Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz paź 15, 2006 10:21 pm

Zainspiroany filmem "Drapieżcy" postanowiłem stworzyc tę klasę.<br /><br /><br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kanibal<!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br />To smakować, jak kurak tylko, że bardziej słone… <br /><br />Kanibal jest barbarzyńcą, który przez prymitywne zabobony uwierzył, iż zjadanie istot inteligentnych, istot swego gatunku przynosi wielką moc i potęgę. Prawie każdy Kanibal jest typowym dzikusem, który nigdy nie był w cywilizowanym miejscu, zdarzają się jednak wyjątki od reguły. Było kilka przypadków ludzi, którzy byli szanowanymi obywatelami miast a ich drugie twarze kryły bezlitosnych morderców i ludożerców. Podobno wierzenia tych niegodziwców nie są kłamstwem, zjadanie umarłych swego gatunku zwiększa potencjał oraz wigor każdego praktykującego kanibala. Tak naprawdę nikt nigdy nie rozmawiał z żadnym z kanibali, gdyż większość spotkań kończyło się zjedzeniem pechowca. Wszystkie informacje, jakie istnieją na temat kanibali są chaotycznymi opowiadaniami osób, którym cudem udało się uniknąć śmierci z rąk ludożerców. <br />Postać, która wybiera te klasę prestiżową traci całkowity kontakt z swym bogiem, gdyż kanibalizm oparty jest na świeckich wierzeniach. Dlatego przedstawiciel tej klasy nie mógł być wcześniej osobą rzucającą czary objawień, chyba, że wcześniej wyparł się swego bóstwa i porzucił wszelaki kontakt z nim. <br />Kość wytrzymałości: K10<br /><br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Wymagania<!--sizec--></span><!--/sizec--><br />Oto wymagania, które postać musi spełnić, by zostać kanibalem:<br />Charakter: Tylko chaotyczny zły.<br />Umiejętności: Alchemia ranga 4, Tajniki dziczy ranga 9.<br />Specjalne: Postać musi dobrowolnie i świadomie zjeść inteligentną istotę swego gatunku (np. człowiek musi zjeść człowieka). Postać nie może być przymuszona przez czar, lub chęć zjedzenia nie może wynikać z ciężkiej sytuacji (np. głód).<br /><br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Umiejętności klasowe<!--sizec--></span><!--/sizec--><br />Umiejętności Kanibala (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (int), Ciche poruszanie (zr), Leczenie (rzt), Nasłuchiwanie (rzt), Pływanie (s), Tajniki dziczy (rzt), Wyczucie kierunku (rzt), Zastraszanie (cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4 Podręcznika Gracza.<br /><br />Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.<br /><br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Właściwości klasowe<!--sizec--></span><!--/sizec--><br />Oto właściwości klasowe Kanibala.<br />Biegłość w broni i pancerzu: Kanibal nie zyskuje biegłości w żadnej broni ani zbroi. <br /><br />Kanibalizm: Każdy Kanibal musi jeść mięso istot swego gatunku, by zyskiwać wszystkie zdolności, jakie daje ta klasa. Kanibal musi zjeść (do syta) mięso istoty swego gatunku przynajmniej raz na dwa tygodnie inaczej traci zdolności, jakie daje ta klasa. Kanibal może natychmiastowo przywrócić utracone zdolności jedząc mięso istoty swego gatunku. <br /><br />Potęga kanibalizmu:, Kanibal jedząc mięso istot swego gatunku zyskuje jedną, wybrana zdolność:<br />+1 do KP<br />+1 do rzutów obronnych <br />+1 do ataku<br />Efekty utrzymują się przez 24 godziny od posiłku. Jeśli Kanibal zje mięso istoty swego gatunku(do syta) w odstępie kilku godzin, pod uwagę brany jest późniejszy posiłek. Czyli jeśli Kanibal zjadł, dostaje wyżej wymieniony bonus, zdolność utrzymuje się przez 24 godziny, lecz jeśli Kanibal zje trzy godziny później od pierwszego posiłku czas należy liczyć znów od nowa. Jest to zdolność nadnaturalna.<br /><br />Siła zjedzonego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na drugim poziomie. Praktyki zjadania umarłych posuwają się coraz dalej. Dzięki zdobytej wiedzy o umarłych, Kanibal zjadający odpowiednie mięśnie umarłego zyskuje odziedziczoną premię +1 do siły na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.<br /><br />Blizny: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na trzecim poziomie. Kanibale oznaczają się dziwnymi malowidłami na ciele, przez co są rozpoznawani w każdym cywilizowanym miejscu jako ludożercy. Z tego faktu tatuaże dodają odziedziczoną premię + 5 do zastraszania.<br />Uwaga: jeśli Kanibal zapuści się gdzieś w cywilizowane strony a następnie zostanie rozpoznany dzięki swym tatuażom, zostanie automatycznie uznany za mordercę i straże (bądź inne miejskie służby pełniące tę rolę) rozpoczną pościg oraz poszukiwanie osobnika. <br /> <br />Wysączenie magii: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na piątym poziomie. Kanibal podczas swych makabrycznych praktyk nauczył się wysączyć odporność na magię swych ofiar, przez to zyskuje odporność na magię równą 10 + poziom Kanibala. Jest to zdolnośc nadnaturalna. <br /><br />Gibkość umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na szóstym poziomie. Ciągłe zjadanie umarłych owocuje polepszonym refleksem oraz szybkością Kanibala. Zyskuje on odziedziczoną premię + 1 do zręczności na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.<br /><br />Leczenie umarłym: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na siódmym poziomie. Kanibal uczy się wykorzystywać całość umarłego, którego zjada, dlatego z krwi umarłego, oraz kilku odpowiednich składników potrafi stworzyć płyn, który działa jak płyn leczenia średnich ran (7 poziom). Stworzenie tego płynu wymaga udanego testu Alchemii o ST= 15. Kanibal może stworzyć jeden płyn dziennie.<br /><br />Twardość umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na ósmym poziomie. Kanibal wie, co zjeść by jego siły życiowe jeszcze bardziej wzrosły. Częste wysysanie szpiku oraz obgryzanie kości umarłych owocuje odziedziczoną premią +1 do budowy na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.<br /><br />Większa potęga kanibalizmu: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na dziewiątym poziomie. Zdolność ta działa, jak Potęga kanibalizmu z tą różnicą, iż premia wynosi +3 do wybranego bonusu. Wszelkie inne następstwa pozostają takie samem, czyli np. czas, przez jaki utrzymuje się zdolność nadal wynosi 24 godziny. <br /><br />Moc umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na dziesiątym poziomie. Perfekcyjne opanowanie mocy, wysączanych z umarłego zostają w pełni wykorzystane przez Kanibala. Od tej pory, każdy zjedzony przez kanibala, dodaje jeden punkt żywotności na stałe. Ofiara musi zostać całkowicie zjedzona(nie koniecznie podczas jednego posiłku). Jest to zdolnośc nadnaturalna.<br /><br /><br />
Kanibal<br />______Bazowa premia---Rzut obronny na---<br />Poziom__do ataku___Wytrw__Ref__Wola__Specjalne<br />__1_______+1_______+2____+0____+0___Kanibalizm, Potęga kanibalizmu<br />__2_______+2_______+3____+0____+0___Siła zjedzonego<br />__3_______+3_______+3____+1____+1___Blizny<br />__4_______+4_______+4____+1____+1___<br />__5_______+5_______+4____+1____+1___Wysączenie magii<br />__6_______+6_______+5____+2____+2___Gibkość umarłego<br />__7_______+7_______+5____+2____+2___Leczenie umarłym<br />__8_______+8_______+6____+2____+2___Twardość umarłego<br />__9_______+9_______+6____+2____+2___Większa potęga kanibalizmu<br />_10_______+10______+7____+3____+3___Moc umarłego
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

ndz paź 15, 2006 10:49 pm

Troche makabryczne, ale takie pewnie miało wyjść<br /><br />Największe moje wątpliwości budzą zdolnosci dające +1 do atrybutu na stałe.<br />Jakiego typu jest ta premia? Z jakimi innymi premiami sie kumuluje? Czu kumuluje się z sobą?<br />Ile razy dziennie kanibal może użyć tej zdolności?<br /><br />
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

ndz paź 15, 2006 11:00 pm

Premia do atrybutów jest odziedziczona i jest na stałe i owszem kumuluje się z innymi premiami.
 
Awatar użytkownika
cenobite
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 157
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:03 pm

pn paź 16, 2006 12:16 am

<!--quoteo(post=283037:date=Oct 15 2006, 10:21 PM:name=Nefarius)-->
Nefarius pisze:
<!--quotec--><br /><br />Moc umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na dziesiątym poziomie. Perfekcyjne opanowanie mocy, wysączanych z umarłego zostają w pełni wykorzystane przez Kanibala. Od tej pory, każdy zjedzony przez kanibala, dodaje jeden punkt żywotności na stałe. Ofiara musi zostać całkowicie zjedzona(nie koniecznie podczas jednego posiłku). <br />
<br />Mi wydaje się to za mocne, dodatkowy PW za każdego zjedzonego?<br />Wystarczy zjeść jedną osobę na dwa dni (A na 17. poziomie, kiedy to najwcześniej możemy zdobyć tą zdolność, zabicie wieśniaka to nie problem. Tym bardziej zjedzenie go [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_twisted.gif[/img] ), da w miesiąc 15 PW, a w rok 180 PW ;D<br /><br />A tak ogółem, pomysł fajny, ale moim zdaniem klasa dość słaba... Taki wojownik, który dostaje łącznie +2 do atrybutów, OC i ten bonus +3. Moim zdaniem raczej mało... Poza tym, brakuje zdolności, która sprawiłaby, że zapamiętałbym tą klasę, czegoś, co by ją wyróżniło. <br />Ale za sam pomysł masz plusa, dawno nie widziałem na forum jakiejś bardziej... "Nieprzyjemnej prestiżówki" [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_twisted.gif[/img]<br /><br />Po postu poniżej:<br />
<br />No tak, w końcu każdy barbarzyńca jest kanibalem , a już na pewno każdy zyskuje nadzwyczajkne zdolności za jedzenie innych.
<br />Powiem jedno, kanibal barbarzyńca? Fabularnie żaden problem, bo przecież jako moc po zjedzeniu ludzi można ttaktować szał. :wink:<br />Wytłumaczę inaczej, co chciałem Ci powiedzieć. Tej klasie moim zdaniem brakuje jakiejś niezwykłej zdolności, bądź też umiejętności klasowej. Bo fabuła to jeden, a mechanika to dwa! Ta klasa mechanicznie nie oferuje niczego szczególnego :/
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

pn paź 16, 2006 8:03 am

Z tego co pamiętam (a może źle pamiętam?) premie odziedziczone się NIE kumulują.<br />Ja bym dał tu na przykład, że adjustment trwa np dzien/poziom kanibala i na wyzszych poziomach moze sie ze soba kumulowac. W zadnym wypadku na stałe!<br /><br /><!--QuoteBegin-"Cenobite"+-->
"Cenobite" pisze:
<!--QuoteEBegin-->Poza tym, brakuje zdolności, która sprawiłaby, że zapamiętałbym tą klasę, czegoś, co by ją wyróżniło.
<br /><br />No tak, w końcu każdy barbarzyńca jest kanibalem :wink:, a już na pewno każdy zyskuje nadzwyczajkne zdolności za jedzenie innych.
 
Clariburnus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 1:40 pm

pn paź 16, 2006 4:41 pm

No, to zaczynamy:<br />1. Niekoniecznie kanibal od razu musi byc chaotyczny z³y. Niektóre "kanibalskie kultury" uznawa³y zjedzenie pokonanego wroga za akt szacunku wzglêdem niego. Zmieni³bym na dowolny nie-dobry.<br />2. Za du¿o punktów umiejêtno¶ci na poziom - patrz±c na ich liczê w li¶cie, sugerowa³bym zmianê na 2+Int.<br />3. Doda³bym wiêcej zdolno¶ci za cene ciut wiêkszych wymagañ. Prawdê powiedzia³ Cenobite, ¿e ta klasa jest niewyró¿niaj±ca siê. Pomy¶l nieco nad jakimi¶ oryginalnymi umiejêtno¶ciami. Zwiêkszy³bym si³ê ju¿ istniej±cych, np. premiê z Potêgi kanibalizmu do +1/2 poziomy. Mocne, ale trzeba ¶wie¿ego miêsa, ¿eby to podtrzymywaæ, a uwierzcie mi, ¿e nie ka¿dy MG pozwali³by na automatyczne rozgrywanie takich posi³ków. Do tego oczywiste komplikacje: pos±dzanie o morderstwa, ohydne praktyki itd. <br /><br />Pomys³ dobry, wiadomo, to ju¿ stwierdzone. Ale wykonanie nieco ubogie. A, dajmy 4-/6.:wink:<br />
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

pn paź 16, 2006 6:26 pm

Część trochę za mocna, tylko bym napadal na wioski i pożerał dzieci :wink: <br />Swoją drogą - nieco niesmaczna klasa [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] Przypomina mi nieco Rzeźnika (ravagera) z pięści i miecza (teraz complete warrior) - ci kolesie z pewnością posuwają się do kanibalizmu. Trosze zmieniłbym zdolności, a samą klasę dał jako 5 poziomową (zwiększone wymagania). Co do leczenia ran - podoba mi się, ale dałbym ze po prostu jedząc trupa leczy rany - a nie jakieś pierdoły o tworzeniu mikstury. Co do wysysania magii - hmm co to ma do rzeczy ? Filmu co prawda nie oglądałem, za to zdolność wydaje mi się chybiona. Poza tym uważam że powinien on dostawać premię do najwyższego współczynnika "posiłku", byc może mógłby też dostać premię do najwyższej rangą umiejętności zjedzonego. Ogólnie fajny pomysł, ale wg mnie wymaga dopracowania.<br />Hmmm Yummy, Tasty [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] Przypomina mi się horror "Smakosz" ("Jeepers Creepers")
 
Pal-Kap-Woj
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 3:31 pm

pn paź 16, 2006 7:38 pm

Ogl±da³em ten film! Zacny naprawde ;]<br /><br />ALe w filmie jedzenie zw³ok oprócz wzmacniania ca³kowicie leczy³o kannibala. NIekt nie chrzani³ siê z jakimi¶ miksturkami. A nawet ¶miertelnie ranny (czy ze z³aman± nog±) kole¶ móg³ zje¶æ zw³oki i nastepnego dnia byæ ca³kowicie zdrowszy, silniejszy i bardziej pewny siebie ;] Ja bym da³ ca³kowite leczenie po zjedzeniu zw³ok i mo¿e wiêksze premie.
 
Awatar użytkownika
Ar0n
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 652
Rejestracja: pn gru 12, 2005 9:41 pm

wt paź 17, 2006 12:02 pm

Ja bym dał całkowite leczenie po zjedzeniu zwłok i może większe premie.
<br />Hmmm to by było nieco za dobre, zjemy kogoś i już pełnia zdrowia jak uzdrowienie. Nosiłbym stale w plecaku kilka trupów dzieciaków :wink:.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

wt paź 17, 2006 8:14 pm

Ja mam taką jedną sugestię - radziłbym nie ograniczać się w kanibalizmie tylko do swojej rasy, lepiej rozszeżyć to do popularnych ras inteligentnych - postaci może być bardzo trudno funkcjonować w takim świecie gdzie wszyscy ją biją a "pożywienia" brak (góry krasnoludów, wioski elfów itp.).<br />Poza tym może dojść do absurdów typu:<br />Idzie kanibal:<br />-Ktoś ty? Człowiek? - pyta oblizując się <br />-Ja? Nie, niestety tylko półelf/elf/niziołek/krasnolud<br />-O to przepraszam - mówi z zawidzianą miną kanibal<br /><br />Acha i dodaj może jeszcze jakąś ciekawą zdolność - może coś z anatomią - łamanie kończyn jednym atakiem itp.<br /><br />Wyssączenie magii logiczniej byłoby zrobić by działało tylko z istot posiadających chociaż 1 poziom czarodzieja lub wrodzone zdolności czaropodobne (gnomy - mniam :razz:)<br /><br />Pozdro i smacznego :razz:
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

wt paź 17, 2006 9:42 pm

jak dla mnie to zdolnością inną od wszystkich jest ta ostatnia. Ja zaproponuje, żeby zdolność ta (całkiem fajna i klimatyczna moim zdaniem) pozwalała np. przedłużać życie. Leczenie umarłym: ekscentryczny bogacz (kanibal) wchodzi do swojej piwniczki i wybiera "wino" (napisy na butelkach):<br />-barbarzyńca [z bagien] (rocznik 3549) - orzeźwia<br />-arystokrata [z rodu królewskiego] (3103) - dobra barwa i cudowny smak, senność; świetny rocznik ;D<br />-kapłan [od Nerulla] (3821) - ostry smak; polepsza samopoczucie<br />itd... :wink:<br />Ad Rem: zmieniłbym na więcej pw; efekty zależnie od testu alchemii.<br />A Moc umarłego zmieniłbym jeszcze tak, żeby po każdym ataku w którym Kanibal straci jakieś pw, jeden punkt wytrzymałości (z tych zyskanych przez tą zdolność) znikał na stałe.<br /><br />Zwróćcie jeszcze uwagę, że takim kanibalem mogą być np. również demony. A tu jest duże pole do popisu, bo jak wiemy, bez żadnych kłopotów zjadają się nawzajem i nie mają z tym żadnych problemów, więc w Otchłani mogło by dojść do takiego ewenementu jak sklep z szyldem "świeży demonek, smaczny demonek". Wyobraźcie sobie np. sferę otchłani (wyglądającą jak dżungla) zapełnioną pól-dzikimi demonami, które nawzajem się zjadają a chaos Abyssu wciąż produkuje nowe, stwarzając dobrze funkcjonujący ekosytem. Na dodatek w sąsiednich warstwach byłyby sklepy z tzw. żywnością [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_twisted.gif[/img]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość