Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Wir Broni

sob sie 25, 2007 6:42 pm

Wir Broni
Conjuration (Summoning)
Poziom: Garagos 6*
Komponenty: V, S, DF
Czas Rzucania : 1 action
Zasięg: Close (25 ft. + 5 ft./ 2 levels)
Efekt: kula wirujących broni
Obszar: Kula o promieniu 20 stóp
Czas Działania : natychmiastowy
Rzuty Obronne: brak i Refleks zmniejsza o połowę (patrz niżej)
Odporność na Magię: tak

Używając świętego symbolu, przyzywasz do swojej ręki kulę wirujących miniaturowych broni, którą ciskasz we wroga. Z chwilą opuszczenia ręki, bronie powiększają się, tnąc wszystko na swojej drodze...

Czar ten przyzywa z domeny Garagosa miniaturowe wersje wszystkich broni do walki wręcz, jakie istnieją, które stopniowo powiększając się i wirując wokół siebie mknął w wyznaczony cel. Przy udanym zasięgowym ataku dotykowym, zadając 1k8 ciętych, kłutych i miażdżonych punktów obrażeń na poziom czarującego (brak rzutu obronnego, maks 16k8), po czym kula wybucha rozrzucając bronie w promieniu 20 stóp, zadając 8k4 ciętych, kłutych i miażdżonych obrażeń wszystkim istotom w zasięgu (refleks zmniejsza o połowę).
Jeśli pocisk nie trafi w cel, wyznacz centrum wybuchu zgodnie z zasadami broni rozpryskowej (?) - thrown splash weapon PHB strona 158.

Czar nie działa w miejscach w których nie działają czary przyzwań (np. nie można wstrzelić wiru broni w pole antymagii). Po zakończeniu czaru, bronie wracają do domeny Garagosa. Czary typu kotwica wymiarowa, czy inne efekty blokujące podróż planarną słabsze niż wola półboga o boskiej randze równej boskiej randze Garagosa nie są w stanie zablokować powrotu broni na płasazczyznę boga.

Klatka Wirujących Broni
Conjuration (Summoning)
Poziom: Garagos 7*
Komponenty: V, S, DF
Czas Rzucania : 1 action
Zasięg: Close (25 ft. + 5 ft./ 2 levels)
Efekt: kula wirujących broni
Czas Działania : 1 runda na 2 poziomy
Rzuty Obronne: Refleks zmniejsza o połowę (patrz niżej)
Odporność na Magię: tak

Czar działa podobnie Wiru Broni, z tym że bronie przyzywane są wokół wybranej ofiary (poruszając się wraz z nią przez cały czas trwania zaklęcia) otaczając ją i tnąc ze wszystkich stron zadając ofierze 1k8 punktów ciętych, kłutych i miażdżonych obrażeń na poziom Istoty stojące w odległości 5 stóp od ofiary otrzymują połowę kostek obrażeń (które mogą dalej zmnieszyć przy udanym rzucie obronnym). W każdej rundzie postać może wykonać rzut obronny na refleks, by zmniejszyć obrażenia zadane w danej rundzie o połowę. Przez cały czas działania zaklęcia ofiara traktowana jest jakby miała osłonę (cover) wzlędem wszystkich przeciwników, podobnie jak wszyscy przeciwnicy otrzymują cover w stosunku do ofiary czaru.

* Jest to czar zsyłany przez Garagosa swoim wyznawcom posiadającym atut nowicjusz Garagosa. Atut ten znajduje się w temacie, który jeszcze nie został przeniesiony z dnd.pl
Póki co, można go oglądać wraz z klasą prestiżową dla wyznawców Lorda Wojny tutaj. (prestiżówka przejdzie drobne modyfikacje, jak tylko zostanie mi udostępniona).

[hide=StaraWersja]Wir Broni
Conjuration (Creation)
Poziom: Garagos 7*
Komponenty: V, S, DF
Czas Rzucania : 1 action
Zasięg: Close (25 ft. + 5 ft./ 2 levels)
Efekt: kula wirujących broni
Obszar: Kula o promieniu 20 stóp
Czas Działania : natychmiastowy
Rzuty Obronne: brak i Refleks zmniejsza o połowę (patrz niżej)
Odporność na Magię: brak

Używając świętego symbolu, przyzywasz do swojej ręki kulę wirujących miniaturowych broni, którą ciskasz we wroga. Z chwilą opuszczenia ręki, bronie powiększają się, tnąc wszystko na swojej drodze...

Dostępując łaski Garagosa, jesteś w stanie stworzyć pocisk wirujących ostrzy na wzór śmiercionośnych pocisków wystrzeliwanych przez swojego patrona. Czar ten tworzy miniaturowe wersje wszystkich broni do walki wręcz, jakie istnieją, które stopniowo powiększając się i wirując wokół siebie mknął w wyznaczony cel. Przy udanym zasięgowym ataku dotykowym, ostrza zadają 1k8 ciętych, kłutych i miażdżonych punktów obrażeń na poziom czarującego (brak rzutu obronnego), po czym wybuchają rozrzucając bronie w promieniu 20 stóp, zadając 8k4 ciętych, kłutych i miażdżonych obrażeń wszystkim istotom w zasięgu (refleks zmniejsza o połowę).
Jeśli pocisk nie trafi w cel, wyznacz centrum wybuchu zgodnie z zasadami broni rozpryskowej (?) - thrown splash weapon PHB strona 158.
[/hide]
Ostatnio zmieniony wt sie 28, 2007 1:38 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

sob sie 25, 2007 7:35 pm

En Taro Adun

Hmm, ciekawy czar. Nie będę czepiać się mechaniki Suld bo w tym sobie nie ufam. Jednak trzeba wyrzucić te angielszczmy oraz zmienić system miar na metryczny. W innym wypadku wygląda to nieestetycznie. Niestety ciągle mam wbitą terminologię 3.0 PL więc raczej coś poknocę.

Conjuration (Creation)

Przyzywanie (Tworzenie)

V, S, DF

W, S, KO

Close (25 ft. + 5 ft./ 2 levels)

bliski (7,5 m + 1,5m/2 poziomy)

Area: Kula o promieniu 20 stóp

Obszar: [...] 6 metrów
 
Alek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: czw kwie 15, 2004 4:23 pm

sob sie 25, 2007 7:41 pm

Wczoraj wymyśliłem niemalże identyczny czar! Czytasz w myślach, czy jak? Nawet go rozpisałem, ale nigdzie go nie wstawiłem (zamierzałem to zrobić dzisiaj), no ale jak już mnie ktoś ubiegł...
 
Asurmar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 441
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:47 am

sob sie 25, 2007 7:45 pm

Trzy uwagi ode mnie.
Błąd ortograficzny w tytule czaru za dobrze nie wróży.
Sądzę, że dodanie Czar/Zak krzywdy czarowi nie zrobi. IMHO nie ma takiego czaru, który te dwie klasy nie zdołałyby skopiować.
Zastanów się też nad dodaniem maksymalnego poziomu ran/poziom. Chyba, że jest już zasada, która takie sprawy rozwiązuje. Wiesz coś o tym?

Podsumowując, myślałem że w czarach bojowych nic się już nie da zrobić. Ten zaś jest mocny i przydatny. Ale przede wszystkim jest to ciekawy prezent dla kleru twojego AFAIK ulubionego Boga.

Koniec. Gratuluję, pozdrawiam i cześć.:)
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob sie 25, 2007 8:23 pm

Suldarr'essalar pisze:
Rzuty Obronne: brak i refleks społawia (patrz niżej)

W polskiej wersji jest - Refleks zmniejsza o połowę.
(W języku polskim chyba nie ma nawet wyrazu społawia)
Suldarr'essalar pisze:
Wir Bron

Trzeba poprawić nazwę.
Suldarr'essalar pisze:
droben

To też.
Suldarr'essalar pisze:
Czas Trwania

Czas działania w wersji polskiej.
MardusibnDaoud pisze:
Sądzę, że dodanie Czar/Zak krzywdy czarowi nie zrobi.

Zły pomysł. Czar jest bronią kleru Garagosa, więc po co dodawać go czarodziejowi?

Jeśli chodzi o sam czar, to jest to typowy średniak. Owszem, odzwierciedla charakter Garagosa, ale poza tym nie wyróżnia się niczym szczególnym.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob sie 25, 2007 9:55 pm

MardusibnDaoud pisze:
Sądzę, że dodanie Czar/Zak krzywdy czarowi nie zrobi. IMHO nie ma takiego czaru, który te dwie klasy nie zdołałyby skopiować.

Tak jak pisał Kymil. To czar kleru Garagosa, nie jest nawet dostępny innym kapłanom, a że Garagos nie patronuje czarodziejom... ;)
MardusibnDaoud pisze:
Zastanów się też nad dodaniem maksymalnego poziomu ran/poziom. Chyba, że jest już zasada, która takie sprawy rozwiązuje. Wiesz coś o tym?

Czary 7-kręgowe albo nie mają ograniczenia, albo jest to max 20 kostek.
Kymil Nimesin pisze:
Jeśli chodzi o sam czar, to jest to typowy średniak. Owszem, odzwierciedla charakter Garagosa, ale poza tym nie wyróżnia się niczym szczególnym.

Przy takiej ilości splabooków, naprawdę trudno wymyślić coś wyróżniającego ;)
To w założeniu miał być czar będący odwzorowaniem jednego z ataków Garagosa (blade barrier w postaci pocisku).
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz sie 26, 2007 12:21 pm

Czar jest spoko ale czemu dwujęzyczny ?
I mam jeszcze pytanie co do typu obrażeń. Spoko czar tworzy wszelkie bronie, to jak sie odnosi do RO np na cięte. Dajmy na to cel ma taką redukcję 10/cięte. Jeżlei czar tworzy wszelkie bronie to cześć z nich nie zadaje takich obrażeń, jak więc wtedy obliczac rany ? Podzielić na 1/3 nieredukowanych i 2/3 redukowane o 20 ?
Proponowałbym wprowadzić małą zmianę, że czar tworzy 1 na poziom czarującego wybraną przez niego broń, a broń taka zadaje bez względu na typ k8 obrażeń. Czyli np 15 wirujących mieczy (bądz np broni konkretnej dla bóstwa) itp.
Kolejne pytanie, skoro to są bronie, to dlaczego wykonuje się nimi dotykowy a nie zwykły atak na dystans, czyż nie chroni przed nimi zbroja itp ?
Co do rozprysku można by go także uzależnić od poziomu czarującego (np 1/2 poziomu k6).
Ze względu na rozprysk zasięg moze być bez problemu średni a nie bliski.

To tyle mojego czepialstwa ;)
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz sie 26, 2007 2:21 pm

Namrasit pisze:
mam jeszcze pytanie co do typu obrażeń. Spoko czar tworzy wszelkie bronie, to jak sie odnosi do RO np na cięte. Dajmy na to cel ma taką redukcję 10/cięte. Jeżlei czar tworzy wszelkie bronie to cześć z nich nie zadaje takich obrażeń, jak więc wtedy obliczac rany ? Podzielić na 1/3 nieredukowanych i 2/3 redukowane o 20 ?
Nie. Normalnie stosuje się zasady jak przy broiach zadających kika typów obrażeń [np. dagger ma slashing i piercing, iirc]. Zatem zasadniczo czar przebija redukcje obrażeń x/slashing, x/piercing, x/bludgeoning [lub dowoną kombinację tychże].
Namrasit pisze:
Proponowałbym wprowadzić małą zmianę, że czar tworzy 1 na poziom czarującego wybraną przez niego broń, a broń taka zadaje bez względu na typ k8 obrażeń. Czyli np 15 wirujących mieczy (bądz np broni konkretnej dla bóstwa) itp.
Ten czar dość konkretnie oddaje ideę broni używanej przez Gargarosa... I w obecnej formie jest to przydatniejsze niż proponowane rozwiązanie.
Namrasit pisze:
Kolejne pytanie, skoro to są bronie, to dlaczego wykonuje się nimi dotykowy a nie zwykły atak na dystans, czyż nie chroni przed nimi zbroja itp ?
Widocznie zbroja nie chroni, skoro to touch attack ;) A tak poważniej - skoro istnieją podobne efekty działające na takich samych zasadach [jak np. crystal shard zadający też piercing dmg] to nie widzę tu problemów. Zresztą, efekt jest magiczny i nie polega na przyzwaniu broni sensu stricte.
Namrasit pisze:
Co do rozprysku można by go także uzależnić od poziomu czarującego (np 1/2 poziomu k6).
1. Komplikuje to życie.
2. Nie pamiętam aby były oficjalne czary z tak określanym area.

Fajny czar Suld ;) Ale czemu 7 krąg? Nie za wysoko?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sie 26, 2007 10:39 pm

Namrasit pisze:
Czar jest spoko ale czemu dwujęzyczny ?

Bo nie znam polskiego tłumaczenia i nie chce mi się go szukać. Napisałbym wszystko po angielsku, ale to polskie forum, więc byłoby to niezgodne z regulaminem. Zresztą, w drugiej notce masz tłumaczenie :P

Namrasit pisze:
I mam jeszcze pytanie co do typu obrażeń. Spoko czar tworzy wszelkie bronie, to jak sie odnosi do RO np na cięte. Dajmy na to cel ma taką redukcję 10/cięte. Jeżlei czar tworzy wszelkie bronie to cześć z nich nie zadaje takich obrażeń, jak więc wtedy obliczac rany ? Podzielić na 1/3 nieredukowanych i 2/3 redukowane o 20 ?
Proponowałbym wprowadzić małą zmianę, że czar tworzy 1 na poziom czarującego wybraną przez niego broń, a broń taka zadaje bez względu na typ k8 obrażeń. Czyli np 15 wirujących mieczy (bądz np broni konkretnej dla bóstwa) itp.

Oficjalnie czary nie podlegają redukcji obrażeń. Typ obrażeń podawany jest tylko jako wstawka fabularna (patrz oficjalny FAQ do 3.5). Jeśli ktoś chciałby jednak rozpatrywać to bardziej logicznie, to należy zastosować sposób negowania DR taki, jak podał Wampirek + traktować broń jako magiczną na potrzeby przebicia redukcji obrażeń.
A odnośnie ataku dotykowego, to popatrz na to w ten sposób. W samym PHB jest ponad 50 rodzajów broni do walki wręcz. Dodaj do tego bronie z dodatków i rozważ, że statystycznie 1 na 20 broni trafi w postać, więc klasa pancerza jest tutaj zbędna. Jedyne co jest istotne, to żeby cisnąć kulę w przeciwnika, a nie obok niego. Stąd atak dotykowy.
Namrasit pisze:
Ze względu na rozprysk zasięg moze być bez problemu średni a nie bliski.

i
Ammanas pisze:
Ale czemu 7 krąg? Nie za wysoko?

No właśnie nie jestem do końca pewien tych dwóch rzeczy. Czy średni zasięg i 6 poziom będzie dobrze?
Zastanawiałem się jeszcze nad czarem, który działałby tak samo, z tym, że zamiast "wybuchać" zamykałby postać w pułapce przez 1 rundę na dwa poziomy czarującego. W każdej rundzie postać wykonywałaby rzut obronny na refleks by uniknąć połowy obrażeń. Oczywiście ta wersja musiałaby być z poziomu wyższego, ale 8 krąg to trochę za dużo, mnie się wydaje.

Ps. Oczywiście, dziękuję za wyłapanie wszystkich błędów :)
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

ndz sie 26, 2007 11:04 pm

Suldarr'essalar pisze:
Czy średni zasięg i 6 poziom będzie dobrze?
Patrząc jakie dziwne i przegięte czary bojowe [w sensie zadające bezpośrednie obrażenia] ma do dyspozycji Cleric, to zastanawiam się czy 6 nie byłby nawet za wysoki ;)
Ja bym dał 5 krąg i Close range, 20ft spread area.

Co do drugiej wersji czaru i jego kręgu - wszystko zależy od tego jak dokładnie miałby działać ;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn sie 27, 2007 4:52 pm

Ammanas pisze:
Patrząc jakie dziwne i przegięte czary bojowe [w sensie zadające bezpośrednie obrażenia] ma do dyspozycji Cleric, to zastanawiam się czy 6 nie byłby nawet za wysoki Wink

Np?
Druga wersja będzie, jak dopracujemy tę ;>
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

pn sie 27, 2007 5:18 pm

Ostatio moje ulubione to:
Sound Lance - Spell Compendium p.196
Moon Bolt - Spell Compendium p.143
 
Awatar użytkownika
lilanduris
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 9:16 am

wt sie 28, 2007 9:15 am

Czar ciekawy fabularnie i przydatny. mam tylko jedno pytanie, co się dzieje z broniami po rozprysku. Z tego co rozumiem, kula się rozpada i każda z nich leci w innym kierunku i co dalej? Znikają, zostają, leżą sobie, czy co?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt sie 28, 2007 11:16 am

Fajny czar. Poziom jest dobry, k8/CL na touch, bez save'a to odpowiednio na 7 poziom.

lilanduris pisze:
Znikają, zostają, leżą sobie, czy co?
Moje przypuszczenie jest takie, że znikają. Jeśli nie, to mamy niesamowicie wydajną kuźnię :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sie 28, 2007 12:59 pm

lilanduris pisze:
Czar ciekawy fabularnie i przydatny. mam tylko jedno pytanie, co się dzieje z broniami po rozprysku. Z tego co rozumiem, kula się rozpada i każda z nich leci w innym kierunku i co dalej? Znikają, zostają, leżą sobie, czy co?
Zmieniłem troszeczkę czar (stara wersja dostępna w spoilerze). Jest to summoning, więc bronie znikają po zakończeniu zaklęcia, SR chroni przed czarem itp.
Dodatkowo, dodałem drugi czar, o którym wspominałem wcześniej.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości