Zrodzony z fantastyki

 
ligul
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 02, 2003 7:49 pm

Przedmioty w oficjalnych przygodach przygodach

sob lut 21, 2004 1:58 pm

Mam pytanie w przygodzie G³os w Snach jest przedmiot Pier¶cien pola silowego. Co on daje ? Szuklem wszedzie ale nigdzie nie znalazlem.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

ndz lut 22, 2004 12:07 am

Nie czytałem przygody, ale prawdopodobnie chodzi o Force Shield <br /><!--QuoteBegin-System Reference Document+-->
System Reference Document pisze:
<!--QuoteEBegin-->Force Shield: An iron band, this simple ring generates a shield-sized (and shield-shaped) wall of force that stays with the ring and can be wielded by the wearer as if it were a heavy shield (+2 AC). This special creation has no armor check penalty or arcane spell failure chance since it is weightless and encumbrance-free. It can be activated and deactivated at will as a free action.
 
JaaA
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw cze 12, 2003 8:10 pm

ndz lut 22, 2004 8:48 pm

A czy pod koniec ksi±¿ki z przygod± (ostatnie kartki) jest taki rozdzia³ jak dodatek? W wiêkszo¶ci przygud na ostatnich kartkach opisane s± magiczne przedmioty i BN, szuka³es tam??
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

ndz lut 22, 2004 9:51 pm

Widać twórcy wyszli z załozenia, że czytelnik posiada trzy podstawowe podręczniki, i nie ma sensu dublować materiałów... <br />Albo ktoś zapomniał dodać tych stron w drukarni, lub co...
 
ligul
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 02, 2003 7:49 pm

śr lut 25, 2004 4:45 pm

Eee nie ma takiego czegos na koncu przygody. A w MP nie wiem czy to to bo mi sdie zdaje ze troche za silny ten przedmiot
 
JaaA
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw cze 12, 2003 8:10 pm

śr lut 25, 2004 9:15 pm

Widaæ twórcy wyszli z za³ozenia, ¿e czytelnik posiada trzy podstawowe podrêczniki, i nie ma sensu dublowaæ materia³ów...  <br />
<br />Z ty³u przygody pisze: Aby MP mug³ w pe³ni wykorzystaæ t± przygodê powinien posiadaæ Podrêcznik Gracza, Podrêcznik Mistrza Podziemi i Ksiêgê Potworów.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

Wątpliwości i pytania związane z magicznymi przedmiotami.

pt maja 20, 2005 1:17 pm

Postanowiłem otworzyć taki dział by jeśli ktoś ma wątpliwości jakieś na ten tem to tu mógłby poszukać porady.

I oczywiście pierwsze pytanie-Czy mając naszyjnik ognistych kul,który na nieszczęśćie wybucha i właściciel posiada odporność na energię to powinienem zsumować obrażenia i wtedy odjąć odporność na energię czy każdą kulę osobno.
Drugie pytanie-jest związane z łukiem ,który posiada zdolność moc potrójnego rzutu-z podręcznika epickiech poziomów.Jest napisane,że pojawiają się dwie kopie a potem znikają.Nie opisano dokładnie czy tą moc wykorzystujemy za każdym strzałem czy ma jakąś określoną liczbę do wykorzystania dziennie?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt maja 20, 2005 1:23 pm

1. Zale¿y od edycji (w obu przypadkach nale¿y to traktowaæ tak jakby w nosz±c± istot nagle polecia³o kilka ognistych kul w tym samym czasie):
a.) w 3.0 jest "bufor" odporno¶ci na rundê - tutaj siê sumuje i odejmuje "bufor"
b.) w 3.5 odporno¶æ jest wa¿na przy ka¿dym ataku, wiêc od ka¿dego siê odejmuje
2. Duplikaty pojawiaj± siê za ka¿dym razem, gdy broñjest rzucana.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

Re: Wątpliwości i pytania związane z magicznymi przedmiotam

pt maja 20, 2005 4:06 pm

<!--QuoteBegin-Veldrin-drow+-->
Veldrin-drow pisze:
<!--QuoteEBegin-->Drugie pytanie-jest związane z łukiem ,który posiada zdolność moc potrójnego rzutu-z podręcznika epickiech poziomów.

W ramach uzupełneinia wypowiedzi Darklorda. Tę zdolność można tylko umieścić na broniach rzucanych, więc łuk jej posiadać nie może.
 
czopas
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr lut 09, 2005 2:59 am

sob maja 21, 2005 8:49 pm

Mam problem z szat± arcymaga, nie wiem z czego jest premia do KP. W PMP nie ma o tym wzmianki!!!! Ach ta polska edycja...

GRAM W EDYCJE 3.0

pozdro
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob maja 21, 2005 10:38 pm

<!--QuoteBegin-czopas+-->
czopas pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam problem z szat± arcymaga, nie wiem z czego jest premia do KP. W PMP nie ma o tym wzmianki!!!! Ach ta polska edycja...

GRAM W EDYCJE 3.0

Jest to premia z pancerza (czyli jak z karwaszy czy zbroi).
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pt maja 27, 2005 2:13 pm

Mam pytanie a nawet dwa,a nawet trzy a jeszcze kilka dodam. 8)
1)W podręczniku "Obrońcy Wiary" znalazłem amulet który pozwala na przypomnienie sobie 6 czarów objawień i jak zobaczyłem cenę to się zdziwiłem 36000sz.Czy to na pewno dobra cena?Nie wkradł się jakiś błąd?
2)Chcę sobie wytworzyć pierścień czarodziejstwa I i II w jednym pierścieniu-czy powinienem podwoić wartość kosztu stworzenia za czary 1 poz czy 2 poziomowe?
3)Wiem,że się z tym pytaniem powtórzę ale zależy mi odpowiedzi-czy laska potęgi to samo co laska mocy?
4)Mikstura nosorożca i żuka z Ks.Broni i Ekwipunku-ceny tych mikstur odpowiednio-17500 i 8300 czy to nie jakiś błąd-za tą kasę masz prawie cenę odpowiedniego przedmiotu,który daje takie właściwości na stałe.
5)Na tej samej stronie znalazłem pierścień skuteczniejszego kontczarowania-którego cena wynosi 16000.Przy warunkach spełniających jest napisane,że trzeba znać czar życzenie.Z pewnością to oznacza,że trzeba rzucić dany czar by ten przedmiot powstał-ale jak wiemy koszt rzucenia tego czaru to 5000 pdsów czyli w przeliczeniu na złoto 25000 sz.co już przkaracza wartość przedmiotu.Czy to bląd w cenie?
6)W opisie grabieżcy żywotów-mieczu długim opisanym w podr.Mistrza Podziemi jest napisane,że rzut obronny na wytrwałość = 17.Nie powinien on wynosić 20?
 
Riddick__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 07, 2005 7:43 pm

ndz cze 05, 2005 4:04 pm

Jak sie kupuje magiczna laske, ktora na. powoduje ze mozesz leczyc jako czarodziej to gdy chcesz walczyc nia wrecz to ma takie same staty jak drag czy nie???
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

czw cze 09, 2005 2:26 pm

Jak sie kupuje magiczna laske, ktora na. powoduje ze mozesz leczyc jako czarodziej to gdy chcesz walczyc nia wrecz to ma takie same staty jak drag czy nie???
Błagam pisz bardziej zrozumiale.Laskę możesz spokojnie traktować jak drąg-choć moim zdaniem powinna być conajmiej mistrzowska.Chyba o to ci chodziło,
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

czw cze 09, 2005 3:06 pm

Jak technicznie wygląda sprawa gdybym chciał trwale usunąć klątwę z jakiegoś magicznego predmiotu?
 
Riddick__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 07, 2005 7:43 pm

ndz cze 12, 2005 9:07 pm

Sorka, ale pisalem to na szybko bo nie mialem czasu teraz sprecyzuje o co mi chodzilo :D
Czy laska, która pozwala rzucaæ dane czary ma takie same staty jak dr±g chodzi mi o obrazenia typ ich itp. I o co ci chodzi³o z ta mistrzowska bronia :?:
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

ndz cze 12, 2005 9:16 pm

Laska jest traktowana jak mistrzowski quarterstaff, czyli zadaje 1d6 ran obuchowych i można jej używać jako broni podwójnej.
Broń mistrzowska zapewnia bonus +1 (z usprawnienia, czyli nie kumuluje się z umagicznieniem) do trafienia.
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

pt cze 17, 2005 12:56 pm

Mój gracz ma torbę sztuczek i kombinuje:
Co się stanie, jak wrzuci kulkę z torby do paszczy smoka - jaka jest w takim wypadku KP i czy smokowi coś się stanie?
A gdyby wrzucił komuś za kołnierz zbroi?
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

czw cze 23, 2005 12:42 pm

Mam wątpliwości co do działania kołczanu Ehlonny. Jest napisane w DMG,
<!--QuoteBegin-DMG 3.0+-->
DMG 3.0 pisze:
<!--QuoteEBegin--> (...) Once the owner has filled it, she can command the quiver each round to produce any stored items she wishes.

Rozumiem, że jeśli wypełnisz już kołczan (przegródkę?), to na życzenie możesz tworzyć (raz w rundzie) jeden dowolny przedmiot który znajduje się w kołczanie. Na przykład: wypełniamy kołczan 60 strzałami +1. Czy mogę nakazać kołczanowi, aby uzupełniał takie strzłały?

Chyba nic nie pokręciłem... Liczę na odpowiedz <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>(ten temat jest jakiś "niszowy" ;) ) </span>
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw cze 23, 2005 1:03 pm

<!--QuoteBegin-Kiras+-->
Kiras pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam w±tpliwo¶ci co do dzia³ania ko³czanu Ehlonny. Jest napisane w DMG,  
<!--QuoteBegin-DMG 3.0+-->
DMG 3.0 pisze:
<!--QuoteEBegin--> (...) Once the owner has filled it, she can command the quiver each round to produce any stored items she wishes.

Rozumiem, ¿e je¶li wype³nisz ju¿ ko³czan (przegródkê?), to na ¿yczenie mo¿esz tworzyæ (raz w rundzie) jeden dowolny przedmiot który znajduje siê w ko³czanie. Na przyk³ad: wype³niamy ko³czan 60 strza³ami +1. Czy mogê nakazaæ ko³czanowi, aby uzupe³nia³ takie strz³a³y?

Chyba nic nie pokrêci³em... Liczê na odpowiedz <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>(ten temat jest jaki¶ "niszowy" ;) ) </span>

To taki odpowiednik sakiewki pojemno¶ci i tym podobnych przedmiotów. Dziêki temu ko³czanowi mo¿na mieæ wiêcej strza³ ni¿ w typowym ko³czanie, ale musz± siê one w nim znajdowaæ by je wyci±gn±æ. Istnieje ko³czan, który produkuje pociski sam z siebie. Mo¿na go znale¼æ tutaj (pod koniec, Quiver of Anariel).
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

czw cze 23, 2005 1:16 pm

Dobrze, ale co wobec tego znaczy:
Once the owner has filled it, she can command the quiver each round to produce any stored items she wishes?
Jak to odbierać?

PS. Ile waży kołczan Ehlonny wypełniony 60-cioma strzałami, 18 oszczepami i jednym łukiem długim refleksyjnym? [mam dylemat czy jest to 1.5 kg(tyle co normalny kołczan, czy też 3x1.5kg(strzały)+18x1kg(oszczepy)+1.5kg(łuk)] Czyli innymi słowy czy waga tego co wkładamy do środka się sumuje czy bierzemy pod uwagę tylko wagę samego kołczanu (która w DMG występuje jako --- ;) )
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw cze 23, 2005 2:48 pm

[quote=Kiras]Dobrze, ale co wobec tego znaczy:
Once the owner has filled it, she can command the quiver each round to produce any stored items she wishes?
Jak to odbieraæ?

PS. Ile wa¿y ko³czan Ehlonny wype³niony 60-cioma strza³ami, 18 oszczepami i jednym ³ukiem d³ugim refleksyjnym? [mam dylemat czy jest to 1.5 kg(tyle co normalny ko³czan, czy te¿ 3x1.5kg(strza³y)+18x1kg(oszczepy)+1.5kg(³uk)] Czyli innymi s³owy czy waga tego co wk³adamy do ¶rodka siê sumuje czy bierzemy pod uwagê tylko wagê samego ko³czanu (która w DMG wystêpuje jako --- ;) )[/quote]
Ad 1 pytanie: Nale¿y to rozumieæ jako: "Kiedy w³a¶ciciel nape³ni go, to na rozkaz mo¿e przywo³aæ (daæ*) dowolny przechowywany tam przedmiot."

*"daæ" to jedno z t³umaczeñ "to produce" - patrz tu

Ad 2 pytanie: Bêdzie wa¿y³ 1 kg** bez wzglêdu na to czy jest pe³ny, czê¶ciowo wype³niony czy te¿ pusty.

**taka waga widnieje w SRD
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

pt cze 24, 2005 11:24 am

A co z moją torbą sztuczek? Napiszcie chociaż, że ten gracz ma chore wymysły albo cokolwiek, żebym chociaż wiedział, że ktoś to widział, ale nie wie, co powiedzieć!
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt cze 24, 2005 12:45 pm

<!--QuoteBegin-Havelock+-->
Havelock pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mój gracz ma torbê sztuczek i kombinuje:
Co siê stanie, jak wrzuci kulkê z torby do paszczy smoka - jaka jest w takim wypadku KP i czy smokowi co¶ siê stanie?
A gdyby wrzuci³ komu¶ za ko³nierz zbroi?

Nic, ta sztuczka nie zadzia³a, gdy¿:
<!--QuoteBegin-SRD 3.0 o szkole Conjuration i jej efektach+-->
SRD 3.0 o szkole Conjuration i jej efektach pisze:
<!--QuoteEBegin-->A creature or object brought into being or transported to the character's location by a conjuration spell cannot appear inside another creature or object, nor can it appear floating in an empty space. It must arrive in an open location on a surface capable of supporting it.

Zwierzak jest efektem dzia³ania tej szko³y magii i jako taki wymaga wolnego miejscaoraz nie mo¿e pojawiæ siê w ¿ywej osobie (b±d¼ nieo¿ywionym obiekcie).
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

wt lip 26, 2005 11:48 pm

Mam pytanie co do przedmiotu z czarem Mark Of The Hunter z "Complete Divine".
1* Czy jeśli mam przedmiot aktywujący ten czar jako Command Word, to znaczy że mogę (chociażby siedząc w ukryciu w krzakach, gdy wrogowie mnie nie widzą) ponaznaczać z kilku, kilkunastu wrogów, a w chwilę potem wyskoczyć na nich i przeciw wszystkim uzyskac premię z czaru (na każdego wroga zużywam jedną rundę, by aktywować przedmiot i go naznazcyć, więc przy dużej ilosci to mogę z dziesięc minut siedzieć w tych krzakach tylko "aktywując" przedmiot, ale to tylko teorytyczne pytanie).
2* Najpierw nieco teorii.
<!--QuoteBegin-System Reference Document+-->
System Reference Document pisze:
<!--QuoteEBegin-->Use Activated
This type of item simply has to be used in order to activate it. A character has to drink a potion, swing a sword, interpose a shield to deflect a blow in combat, look through a lens, sprinkle dust, wear a ring, or don a hat.

Czy jeśli mam broń z wpisanym tym czarem jako Use Activated. to czy przy każdym uderzeniu (czy strzale z łuku) wróg zostanie automatycznie naznaczony znakiem :?:
3* Czy istenieje jakieś ograniczenie co do ilości naznaczenia celów przy rzucaniu tego czaru samemu jako ranger.
Oczywiście przyjmujemy załozenie że w przedmiocie jest wpisany czar Mark Of The Hunter na typ (przykładowo) Giant a ja walczę (przykładowo) z trollem, czy ogrem (czyli mówiąc prosciej ze zgadza sie typ Favored Enemy z przeciwnikiem).
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lip 27, 2005 10:39 am

Rend:
1. Formalnie nie ma przeszkód (czas trwania czaru jest wystarczaj±co d³ugi i je¶li przedmiot mo¿na aktywowaæ wiele razy, to jest to wykonalne).
2. Tak (czyli od po trafionym ataku liczy siê premie wynikaj±ce z czaru).
3. Normalnie rangera ogranicza ilo¶æ czarów na dzieñ (oraz oczywi¶cie rodzaje "posiadanych" Favored Enemy). Maj±c przedmiot ogranicza tylko to jak czêsto mo¿na go u¿ywaæ oraz czas trwania czaru.
 
Loozak
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 248
Rejestracja: pn mar 28, 2005 9:14 pm

śr lip 27, 2005 9:18 pm

Mam pytanie odnośnie Twierdzy Daerna. Przyznam, że w opisie podane są ogólne wymiary, ale jako że nie posiadam wyobraźni przestrzennej nie jestem pewien co tam sięmoże zmieścić. Co znajduje się w Twierdzy? Chodzi mi o normalne wyposażenie tj. łóżka, szafy, stoły. I czy jest wystarczająco dużo miejsca na wstawienie tam laboratorium alchemicznego?

Pozdrawiam, Loozak.
 
Ziben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob maja 10, 2003 9:19 pm

pt lip 29, 2005 1:50 pm

Ja chcialbym sie dowiedziec jak to jest z premia jaka daje nam przedmiot do atrybutu.Chodzi mi dokladnie o to ze jesli mam obrecz RZT, a ktos wysysa mi ten atrybut to moze on mi spasc do zera?Czy zawsze posiadam premie z przedmiotu i nie moge uzyskac 0 w RZT?Czy moze premia dawana z przedmiotu dziala tylko wtedy kiedy mam chodz jeden punkt w danym atrybucie?Jesli nie potrzebuje zadnego punktu w danym atrybucie to co sie stanie jak zaloze pas +2 BD na nieumarlego?

Ps:Nie wiem czy trafilem z tym pytaniem pod dobry dzial, moze trzeba wkleic go do Pytania o zasady?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt lip 29, 2005 2:15 pm

Atrubuty (prawie) zawsze można wyssać. Jeśli masz je wzmocnione magicznymi przedmiotami (jak chociażby wspomniany pas zwiększajacy kondycję o dwa) to po prostu potrawa nieco dłużej. A że nie można mieć minusowych atrybutów, to po zdjęciu przedmiotu nadal będzie zero.
Po załozeniu przedmiotu zwiększajacego Kondycję na nieumarłego (czy konstrukta) nie stanie się zupełnie nic. Nie można zwiększyć czegoś, czego dana istota nie posiada.

Do notki poniżej: O ile mnie pamieć nie myli nie można mieć atrybutu poniżej zera, a to czy atrybut jest do odzyskania (i jak) zależy od tego czy jest to Ability Damage, czy Ability Drain.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

pt lip 29, 2005 2:32 pm

Przepraszam za OT, ale akurat rozmowa ma właśviwy przebieg do tego pytania...
Jeśli komuś została tymczasowo wyssana Siła do poziomu -2 (tyle wyniknęło z kostek) to czy takie stworzenie odzyskując przez odpoczynek pounkty atrybutu odzyska go całkowicie, czy dwa punkty które byłu poniżej zera są tracone permanentnie? Jeśli tak to czy można je jakoś przywrócić?

Do notki powyżej:
Był to efekt działania sznura Sznurowca (Roper). Sam nie wiem jaki to efekt :? Więc jak się to da przywrócić (może nie trzeba przywracać?)

Do notki Joshu poniżej:
Dzięki, właśnie o taki komentarz mi chodziło.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości