Zrodzony z fantastyki

 
pakosz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:37 pm

"Mag jednej rundy" - build czarodzieja

ndz lip 22, 2007 1:31 am

Mag ten z założenia wykorzystuje wszystkie swoje najlepsze zdolności w pierwszej rundzie - stąd ta nazwa.

ŹRÓDŁA: Complete Arcane, Player`s Guide to Faerun, SRD
EDYCJA: 3,5

Rasa: Człowiek

1.Czarodziej - Żelazna wola, Sudden extend
2.Czarodziej
3.Czarodziej - Sudden silent
4.Czarodziej
5.Czarodziej - Sudden still
6.Incantatrix - Sudden empower, Skupienie na umiejętności (czarostwo)
7.Incantatrix
8.Incantatrix
9.Incantatrix - Przyspieszenie czaru, Skupienie na czarze (wywoływanie)
10.Incantatrix
11.Incantatrix
12.Incantatrix - Twin spell, Sudden maximize
13.Incantatrix
14.Incantatrix
15.Incantatrix - Sudden quicken, Skupienie na czarze (dowolny)
16.Arcymag - Mistrostwo w żywiołach
17.Arcymag - Mistrzostwo w kształtowaniu
18.Wojownik - Skupienie na broni (czary dystansowe), Practised spellcaster
19.Wojownik - Doskonalsze trafienie krytyczne (czary dystansowe)
20.Wojownik

BAZOWE

Atak +11
Wola +15
Refleks +5
Wytrwałość +7

ATRYBUTY (Point buy 32)

Siła 8
Zręczność 16
Budowa 14
Intelekt 28 (18 bazowo + 5 za rozwój + 5 za przeczytanie księgi jasnych myśli)
Roztropność 8
Charyzma 8

TAKTYKA

Postać ma dwie komórki na czary 9 poziomu (1 za poziom i 1 za wysoką wartość atrybutu) w obie wsadzamy Rój meteorytów. Zdolność Incantatrixa Instant Metamagic pozwala za darmo zastosować 1 atut metamagiczny. W przypadku naszego maga będzie to Twin Spell. Na obecnym poziomie Incantatrix może użyć tej zdolności 2 razy dziennie. Atuty typu Sudden również pozwalają zastosować atut metamagiczny (zależny od typu) bez zwiększania komórki. Dzięki wykorzystaniu wspomninych zdolności w pierwszej rundzie rzucamy taką oto kombinację:

Wzmocniony zmaksymalizowny przyspieszony bliźniaczy Rój Meteorytów (akcja darmowa) + Bliźniaczy Rój meteorytów (akcja standartowa)

Instant metamagic 2 razy wykorzystaliśmy do zastosowania Twin spella (bliźniaczy czar), reszta metamagii pochodzi z atutów typu sudden. Do tego używamy zdolności arcymaga. Rodzaj obrażeń zmieniamy wedle potrzeby na takie, na które wrażliwi są przeciwnicy (najczęściej dźwiękowe), a obszar modyfikujemy tak, by czar nie działał na członków drużyny.
Przy założeniu, że wszystkie meteoryty kierujemy w jednego przeciwnika i wszystkie trafiły otrzymuje on (wedle moich obliczeń) uśredniając 584 obrażeń (żadnych rzutów obronnych), nie wspominając, że w przeciwnicy w promieniu 12m od niego też obrywają (uśredniając - 438 - refleks neguje połowę).
Wadą jest to, że przy każdym meteorze należy wykonywać atak dotykowy na dystans. Po to właśnie poziomy wojownika - atak czarami dystansowymi wynosi +15 (11 BAB + 3 za zręczność + 1 za skupienie na broni). Ponadto zakres krytyka wynosi 19-20. Przy udanym trafieniu krytycznym obrażenia są 2 razy większe (czego nie wliczono w podane wartości obrażeń - co oznacza że mogą być one jeszcz większe). Nie wliczono także dodatkowych obrażeń za skupienie na broni (+1 za każdy meteor).

Proszę o komentarze. Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd będę wdzięczny.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz lip 22, 2007 8:13 am

pakosz pisze:
Nie wliczono także dodatkowych obrażeń za skupienie na broni (+1 za każdy meteor).

Weapon focus nie zwiększa obrażeń.
Pozostaje jeszcze pytanie na kogo to czar. +15 range touch attack przy 16 pociskach, to dla niektórych postaci może być za mało, żeby każdy pocisk trafił (np. moja obecna postać ardent'a (ECL 12) ma touch AC 30). Rękawice zręczności +4 dają dodatkowe +2 do trafienia i +2 do inicjatywy, która jest chyba także ważna w tym buildzie. Zapewne będzie postać stać na rękawice +6.
-Obrażenia liczone są osobno, zatem każda porcja obrażeń od ognia jest poddawana redukcji osobno, więc obrażenia zmniejszą się 16* odporność na żywioł co może drastycznie zredykować zdolność bojową czaru.
pakosz pisze:
nie wspominając, że w przeciwnicy w promieniu 12m od niego też obrywają (uśredniając - 438 - refleks neguje połowę).

Przeciwnicy posiadają 16 rzutów obronnych, z których każdy ma szanse społowić obrażenia z jednego meteoru.

W zasadzie oprócz tego nie widzę innych punktów gdzie można by się przyczepić (a nie chce mi się sprawdzać średnich, które podałeś).
Gratulacje :)
 
Dzid
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:06 pm

ndz lip 22, 2007 9:03 am

Gdyby to bylo takie proste. Niestety errata mowi ze Instant metamagic mozna uzyc tylko jezeli normalnie mozesz przygotowac takie zaklecie.

Page 63: Incantatrix Prestige Class
Please add the following sentence to the end of the
Instant Metamagic class feature description:
The incantatrix cannot use this ability if the
metamagicked spell would normally use a spell slot of a
higher level than she can cast.

Pomysl poszedl do piachu:(
 
pakosz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:37 pm

ndz lip 22, 2007 9:10 am

Ech, a już miałem nadzieję... No to temat do zamknięcia ew. skasowania.
W każdym razie dzięki za fatygę.
Edit: a sudden też nie można używać bez odpowiednich slotów?
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz lip 22, 2007 10:44 am

W takim razie zamykam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości