Zrodzony z fantastyki

 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

[KOMENTARZE] Więzienie planarne "Mgła"

sob sie 13, 2005 2:52 am

Serdecznie zapraszam do dzielenia się wszelkimi uwagami odnośnie mojej pracy.

Mam również kilka pytań:
1)Macie może jakąś propozycję odnośnie jednego z nielicznych przedmiotów magicznych, tego znajdującego się w archiwum? Co to by mogło byc? Myślę, że powinno to być coś słabo-średnio mocnego, do tego strasznie dziwne.
2)Nazywanie narkotyku Wywarem jakoś średnio mi pasuje, może macie jakiś pomysł co do nazwy? Może jakaś bardziej klimatyczna?
3)A może macie jakieś pomysły odnośnie powiększenia oferty wykonywanych przez Lucjusza tatuaży?
4)Ile brantów mogłyby kosztować eliksiry leczące w takim miejscu? (Chciałbym znać porównanie "ile razy więcej" z jakimś normalnym towarem, powiedzmy dużym glinianym dzbankiem o wartości 1 Branta) [Byłbym również szalenie zobowiązany za pomoc, bądź chociaż kilka wskazówek odnośnie ekonomii]
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

czw sie 18, 2005 3:28 pm

Jak do tej pory nikt nie skomentował mojej publikacji. Nie wiem czy to wynika z braku chęci czy też z mało atrakcyjnej tematyki.
Jak poradził mi mój znajomy, nie będę się tym zniechęcał i nadal kontynuował moją pracę, publikując co jakiś czas przygotowane materiały. Byćmoże większa ich ilość zdoła w większym stopniu zainteresować potencjalnego odbiorcę.

Zatem zapraszam do lektury, dziś Miasto Niewidzialnej Śmierci.
 
Awatar użytkownika
Amoen
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 246
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:25 pm

czw sie 18, 2005 3:31 pm

Rzeczywiście niezbyt dużo komentowana praca. Póki co niebęde oceniał, tylko przeczytam, bo zapowiada się całkiem interesująco.

Pozdrawiam
Amoen
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pt sie 19, 2005 7:07 pm

Dzisiaj postanowiłem zamieścić klasę prestiżową - Świecący w Ciemnościach. Z góry chciałbym zaznaczyć, że jej zadaniem nie jest być zbalansowaną! Również premie do ataku jak i rzuty obronne są dość niespotykane. Takie mają być.

Do pytań, które zawarłem w pierwszym napisanym tu poście chciałbym dołączyć kolejne:
1)Jak od strony mechanicznej podejść do oparzeń spowodowanych przez przedmiot napromieniowany oraz dotknięcie ŚwC??
2)Są jeszcze 2 wolne miejsca w tabelce klasy, czym możnaby było je wypełnić?
3)Jakie Zdolności możnaby było dopisać do już istniejącej listy?
4)W tabelce mutacji jest kilka wolnych miejsc, byłbym wdzięczny za jakieś klimatyczne propozycje.
 
memnos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: sob mar 11, 2006 8:10 pm

pt sie 19, 2005 10:12 pm

2)Nazywanie narkotyku Wywarem jakoś średnio mi pasuje, może macie jakiś pomysł co do nazwy? Może jakaś bardziej klimatyczna?

Jeśli "Mgła" jest jednym miejscem produkcji tego narkotyku, to pasowała by moim zdaniem nazwa "Rosa".

4)Ile brantów mogłyby kosztować eliksiry leczące w takim miejscu? (Chciałbym znać porównanie "ile razy więcej" z jakimś normalnym towarem, powiedzmy dużym glinianym dzbankiem o wartości 1 Branta) [Byłbym również szalenie zobowiązany za pomoc, bądź chociaż kilka wskazówek odnośnie ekonomii]

Z pewnością fortunę. 5-6 tysięcy brantów za leczenie lekkich ran.

1)Jak od strony mechanicznej podejść do oparzeń spowodowanych przez przedmiot napromieniowany oraz dotknięcie ŚwC??

Myślę że zwykłe burning damage wystarczą.

2)Są jeszcze 2 wolne miejsca w tabelce klasy, czym możnaby było je wypełnić?

Na dziesiątym poziomie zaproponowałbym zmienę atrybutu odpowiedzialnego za PW na poziom z Budowy na Roztropność, nie zmieniając jednak dotychczasowych PW. Na poziom osiemnasty pomysłu nie mam.

3)Jakie Zdolności możnaby było dopisać do już istniejącej listy?

Tu się nie wypowiem, ponieważ te które są w większości kompletnie nic mi nie mówią. (Uroki korzystania z anglojęzycznych podręczników).

4)W tabelce mutacji jest kilka wolnych miejsc, byłbym wdzięczny za jakieś klimatyczne propozycje.

Konkretnych pomysłów nie podam, ale nie powinno w tej tabeli być kilka naprawdę negatywnych mutacji (-2 do testów charyzmy niejest jakimś super osłabieniem)? Na razie wychodzą z tej klasy X-Meni, a kilka "Czarnobylskich" mutacji też powinno się tam znaleźć.

Jeszcze kilka uwag:
- Co do samego świata się nie wypowiadam, ponieważ się nie znam.
- Mógłbyś rozwazyć danie PrC normalnego, podręcznikowego BABu i obniżenie RO na wolę. To co jest do masz do tej pory jest jakieś takie... 'chore' moim zdaniem.
- Mapki... są tragiczne. Z większości nic nie jestem w stanie odczytać. Z doświadczenia wiem że zrobienie kilku mapek chociażby w Paint'cie nie jest strasznie trudne i nie wymaga wielkiego talentu, a efekty mogą być znacznie lepsze.
- Najwiekszym problemem w czytaniu był brak formatowania. Kilka boldów i kursyw bardzo by pomogło.
- Czekam na kolejne odsłony "Mgły", choć czy mi się podoba czy nie nie zdradzę, ponieważ się nie znam ;).
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob sie 20, 2005 1:53 am

1) "Rosa" to zawsze coś lepszego niż wywar. Jednak niezbyt się kojarzy ze sposobem pozyskiwanie tego narkotyku. Opiszę to przy okazji Wyspy Głów.

2) Jak już zaznaczyłem wcześniej, magię opiszę w osobnym rozdziale. Ale kilka słow teraz nie zaszkodzi. Otoż magia czarodziejów działa jak najbardziej normalnie. Jest tylko jeden problem - nikt nie ma ksiąg magicznych, zwojów itd (co nie znaczy że nie można zrobić sobie księgi, wymyślić nowych czarów itd). Natomiast magia kapłańska jest dość ograniczona. Otóż na całą półsferę nałożona jest pewnego rodzaju bariera, utrudniająca łączność ze swoim bogiem (dlaczego - na razie tajemnica). Dlatego tylko niewielka czesc czarów (w zależności od tego czy rzuty się powiodły) została wiernemu udzielona. Jednakże jeśli kapłan posługuje się energią pozytywną to każdy czar może przecież zamienić na czar leczący. A kapłani występują tu w takich samych proporcjach jak w normalnym świecie. Dlatego uważam, że cena jest stanowczo za wysoka.

3) Napisałeś "Myślę że zwykłe burning damage wystarczą". Mógłbyś napisać konkretniej co miałeś na myśli?

4) Odnośnie umiejętności na 10 poziomie - świetny pomysł. Czy mógłbyś jeszcze dopisać jakąś przyczynę "fabularną" tej zmiany?

5) Ja kożystam tylko z polskich i też nie jest dobrze. Widać, najlepiej być kilku języcznym.

6) Kolejny bardzo dobry pomysł! Postaram się, aby było po równo czarnobylskich jak i tych dobrych mutacji. Niedługo to poprawie.

7) Mówiąc, że się nie znasz, dajesz mi delikatnie do zrozumienia, że to co napisałem jest do bani :) Możesz mówić otwarcie, przeciez się nie obrażę albo coś w tym stylu. Uważam, że poprzez styl pisania, moja publikacja nie będzie miała zbyt dużego grona zwolenników.

8) Chore, czyli niestandardowe. Po prostu chciałem wyrwać się ze standardowych rozpisek narzuconych przez wydawców podręczników. Ale co do rzutów na wolę masz rację, odrobinę (ale tylko odrobinę) je obniżę.

9) Tak, mapki są tragiczne. Skaner mi się zepsuł i musiałem robić zdjęcia komórką. Ale zgodnie z Twoją radą spróbuję zrobić coś w paincie i zamieścić jako dodatkowy rysunek

10) Dziękuję za zwrócenie mi na to uwagi. Normalnie piszę sobie to w wordzi i tam jest wszystko jak powinno, a przy wklejaniu trzeba to robić od nowa. Poprawiłem trochę tekst, pogrubiając nagłówki.

11) To co piszę jest bardziej przewidziane dla MP niż dla gracza, chciałem szczegółowo opisać wszystkie ważniejsze lokacje przy okazji dorzucając parę pobocznych informacji o świecie. Po prostu zawsze mnie irytowało, że w podręcznikach wszystko opisane jest jakby nie do końca.

12) Serdecznie dziękuję za komentarz (pierwszy !!!!) i liczę na dopisywanie dalszych uwag w miarę publikowania przeze mnie kolejnych materiałów (bądź dzielenia się ze mną jakimiś pomysłami, które mógłbym we Mgle zastosować)
 
memnos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: sob mar 11, 2006 8:10 pm

sob sie 20, 2005 4:34 pm

3) Napisałeś "Myślę że zwykłe burning damage wystarczą". Mógłbyś napisać konkretniej co miałeś na myśli?

Chodziło mi o zwykłe oparzenia. Obrażenia jakie zadaje na przykład ognisko. Kontakt z napromieniowanym przedmiotem mógłby powodować na przykład 1 punkt obrażeń od oparzenia co rundę.

7) Mówiąc, że się nie znasz, dajesz mi delikatnie do zrozumienia, że to co napisałem jest do bani :) Możesz mówić otwarcie, przeciez się nie obrażę albo coś w tym stylu.

Mówiąc że się nie znam mam na myśli brak punktu odniesienia. Mgła jest pierwszym tematem jak przeczytałem w "Arkanach..". Dlatego nie wystawiam żadnej oceny.

4) Odnośnie umiejętności na 10 poziomie - świetny pomysł. Czy mógłbyś jeszcze dopisać jakąś przyczynę "fabularną" tej zmiany?

Drobna sugestia, oczywiście możesz ją kompletnie przeredagować:
Umysł ponad materią.
Ciało Świecącego w ciemnościach od czasu Rytuału ulega znaczącym zmianom, czasem na korzyść, a czasem nie... Umysł jednak pozostaje bez zmian. Jest w pełni rozwinięty i swiadomy zachodzących przemian. Świecący w ciemnościach z czasem uczy się w pewnym stopniu kontrolować te przemiany. Sam może decydować o wydzielaniu hormonów, produkcji kwasu mlekowego, lub innych procesach zachodzących w jego organiźmie.
Punkty wytrzymałości ŚwC od 10 poziomu nie są już zalzeżne od budowy, lecz roztropności.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob sie 20, 2005 11:14 pm

1) Dziś dodałem zasugerowaną przez Master Joshu umiejętność 10-tego poziomu wraz z opisem oraz umieściłem notkę odnośnie napromieniowanych przedmiotów:
"Dłuższy kontakt z napromieniowanym przedmiotem (przynajmniej przez 5 rund) powoduje trudno gojące się poparzenia (1 punkt obrażeń od oparzenia przez ilość rund przez którą postać trzymała przedmiot +k20 rund; efekt zaczyna się 10 rund od jego dotknięcia)."
2)Zmniejszyłem rzuty na wole Swiecącego w Ciemnościach. Już nie są tak bardzo chore, jednak nadal niestandardowe (i niestandardowymi pozostaną).
3)Byćmoże nie spotkasz się tutaj ze "światem" pisanym w podobny sposób oraz o podobnej tematyce. Ja większą część (historia, prechistoria, kraje, władcy itd) mam z głowy i teraz mogę się skupić na opisaniu miejsc.
4)Gdybyś jeszcze mógł coś zasugerować odnośnie pytań postawionych w pierwszym moim poście to byłoby super.
5)W najbliższym czasie planuję zmodyfikować tabelkę losowych mutacji, dodając wiele paskudnych oraz opublikować kolejną część (lub może tylko jej połowę/później reszta)
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

czw sie 25, 2005 1:59 pm

1) Zgodnie z sugestią wprowadziłem do tabeli losowych mutacji również i te negatywne. Jest tam również jedno wolne miejsce na jakąś "klimatyczną" propozycję.
2) Jutro bądź pojutrze zamieszczę Wyspę Grzybiarzy.
3) Odnośnie jakości mapek - zamieszczam te nieczytelne, ponieważ chcę aby czytelnik miał jaki taki pogląd gdzie co się znajduje. Kontury budynków oraz cyfry da się odczytać a o to mi głównie chodziło. Rozmieszczenie sprzęstów oraz ich rodzaj pozostawiam MG (byleby tylko przestrzegał ogólnych wskazówek dotyczących tego miejsca).
4) Jeśli ktoś zaoferowałby się z narysowaniem ładnych mapek byłbym bardzo wdzięczny. Mi niestety poskąpiono talentu plastycznego (a w paincie wychodzą zbyt surowe i kanciaste)
 
Anonim_1

czw sie 25, 2005 2:11 pm

Odnośnie jakości mapek - zamieszczam te nieczytelne, ponieważ chcę aby czytelnik miał jaki taki pogląd gdzie co się znajduje.

Vernie - mapki są strasznie nieczytelne. Nie lepiej, zamiast umieszczać fotki szkiców zeszytu zrobione komórką, użyć Painta i stworzyć proste, łatwiejsze w zrozumieniu schematy? Może są surowe i kanciaste, ale wciąż bardziej przydatne i milsze dla oka, niż Twoje szkice...
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pt sie 26, 2005 3:17 pm

1) Skoro aż dwóch forumowiczów (więcej się nie wypowiedziało w tym wątku) zasugerowało mi wymianę mapek, właśnie to zrobiłem. Może nie są doskonałe, może dość ogólne, ale chyba czytelniejsze.
2) Dodałem Świecącemu w Ciemnościach widzenie w słabym świetle. Zastanawiam się tylko, czy taki zasięg 12 metrów będzie odpowiedni.
3) Jutro zamieszczę kolejną część - Wyspę Grzybiarzy.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob sie 27, 2005 1:13 pm

1) Zgodnie z obietnicą dziś pojawiła się kolejna część Planarnego Więzienia "Mgła". Jak łatwo zauważyć, wyposażona jest w jedna z tych "czytelnych" mapek. Mam nadzieję, że zostanie przyjęta (zakładając, że komukolwiek będzie się chciało to przeczytać) z aprobatą.
2) W najbliższej przyszłości pojawią się materiały dodatkowe odnośnie Wyspy Grzybiarzy, a będą to:
* rozpiski wóch stworzeń, Opiekuna oraz Plagi
* dokładny opis ruin świątyni znajdującej się w jednym z Siedliszcz Opiekunów oraz ukrytego tam, magicznego miecza.
3) Pozostały jeszcze moje poprzednie pytania, więc jeśli ktoś przeczyta całość byłbym wdzięczny za uwagi i spostrzeżenia:
* Macie może jakąś propozycję odnośnie jednego z nielicznych przedmiotów magicznych, tego znajdującego się w archiwum? Co to by mogło byc? Myślę, że powinno to być coś słabo-średnio mocnego, do tego strasznie dziwne.
* Nazywanie narkotyku Wywarem jakoś średnio mi pasuje, może macie jakiś pomysł co do nazwy? Może jakaś bardziej klimatyczna? (Jedną propozycję już mam - Rosa, czekam na kolejne)
* A może macie jakieś pomysły odnośnie powiększenia oferty wykonywanych przez Lucjusza tatuaży?
* Ile brantów mogłyby kosztować eliksiry leczące w takim miejscu? (Chciałbym znać porównanie "ile razy więcej" z jakimś normalnym towarem, powiedzmy dużym glinianym dzbankiem o wartości 1 Branta) [Byłbym również szalenie zobowiązany za pomoc, bądź chociaż kilka wskazówek odnośnie ekonomii] (byćmoże trudno odpowiedzieć na to pytanie nie znając dokładnego działania magii w tym mmiejscu, jednak nie jest to niemożliwe :) )
* Jest jeszcze 1 wolne miejsce w tabelce klasy Świecący w Ciemnościach, czym możnaby było je wypełnić?
* Jakie Zdolności możnaby było dopisać do już istniejącej listy?
* W tabelce mutacji jest jedno wolne miejsce, byłbym wdzięczny za jakieś klimatyczne propozycje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości