Zrodzony z fantastyki

 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

Crossbowman - Kusznik

sob gru 18, 2004 10:45 pm

Quanti przykucn±³ na dachu budynku. Spojrza³ w odleg³e o kilkadziesi±t metrów okno kamienicy. Widaæ by³o przez nie, jak±¶ sylwetke. Quanti przyjrza³ siê bardziej. Tak to na pewno by³ Diggar, jeden z kupców, którzy przybyli ostatnio do miasta. Ch³opak postawi³ na krawêdzi dachu sw± kuszê. Szybkim ruchem na³adowa³ j± i zacz±³ mierzyæ do swego celu: Diggara. Ofiara czê¶ciowo przes³ania³a szafka. Jednak dla kusznika nie by³o to problemem. Przez d³ugi okres czasu doskonali³ swe umiejêtno¶ci. Quanti jeszcze chwile celowa³ i odda³ strza³. Be³t przebi³ siê przez szyje kupca. Gdy, Diggar siê wykrwawia³ kusznik wsta³ i otrzepa³ siê z py³u. Trzymaj±c kuszê w jednej rêce odwróci³ siê i ruszy³ schodami na dó³. Zszed³ do praktycznie pustego pomieszczenia. Przeszed³ przez drzwi i stan±³ w kolejnym pokoju. By³o w nim 3 ¿o³nierzy z mieczami i w metalowych napier¶nikach.

-Dobra ¶mieciu, w³a¶nie ustrzeli³e¶ nie tego go¶cia co trzeba. Ch³opaki braæ go! - krzykn±³ jeden z wojowników
-Powiedzia³.. -zakpi³ tylko kusznik.

Zanim napastnicy zd±¿yli siê zorientowaæ, Quanti za³adowa³ sw± kuszê i odda³ strza³ w najbli¿szego ¿o³nierza oddalonego o dobre dziesiêæ metrów. Be³t przeszed³ przez zbroje i wbi³ siê w pier¶ przeciwnika. Kolejnym b³yskawicznym ruchem za³adowa³ nastêpny pocisk i wystrzeli³ go w tego samego cz³owieka. Tym razem trafi³ wroga w udo, a ten upad³. W tym czasie dobieg³ do niego drugi wojownik i uderzy³ mieczem. Quanti'emu jako¶ uda³o siê unikn±æ ciosu. Ponownie niewiarygodnie szybko za³adowa³ sw± broñ. Zacz±³ chwile mierzyæ. Napastnik zauwa¿y³ lukê w obronie kusznika i ci±³ swym pó³torakiem po nodze wroga. Quanti skrzywi³ siê z bólu, ale odda³ strza³, który przeszy³ na wylot zarówno zbroje, jak i ramiê ¿o³nierza. Miecznik pad³ martwy na pod³ogê. W tym samym momencie z boku wypad³ szef bandy i powali³ kusznika. Quanti polecia³ pare metrów dalej. Jeszcze le¿±c na ziemi odda³ strza³ w przywódcê, jednak jego pocisk trafi³ obok niego. Drugi z zo³nierzy w³a¶nie siê podnosi³ z ziemi, jednak znów pad³, gdy¿ ból w udzie by³ nie do wytrzymania. Przywódca zbli¿a³ siê z swym mieczem do Quantiego. Kusznik by³ na straconej pozycji. Jednak... Quanti ponownie za³adowa³ broñ i odda³ strza³. Be³t chybi³ szefa bandy, jednak przebi³ linê podtrzymuj±c±stary ¿elazny ¿yrandol. Przywódca spojrza³ tylko w górê. Ostatbi± rzecz± jak± widzia³ by³ tylko spadaj±cy, okr±g³y kawa³ ¿elaza. Quanti szybko podniós³ siê na nogi. W³asnie wstawa³ ostatni z napastników. Kusznik strzeli³ w niego. Wróg pad³, a kolejny be³t zwisa³ wbity w udo. "Robota wykonana" pomy¶la³ Quanti i wyszed³ na ulice miasta...



S±dze, i¿ w D&D kusza jest broni± rzadko wykorzystywan± i ma³o efektown±. W rzeczywisto¶ci taka broñ by³a zdolna zabiæ rycerza w pe³nej zbroi p³ytowej. Niestety nie w naszym systemie. Dlatego stworzy³em t± PRC dla postaci lubuj±cych siê w sztrzelaniu z kuszy.

Kusznicy to postacie, które chc± osi±gn±æ mistrzostwo we w³adaniu kusz±. Dobrzy zarówno w walce na krótki, jak i daleki dystans. Osi±gaj± takie umiejêtno¶ci, jakich, ¿adna inna postaæ nie mo¿e osi±gn±c podczas strzelania z kuszy. Dodatkowo rozwijaj± swe zmys³y jak nikt inny. Oczywi¶cie najwa¿niejszy dla nich jest wzrok. To dziêki niemu potrafi± dostrzec i ustrzeliæ wroga z dalekich odleg³o¶ci. Najczê¶ciej kusznikami zostaj± wojownicy i tropiciele, którzy potrafi± osi±gn±c bardzo du¿o podczas walki na dystans. Dobrymi kusznikami s± te¿ ³otrzykowie, a to dziêki ich zdolno¶ci zadawania dodatkowych obra¿eñ. Inne klasy rzadko kiedy decyduj± siê na zostanie Kusznikiem.

Ko¶æ Wytrzyma³o¶ci: k8

Wymagania:
BAB: +6
Umiejêtno¶ci:Zauwa¿anie 9 rang, Nas³uchiwanie 4 rangi
Atuty: Bezpo¶redni Strza³, Precyzyjny Strza³, Zogniskowanie Broni: dowolna kusza


Ilo¶æ poziomów: 10
BAB: Najwy¿sze
Rzuty obronne: Wytra³o¶æ, Refleks, - dobre
Wola - s³abe
Umiejêtno¶ci: 4+INT
Ciche poruszanie (Zr), Nas³uchiwanie (Rzt), Post. z zwierzêtami (Cha), Profesja (Int), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Rzemios³o (Int), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Zastraszanie (Cha), Zauwa¿anie (Rzt)

LVL Zdolno¶æ
1. Szybkie prze³adowywnie kuszy
Multi Focus
2. Specjalizacja w broni: kusza
3. Eagle Eye +1
4. Strza³ na króki dystans +2
Poprawione trafienie krytyczne: kusza
5. B³yskawiczne prze³adowywanie kuszy
6. Eagle Eye +2
Popr. Bezpo¶redni Strza³
7. Czu³e zmys³y
8. Strza³ na krótki dystans +4
9. Eagle Eye +3
10. Sharpshooter


Bieg³o¶æ w broni i pancerzu: Kusznik nzyskuje bieg³o¶æ w ka¿dej kuszy oraz w lekkich pancerzach i puklerzu.

Szybkie prze³adowywanie kuszy - na 1. poziomie postaæ zyskuje atut Szybkie Prze³adowywanie Kuszy

Multifocus - od tej pory kiedy postaæ, która posiada atut dotycz±cy jednej kuszy posiada ten atut tak¿e dla innych rodzajów kuszy (np. je¶li Kusznik ma atut zogniskowanie broni lekka kusza: posiada go tak¿e dla wszystkich innych rodzajów kusz (rêcznej, ciê¿kiej itd.)

Specjalizacja w broni - na 2. poziomie postaæ uzyskuje atut Specjalizacja w broni. Dotyczy on wszystkich kusz. Je¿eli postaæ posiada ju¿ ten atut to premie nie kumuluj± siê.

Eagle Eye - na 3. poziomie kusznik doskonali swój zmys³ wzroku. Otrzymuje premiê +1 do obra¿eñ zadanych kusz±. Dodatkowo dostaje tak¿e bonus +1 do Zauwa¿ania. Na 6. i 9. poziomie premie zwiêkszaj± siê do +2 i +3. Bonusy kumuluj± siê z wszystkimi innymi.

Strza³ na krótki dystans - na 4. poziomie kusznik potrafi strzelaæ z bardzo bliskiego dystansu. Je¶li strzela z kuszy do wroga, który stoi 1,5 m od niego to zadaje dodatkowe obra¿enia. Na 4. poziomie obra¿enia wynosz± +2, za¶ na 8. +4. Premia do obra¿eñ kumuluje siê z ka¿d± inn±. Oczywi¶cie taka akcja powoduje okazyjny atak.

Poprawione trafienie krytyczne - trening kusznika owocuje coraz bardziej. Postaæ uzyskuje atut popr. trafienie krytyczne : kusza.

B³yskawiczne prze³adowywanie kuszy - od 5. poziomu kusznik nabiera takiej wprawy w prze³adowywaniu broni, i¿ potrafi skróciæ czas prze³adowania kuszy o jedn± ca³± rundê. Tak wiêc na³adowanie ciêzkiej kuszy to dla niego akcja darmowa. Zdolno¶c ta dzia³a tylko wtedy gdy postaæ nie nosi ciê¿kiego pancerza i posiada dodatni modyfikator z Si³y. Jest to zdolno¶æ nadnaturalna.

Popr. Bezpo¶redni Strza³ - od 6. poziomu zasiêg atutu Bezpo¶redni Strza³ zwiêksza siê do 12m. Tak¿e do 12 m zwiêksza siê zasiêg Specjalizacji w Broni oraz ukradkowego ataku na dystans. Oczywi¶cie te zdolno¶ci dzia³aj± tylko, gdy postaæ korzysta z kuszy.

Czu³e zmys³y - zmys³y kusznika wyczulaj± siê coraz bardziej. Ma 7. poziomie postaæ otrzymuje atut Czujno¶æ oraz kumulatywn± premiê +2 do inicjatywy.

Sharpshooter- od 10. poziomu kusznik osi±ga mistrzowski poziom w³adania kusz±. Postaæ uzyskuje atuty: Wiêksze Zogniskowanie Broni (kusza), Chink in the Armor, oraz Daleki Strza³. Je¿eli postaæ posiada ju¿ Daleki Strza³ to zasiêg zwiêksza siê jeszcze o 1/2. Dodatkowo gdy kusznik strzeka do kogo¶ za os³on±, to jest ona traktowana jakby by³a
o jeden stopieñ ni¿sza (oczywi¶cie pe³nej os³ony nie da siê zredukowaæ).

Komentarze, skargi, za¿alenia mile widziane. :x-mas:

Amen.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

sob gru 18, 2004 10:50 pm

Jak narazie, mam tylko jedno zastrze¿enie:
<!--QuoteBegin-Master of Onion+-->
Master of Onion pisze:
<!--QuoteEBegin-->B³yskawiczne prze³adowywanie kuszy - od 5. poziomu kusznik nabiera takiej wprawy w prze³adowywaniu broni, i¿ potrafi skróciæ czas prze³adowania kuszy o jedn± ca³± rundê. Tak wiêc na³adowanie ciêzkiej kuszy to dla niego akcja darmowa. Zdolno¶c ta dzia³a tylko wtedy gdy postaæ nie nosi ciê¿kiego pancerza i posiada dodatni modyfikator z Si³y.

Nie s±dzisz, ¿e to jest trochê nierealne? Wiem, ¿e DnD to fantasy, ale bez przeginy.
Ogólnie dobra.
Pozdr.
 
Horned_Rat
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 935
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 11:26 am

sob gru 18, 2004 10:52 pm

Prc bardzo fajne jedyne co bym zmienił to rozszerzyłszarpschotera na kilka lvl (po co ma na 10 lvl dostać trzy atuty jak możesz rozłożyć te bonusy na poporzednie lvl )
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

sob gru 18, 2004 11:27 pm

No, wreszcie jaka¶ presti¿ówka dla kuszników :). Mam kilka zastrze¿eñ, choæ i tak jest bardzo bardzo fajna:
1. Ogólno¶æ tej prc - dla ³uczników jest wiele klas presti¿owych, a dla kuszników mia³a by byæ tylko jedna? ¯±dam wiêcej ;). No dobra, nie ¿±dam. Ale wola³bym jakby by³o kilka takich, o ró¿nych ciekawych zdolno¶ciach (np. jedna by sz³a w szybko¶æ, inna w celno¶æ)
2. KW - ja bym da³ k8. Ale to tylko moje skromne zdanie ;).
3. B³yskawiczne prze³adowanie kuszy - wnioskujê, ¿e takie co¶ mo¿liwe by by³o tylko dziêki rêcznemu chwyceniu za ciêciwê kuszy i naci±gniêcie jej bez ko³owrotka (czy jak to siê tam nazywa). Problem w tym, ¿e co¶ takiego wymaga ogromnej si³y, a nie tylko dodatniego modyfikatora do niej ;). Ze znanych mi postaci to tylko Zbyszko z Bogdañca potrafi³ co¶ takiego zrobiæ :D, a on by³ raczej silnyyyy.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

sob gru 18, 2004 11:40 pm

IMO wymaganie si³y by³oby 18, ale to by trochê popsu³o tê PrC, poniewa¿ kusznik raczej ³aduje w Dexterity, ni¿ w Si³ê.
Pozdr.
 
Reinhardt_Wyrd
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: sob sie 14, 2004 8:21 pm

ndz gru 19, 2004 12:02 am

Jak poprzednicy równie¿ siê ciesze ¿e kto¶ wreszcie pomy¶la³ o kuszy.
A je¶li chodzi o nierealne prze³adowanie? Hmm mówimy o klasie presti¿owej w systemie w którym nie takie motywy s± mo¿liwe... Je¶li chodzi o mnie - no problem, od biedy mo¿na to nazwaæ supernatural ability (bo czemu nie?)
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

ndz gru 19, 2004 12:27 am

Z Sharpshooterem pomy¶le.
Co do prze³adowywania kuszy to kierowa³em siê tym, i¿ w tym systemi kole¶ mo¿e wytrzymaæ kilkana¶cie ciosów dwurêcznym mieczem na go³± klate i dalej bêdzie zdrowy. Chyba jednak tê b³yskawiczne, naci±ganie kuszy dam jako zdolno¶æ nadnaturaln±. Co do kostki wytrzyma³o¶ci, s±dze, i¿ jest równowa¿ona przez rzuty obronne (kusznik ma dobry tylko refleks).
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

ndz gru 19, 2004 3:06 am

Nie podoba mi siê b³yskawiczne prze³adowywanie kuszy, to faktycznie jak zauwa¿y³ Demoon przegiête. A mo¿e daæ mu nieco kwasimagicznych sztuczek w rodzaju "True strike"? Wiem, ¿e niektórzy tak¿e nie lubi± wciskania wszêdzie magii na si³ê, ale czasem to ubarwia klasê.
Mo¿na by te¿ gdzie¶ do³o¿yæ "Improved critical" dla kuszy.
Optowa³bym te¿ za zmniejszeniem HD do d8, kusznik raczej nie rozwija siê w walce kontaktowej tak, jak wojownik.<!--QuoteBegin-Master of Onion+-->
Master of Onion pisze:
<!--QuoteEBegin-->Multifocus - od tej pory kiedy postaæ, która posiada atut dotycz±cy jednej kuszy posiada ten atut tak¿e dla innych rodzajów kuszy (np. je¶li Kusznik ma atut zogniskowanie broni lekka kusza: posiada go tak¿e dla wszystkich innych rodzajów kusz (rêcznej, ciê¿kiej itd.)
Czyli wynika z tego, ¿e ma bieg³o¶æ (proficency) we wszystkich kuszach. Je¶li tak, to jestem za, w tym tak¿e w kuszach podwójnych i innych egzotycznych typach tej broni.

Klasa w porz±dku, ale:
Na pewno gdzie¶ ju¿ by³a (Ale trudno o PrC, której ju¿ kto¶ nie wymy¶li³).
Banalna. Ale to niekoniecznie musi byæ wad±.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

ndz gru 19, 2004 9:59 am

Klasa w porządku.

Nie mam zastrzeżeń do błyskawicznego przeładowania - z łuku da się strzelać wielokrotnie podczas rundy, a kusza jest od niego słabsza, więc umożliwienie wielokrotnego strzały z niej (dzięki przeładowaniu jako akcja darmowa) na pewno klasy nie przegina. Zwłaszcza, że wymaga dodatniego modyfikatora z siły (jedyna zaleta kuszy w porównaniu do łuku to to, że zadaje się z niej rozsądne obrażenia mając siłę poniżej 10).

Zgadzam się z przedmówcami, że lepsza była by kość życia k8. Kusznik, z definicji, walczy z dystansu, nie w zwarciu, więc jego ciało nie ma okazji zahartować się na skutek otrzymywanych ciosów. Jako jednak że klasa nie jest przepakowana (a nawet trochę za słaba), proponuję dorzucenie jej w tym momencie jeszcze czegoś, np. poprawiającego krytyki.

Jedyne, do czego mam zastrzeżenia, to zwiększanie odległości, na którą działają "oparte na precyzji" ataki (zdolnośc Poprawiony bezpośredni strzał). W kilku miejscach w podręcznikach podawano jako przykład, że w pełni świadomie WotC nie tworzyło wpływających na nią atutów ani zdolności klasowych i nie należy tego robić, bo bardzo łatwo można zakłocić równowagę gry.
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

ndz gru 19, 2004 12:01 pm

Nie mam zastrze¿eñ do b³yskawicznego prze³adowania - z ³uku da siê strzelaæ wielokrotnie podczas rundy, a kusza jest od niego s³absza, wiêc umo¿liwienie wielokrotnego strza³y z niej (dziêki prze³adowaniu jako akcja darmowa) na pewno klasy nie przegina.
steenan, chodzi³o nam o przegiêcie pod k±tem realizmu, a nie mechaniki. Na³adowanie kuszy jako akcja darmowa jest fizyczne niemo¿liwe.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

ndz gru 19, 2004 12:40 pm

<!--QuoteBegin-Master of Onion+-->
Master of Onion pisze:
<!--QuoteEBegin--> Chyba jednak tê b³yskawiczne, naci±ganie kuszy dam jako zdolno¶æ nadnaturaln±.

Wtedy wszystko by³oby fajnie. Bo je¶li o mnie chodzi, to nie wyobra¿am sobie, aby cz³owiek za³adowywa³ ciê¿k± kuszê szybciej, ni¿ inny wyprowadza cios mieczem. Ale je¶li to bêdzie zdolno¶æ nadnaturalna, to jak najbardziej siê zgadzam.
<!--QuoteBegin-Pietrucha+-->
Pietrucha pisze:
<!--QuoteEBegin-->steenan, chodzi³o nam o przegiêcie pod k±tem realizmu, a nie mechaniki. Na³adowanie kuszy jako akcja darmowa jest fizyczne niemo¿liwe.

Popieram. Co dopiero ciê¿kiej kuszy.
Pozdr.
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

ndz gru 19, 2004 2:27 pm

Prze³adowanie kuszy jako zdolno¶æ nadnaturalna ju¿ zosta³o wprowadzone.

Nie podoba mi siê b³yskawiczne prze³adowywanie kuszy, to faktycznie jak zauwa¿y³ Demoon przegiête. A mo¿e daæ mu nieco kwasimagicznych sztuczek w rodzaju "True strike"? Wiem, ¿e niektórzy tak¿e nie lubi± wciskania wszêdzie magii na si³ê, ale czasem to ubarwia klasê.  


Klasa z za³o¿enia nie ma byæ magiczna, wiêc raczej nie dam mu takich bajerków :)

Czyli wynika z tego, ¿e ma bieg³o¶æ (proficency) we wszystkich kuszach. Je¶li tak, to jestem za, w tym tak¿e w kuszach podwójnych i innych egzotycznych typach tej broni.  


Tak w³a¶nie jest :)

Jedyne, do czego mam zastrze¿enia, to zwiêkszanie odleg³o¶ci, na któr± dzia³aj± "oparte na precyzji" ataki (zdolno¶c Poprawiony bezpo¶redni strza³). W kilku miejscach w podrêcznikach podawano jako przyk³ad, ¿e w pe³ni ¶wiadomie WotC nie tworzy³o wp³ywaj±cych na ni± atutów ani zdolno¶ci klasowych i nie nale¿y tego robiæ, bo bardzo ³atwo mo¿na zak³ociæ równowagê gry.


S±dze, i¿ ta PRC nie ma jakich¶ przewspania³ych mega manczkiñskich zdolno¶ci, wiêc uwa¿am i ta zdolno¶æ spokojnie przejdzie.

2. KW - ja bym da³ k8. Ale to tylko moje skromne zdanie .  


Optowa³bym te¿ za zmniejszeniem HD do d8, kusznik raczej nie rozwija siê w walce kontaktowej tak, jak wojownik.


Zgadzam siê z przedmówcami, ¿e lepsza by³a by ko¶æ ¿ycia k8. Kusznik, z definicji, walczy z dystansu, nie w zwarciu, wiêc jego cia³o nie ma okazji zahartowaæ siê na skutek otrzymywanych ciosów.


Widze, ¿e wiele osób proponuje zmniejszenie kostki wytrzyma³o¶ci. W zamian podwy¿sze rzuty obronne na Wytrwa³o¶æ. S±dze, i¿ bêdzie to zrównowa¿ona "transakcja". Doda³em równie¿ atut Popr. Trafienie krytyczne na 4 lvl. Teraz powinno byæ dobrze:)
 
Sierżant Aramil
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: wt lis 09, 2004 3:06 pm

ndz gru 19, 2004 3:47 pm

Mo¿na z tego kusznika zrobiæ niez³ego ³ucznika zmieniaj±c jedynie nazwy kuszy na ³uk tylko trzeba by by³o wymy¶liæ co¶ w zamian za szybkie prze³adowanie..........
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

ndz gru 19, 2004 3:50 pm

Mo¿na z tego kusznika zrobiæ niez³ego ³ucznika zmieniaj±c jedynie nazwy kuszy na ³uk tylko trzeba by by³o wymy¶liæ co¶ w zamian za szybkie prze³adowanie..........


Dla ³uczników jest wiele presti¿ówej jak Deepwood Sniper czy Arcane Archer, za¶ dla kuszników jeszcze ¿adnej nie znalaz³em. Wiêc, dlatego jest tylko dla postaci pos³uguj±cych siê kusz±.
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

ndz gru 19, 2004 6:42 pm

No w³a¶nie, dla kuszników te¿ powinno byæ kilka presti¿ówek, a nie jest :?. Moim zdaniem lepiej by³oby t± presti¿ówkê przechrzciæ z "Kusznika" na jak±¶ bardziej specyficzn± nazwê. To tak jak zamiast "Archer" jest "Deepwood Sniper" czy "Arcane Archer".
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

ndz gru 19, 2004 8:20 pm

My¶la³em nad nazw± Knight Crossbowmen, ale nie wiem jak by to przesz³o :?
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

ndz gru 19, 2004 10:19 pm

Knight Crossbowman?! A co to ma byæ? Dla mnie to jest sprzeczno¶æ wewnêtrzna, ale mo¿e czego¶ nie rozumiem. Mo¿e "Master Crossbowman"?
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

pn gru 20, 2004 8:20 am

A co my¶licie o "Crossbowman Paragon", czy te¿ "Paragon Crossbowman". ;)
Pozdr. (Oczywi¶cie chodzi mi tu o doskona³ego Kusznika).
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn gru 20, 2004 9:25 am

<!--QuoteBegin-Demoon+-->
Demoon pisze:
<!--QuoteEBegin-->A co myślicie o "Crossbowman Paragon", czy też "Paragon Crossbowman". ;)
Myślimy: Ratunku!!!
Nie... tyko nie kolejny paragon... źle mi się to słowo kojarzy - z przegiętymi, chorymi i pozbawionymi fabularnego sensu klasami z któregoś dodatku. No i jest jeszze szablon Paragon z Epic Lvl Handbook.
Pls, nie mnóżmy paragonów. :lol:

Może coś w stylu "miejski snajper" - kusza to raczej miejska broń i tak ogólnie w nawiązaniu do Deepwood Snipera..? Chociaż ta klasa dopala też strzelanie z bliska, więc... hmmm... nie wiem. Może po prostu "Mistrz Kuszy"?

<span style='font-size:17pt;line-height:100%'>ps: o, wyszedł mi podwójny post... a sio!</span>
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

pn gru 20, 2004 10:35 am

No w³a¶nie, gdyby ta klasa dopala³a g³ównie walkê na dalekie dystansy, to mo¿na by j± nazwaæ: Urban Sniper/City Sniper, ewentualnie Mercenary Sniper. Gdyby jednak ta presti¿ówka poprawia³a walkê kusz± przy ma³ych odleg³o¶ciach, to przychodzi mi tylko do g³owy taki denny pomys³: Close Crossbowman.

Poniewa¿ jednak ta presti¿ówka wspomaga i to, i to, to mam taki genialny ;) pomys³: MERCENARY CROSSBOWMAN. Przy za³o¿eniu, ¿e jej przedstawiciele zajmowaliby siê g³ównie zarabianiem pieniêdzy dziêki swej kuszy.
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

pn gru 20, 2004 1:28 pm

IMO nazwa presti¿ówki powinna byæ zwiêz³a, ale nie ograniczaæ jej pola dzia³ania tak jak "Mercenary Crossbowman".
"Close crossbowman" - Bliski kusznik???
"Urban Sniper/City Sniper" - Od kiedy z kuszy strzela siê tylko w mie¶cie? I brakuje mu umiejêtno¶ci snajperskich. Nie zgadzam siê, ¿e kusza to miejska broñ, mo¿e z wyj±tkiem hand crossbow czy wrist crossbow, ale to wyj±tki.

"Mistrz kuszy" - "Master crossbowman" to nazwa najlepsza.
Za du¿o dywagujemuy nad nazw±, a odchodzimy od wa¿niejszych spraw, czyli zdolno¶ci tej PrC.
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

pn gru 20, 2004 5:10 pm

No bo umiejêtno¶ci tej presti¿ówki s± dobra, za du¿o do krytyki to nie ma :)

A co do nazw, to ¶pieszê z t³umaczeniem:
Mercenary Crossbowman - hmm, presti¿ówki w³a¶nie w pewnym sensie zawê¿aj± pole dzia³ania postaci. Z opisu wynika³o ¿e Quanti to najemnik wiêc czemu nie...
Close Crossbowman - kusznik co walczy z bliska ;). Wiem, kiepsko to wygl±da.
Urban Sniper/City Sniper - kusza to napewno bardziej miejska broñ ni¿ ³uk, przynajmniej moim zdaniem.

Ale ju¿ jak pisa³em, Close Crossbowman/Urban Sniper/City Sniper to nazwy dla presti¿ówek o nieco innych zdolno¶ciach ni¿ ta przedstawiona przez Master of Onion (hmm, jak to odmieniæ... w ka¿dym razie przez Mastera... :). Zostaje Mercenary Crossbowman.
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

pn gru 20, 2004 5:37 pm

Urban Sniper/City Sniper - kusza to napewno bardziej miejska broñ ni¿ ³uk
Dlaczego? I czy w zwi±zku z tym go¶æ dobrze strzelaj±cy z kuszy musi byæ od razu "Miejskim snajperem"? A dobry ³ucznik to niby "Wiejski snajper"?
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

pn gru 20, 2004 5:53 pm

A mo¿e "Crossbow Sniper" lub "Perfect Crossbow Sniper"? Aha i czemu pomys³ z Paragonem by³ taki z³y? ;). Chodzi³o mi o.. ekhem... "Wzór Doskona³o¶ci Kusznika" :).
Pozdr.
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

pn gru 20, 2004 7:02 pm

<!--QuoteBegin-Pietrucha+-->
Pietrucha pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dlaczego? I czy w zwi±zku z tym go¶æ dobrze strzelaj±cy z kuszy musi byæ od razu "Miejskim snajperem"? A dobry ³ucznik to niby "Wiejski snajper"?


To trzeba siê po prostu Mastera of Oniona (znowu problemy z odmian±... heh, ach te przypadki) spytaæ, czy ta przedstawiciele tej presti¿ówki "pracuj±" g³ównie w miastach, czy te¿ przebywaj± poza nimi. Z opisu fabularnego wygl±da na to, ¿e wol± miata.

W sumie to jednak opcja "Sniper" odpada w przypadku tej presti¿ówki, przynajmniej wed³ug mnie, poniewa¿ rozwija i atak z dystansu, i atak z bliska (tu znów wskazuje na to opis fabularny).

To mo¿e Perfect Crossbowman? Tyle ¿e to te¿ takie zbyt ogólne...
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

pn gru 20, 2004 8:44 pm

Ja siê po prostu pytam, dlaczego kusza jest niby bronia miejsk±? I jak sobie wyobra¿asz pracê kusznika miejskiego? Dla mnie to wielka hydrozagadka.

Do notki poni¿ej: AFAIK obie formy s± poprawne, ale Twoja jest tylko powszechniejsza.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

pn gru 20, 2004 8:52 pm

fajny, fajny....
taki leon zawodowiec...albo hitman
FAJNE :D
mam tylko pytanie:
ile czasu zaje³o Ci tworzenie i my¶lenie o tej postaci?

@Pietrucha
"Mistrz kuszy" - "Master crossbowman" to nazwa najlepsza.

First of all, it's wrong...
Master Crossbowman is not correct, I think you should say the Crossbowman Master :wink:

Moja prozpozycja na nazwê to "Pan Kuszy" lub "Kusznik" :D
nie wiem dlaczego, ale kusznik mi sie kojarzy z inna wesj± wied¼mina :lol:
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

pn gru 20, 2004 9:41 pm

o jeju jeju. Nie by³o mnie tak krótko, a tu ju¿ tyle odpowiedzi. Tak, wiêc spiesze z odpowiedziami:)

Knight Crossbowman?! A co to ma byæ? Dla mnie to jest sprzeczno¶æ wewnêtrzna, ale mo¿e czego¶ nie rozumiem. Mo¿e "Master Crossbowman"?


Master Crossbowman, nieco oklepane, ale.. mo¿na pomy¶leæ.

A co my¶licie o "Crossbowman Paragon", czy te¿ "Paragon Crossbowman".  


NIe no ta nazwa to ju¿ zupe³nie nie pasuje :)


Urban Sniper/City Sniper, ewentualnie Mercenary Sniper


Urban/City Sniper - mo¿na pomy¶leæ. Koncepcje ciekawe, ale raczej w rozpisce klasy nie ma jakich¶ wyrózniaj±cych siê miejskich akcentów. Co do Mercenary Snipera - najemnik :? te¿ nie za bardzo, chocia¿ nazwa nieg³upia.

"Close crossbowman" - Bliski kusznik???  


Krótko: nazwa nie³adnie brzmi

A mo¿e "Crossbow Sniper" lub "Perfect Crossbow Sniper"?


¦rednio pasuje.

Dobra koniec komentowania innych teraz moja wypowied¼:

Widaæ, i¿ wiele jest tu nazw posiadaj±cych czê¶æ Sniper. Co prawda czê¶c zdolno¶ci tej PRC daje wiêksze mo¿liwo¶ci walki na daleki dystans, ale ¶a te¿ takie, które zwiêkszaj± umiejêtno¶ci strzelania na krótki dystans. Taki Head&Shoulders (czytaj 2w1 :) ).

Co do pochodzenia presti¿ówki: na pocz±tku mia³a to byæ klasa dla elitarnych kuszników szkolonych w wojsku, jednak doszed³em do wniosku, i¿ ka¿dy mo¿e siê nauczyæ doskona³ego strzelania z kuszy, je¶li tylko bêdzie siê du¿o stara³. I teram mamy wersje tak± jaka jest.

Od siebie proponowa³bym nazwe: Elite Crossbowman lub z takich bardziej "klimatycznych" to Bolt of Dead (bolt w sensie be³t (w sensie pocisk do kuszy, bez skojarzeñ :P )), niestety ta nazwa na polski brzmia³aby bardzo ¶miesznie (Be³t ¦mierci - LOL :lol: ). A mo¿e poprostu Sharpshooter? Ewentualnie Crossbow Sharpshooter?

A jak macie jeszcze jakie¶ propozycje to piszcie, razem ustalimy :)

ile czasu zaje³o Ci tworzenie i my¶lenie o tej postaci?  


Pierwszy pomys³ klasy (jeszcze wtedy jako Knight Crossbowman) pad³ kiedy zaczyna³em przygode z RPGami, czyli wtedy gdy próbowa³em stworzyæ system RPG :). To by³o jakie¶ 3 lata temu. Ostatnio przypomnia³em sobie, i¿ kiedy¶ mia³em w³a¶nie pomys³ na takiego Kusznika, wiêc wzi±³em siê za roizpisywanie. A ile trwa³o tworznie rozpiski na D&D? 1 lekcje historii :lol:. Korekta za¶ 1 lekcje biologii :lol: x2 :D

Ach co do odmiany ksywki to wiêkszo¶æ moich znajomych mówi do mnie po prostu Onion i odmienia tylko to s³owo. Wieæ jak chcecie to te¿ piszcie Onion (Oniona, itd.). Ale jak chcecie to piszcie ca³a ksywkê,ale odmieniajcie tylko ostatni wyraz (np. Widzia³em PRC Master of Oniona - bardzo dajna :D <--- nie ma jak skromno¶æ <--- nie ma to jak off topic:D LOL )
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

pn gru 20, 2004 9:44 pm

First of all, it's wrong...
Master Crossbowman is not correct, I think you should say the Crossbowman Master Wink


Otó¿ nie masz racji. "Master Crossbowman" jest poprawn± wersj±. Poza tym co to wogóle za chora idea we wszystkich publikowanych tu klasach presti¿owych by nazwyaæ je po angielsku i dawaæ im zdolno¶ci z angielskimi nazwami?
 
Master of Onion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: sob cze 28, 2003 8:24 pm

pn gru 20, 2004 9:46 pm

Otó¿ nie masz racji. "Master Crossbowman" jest poprawn± wersj±. Poza tym co to wogóle za chora idea we wszystkich publikowanych tu klasach presti¿owych by nazwyaæ je po angielsku i dawaæ im zdolno¶ci z angielskimi nazwami?


Po angielsku ³adniej brzmi ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości