Choæ druga czê¶c filmu "Underworld" ma kiepsk± fabu³ê i przeciêtne wykonanie, to same pomys³y (szczególnie pocz±tki obu ras) rozwijaj±ce historiê z pierwszego filmu bardzo mi siê spodoba³y i zainspirowa³y mnie do przeniesienia wojny miêdzy wilko³akami a wampirami w ¶wiat Dungeons & Dragons. Mój projekt sk³ada siê z trzech czê¶ci
- Szablony wilko³aków </li>
- Szablony wampirów </li>
- Historia wojny miêdzy wilko³akami a wampirami w FR (w opracowaniu)</li>
W³a¶nie przegl±dacie pierwszy punkt mojej pracy. Zamie¶ci³em tutaj szablony pierwotnego wilko³aka i "zwyk³ego" wilko³aka. Opis struktury spo³ecznej w jakiej dzia³aj± lycanie, bêdzie zamieszczony razem z histori± wojny (3 punkt projektu). Jest to spowodowane wp³ywem historii i przebiegu wojny (nazwanej przeze mnie Tajn± Wojn± Ras [TWS]) na zachowanie i stan liczebny lycan.<br /><br />A teraz przedstawie czê¶æ w³a¶ciw± tego tematu:<br /><br /><!--sizeo:6--><span style="font-size:24pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
SZABLON:<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br />[attachmentid=60]<br /><br />
- RRROOARRRR !!!<br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Pierwotny wilko³ak<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /> Pierwotny wilko³ak to postaæ, która sta³a siê pierwszym lycanem w dziejach ¶wiata i jest pocz±tkiem rasy wilko³aków. Niegdy¶ by³a ona potê¿n±, epick± postaci±, która poprzez ugryzienie wilka przesz³a mutacje i przemieni³a siê w hybrydê wilka i cz³owieka. Ju¿ nigdy nie powróci do dawnej postaci i nie odzyska dawnej ¶wiadomo¶ci. Na wieki pozosta³a zwierzêciem. Jako pierwowzór wszystkich lycan posiada si³ê znacznie wiêksz± od swoich „pobratymców”. ¯ycie wszystkich wilko³aków jest uzale¿nione od ¿ycia pierwotnego wilko³aka. Je¶li on zginie, zgin± wszystkie wilko³aki.<br /> Pierwotny wilko³ak ma prawie 3 metry wzrostu, krótki ogon, cia³o poro¶niête, gêst± i siw± sier¶ci±. Nogi s± bardziej wilcze ni¿ ludzkie, natomiast g³owa jest wilcza.<br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Tworzenie PIERWOTNEGO WILKO£AKA <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /> Pierwotny wilko³ak jest szablonem, który mo¿na na³o¿yæ tylko na cz³owieka bêd±cego na epickim poziomie. Po przemianie zaczyna on nale¿eæ do typu zmiennokszta³tny. Je¶li nie stwierdzono inaczej, pierwotny wilko³ak wykorzystuje wszystkie statystyki stworzenia bazowego.<br />
Ko¶ci Wytrzyma³o¶ci: Wzrastaj± do k12.<br />
Rozmiar: Zmienia siê na du¿y.<br />
Szybko¶æ: 20m lub szybko¶æ stworzenia bazowego – wybierz wy¿sze.<br />
KP: Naturalny pancerz wzrasta o +4.<br />
Ataki: Pierwotny wilko³ak gryzie i atakuje pazurami. <br />
Obra¿enia: Ugryzienie pierwotnego wilko³aka zadaje 2k6 obra¿eñ, natomiast pazury zadaj± po 1k8 obra¿eñ.<br />
Specjalne ataki: Pierwotny wilko³ak traci wszelkie specjalne zdolno¶ci stworzenia bazowego, zdolno¶æ rzucania czarów, itp. Zamiast nich zyskuje nowe.<br /><br />
Wilcza empatia (zw): Pierwotny wilko³ak umie porozumiewaæ siê z normalnymi i z³owieszczymi wilkami. Otrzymuje dziêki temu premiê rasow± +4, gdy wp³ywa na nastawienie zwierzêcia. Ponadto potrafi przekazywaæ proste idee oraz (je¶li zwierze jest przyjazne) komendy, w rodzaju: „Przyjaciel”, „Wróg”, „Uciekaj” czy „Atakuj”<br /><br />
Kl±twa lycan (zw): Ka¿dy humanoid i humanoid- potwór ugryziony (udane trafienie) przez pierwotnego wilko³aka podczas najbli¿szej pe³ni ksiê¿yca staje siê wilko³akiem, czyli przechodzi swoj± pierwsz± przemianê (patrz zara¿enie siê kl±tw± lycan)<br />Ka¿dy zabity przez pierwotnego wilko³aka w ci±gu 30 minut o¿ywa i zaczyna przemieniaæ siê w hybrydê. <br /><br />
Przewracanie (zw): Je¶li pierwotnemu wilko³akowi uda³o siê ugry¼æ (udane trafienie) przeciwnika, mo¿e próbowaæ przewróciæ przeciwnika (patrz Podrêcznik Gracza, strona 139), nie wykonuj±c ataku dotykowego ani nie prowokuj±c okazyjnego ataku. Jest to akcja darmowa. Je¶li próba siê nie powiedzie, przeciwnik nie mo¿e próbowaæ przewróciæ pierwotnego wilko³aka.<br />
Specjalne cechy: Pierwotny wilko³ak zachowuje wszystkie specjalne cechy stworzenia bazowego, a ponad to otrzymuje opisane dalej moce.<br /><br />
Dalej od ¶mierci (zw): Pierwotny wilko³ak umiera, gdy jego pw spadn± do -15<br /><br />
Redukcja obra¿eñ (zw): Mutacja pierwotnego wilko³aka sprawi³a, ¿e jego cia³o zyska³o redukcje obra¿eñ 20/srebro.<br /><br />
Pajêcza wspinaczka (zw): Pierwotny wilko³ak mo¿e chodziæ po ¶cianach i suficie. Zdolno¶æ ta dzia³a analogicznie jak czar pajêcza wspinaczka rzucony przez 12-poziomowe o zaklinacza. Dzia³a ona ci±gle i nie mo¿e byæ niczym zak³ócona.<br /><br />
Odporno¶æ (zw): Pierwotny wilko³ak jest odporny na wys±czenie energii wampirów i nie mo¿e zostaæ zara¿ony wampiryzmem. <br />
Szybkie leczenie (zw): Pierwotny wilko³ak leczy w ka¿dej rundzie 5 punktów wytrzyma³o¶ci, dopóki ma przynajmniej punkt wytrzyma³o¶ci. <br /> Je¶li jego punkty wytrzyma³o¶ci spadn± do 0 lub poni¿ej, lecz nie do –15 to pierwotny wilko³ak traci przytomno¶æ, jednak od razu siê stabilizuje. Po 15 minutach pierwotny wilko³ak regeneruje siê do 0 punktów. Nastêpnie po minucie odzyskuje on 1 punkt wytrzyma³o¶ci. <br /> Je¶li punkty wytrzyma³o¶ci spadn± do –15 lub poni¿ej to pierwotny wilko³ak jest martwy i nie mo¿e siê ju¿ zregenerowaæ.<br /><br />
Nie¶miertelno¶æ (zw): Pierwotny wilko³ak jest nie¶miertelny. Nie podlega ¿adnym modyfikacjom wynikaj±cym z wieku i nie umiera ze staro¶ci. Mo¿e za to umrzeæ od odniesionych ran.<br />
Rzuty obronne: Pierwotny wilko³ak otrzymuje premiê rasow± +4 do rzutów obronnych na Wytrwa³o¶æ i Wolê.<br />
Atrybuty: Atrybuty pierwotnego wilko³aka przechodz± nastêpuj±ce modyfikacje: <br />S +8; Zr +6; Bd +6<br />
Umiejêtno¶ci: Pierwotny wilko³ak otrzymuje premiê rasow± +8 do testów Nas³uchiwania, Przeszukiwania, Skakania, Upadania, Wspinania i Zauwa¿ania. Tropi±cy wêchem pierwotny wilko³ak otrzymuje premiê rasow± +4 do testów Tajników Dziczy.<br />
Atuty: Pierwotny wilko³ak otrzymuje nastêpuj±cy atuty: Poprawiona inicjatywa oraz Walka na ¶lepo.<br />
Klimat/ teren: Taki jak wilk.<br />
Skarb: Brak<br />
Charakter: Zawsze Chaotyczny Z³y<br /><br /><!--sizeo:6--><span style="font-size:24pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
SZABLON:<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br />[attachmentid=59]<br /><br />[attachmentid=58]<br /><br />
- Z³o¶æ czyni mnie naprawdê nieprzyjemnym.<br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Wilko³ak<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /> Wilko³ak to potomek rasy lycan, która pochodzi od pierwotnego wilko³aka. Swe zdolno¶ci uzyska³ poprzez ugryzienie przez innego wilko³aka. W przeciwieñstwie do pierwszych lycan, wilko³ak nie kontrolowa³ tylko swojej pierwszej przemiany w hybrydê podczas pe³ni. Ewolucja pozwoli³a mu zapanowaæ nad swoj± form± i uniezale¿niæ siê od ksiê¿yca.<br /> W normalnej postaci wygl±d wilko³aka uleg³ tylko zmianie koloru oczy, na niesamowity niebieski kolor. W postaci hybrydy wzrost jest wy¿szy o 10 cm od normalnego, cia³o porasta gêsta sier¶æ, wyrasta krótki ogon, nogi s± bardziej wilcze ni¿ ludzkie. Twarz ³±czy cechy wilcze i ludzkie z przewag± tych pierwszych.<br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Tworzenie WILKO£AKA <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /> Wilko³ak jest szablonem, który mo¿na na³o¿yæ na ka¿dego humanoida i humanoida-potwora. Po przemianie zaczyna nale¿eæ do typu zmiennokszta³tny.<br />
Ko¶ci Wytrzyma³o¶ci: Wzrastaj± do k12<br />
Szybko¶æ: w postaci hybrydy wynosi 15 m.<br />
KP: takie jak stworzenia bazowego. Naturalny pancerz hybrydy wzrasta o +2.<br />
Ataki: Takie jak stworzenia bazowego. Jako hybryda postaæ pos³uguje siê tylko ugryzieniem i pazurami.<br />
Obra¿enia: takie jak stworzenia bazowego. Obra¿enia zadawane przez hybrydê s± w tabeli 1.<br />
Ataki specjalne: Wilko³ak zachowuje wszelkie specjalne ataki stworzenia bazowego, a ponadto otrzymuje opisane dalej moce. Jako hybryda postaæ traci wszystkie specjalne ataki stworzenia bazowego i posiada tylko te opisane poni¿ej.<br /><br />
Wilcza empatia (zw): Pierwotny wilko³ak umie porozumiewaæ siê z normalnymi i z³owieszczymi wilkami. Otrzymuje dziêki temu premiê rasow± +4, gdy wp³ywa na nastawienie zwierzêcia. Ponadto potrafi przekazywaæ proste idee oraz (je¶li zwierze jest przyjazne) komendy, w rodzaju: „Przyjaciel”, „Wróg”, „Uciekaj” czy „Atakuj”.<br /><br />
Ugryzienie (zw): Wilko³ak, nie przemieniaj±c siê w hybrydê, mo¿e odkryæ k³y i ugry¼æ ofiarê. W tym celu musi wykonaæ udany test zwarcia. Je¶li przyszpili wroga, zadaje 1k4 obra¿eñ i zara¿a kl±tw± lycan (patrz kl±twa lycan).<br /><br />
Kl±twa lycan (zw): Ka¿dy humanoid i humanoid- potwór ugryziony (udane trafienie) przez pierwotnego wilko³aka podczas najbli¿szej pe³ni ksiê¿yca staje siê wilko³akiem, czyli przechodzi swoj± pierwsz± przemianê (patrz zara¿enie siê kl±tw± lycan).<br /><br />W postaci hybrydy wilko³ak zyskuje dodatkowo:<br /><br />
Przewracanie (zw): Je¶li pierwotnemu wilko³akowi uda³o siê ugry¼æ (udane trafienie) przeciwnika, mo¿e próbowaæ przewróciæ przeciwnika (patrz Podrêcznik Gracza, strona 139), nie wykonuj±c ataku dotykowego ani nie prowokuj±c okazyjnego ataku. Jest to akcja darmowa. Je¶li próba siê nie powiedzie, przeciwnik nie mo¿e próbowaæ przewróciæ pierwotnego wilko³aka.<br />Specjalne cechy: Wilko³ak zachowuje wszystkie specjalne cechy stworzenia bazowego, a w dodatku otrzymuje opisane dalej moce.<br /><br />
Przemiana (zw): Wilko³ak potrafi wedle ¿yczenia, nieograniczon± ilo¶æ razy, przemieniæ siê (akcja ca³orundowa) w hybrydê. W nowej postaci zostaje tyle czasu, ile sobie ¿yczy. <br /><br />
Redukcja obra¿eñ (zw): Mutacja wilko³aka sprawi³a, ¿e jego cia³o zyska³o redukcje obra¿eñ 15/srebro.<br /><br />
Odporno¶æ (zw): Wilko³ak jest odporny na wys±czenie energii wampirów i nie mo¿e zostaæ zara¿ony wampiryzmem. <br /><br />
Szybkie leczenie (zw): Wilko³ak leczy w ka¿dej rundzie 5 punktów wytrzyma³o¶ci, dopóki ma przynajmniej punkt wytrzyma³o¶ci. <br /> Je¶li jego punkty wytrzyma³o¶ci spadn± do 0 lub poni¿ej, lecz nie do –10 to wilko³ak traci przytomno¶æ, jednak od razu siê stabilizuje. Po 15 minutach wilko³ak regeneruje siê do 0 punktów. Nastêpnie po minucie odzyskuje on 1 punkt wytrzyma³o¶ci. Je¶li punkty wytrzyma³o¶ci spadn± do –10 lub poni¿ej to wilko³ak jest martwy i nie mo¿e siê ju¿ zregenerowaæ.<br /><br />
Nie¶miertelno¶æ (zw): Wilko³ak jest nie¶miertelny. Nie podlega ¿adnym modyfikacjom wynikaj±cym z wieku i nie umiera ze staro¶ci. Mo¿e za to umrzeæ od odniesionych ran. Wygl±d postaci starszej ni¿ 25 lat nie ulega ju¿ ¿adnym zmianom. (m³odzi ludzie do 25 roku ¿ycia przechodz± normalne zmiany okresu dojrzewania)<br /><br />W postaci hybrydy wilko³ak zyskuje dodatkowo:<br /><br />
Pajêcza wspinaczka (zw): Pierwotny wilko³ak mo¿e chodziæ po ¶cianach i suficie. Zdolno¶æ ta dzia³a analogicznie jak czar pajêcza wspinaczka rzucony przez 12-poziomowe o zaklinacza. Dzia³a ona ci±gle i nie mo¿e byæ niczym zak³ócona.<br />
Rzuty obronne: jako hybryda postaæ otrzymuje premiê rasow± +2 do rzutów obronnych na Wytrwa³o¶æ i Wolê.<br />
Atrybuty: Atrybuty wilko³aka w postaci hybrydy przechodz± nastêpuj±ce modyfikacje: S +6; Zr +4; Bd +4<br />
Umiejêtno¶ci: Wilko³ak otrzymuje premiê rasow± +8 do testów Nas³uchiwania, Przeszukiwania, Skakania, Upadania, Wspinania i Zauwa¿ania. Tropi±cy wêchem wilko³ak otrzymuje premiê rasow± +4 do testów Tajników Dziczy.<br />
Atuty: Wilko³ak otrzymuje Poprawione kontrolowanie kszta³tu.<br />
Klimat/ teren: Taki jak stworzenie bazowe.<br />
Skarb: Takie jak stworzenie bazowe.<br />
Charakter: Zawsze Chaotyczny Z³y.<br />
Zaawansowanie: Tak jak stworzenie bazowe.<br /><br />
Tabela 1<br /><br />
Rozmiar_____
Obra¿enia od ugryzienia________
Obra¿enia od ataku pazurami<br /><br />Filigranowy__________1____________________________-<br />Drobny____________1k2___________________________1<br />Malutki____________1k3__________________________1k2 <br />Ma³y______________1k4__________________________1k3<br />¦redni____________1k6__________________________1k4<br />Du¿y_____________1k8__________________________1k6<br />Wielki____________2k6__________________________1k8<br />Olbrzymi__________2k8__________________________2k6<br />Kolosalny__________4k6_________________________2k8<br /> <br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Zara¿enie Kl±tw± Lycan<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br /> Kl±twa lycan to (jak sama nazwa wskazuje) kl±twa, ale i zarazem choroba, przenoszona poprzez ugryzienie. Zara¿enia nie zwiastuj± ¿adne objawy – a¿ do najbli¿szej nocy, gdy ksiê¿yc bêdzie w pe³ni. Wtedy postaæ przechodzi niechcian± pierwsz± przemianê. Podczas niej zapomina o swojej prawdziwej to¿samo¶ci, jest rozszala³± besti±. Pozostaje w tej formie do wschodu s³oñca.<br /> Pierwsza przemiana trwa 4 rundy, lecz nie przeszkadza ona dzia³aæ postaci. W drugiej rundzie mo¿e ju¿ wstaæ (je¶li by³± martwa) i poruszaæ siê z now± szybko¶ci±. W trzeciej rundzie mo¿e gry¼æ i drapaæ (ju¿ zara¿a). W czwartej rundzie osi±ga postaæ pe³nej hybrydy. (Postacie zara¿one przez pierwotnego wilko³aka nie powróc± wiêcej do dawnej postaci i dawnej ¶wiadomo¶ci.)<br />Od tego momentu postaæ mo¿e przemieniæ siê kiedy tylko chce, pe³nia ksiê¿yca nie wp³ywa ju¿ na postaæ. W formie hybrydy postaæ w pe³nie kontroluje swoje poczynania.<br /><br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Times New Roman--><span style="font-family:Times New Roman"><!--/fonto-->
Leczenie Kl±twy Lycan<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br /> Jest tylko jeden sposób na wyleczeni siê z kl±twy lycan. Zara¿ona postaæ musi w ci±gu godziny od ugryzienia, zje¶æ ga³±zkê belladonny (zwanej równie¿ tojadem), wtedy mo¿e wykonaæ rzut obronny na Wytrwa³o¶æ (ST 20; dla zara¿enia od pierwotnego wilko³aka ST wynosi 25) – udane oznacza oparcie siê kl±twie. Je¶li ro¶linê podaje zielarz, u¿yæ nale¿y albo rzutu obronnego postaci, albo testu Leczenia uzdrowiciela – pod uwagê bierze siê wy¿szy. Postaæ ma tylko jedn± szansê, niezale¿nie od tego, ile zje belladonny. Tojad musi byæ ¶wie¿y, czyli zebrany w ci±gu minionego tygodnia.<br /> ¦wie¿a i zle¿a³a belladonna jest truj±ca. Postaæ musi wykonaæ rzut obronny na Wytrwa³o¶æ (ST 13) – nieudany oznacza tymczasowe obni¿enie Si³y o 1k6 punktów. Minutê pó¼niej postaæ wykonuje kolejny rzut obronny – je¶li ten zakoñczy siê niepowodzeniem, wspomniany atrybut tymczasowo spada o kolejne 2k6 punktów. <br /><br />Jak Wam siê podoba? Proszê o szczere komentarze
<br /><br />Pozdrawiam, <br />Ricko