Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

Qhaysh mechanicznie?

pn cze 11, 2007 7:37 pm

Witam.

Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad tym. W Księdze Zasad zostało napisane, że dla elfa Arcymag to dopiero początek kariery. Jednak temat ten nie był generalnie rozwijany dalej. W Królestwie Magii doszły informacje, że Elfi Magowie muszą powrócić do Ulthuanu, żeby dalej się szkolić.

Wysoka Magia łączy wszystkie Wiatry Magii, a Elfi Magowie potrafią nie tylką używać wszystkich kolorów magii, a także je łączyć, mieszać. Odwzorowania tego w mechanice nie znalazłem. Powiem więcej, mechaniki Qhaysh nie ma narazie ;).

Mimo wszystko zastanawiam się nad dopuszczeniem Wysokiej Magii narazie jako zdolności korzystania z większej ilości Wiatrów Magii. Jak by to wyglądało? Otóż Elfi Mag za 200 pd kupowałby nową zdolność Magia Tajemna, a za 100 pd dostawałby możliwość wzięcia jeszcze jednej Ścieżki z magii, którą już zna.

I tutaj podstawowe pytanie: Co wy na to :)? Zastanawiałem się nad zwiększeniem kosztów w pd.
 
vader1312
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lut 13, 2006 8:09 pm

pn cze 11, 2007 7:46 pm

To ja powiem tak. Wyjdzie ci kolo niezniszczalny, który tutaj walnie kule ognia, tutaj przywola zwierzaki, tutaj da gejzer a tam podleczy kolegow i w przerwie wygna demony. Wiesz, twoja gra i nikt ci nie broni sie bawić mechaniką, ale jednak to wyjdzie przepak z takiego gościa. Na indywidualną sesje mogłoby być fajne, ale jednak ja jestem na nie.
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

pn cze 11, 2007 8:18 pm

vader1312 pisze:
To ja powiem tak. Wyjdzie ci kolo niezniszczalny, który tutaj walnie kule ognia, tutaj przywola zwierzaki, tutaj da gejzer a tam podleczy kolegow i w przerwie wygna demony.


Między innymi dlatego rozważałem większy koszt w pd ;). Jeśli zmieniłbym to na, powiedzmy, 900 lub 1000 pd, to każda nowa Tradycja lub Ścieżka byłaby jak nowa profesja. A pd, przynajmniej u mnie na drzewach nie wisi i trzebaby się mocno napracować na takie coś. Zresztą moje pomysły to i tak tylko namiastka Qhaysh, którego czary splatają wszystkie Wiatry :).

vader1312 pisze:
Wiesz, twoja gra i nikt ci nie broni sie bawić mechaniką, ale jednak to wyjdzie przepak z takiego gościa. Na indywidualną sesje mogłoby być fajne, ale jednak ja jestem na nie.


Od której strony by nie spojrzeć jest to niezbalansowane mechanicznie i tutaj przyznaję Ci rację. Ale, inaczej na przykład bym Teclisa w staty nie włożył. No i w ogóle Wysokich Magów bym na sesji umieścić nie mógł. A tak, to raz na jakiś czas się taki przewinie w trakcie przygody i będzie tak potężny, jak potężny powinien być. A co do tego, że na indywidualną sesję może być fajne. Cóż, gracze raczej i tak do czegoś takiego by nie doszli (zwłaszcza w zaproponowanej przeze mnie nowej wersji), a dla potężnych BNów Elfich Magów w sam raz.

Tak czy siak, moja wersja jest... mocno niedoskonała i niezbalansowana, a także nie jest prawdziwą esencją Wysokiej Magii. Między innymi dlatego dzielę się przemyśleniami z ludźmi na forum, bo ktoś też mógł dojść do tego, że Wysoka Magia została potraktowana po macoszemu, żeby nie powiedzieć, że tak naprawdę nie została potraktowana w jakikolwiek sposób. Zostało stwierdzone, że "jest i jest potężne, dla graczy raczej nie dostępne". Mi to nie wystarczy i chciałem wiedzieć, czy są osoby, którym także takie coś nie wystarcza.
 
vader1312
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lut 13, 2006 8:09 pm

pn cze 11, 2007 8:53 pm

Behir pisze:
vader1312 pisze:
To ja powiem tak. Wyjdzie ci kolo niezniszczalny, który tutaj walnie kule ognia, tutaj przywola zwierzaki, tutaj da gejzer a tam podleczy kolegow i w przerwie wygna demony.


Między innymi dlatego rozważałem większy koszt w pd ;). Jeśli zmieniłbym to na, powiedzmy, 900 lub 1000 pd, to każda nowa Tradycja lub Ścieżka byłaby jak nowa profesja. A pd, przynajmniej u mnie na drzewach nie wisi i trzebaby się mocno napracować na takie coś. Zresztą moje pomysły to i tak tylko namiastka Qhaysh, którego czary splatają wszystkie Wiatry :).


No te pd to jak już koniecznie musi być High magic to nie głupi pomysł dać każdą tradycje za drożej niż poprzednia.

Behir pisze:
vader1312 pisze:
Wiesz, twoja gra i nikt ci nie broni sie bawić mechaniką, ale jednak to wyjdzie przepak z takiego gościa. Na indywidualną sesje mogłoby być fajne, ale jednak ja jestem na nie.


Od której strony by nie spojrzeć jest to niezbalansowane mechanicznie i tutaj przyznaję Ci rację. Ale, inaczej na przykład bym Teclisa w staty nie włożył. No i w ogóle Wysokich Magów bym na sesji umieścić nie mógł. A tak, to raz na jakiś czas się taki przewinie w trakcie przygody i będzie tak potężny, jak potężny powinien być. A co do tego, że na indywidualną sesję może być fajne. Cóż, gracze raczej i tak do czegoś takiego by nie doszli (zwłaszcza w zaproponowanej przeze mnie nowej wersji), a dla potężnych BNów Elfich Magów w sam raz.


No tak, każdy książkowy wyski mag miałby tak ze 120 sw, jak nie wiecej...
Ciężko troche. Na twoim miejscu jak to ma być dobre zrobił kilka zaklęć na kombinacje różnych wiatrów:P Ciekawe rzeczy mogą wyjść.


Behir pisze:
Tak czy siak, moja wersja jest... mocno niedoskonała i niezbalansowana, a także nie jest prawdziwą esencją Wysokiej Magii. Między innymi dlatego dzielę się przemyśleniami z ludźmi na forum, bo ktoś też mógł dojść do tego, że Wysoka Magia została potraktowana po macoszemu, żeby nie powiedzieć, że tak naprawdę nie została potraktowana w jakikolwiek sposób. Zostało stwierdzone, że "jest i jest potężne, dla graczy raczej nie dostępne". Mi to nie wystarczy i chciałem wiedzieć, czy są osoby, którym także takie coś nie wystarcza.


No wiesz, każdy nowy pomysł jest, że tak powiem, niedorobiony:P A jak chcesz traktować wysoką magie jak piszesz "po macoszemu" gdzie elf poznał tylko podstawy tejże magii i sie bawi nią, to nie powinien wyjść AŻ taki przepak, jednak przepakiem tak czy siak będzie.
 
Awatar użytkownika
White Rabbit
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 10:21 am

pn cze 11, 2007 9:06 pm

Ja jeszcze dorzucę coś od siebie. Postaraj się choć w najmniejszym stopniu pomyśleć o realistyce. W końcu dziwne, aby mag ognia potrafił opanować wodę.
Jeśli chodzi o nauczenie się nowych kolorów magi;
2 "kolor" 1000 pd
3 "kolor" 1500 pd itd
A inny sposób;
2 "kolor" 300 pd + wykupywanie każdego zaklęcia po 100 pd z osobna
3 "kolor" 500 pd + wykupywanie każdego zaklęcia po 200 pd z osobna
itd.
 
Awatar użytkownika
Mandos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 862
Rejestracja: sob sty 28, 2006 2:23 am

pn cze 11, 2007 9:30 pm

Behir pisze:
900 lub 1000 pd, to każda nowa Tradycja lub Ścieżka byłaby jak nowa profesja.

Tylko, że dla elfiego maga pojęcie kolorów jest sprawą nieistotną. Dla niego magia to magia, po prostu całość. Wprowadzenie tego typu postaci pewnie zachwiałoby równowagę (mechaniczną) gry. Do tego z tego co kojarzę to studia w tej elfiej wieży trwają całe lata. Więc fabularnie od razu odpada.
 
bragni
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:19 am

wt cze 12, 2007 8:03 am

Chyba że zrobimy z tego fabułę. Wyjdzie pewnie mieszanka ArsM z Heńkiem Portierem ale co tam :) Może być ciekawie.
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

wt cze 12, 2007 3:43 pm

Hmmm

ale jednak to wyjdzie przepak z takiego gościa.


Zaskakujące, że Arcymag Wysokich Elfów jest przepakiem, naprawdę nadzwyczajne. Kretyństwem byłoby gdyby nim nie był
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

śr cze 13, 2007 2:18 pm

vader1312 pisze:
No te pd to jak już koniecznie musi być High magic to nie głupi pomysł dać każdą tradycje za drożej niż poprzednia.


Ale wtedy bardziej opłacałoby się brać nową profesję, niż zaczynając o 1000 pd płacić coraz więcej za nowe tradycje...

vader1312 pisze:
No tak, każdy książkowy wyski mag miałby tak ze 120 sw, jak nie wiecej...
Ciężko troche. Na twoim miejscu jak to ma być dobre zrobił kilka zaklęć na kombinacje różnych wiatrów Ciekawe rzeczy mogą wyjść.


Powiem tak: W materii czarów podszkolić się muszę. Narazie najmocniejszy w tworzeniu nowych nie jestem. Ale jeśli mi się uda, to jakieś takie czary zrobię :D.

vader1312 pisze:
No wiesz, każdy nowy pomysł jest, że tak powiem, niedorobiony:P A jak chcesz traktować wysoką magie jak piszesz "po macoszemu" gdzie elf poznał tylko podstawy tejże magii i sie bawi nią, to nie powinien wyjść AŻ taki przepak, jednak przepakiem tak czy siak będzie.


Nie, to nie ja chcę to traktować po macoszemu. Tak do sprawy podchodzą podręczniki. Ja chcę opracować Wysoką Magię. Może nawet niekoniecznie dla graczy. A przepak raczej i tak, jak to bywa z magią, wyjdzie. W końcu to Qhaysh, a nie raczkująca, ludzka magia ;).

White Rabbit pisze:
. Postaraj się choć w najmniejszym stopniu pomyśleć o realistyce. W końcu dziwne, aby mag ognia potrafił opanować wodę.


Mówienie w jednym zdaniu o realistyce/realności, a w drugim wspominanie o magach wygląda, chociaż nie brzmi zabawnie, bo jak rozumiem, chodzi tutaj o fantastykę i realia Starego Świata ;). Ale mimo wszystko, ty patrzysz przez pryzmat ludzkich magów, mogących opanować tylko jedną rzecz. A ja mówię o elfach, które mogą opanować wszystkie naraz wiatry magii i je mieszać. Więc w tym przypadku, elfi mag nie tylko opanuje i ogień i wodę, ale także wszystkie inne dziedziny, jeśli starczy mu czasu i zaparcia ;).

White Rabbit pisze:
Jeśli chodzi o nauczenie się nowych kolorów magi;
2 "kolor" 1000 pd
3 "kolor" 1500 pd itd
A inny sposób;
2 "kolor" 300 pd + wykupywanie każdego zaklęcia po 100 pd z osobna
3 "kolor" 500 pd + wykupywanie każdego zaklęcia po 200 pd z osobna
itd.


Pomysły nienajgorsze. Ja bym jeszcze w pierwszym pomyśle zmienił to, że za ileśtam pd nowe Ścieżki ;).

Mandos pisze:
Tylko, że dla elfiego maga pojęcie kolorów jest sprawą nieistotną. Dla niego magia to magia, po prostu całość. Wprowadzenie tego typu postaci pewnie zachwiałoby równowagę (mechaniczną) gry. Do tego z tego co kojarzę to studia w tej elfiej wieży trwają całe lata. Więc fabularnie od razu odpada.


Jest sprawą nieistotną, ale wydaje mi się, że zanim zacznie je mieszać, musi opanować wszystkie. Fabularnie nie koniecznie po kolei, ale mechanicznie inaczej tego nie widzę. Bo, żeby używać magii jako całości trzeba znać i wiedzieć jak działają poszczególne jej części. Może w którymś podręczniku napisane jest inaczej i ja dryfuję, ale jeśli tak jest, to ustosunkuję się do oficjalnych materiałów ;).

Postać zachwieje równowagę? Nie bardziej niż każdy inny mag IMO. W dalszym ciągu, żeby rzucić czar musi nie tylko zdać test, ale poświęcić w pd równowartość jednej profesji ;). A fabularnie nie odpada. Jest to nawet według mnie dobry pomysł na przenoszenie postaci z którą gracz się zżył pomiędzy kampaniami^^.

Karczmarz pisze:
Zaskakujące, że Arcymag Wysokich Elfów jest przepakiem, naprawdę nadzwyczajne. Kretyństwem byłoby gdyby nim nie był


Nie wypada mi zrobić nic innego jak tylko się z tym zgodzić :D.
 
Awatar użytkownika
White Rabbit
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 10:21 am

śr cze 13, 2007 2:56 pm

Behir pisze:
(..)Więc w tym przypadku, elfi mag nie tylko opanuje i ogień i wodę, ale także wszystkie inne dziedziny, jeśli starczy mu czasu i zaparcia ;).


No, właśnie czasu. Tego, czego w sesjach pełnych przygód brakuje ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości