Quanti przykucn±³ na dachu budynku. Spojrza³ w odleg³e o kilkadziesi±t metrów okno kamienicy. Widaæ by³o przez nie, jak±¶ sylwetke. Quanti przyjrza³ siê bardziej. Tak to na pewno by³ Diggar, jeden z kupców, którzy przybyli ostatnio do miasta. Ch³opak postawi³ na krawêdzi dachu sw± kuszê. Szybkim ruchem na³adowa³ j± i zacz±³ mierzyæ do swego celu: Diggara. Ofiara czê¶ciowo przes³ania³a szafka. Jednak dla kusznika nie by³o to problemem. Przez d³ugi okres czasu doskonali³ swe umiejêtno¶ci. Quanti jeszcze chwile celowa³ i odda³ strza³. Be³t przebi³ siê przez szyje kupca. Gdy, Diggar siê wykrwawia³ kusznik wsta³ i otrzepa³ siê z py³u. Trzymaj±c kuszê w jednej rêce odwróci³ siê i ruszy³ schodami na dó³. Zszed³ do praktycznie pustego pomieszczenia. Przeszed³ przez drzwi i stan±³ w kolejnym pokoju. By³o w nim 3 ¿o³nierzy z mieczami i w metalowych napier¶nikach.
-Dobra ¶mieciu, w³a¶nie ustrzeli³e¶ nie tego go¶cia co trzeba. Ch³opaki braæ go! - krzykn±³ jeden z wojowników
-Powiedzia³.. -zakpi³ tylko kusznik.
Zanim napastnicy zd±¿yli siê zorientowaæ, Quanti za³adowa³ sw± kuszê i odda³ strza³ w najbli¿szego ¿o³nierza oddalonego o dobre dziesiêæ metrów. Be³t przeszed³ przez zbroje i wbi³ siê w pier¶ przeciwnika. Kolejnym b³yskawicznym ruchem za³adowa³ nastêpny pocisk i wystrzeli³ go w tego samego cz³owieka. Tym razem trafi³ wroga w udo, a ten upad³. W tym czasie dobieg³ do niego drugi wojownik i uderzy³ mieczem. Quanti'emu jako¶ uda³o siê unikn±æ ciosu. Ponownie niewiarygodnie szybko za³adowa³ sw± broñ. Zacz±³ chwile mierzyæ. Napastnik zauwa¿y³ lukê w obronie kusznika i ci±³ swym pó³torakiem po nodze wroga. Quanti skrzywi³ siê z bólu, ale odda³ strza³, który przeszy³ na wylot zarówno zbroje, jak i ramiê ¿o³nierza. Miecznik pad³ martwy na pod³ogê. W tym samym momencie z boku wypad³ szef bandy i powali³ kusznika. Quanti polecia³ pare metrów dalej. Jeszcze le¿±c na ziemi odda³ strza³ w przywódcê, jednak jego pocisk trafi³ obok niego. Drugi z zo³nierzy w³a¶nie siê podnosi³ z ziemi, jednak znów pad³, gdy¿ ból w udzie by³ nie do wytrzymania. Przywódca zbli¿a³ siê z swym mieczem do Quantiego. Kusznik by³ na straconej pozycji. Jednak... Quanti ponownie za³adowa³ broñ i odda³ strza³. Be³t chybi³ szefa bandy, jednak przebi³ linê podtrzymuj±c±stary ¿elazny ¿yrandol. Przywódca spojrza³ tylko w górê. Ostatbi± rzecz± jak± widzia³ by³ tylko spadaj±cy, okr±g³y kawa³ ¿elaza. Quanti szybko podniós³ siê na nogi. W³asnie wstawa³ ostatni z napastników. Kusznik strzeli³ w niego. Wróg pad³, a kolejny be³t zwisa³ wbity w udo. "Robota wykonana" pomy¶la³ Quanti i wyszed³ na ulice miasta...
S±dze, i¿ w D&D kusza jest broni± rzadko wykorzystywan± i ma³o efektown±. W rzeczywisto¶ci taka broñ by³a zdolna zabiæ rycerza w pe³nej zbroi p³ytowej. Niestety nie w naszym systemie. Dlatego stworzy³em t± PRC dla postaci lubuj±cych siê w sztrzelaniu z kuszy.
Kusznicy to postacie, które chc± osi±gn±æ mistrzostwo we w³adaniu kusz±. Dobrzy zarówno w walce na krótki, jak i daleki dystans. Osi±gaj± takie umiejêtno¶ci, jakich, ¿adna inna postaæ nie mo¿e osi±gn±c podczas strzelania z kuszy. Dodatkowo rozwijaj± swe zmys³y jak nikt inny. Oczywi¶cie najwa¿niejszy dla nich jest wzrok. To dziêki niemu potrafi± dostrzec i ustrzeliæ wroga z dalekich odleg³o¶ci. Najczê¶ciej kusznikami zostaj± wojownicy i tropiciele, którzy potrafi± osi±gn±c bardzo du¿o podczas walki na dystans. Dobrymi kusznikami s± te¿ ³otrzykowie, a to dziêki ich zdolno¶ci zadawania dodatkowych obra¿eñ. Inne klasy rzadko kiedy decyduj± siê na zostanie Kusznikiem.
Ko¶æ Wytrzyma³o¶ci: k8
Wymagania:
BAB: +6
Umiejêtno¶ci:Zauwa¿anie 9 rang, Nas³uchiwanie 4 rangi
Atuty: Bezpo¶redni Strza³, Precyzyjny Strza³, Zogniskowanie Broni: dowolna kusza
Ilo¶æ poziomów: 10
BAB: Najwy¿sze
Rzuty obronne: Wytra³o¶æ, Refleks, - dobre
Wola - s³abe
Umiejêtno¶ci: 4+INT
Ciche poruszanie (Zr), Nas³uchiwanie (Rzt), Post. z zwierzêtami (Cha), Profesja (Int), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Rzemios³o (Int), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Zastraszanie (Cha), Zauwa¿anie (Rzt)
LVL Zdolno¶æ
1. Szybkie prze³adowywnie kuszy
Multi Focus
2. Specjalizacja w broni: kusza
3. Eagle Eye +1
4. Strza³ na króki dystans +2
Poprawione trafienie krytyczne: kusza
5. B³yskawiczne prze³adowywanie kuszy
6. Eagle Eye +2
Popr. Bezpo¶redni Strza³
7. Czu³e zmys³y
8. Strza³ na krótki dystans +4
9. Eagle Eye +3
10. Sharpshooter
Bieg³o¶æ w broni i pancerzu: Kusznik nzyskuje bieg³o¶æ w ka¿dej kuszy oraz w lekkich pancerzach i puklerzu.
Szybkie prze³adowywanie kuszy - na 1. poziomie postaæ zyskuje atut Szybkie Prze³adowywanie Kuszy
Multifocus - od tej pory kiedy postaæ, która posiada atut dotycz±cy jednej kuszy posiada ten atut tak¿e dla innych rodzajów kuszy (np. je¶li Kusznik ma atut zogniskowanie broni lekka kusza: posiada go tak¿e dla wszystkich innych rodzajów kusz (rêcznej, ciê¿kiej itd.)
Specjalizacja w broni - na 2. poziomie postaæ uzyskuje atut Specjalizacja w broni. Dotyczy on wszystkich kusz. Je¿eli postaæ posiada ju¿ ten atut to premie nie kumuluj± siê.
Eagle Eye - na 3. poziomie kusznik doskonali swój zmys³ wzroku. Otrzymuje premiê +1 do obra¿eñ zadanych kusz±. Dodatkowo dostaje tak¿e bonus +1 do Zauwa¿ania. Na 6. i 9. poziomie premie zwiêkszaj± siê do +2 i +3. Bonusy kumuluj± siê z wszystkimi innymi.
Strza³ na krótki dystans - na 4. poziomie kusznik potrafi strzelaæ z bardzo bliskiego dystansu. Je¶li strzela z kuszy do wroga, który stoi 1,5 m od niego to zadaje dodatkowe obra¿enia. Na 4. poziomie obra¿enia wynosz± +2, za¶ na 8. +4. Premia do obra¿eñ kumuluje siê z ka¿d± inn±. Oczywi¶cie taka akcja powoduje okazyjny atak.
Poprawione trafienie krytyczne - trening kusznika owocuje coraz bardziej. Postaæ uzyskuje atut popr. trafienie krytyczne : kusza.
B³yskawiczne prze³adowywanie kuszy - od 5. poziomu kusznik nabiera takiej wprawy w prze³adowywaniu broni, i¿ potrafi skróciæ czas prze³adowania kuszy o jedn± ca³± rundê. Tak wiêc na³adowanie ciêzkiej kuszy to dla niego akcja darmowa. Zdolno¶c ta dzia³a tylko wtedy gdy postaæ nie nosi ciê¿kiego pancerza i posiada dodatni modyfikator z Si³y. Jest to zdolno¶æ nadnaturalna.
Popr. Bezpo¶redni Strza³ - od 6. poziomu zasiêg atutu Bezpo¶redni Strza³ zwiêksza siê do 12m. Tak¿e do 12 m zwiêksza siê zasiêg Specjalizacji w Broni oraz ukradkowego ataku na dystans. Oczywi¶cie te zdolno¶ci dzia³aj± tylko, gdy postaæ korzysta z kuszy.
Czu³e zmys³y - zmys³y kusznika wyczulaj± siê coraz bardziej. Ma 7. poziomie postaæ otrzymuje atut Czujno¶æ oraz kumulatywn± premiê +2 do inicjatywy.
Sharpshooter- od 10. poziomu kusznik osi±ga mistrzowski poziom w³adania kusz±. Postaæ uzyskuje atuty: Wiêksze Zogniskowanie Broni (kusza), Chink in the Armor, oraz Daleki Strza³. Je¿eli postaæ posiada ju¿ Daleki Strza³ to zasiêg zwiêksza siê jeszcze o 1/2. Dodatkowo gdy kusznik strzeka do kogo¶ za os³on±, to jest ona traktowana jakby by³a
o jeden stopieñ ni¿sza (oczywi¶cie pe³nej os³ony nie da siê zredukowaæ).
Komentarze, skargi, za¿alenia mile widziane. -mas:
Amen.