Postanowiłem zrobić klasy na motywach
Geeric Classes z Unearthed Arcana:
W Ann Dalen wykorzystywany jest system otwartych klas podstawowych. Istnieje zaledwie kilka klas, jednak każda z nich oferuje szerokie możliwości rozwoju.
Opis każdej z klas składa się z następujących elementów:
- Używana kostka życia
- Ilość dobrych i słabych rzutów obronnych – wybór, które rzuty będą traktowane jako dobre, a które jako słabe dokonywany jest na pierwszym poziomie klasy i nie może być już później zmieniony.
- Ilość umiejętności klasowych – również wybieranych na pierwszym poziomie.
- Punkty umiejętności
- Biegłości w broniach i zbrojach
Sposobem na indywidualizację klasy są zdolności klasowe (patrz dalej). Mogą być one również zastąpione zwykłym atutem. Zasady otrzymywanie zwykłych atutów nie ulegają zmianie.
Wieloklasowość jest dopuszczalna w ramach klas dostępnych dla danej rasy.
Wojownik
Każdy mężczyzna w klanie musi być wojownikiem, musi umieć walczyć aby przeżyć. Jednakże każdy z nich jest zarazem inny. Klasa ta może być również wykorzystana do opisu worgów, a w specjalnych przypadkach także goblinów i innych istot.
Kostka życia: k10; Rzuty obronne: 1 silny, dwa słabe;
Ilość umiejętności klasowych: 6; Punkty umiejętności: (2+mod. Inteligencji )*4
Biegłości: proste bronie, średnie zbroje
Poziom BPA/BAB silne RO słabe RO specjalne
1. +1 +2 +0 zdolność klasowa
2. +2 +3 +0 zdolność klasowa
3. +3 +3 +1
4. +4 +4 +1 zdolność klasowa
5. +5 +4 +1
6. +6/+1 +5 +2 zdolność klasowa
7. +7/+2 +5 +2
8. +8/+3 +6 +2 zdolność klasowa
9. +9/+4 +6 +3
10 +10/+5 +7 +3 zdolność klasowa
WybranyWybrany to wojownik naznaczony przez przodków, posiadający specjalne moce.
Kostka życia: k8; Rzuty obronne: 2 silne, 1 słabe;
Ilość umiejętności klasowych: 6; Punkty umiejętności: (4+mod. Inteligencji )*4
Biegłości: proste bronie, lekkie zbroje
Poziom BPA/BAB silne RO słabe RO specjalne
1. +0 +2 +0
2. +1 +3 +0 zdolność klasowa
3. +2 +3 +1
4. +3 +4 +1
5. +3 +4 +1 zdolność klasowa
6. +4 +5 +2
7. +5 +5 +2
8. +6/+1 +6 +2 zdolność klasowa
9. +6/+1 +6 +3
10. +7/+2 +7 +3
Szarak/FachowiecKlasa ta ma dwie nazwy, aby łatwiej było oddać charakterystykę opisanej nią istoty.
Szarak to istota, która nie może lub nie musi każdego dnia stawiać czoła niebezpieczeństwom Ann Dalen. Zajmująca się dziećmi i dobytkiem barbarzyńska kobieta, człowiek przez wiele lat gnijący w lochu aasimira, czy przeciwnie – szczęśliwi mieszkańcy legendarnej zielonej doliny. Zwykle klasa ta będzie opisywać ludzi, chociaż może być także wykorzystywana np. do opisu aasimirskiej sieroty.
Z kolei Fachowiec to osobnik który poświęcił część swego życia na np. specjalizację w jakimś rodzaju rzemiosła. Wśród barbarzyńców często spotyka się Fachowców – wieloklasowców. Znów jest to klasa przede wszystkim dla ludzi, ale może być wykorzystywana także w przypadku innych ras.
Kostka życia: k6; Rzuty obronne: wszystkie słabe;
Ilość umiejętności klasowych: 10. Punkty umiejętności: (4+mod. Inteligencji )*4
Biegłości: biegłość w jednej prostej bronii
Poziom BPA/BAB RO specjalne
1. +0 +0
2. +1 +0
3. +1 +1
4. +2 +1
5. +1 +1 zdolność klasowa
6. +3 +2
7. +3 +2
8. +4 +2
9. +4 +3
10. +5 +3 zdolność klasowa
RycerzRycerz to klasa przeznaczona przede wszystkim dla aasimarów. Może być również wykorzystana do opisu wyjątkowego worga lub człowieka.
Kostka życia: k8; Rzuty obronne: 2 silne, jeden słaby;
Ilość umiejętności klasowych: 6; Punkty umiejętności: (4+mod. Inteligencji )*4
Biegłości: bronie żołnierskie, wszystkie zbroje
Poziom BPA/BAB silne RO słabe RO specjalne
1. +1 +2 +0 zdolność klasowa
2. +2 +3 +0 zdolność klasowa
3. +3 +3 +1
4. +4 +4 +1 zdolność klasowa
5. .+5 +4 +1
6. +6/+1 +5 +2 zdolność klasowa
7. +7/+2 +5 +2
8. +8/+3 +6 +2 zdolność klasowa
9. +9/+4 +6 +3
10. +10/+5 +7 +3 zdolność klasowa
ArystokrataArystokrata to klasa przeznaczona przede wszystkim dla aasimarów. Głównie dla tych, którzy wybrali życie w odosobnieniu, przez setki lat nie opuszczając swoich fortec.
Kostka życia: k4; Rzuty obronne: 2 silne, jeden słaby;
Ilość umiejętności klasowych: 6; Punkty umiejętności: (2+mod. Inteligencji )*4
Biegłości: biegłość w jednej bronii żołnierskiej, średnie zbroje.
Poziom BPA/BAB silne RO słabe RO specjalne
1. +0 +2 +0
2. +1 +3 +0 zdolność klasowa
3. +1 +3 +1
4. +2 +4 +1
5. +2 +4 +1 zdolność klasowa
6. +3 +5 +2
7. +3 +5 +2
8. +4 +6 +2 zdolność klasowa
9. +4 +6 +3
10. +5 +7 +3
Przykładowe zdolności klasowe:
Uchylanie/evasion (wojownik, rycerz) - jak u mnicha
Ulubiony wróg (wojownik) – jak u rangera
Familiar (arystokrata) – jak u czarodzieja
Zwierzęcy towarzysz (wybrany) – jak u druida
Ukradkowy atak / sneak atack (wojownik) – jak u łotrzyka. Każde kolejne do jedna kostka więcej.
Ugodzenie dobra/zła (wybrany, rycerz) – jak u paladyna. Każde kolejne to jeden raz dziennie więcej.
Turn/rebuke undead (wybrany, rycerz, arystokrata) – jak u kleryka.