Zrodzony z fantastyki

 
onufry
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: czw sie 25, 2005 11:48 pm

broñ renesansowa

pt gru 30, 2005 2:39 pm

A wiêc tak. Mam zamiar przy nastêpnej kampanii graæ gnomem techmistrzem (prc dla wyznawców Gonda z wyzanñ i panteonów), który za darmo dostaje atut bieg³o¶æ w palnej. Taki taki atut nie mo¿e siê zmarnowaæ wiêc postanowi³em jako broni dystansowaej u¿ywaæ pistoletu ska³kowego i mam na ten temat kilka pytañ, mianowicie:
- prze³adowanie takiej broni to akcja standartowa ale czy do na³adowania zalicza siê tylko w³o¿enie naboju czy równierz wsypanie 30g prochu strzelniczego
- czy gdyby¶ by³/a mistrzem podziemi pozwoli³(a)by¶ na umagicznianie broni palnej
- czy naboje i proch strzelniczy mo¿na tworzyæ testem jakiej¶ umiejêtno¶ci (np. rzemios³o <metalurgia> czy alchemia) i jakie by³oby ST

Zapraszam do dyskusji.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

pt gru 30, 2005 3:21 pm

- przeładowanie takiej broni to akcja standartowa ale czy do naładowania zalicza się tylko włożenie naboju czy równierz wsypanie 30g prochu strzelniczego

Na moje jedno i drugie
czy gdybyś był/a mistrzem podziemi pozwolił(a)byś na umagicznianie broni palnej

Czemu nie? (Pociski kuli ognia- mmm... :twisted:)
czy naboje i proch strzelniczy można tworzyć testem jakiejś umiejętności (np. rzemiosło <metalurgia> czy alchemia) i jakie byłoby ST

Kule to Rzemiosło o jakiść śmiesznum ST np. 10
Co do prochu to na moje alchemia (albo oddzielne rzemiosło) o ST podobnym jak przy tworzeniu ognia alchemicznego, albo plączonożnego woreczka
 
Awatar użytkownika
Al-Sufi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:23 pm

Fire at will

pt gru 30, 2005 4:15 pm

W Dragon Magazine numer 321 (July 2004) opisano używanie broni palnych w D&D ("Way of thr Gun - Gunpowder Weapons for D&D").

Artykuł opisuje prawie każdy rodzaj broni (od granatników po armaty) i jego zastosowanie, często odsyła do PHB lub DMG. Tobie mogła by się przydać tabela podobna do tej z PHB, z opisem ekwipunku. Jeśli nie masz dostępu do tego artykułu to równie dobrze możesz uzgodnić to z MG, tworząc odpowiedniki broni renesansowej wzorując się na tym co masz podane w PHB i DMG. Na przykład: Pistolet, 250 gp, Damage(S) 1d8/Damage(M) 1d10, x3, 50 ft, 3 lb, piercing, bullets(10): 3gp.

Zwykle pistolety zadają 1d6/1d8, a karabiny 1d10/d12, krytyki to x2 lub x3, a z zasięgiem jest różnie od 10ft. do 50 ft. w wypadku pistoletów. A już muszkiet ma 150 ft, a strzelba 200ft zasięgu, obrażenia typu piercing.

Proponuję stworzyć małą listę i podesłać MG, przyłóż się do tego i przedstaw mu logiczne argumenty to napewno się zgodzi, a jak nie to daj tylko znać... :mrgreen: to dostarczymy mu coup de grace. :twisted:

czy gdybyś był/a mistrzem podziemi pozwolił(a)byś na umagicznianie broni palnej

Jak już się zgodziłem, na broń palną, to nie ma powodu ją traktować jakoś wyjątkowo. Gdybym ja prowadził to mógłbyś ją umagicznić.

Co do prochu to na moje alchemia

Jeśli już to Craft (alchemy). :wink:
 
onufry
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: czw sie 25, 2005 11:48 pm

pt gru 30, 2005 5:57 pm

W³±snie znalaz³êm zasadê dotycz±c± tworzenia prochu dymnego. Potrzeba mieæ co najmniej 9 rang w umiejêtno¶ci alchemia i posiadaæ atut stworzenie cudownej rzeczy. 0,5kg prochu dymnego kosztuje 16 sztyk z³ota. Lecz niejestem pewien jak± umiejêtno¶æ rzemios³a potrzeba do wykonania kuli do pistoletu. Czy to bêdzie kowalstwo metalurgia czy wytwarzania broni?
 
Cuthbert Allgood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 17, 2003 8:37 pm

ndz mar 12, 2006 11:39 am

Przeładowanie muszkietu to akcja standardowa. <br />Czy to oznacza, że można z niego strzelać co drugą rundę? <br />Czy ruch z akcji standardowej można wykorzystać na strzał (czyli akcję cząstkową)?<br /><br /><br />Edit do postu poniżej: No właśnie. Tak myślałem. Dzięki :)
 
Lucyfer__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 8:25 pm

ndz mar 12, 2006 12:03 pm

Mo¿na strzelaæ dopiero co drug± rundê. Czyli prze³adowujesz, akcja cz±stkowa na ruch i dopiero w nastepnej turze mo¿esz oddaæ strza³.
 
karpiu

ndz mar 12, 2006 4:33 pm

Czy pozwolilibyście wziąśc atut szybkie przeładownie kuszy na broń palną(ze zmienionymi wymaganiami) i magiczna moc broni szybkie przeładowanie( o ile wiem dotyczy kusz).
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz mar 12, 2006 7:01 pm

Według mnie nie ma problemu. Atut odzwierciedla twoją sprwaność i doświadczenie, a to nie przegięste szybko ładować pistolety skałkowe.<br />Dla mocy też bnie ma zasatrzeżeń
 
Cuthbert Allgood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 17, 2003 8:37 pm

ndz mar 12, 2006 8:01 pm

Tylko ¿e atut zamienia akcje ca³orundow± na odpowiednik ruchu a odpowiednik ruchu na darmow±. Jak to bêdzie w przypadku akcji standardowej?
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

pn mar 13, 2006 5:31 pm

Na moje, żeby nie przeginać, zmieniałoby na odpowiednik ruchu - dlaczego? Bo ciężko na moje by było w ciągu 6 sekund przebiec 9m załadować muszkiet (włożyć proch, kule, ubić) wycelować i wystrzelić!
 
Cuthbert Allgood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 17, 2003 8:37 pm

pn mar 13, 2006 8:39 pm

Skoro twórcy gry ustalili, ¿e kuszê (ca³orundowa) ³aduje siê d³u¿ej ni¿ muszkiet (standardowa), to trzymajmy siê tego. Wkoñcu przystawienie lewarka, w³o¿enie be³ta, pokrêcenie korbki to te¿ nie byle co... <br />A skoro kuszê da siê na³adowaæ w akcji odp. ruchu (przy u¿yciu atutu) to muszkiet mo¿na na³adowaæ szybciej. Tylko pytanie w jakim czasie. Akcja cz±stkowa? Ale to by nie mia³o chyba sensu...<br />Ale mo¿na faktycznie przyj±æ zasadê podobnie jak przy ustalaniu poziomu nowych czarów, czyli zaokr±glaæ w dó³. W dó³ to znaczy w tym wypadku wyd³u¿aæ. Czyli wychodzi akcja odp. ruchu...
 
Matimen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 69
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 7:05 pm

sob wrz 16, 2006 12:53 pm

Witam. Znacie mo¿e jakie¶ PRC które rozwijaj± zdolno¶ci strzeleckie z broni renesansowej(dok³adnie pistolet ska³kowy)? W³a¶nie planuje zrobiæ tak± postaæ i zastanawiam siê nad presti¿ówk± dla niej.<br /><br />Z góry dziêkuje i pozdrawiam
 
Cesiu the MP
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:29 pm

sob mar 17, 2007 7:53 pm

Ja napisalem na tym forum klase bezlitosny strzelec. Znajdziesz ja w mojej sygnaturce.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości