Zrodzony z fantastyki

 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

czw gru 28, 2006 3:25 pm

Magiczne wsparcie Psi<br />Przywo³anie (moc)<br />czar 1; patrz opis.<br />czas rzucania 1 akcja lub ca³a runda kwestia do uzgodnienia<br />czas trwania: 1 min/poziom <br />rzut obrony: brak<br />komponenty: w,s,m<br />Zasiêg: Osobisty<br />Oc: nie<br /><br />Skupiasz siê na otaczaj±cej Ciê magi i ³adujesz j± w odpowiednio przygotowanym Krysztale. On nastêpnie tê magiczn± energiê przemienia na odpowiedni± ilo¶æ punktów mocy. Bazowo czar jest na pierwszopoziomowym zaklêciem i zale¿no¶ci od wpisania czaru w odpowieni± komórkê otrzymujesz odpowiedni± ilo¶æ punktów mocy, które s± przedstawione w poni¿szej tabelce. Punkty mocy mog± przekroczyæ maksymaln± ilo¶æ punktów które mo¿e mieæ psion, jednak przekroczenie 10 punktów wymaga testu koncentracji o ST 20+1 za ka¿dy punkt powy¿ej przekroczonego limitu. Je¶li test siê nie powiód³ postaæ nie otrzymuje punktów ponadto jest og³uszona na jedn± rundê na ka¿de 10 przekroczonych punktów.<br /><br />Przyk³ad:<br /><br />Czar 11 / psychowoj 4 posiada 5 punktów mocy u¿ywa zaklêcia Magicznego wsparcia Psi, które jest zapisane w szustopoziomowej komórce i otrzymuje 11 punktów mocy jednak przekroczy³ swój limit o 11 i musi wykonaæ test koncentracji o ST 21 poniewa¿ ma o 11 punktów wiecej ni¿ jego maksymalny limit. Koncentracja powiod³a siê wiêc postaæ drugi raz rzuca to samo zaklêcie jednak wpisane w trzeciopoziomow± komórkê co daje mu 5 punktów mocy. Znowu musi wykonaæ test koncentracji tym razem o ST równym 26 poniewa¿ przekroczy³ swój limit o 16. tym razem koncentracja siê nie powiod³a i postaæ traci te piêæ punktów i jest og³uszona na jedn± rundê.<br /><br />komponent materialny - Kryszta³ o warto¶ci wymienionej w poni¿szej tabelce:<br /><br />Poziom komórki.......Punkty mocy.......Koszt kryszta³u<br />.........1............................1.......................100 sz<br />.........2............................3.......................300 sz<br />.........3............................5.......................500 sz<br />.........4............................7.......................700 sz<br />.........5............................9.......................900 sz<br />.........6...........................11.....................1100 sz<br />.........7...........................13.....................1300 sz<br />.........8...........................15.....................1500 sz<br />.........9...........................17.....................1700 sz<br /><br />CO wy na to??
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

czw gru 28, 2006 6:48 pm

Mieszaniu magii z psionika mowimy nie. <br />Ale to tylko moje skromne zdanie.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

czw gru 28, 2006 7:20 pm

<!--quoteo(post=289719:date=Dec 28 2006, 06:48 PM:name=Dalamar Velkyn)-->
Dalamar Velkyn pisze:
<!--quotec--><br />Mieszaniu magii z psionika mowimy nie. <br />Ale to tylko moje skromne zdanie.<br />
<br />Grunt to konstruktywna krytyka..<br /><br /><br />Czar ten wydaje nam się nieprzydatny z ekonomicznego punktu widzenia. Do wykorzystania właściwie tylko przez cerebremancera jednak przerabianie slotów na PP jest nieopłacalne ze względu na dopalanie. Pierwszopoziomowy czar zdziała dużo więcej niż jeden surowy punkt mocy itd. (przy określaniu siły w przypadku magii liczy się poziom czarującego, w przypadku psioniki ilość wydanych PP). Koszt komponentu materialnego również zniechęca do używania tego zaklęcia, zwłaszcza, że działa ono raptem pare minut (rozumiemy, że po tym czasie jeśli nie zostaną wykorzystane, dodatkowe punkty mocy przepadają).<br />W przypadku maga trzeba także zdecydować przy zapamiętywaniu czarów, któropoziomowy slot poświęcimy.<br />Właściwie do użytku tylko w krytycznych sytuacjach, gdy nie mamy już PP, a koniecznie potrzebujemy coś zamanifestować.<br /><br />Przede wszystkim Borg zmieniliby zasięg na dotyk, a czas działania na natychmiastowy - w momencie rzucania zaklęcia dotknięty kryształ zostaje naładowany i punkty mocy pozostają w nim do czasu, aż zostaną wykorzystane. Kiedy się skończą kryształ rozsypuje się w pył. Albo przynajmniej wydłuż czas działania, a kryształ niech będzie nie komponentem materialnym lecz kondensatortem. Czar będzie wtedy o wiele bardziej przydatny, gdyż nie będzie wymagał od rzucającego zdolności manifestacji - będzie mógł pomagać innym. <br /><br />Ponadto nie spotkaliśmy się nigdzie w D&D z nieokreślonym poziomem czaru. Istnieje coś takiego w Kole Czasu, ale może jednak wartoby było dostosować się do "konwencji" i przerobić zaklęcie na podobne zasady na jakich działa na przykład Simbul's synostodweomer?<br />
 
_RA
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 08, 2005 3:23 pm

czw gru 28, 2006 7:54 pm

Komponent materialny mia³byæ tylko przewodnikiem i konwertorem mocy tajemnej na punkty mocy psiona b±d¼ psychowojownika. My¶la³em jeszcze nad po¶wiêceniem odpowiedniej liczby PDS-ow za transfer moc poniewa¿ jest to wzmocnienie si³ psiona czy psychowojownika po¶wiecaj±c moce czarodzieja.<br /><br />Czar jest pierwszo poziomowy ale z po³±czeniemo dpowiedniego komponêtu materialnego i wpisaniu go w odpowiedni± komurkê wzmacnia go.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości