahhhh ,wwwwuuuuuuoooołłłłł!!! "

Był prowokatorem i nigdy nie dawał sobą pomiatać ....wymigowane powody do pojedynku też się zdażały :lol: .
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz lis 21, 2004 9:11 pm

A jak± broñ/bronie by¶ mu da³?

Dopisane:

A dlaczego rapier?
D³ugi, lub pó³torak nie zadzia³a? :?
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

ndz lis 21, 2004 9:21 pm

Tylko broń zadającą kłute obrażenia. W skrócie krótki miecz, rapier, długi miecz, sztylet lub coś innego - do wyboru.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości