Zrodzony z fantastyki

 
kastor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 16, 2002 3:52 pm

O atrybutach

pt gru 20, 2002 11:13 am

Mam pytanko. <br />Kiedy graczowi rosn± atrybuty przy okazji awansu na kolejny level, czy wzrastaj± mu te¿ zaleg³e HP(je¿eli to CON), skill pointy (je¿eli IQ) :?:
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

pt gru 20, 2002 11:29 am

Wnosze, ze pytasz o zasady z 3 ed. <br /> <br />Co cztery poziomy, niezaleznie od rasy i postaci, otrzymujesz 1 punkt, ktory wedle uznania przydzielasz na wybrany atrybut. Oczywiscie, jesli "wskoczyles" na dodatkowy plus, w wymienionej przez Ciebie, kondycji dodajesz sobie "zalegle" hp w wysokosci 1 punktu na poziom. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Anonim_1

pt gru 20, 2002 11:53 am

Warto jednak dodać, że "zaległych" punktów do podziału na umiejętności nie otrzymujesz (przy zwiększeniu Int). <br /> <br />------------ <br /> <br />Adnotacja do notki poniżej: informacje te znajdują się w PHB lub (niestety nie mogę podać jednoznacznie źródła) w FAQ Wizardów.
 
kastor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 16, 2002 3:52 pm

pt gru 20, 2002 12:13 pm

Dziêki. Ale podaliby¶cie mo¿e jakie¶ "Podstawy Prawne", ¿ebym swoich argumentów nie musia³ popieraæ piê¶ci± 8)
 
Ociek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: czw gru 12, 2002 9:22 am

pt gru 20, 2002 1:00 pm

Prosty argument <br /> <br />Kiedy barb wpada w sza³ otrzymuje czasow± premiê do CON, a co za tym idzie rosna mu HP w kwocie POZ x DELTA(CON modyfikator). Po spadku con HP lec± w dó³. <br /> <br />Wiêc analogicznie dzia³a podniesienie CON przez bonuspunkt na 4 pozie.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt gru 20, 2002 1:07 pm

Jest to napisane przy Advancing Levels i Level Dependant bonuses (w PHB tu¿ za Overland Movement, a przed Magic) .. sorry nie mam przy sobie PHB wiec nie podam konkretnej strony. <br /> <br />Z FAQ natomiast jest tak: <br /> <br />Con zawsze daje zaleg³e hp <br />Int nie daje zalg³ych skilpointów, ale je¶li przez czas awansowania na level (ponad 50% czasu zdobywania xp) by³o siê pod wp³ywem czasowego zwiêkszenia INT (magia, przedmiot) to mo¿na przy awansie na poziom doliczyæ skilpointy z tej magii i nie traci siê ich potem nawet po utracie przedmiotu.
 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

pt gru 20, 2002 8:59 pm

Konkretnie jest to strona 145/146 PHB w punkcie 5. Ability score :)
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

Odzyskiwanie utraconych atrybutów

sob sty 04, 2003 7:44 pm

jakie stosuje stosujecie zasady wracania utraconych atrybutow <br />wraca 1 na dzien <br />ale co sie stanie kiedy postac straci kilka roznych atrybotow <br />czy wrac po jedny kazdego? <br />czy inaczej jakos?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob sty 04, 2003 8:12 pm

[quote=Dungeon Master's Guide na stronie 72]Points lost to temporary damage return at the rate of 1 point per day (or double that if [...] rest) to <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->each<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />Wiêc wraca po jednym punkcie (lub dwa gdy odpoczywa) do ka¿dego wspó³czynnika.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

sob sty 04, 2003 9:33 pm

Darklord --> Czy istniej± inne ni¿ naturalne sposoby przywracania utraconej warto¶ci atrybutu? <br /> <br />Adicjusz
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

sob sty 04, 2003 10:51 pm

Adi - nie jestem co prawda Darklordem, ale mam nadzieję, że moja odpowiedź również Cię zadowoli... :wink: <br /> <br />Utracone atrybuty można przywrócić za pomocą Restoration (chyba w polskiej edycji Przywrócenie) lub Lesser Restoration (Pomniejsze Przywrócenie?). To pierwsze zaklęcie pozwala przywrócić każde utracone współczynniki, nawet te utracone permanentnie. Wersja Lesser przywraca jedynie te utracone tymczasowo. <br /> <br />Pozdra
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

ndz sty 05, 2003 12:07 am

Darklord <br /> <br />dzieki, wlasnie o to chodzilo
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

ndz sty 05, 2003 12:32 am

Danant --> Ka¿dy merytoryczny post wzbogaca zasoby Forum. <br /> <br />Po sprawdzeniu w polskim PG: <br />Restoration zosta³o przet³umaczone, jako Odnowienie (s207), a Lesser Restoration – Mniejsze Odnowienie (s201). <br /> <br />Tylko jedna w±tpliwo¶æ: czy powy¿sza magia i zasada naturalnego leczenia (dwa punkty ka¿dego atrybutu na dzieñ odpoczynku) dzia³a w przypadku chorób. W polskim PMP przeczyta³em (s73,74), ¿e postaæ odzyskuje wtedy tylko jeden punkt ka¿dego atrybutu na dzieñ. <br /> <br />Niestety nie mam wersji angielskiej. <br /> <br />Na zdrowy rozs±dek: chora postaæ nie mo¿e odzyskaæ wiêcej ni¿ 1, bo jest chora. <br /> <br />Adicjusz
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz sty 05, 2003 12:59 am

<!--QuoteBegin-Adi Cherryson+-->
Adi Cherryson pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Tylko jedna w±tpliwo¶æ: czy powy¿sza magia i zasada naturalnego leczenia (dwa punkty ka¿dego atrybutu na dzieñ odpoczynku) dzia³a w przypadku chorób. W polskim PMP przeczyta³em (s73,74), ¿e postaæ odzyskuje wtedy tylko jeden punkt ka¿dego atrybutu na dzieñ.[...]
<br />1. Tak, te czary dzia³aj± tak¿e na osoby dotkniête chorob± lub bêd±ce pod wp³ywem trucizny, gdy¿ s± to czasowe zmniejszenia wspó³czynników. A wedle definicji tych czarów, potrafi± one przywracaæ tak utracone punkty. <br />2. To samo pisze w wersji angielski (na stronie 75 z uwzglêdnieniem erraty). Lecz szukajac jeszcze w Player's Handbook (na stronie 129) pod has³em <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Healing<!--colorc--></span><!--/colorc-->: <br />
Just how  much temporary ability damage can a character heal in a day? Suppose my character has fought a battle with a couple of shadows and also has been poisoned a few times. The character has taken 4 points of temporary Strength damage, 3 points of  Constitution  damage, and 1 point of Wisdom damage. The character regains 1 point of  <br />ability damage in a day, so what do the character's ability scores look like after 1 day? If my character gets bed rest and regains 2 points of ability damage, what happens then?  <br />  In  one  day  of light  activity  (no combat  or  spellcasting),  the character heals 1 point for each damaged ability. After one day of  bed  rest  the  character  regains  2  points  to  each  damaged ability.
<br />W tym przyk³adzie pokazane jest, ¿e nie wa¿ne w jaki sposób utracono wspó³czynnik - liczy siê ile siê zwraca.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz sty 05, 2003 1:04 am

To dok³adna analogia sytuacji z hp, nie wa¿ne czy traci siê je od miecza, czy od magic missile - odzyskuje siê naturalnie w sta³ym tempie
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt lut 28, 2003 8:54 am

To jednak Ty musisz go lepiej poczytaæ. Spokojnie otwórz, we¼ s³ownik, odetchnij. Nie ma sie co spieszyc. 1,2,3 tak i jeszcze czeka nas rzut kostk± i dodani modyfikatora CON (nowego) za 4 ... jeee!
 
Akaradus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: śr sty 08, 2003 7:56 pm

Odpowiedniki atrybutów.

pt lut 28, 2003 9:13 pm

Dobrze, mam takie pytanie: czy kto¶ by³by w stanie podaæ mi poprostu odpowiedniki atrybutów z 2 do trzeciej edycji? Dla przyk³adu: pewien arcypotê¿ny mag (w moim ¶wiecie), ma nastêpuj±ce wspó³czynniki: S:21, Z:19, K:20, I:23, M:20, CH:14. Chodzi mi o to, jak te wspó³czyniki by siê zmieni³y, gdyby je przenie¶æ do 3 edycji? Wiem, ¿e s± one przegiête, ale ten "kto¶" jest prawie pó³bogiem. Prawie.
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

Re: Odpowiedniki atrybutów.

pt lut 28, 2003 9:28 pm

<!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dla przykładu: pewien arcypotężny mag (w moim świecie), ma następujące współczynniki: S:21, Z:19, K:20, I:23, M:20, CH:14.
<br />Podczas konwersji na 3 edycję powinieneś zmienić siłę na 25 oraz rozdzielić punkty współczynników, które postać zdobywa co 4 poziomy (może być tego kilka ładnych punktów). <br /> <br />Conversion Manual znajdziesz pod adresem http://www.wizards.com/dnd/dnd_cyc_intro.asp.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 28, 2003 9:35 pm

Tylko Si³a "zachowuje siê" inaczej przy konwersji postaci - wedle wzoru: <br />18/01-18/50 :arrow: 19 <br />18/51-18/75 :arrow: 20 <br />18/76-18/90 :arrow: 21 <br />18/91-18/99 :arrow: 22 <br />18/00 :arrow: 23 <br />19-20 :arrow: 24 <br />21-22 :arrow: 25 <br />23 :arrow: 26 <br />24-25 :arrow: 27 <br /> <br />Po konwersji atrybutów bierzê siê poprawkê na poziom :arrow: za ka¿de 4 poziomy +1 punkt do rozdania na dowolny atrybut <br /> <br />I przy okazji konwersja poziomów: <br />1 klasa :arrow: taki sam poziom <br />2 klasy :arrow: pe³ny wy¿szy +1/2 drugiego = poziomy do rozdania <br />3 klasy :arrow: pe³ny najwy¿szy +1/3 drugiego +1/3 trzeciego = poziom do rozdania <br />Zaokr±gla siê do do³u i je¶li wyjdzie 0, to traktowaæ to jak 1.
 
Akaradus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: śr sty 08, 2003 7:56 pm

sob mar 01, 2003 9:56 am

No dobrze. Ale dlaczego wspó³czynniki Karsusa wzros³y z 2 edycji na 3 bardzo znacznie? I o co dok³adnie chodzi z t± konwersj± poziomów? A tak na marginesie, to sk±d dostaæ Epic Level Handbook?
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

sob mar 01, 2003 10:59 am

<!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin-->No dobrze. Ale dlaczego wspó³czynniki Karsusa wzros³y z 2 edycji na 3 bardzo znacznie? I o co dok³adnie chodzi z t± konwersj± poziomów?
<br />Sila wzrosla tak znacznie dlatego, ze w 3e nie ma sily nadzwyczajnej (tj. 18/43; itp. 18/cos-tam), wiec trzeba bylo odzwierciedlic roznice miedzy 18/23, 18/50, a 18/00. Dlatego sila powyzej 18 (czyli takze z sila nadzwyczajna) musi odpowiednio sie zwiekszyc. <br />Jesli twoja postac jest jednoklasowcem to nie musisz sie przejmowac konwersja poziomow, a jesli nie to odsylam do oficjalnego Conversion Manual (link juz byl tutaj podany).
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob mar 01, 2003 4:31 pm

<!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin-->No dobrze. Ale dlaczego wspó³czynniki Karsusa wzros³y z 2 edycji na 3 bardzo znacznie?[...]
<br />Konwersja Karsusa nie jest oficjalna. A fani fanami :wink: . <br /> <br /><!--QuoteBegin-Carhandor+-->
Carhandor pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]sk±d dostaæ Epic Level Handbook?
<br />Najpewniej z Amazon.com. W Polsce te¿ bywa dostêpny.
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

pt kwie 11, 2003 5:50 pm

Mam pytanko odno¶nie intelektu maga: <br /> - Jak se podwy¿sze intelekt (i przy okazji wzro¶nie mi modyfikator), to siê podwy¿sza "zaleg³e" czary premiowe ?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt kwie 11, 2003 6:08 pm

<!--QuoteBegin-Zertaul+-->
Zertaul pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam pytanko odno¶nie intelektu maga: <br /> - Jak se podwy¿sze intelekt (i przy okazji wzro¶nie mi modyfikator), to siê podwy¿sza "zaleg³e" czary premiowe ?
<br />W rozumieniu premiowych czarów na dzieñ, to tak. W rozumieniu dodatkowych czarów w ksiêdze, to nie.
 
Veghr na'Teuyer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 127
Rejestracja: śr maja 14, 2003 8:42 am

Punkty atrybutów...

śr cze 25, 2003 6:49 am

MG da³ nam do rozdania 60+25 punktów atrybutów. Pocz±tkowo chcia³em graæ psionem. Ale co mia³em zrobiæ z 5x14 i 1x15??? Póbowa³em dawaæ ró¿ne kombinacje, rasy, itp... Jak± klas± mia³bym graæ??? Móg³bym prosiæ o poradê???
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sie 05, 2003 10:09 am

Prawda jest taka, że nie wszystkie dyscypliny psiona są używane równie często. Wybierz sobie dwie, lub trzy i tu daj wyższe cechy. Np. mój emerytowany psion miał cechy: <br />STR 13 <br />DEX 15 <br />CON 16 <br />INT 12 <br />WIS 12 <br />CHA 22 <br /> <br />Trochę żałuję wisdoma, ale trudno nie można mieć wszystkiego. Jak nie to weż Psychowojownika. On niepotrzebuje tyle dobrych cech. Ewentualnie, zostaje sorcerer
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

Zaleg³e HP przy podwy¿szaniu Budowy

czw wrz 04, 2003 12:35 am

Wg mnie to bzdura. Niby czemu mam dostawaæ HP za wy¿sz± Bd skoro dopiero teraz jest ona zwiêkszana? Je¶li mag przez 19 leveli by³ cherlawy i na 20 lev. podniós³ Con z 9 na 10, czemu mia³by zdobyæ 19 HP ?? Nie powinien ani jednego. Przez 19 leveli s³aba kondycja go ogranicza³a i dopiero po przej¶ciu ca³ego levelu z podwy¿szon± Bd mo¿e ona dac jaki¶ skutek. W tym przypadku dopiero przy zdobyciu 21 poziomu zwiêkszony atrybut wygeneruje korzy¶æ w postaci wiêkszej ilo¶ci HP za poziom.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

czw wrz 04, 2003 1:00 am

Andre rozpatrzmy twoją propozycję na przykładzie: <br />Przeciętna osoba która nigdy nie ruszałą się ze swojej wioski wyrusza z grupą bohaterów. <br />Nie jest zbyt wytrzymała i łatwo ją zranić, jednak pod wpływem czasu i przeżytych trudów poprawia swą wytrzymałość (w tym wypadku podnosi atrybut z 9 na 10). <br />Jednak nic jej to nie daje i dalej bardzo łatwo się męczy i łatwo ją zranić, wszystkie trudy i przeżycia nie wzmocniły takiej postaci ani o jotę. <br />Wg. mnie trochę to dziwne i nielogiczne.
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

czw wrz 04, 2003 1:52 am

Nie, nie... nie zrozmia³e¶ mnie. Je¶li przeciêtna osoba wyruszy, zdobêdzie do¶wiadczenie i podwy¿szy sobie Budowê, to zacznie dostawaæ dodatkowe HP od momentu gdy jej Budowa faktycznie wzros³a. Je¶li chcia³a byæ odporniejsza niezale¿nie od Atrybutów mog³a wykupiæ atut Twardo¶æ. A to co mówisz nie ma wielkiego sensu, bo postaæ zawsze co poziom zyskuje przynajmniej 1 HP (a zwykle znacznie wiêcej). Zatem prze¿ycia zawsze wzmacniaj± postaæ i ja nie o to mam pretensje. Ja mówi³em tylko o wstecznym ulepszaniu HP ze ¶wie¿o zwiêkszonej Budowy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości