Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Rojek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: wt sty 30, 2007 4:23 pm

Gremlin

czw wrz 20, 2007 12:19 pm

Gwoli wstępu, Gremlin nie jest kolejną konwersją potworka z HOMM3 na realia D&D.

Gremlin


Mały humanoid (goblinoid)
KW: 4k8 +4
Szybkość: 6m
Inicjatywa: +4
KP: 16 (+2 skórznia; +4 zręczność)
Atak: Sztylet +1 1k4-2 kłute lub Bzzt! +8 dotykowy na odległość 1k3 elektryczność
Pełny atak: Sztylet +1 1k4-2 lub Bzzt! +8 dotykowy na odległość 1k3 elektryczność
Przestrzeń/Zasięg: 1,5m/1,5m
Specjalne Ataki: Bzzt!
Specjalne Cechy: Zdolności Czaropodobne, Ulepszona Niewidzialność, RO 5/adamantyt, Gremlinia Więź, OC 16
Rzuty Obronne: Wytrwałość +2 Refleks +5 Wola +5
Atrybuty: S 6; Zr 19; B 12; Int 14; Md 13; Cha 15
Umiejętności: Czarostwo +9; Ciche poruszanie się +11; Nasłuchiwanie +8; Zauważanie +8
Atuty: Zogniskowanie Broni (Bzzt!);
Środowisko: Każde
Występowanie: Pojedyńczo, Banda (2-9), lub Plemię (10-75 +50% niewalczących, 1 4-to poziomowy Zaklinacz i 2 3-cio poziomowych Bardów)
Skarb: Normalny
SW: 5
Charakter: Zazwyczaj Chaotyczny Dobry
Rozwój: Według klasy postaci

Ataki Specjalne:

Bzzt! – Każdy gremlin może, raz na rundę, wytworzyć mały ładunek elektryczny, zadając 1k3 obrażeń od elektryczności. Gremlin może sprawić, że ładunek będzie nieszkodliwy (będzie zadawał stłuczenia, zamiast zwykłych ran). Gremliny wydają przy tym charakterystyczny dźwięk, skąd nazwa umiejętności.

Cechy Specjalne:

Ulepszona Niewidzialność (zc) – gremlin pozostaje niewidzialny, nawet gdy atakuje. Ta umiejętność jest stała, ale gremlin może ją włączać/wyłączać jako akcja darmowa.

Gremlinia Więź (zc) – każdy gremlin posiada więź z resztą swojej rasy, co pozwala widzieć im się, nawet, gdy są pod wpływem niewidzialności. Zdolność ta nie pozwala gremlinom widzieć innych niewidzialnych istot, bez zastosowania odpowiednich zaklęć.

Zdolności czaropodobne: (Poziom rzucającego: 4)
3/dzień: Drzwi poprzez wymiary (tylko gremlin)
1/dzień – Leczenie średnich ran

Z wyglądu gremlin przypomina trochę goblina – gremliny jednak zawsze mają zielonkawą skórę. Typowy gremlin ma też białe włosy (niezależnie od wieku), i żółtawe, bądź czerwone oczy. Charakteryzują się wąskimi, drobnymi nosami oraz szerokimi ustami. Od goblinów wyróżniają przeciętnego gremlina ogromne, odstające, nieco błoniaste uszy.
Pochodzenie gremlinów jest zagadką dla nawet najbardziej uczonych mędrców. Ich potężne, wrodzone umiejętności magiczne sygnalizują, że być może gremliny są efektem jakiegoś magicznego eksperymentu, bądź efektem wpływu silnej magii. Gremliny wydają się też jakoś złączone z żywiołem ziemi – choć nie zajmują się kopaniem i przetwórstwem metali, bardzo lubią zakładać swoje wioski pod ziemią, bądź w jaskiniach, w pobliżu złóż cennych metali i minerałów.


Gremliny są daleko bardziej pokojowe niż reszta goblinoidów. Większość gremlinów lubuje się w płataniu wszystkim w okolicy różnorakich figli i żartów, wykorzystując do tego wrodzone magiczne umiejętności. Jednakże gremliny bardzo rzadko skłaniają się w swych zabawach ku złu, i nawet jeśli przypadkowo zrobią swoimi dowcipami krzywdę bezbronnej ofierze, szybko starają się naprawić szkodę za pomocą wrodzonych zdolności magii leczącej. Oczywiście, od czasu do czasu pojawiają się gremliny, które z jakiegoś powodu schodzą na ścieżkę zła i te osobniki mogą być naprawdę groźne.

Maksymalna długość gremliniego żywota nie jest znana żadnemu uczonemu spoza tej rasy, jednak sądzi się, że żywot przeciętnego gremlina zliżony jest długością do elfiego. Wśród gremlinów rozpowszechniony jest wrodzony talent magiczny, w związku z czym wielu zostaje zaklinaczami. Poza tym wśród gremlinów szacunkiem cieszą się bardowie, zaś przedstawiciele innych klas, poza kapłanami, są bardzo rzadko spotykani.
Gremlini kapłani czczą tajemniczego, Śmiejącego Się Boga Gremlinów – Wielkiego Ha’Ha, który też, jak się uważa, obdarza wszystkie gremliny mocą leczniczą. Jednakże gremlini kapłani są rzadko spotykani – niewielu zielonoskórych przykłada do wiary aż taką wagę, by aktywnie służyć swemu bóstwu.

Społeczeństwo Gremlinów:

Gremliny żyją w małych plemionach, ukrytych przed społecznościami inteligentnych istot i monstrami. Jednak wrodzona skłonność do żartów sprawia, że często osiedlają się nieopodal małej społeczności ludzi bądź innych istot, jako że potrzebują „ofiar” do swych żartów. Taka społeczność, choć nękana dziwnymi i niewyjaśnianymi zdarzeniami, często przeklina swój los, choć tak naprawdę powinna być gremlinom wdzięczna – upatrzoną osadę chronią oni przed różnymi zagrożeniami, począwszy od band zielonoskórych, których uwielbiają przepędzać, gdzie pieprz rośnie. Plemieniu gremlinów przewodzi najczęściej najstarszy gremlin, najczęściej będący zaklinaczem.

Gremliny w Zapomnianych Krainach:

Gremliny żyją w Krainach jak Faerun długi i szeroki, o czym wie jednak zapewne tylko garstka uczonych i badaczy. Gremliny nie są jednak specjalnie liczną rasą, nie rozmnażają się tak szybko jak inni zielonoskórzy i nie ingerują w losy świata. Największe szanse na spotkanie gremlina istnieją w okolicach górskich, jednak znane są przypadki istnienia gremilnich wiosek na równinach czy nawet w dżunglach Chult.



To pierwsza moja praca na forum, mam nadzieje, że przynajmniej średnia ;). W zamyśle gremliny nie mają być typowymi przeciwnikami dla BG - raczej elementem denerwującym drużynę :) Nie jestem też pewien, jakie SW przydzielić gremlinowi. Posiada on dużo mocy, jednak w ofensywie sprawdza się raczej kiepsko. Możnaby ewentualnie dodać, że jeśli jego Bzzt! nie zadaje stłuczeń, tylko normalne rany, gremlin robi się widzialny (żeby pogłębić jego "niebojowy" aspekt). Czekam na komentarze 8)
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 4:10 pm przez Rojek, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Gremlin

czw wrz 20, 2007 1:06 pm

Rojek pisze:
Atuty: Zogniskowanie Umiejętności (Bzzt!)


Co to za umiejętność? Co daje zogniskowanie? Nie bardzo rozumiem...

Rojek pisze:
Bzzt! – Każdy gremlin może, raz na rundę, wytworzyć mały ładunek elektryczny, zadając 1k3 obrażeń od elektryczności. Gremlin może sprawić, że ładunek będzie nieszkodliwy (będzie zadawał stłuczenia, zamiast zwykłych ran). Gremliny wydają przy tym charakterystyczny dźwięk, skąd nazwa umiejętności.


Ta nazwa choć oryginalna to dziwna... Nie kojarzę żadnego ataku którego nazwa wzięła by się od dźwięku, jaki on wydaje.

Rojek pisze:
Zdolności czaropodobne: (Poziom rzucającego: 4)
Na życzenie: Drzwi poprzez wymiary (tylko gremlin)
1/dzień – Leczenie krytycznych ran


Czy leczenie krytycznych ran to nie za dużo?

Rojek pisze:
Od gobelinów wyróżniają przeciętnego gremlina ogromne, odstające uszy.


Od kiedy dywan wieszany na ścianie ma uszy? :razz:

Rojek pisze:
Pochodzenie gremlinów jest zagadką dla nawet najbardziej uczonych mędrców. Ich potężne, wrodzone umiejętności magiczne sygnalizują, że być może gremliny są efektem jakiegoś magicznego eksperymentu, bądź efektem wpływu silnej magii. Gremliny wydają się też jakoś złączone z żywiołem ziemi – choć nie zajmują się kopaniem i przetwórstwem metali, bardzo lubią zakładać swoje wioski pod ziemią, bądź w jaskiniach, w pobliżu złóż cennych metali i minerałów.


Atakują elektrycznością a są związane z żywiołem ziemi? To dziwne bo według mnie powinny być związane z żywiołem powietrza. Krasnoludy też mieszkają pod ziemią a nie są związane z tym żywiołem...

Rojek pisze:
Gremliny są daleko bardziej pokojowe niż reszta goblinoidów. Większość gremlinów lubuje się w płataniu wszystkim w okolicy różnorakich figli i żartów, wykorzystując do tego wrodzone magiczne umiejętności. Jednakże gremliny bardzo rzadko skłaniają się w swych zabawach ku złu, i nawet jeśli przypadkowo zrobią swoimi dowcipami krzywdę bezbronnej ofierze, szybko starają się naprawić szkodę za pomocą wrodzonych zdolności magii leczącej. Oczywiście, od czasu do czasu pojawiają się gremliny, które z jakiegoś powodu schodzą na ścieżkę zła i te osobniki mogą być naprawdę groźne.


Co jest powodem ich odmienności od reszty kuzynów?

Rojek pisze:
Plemieniu gremlinów przewodzi najczęściej najstarszy gremlin – „Papa Gremlin”, jak go nazywają[...]


A ma białą czapeczkę i czerwone spodnie? Nazwa mi nie pasuje do tego ale to tylko moje zdanie.

Rojek pisze:
To pierwsza moja praca na forum, mam nadzieje, że przynajmniej średnia ;). W zamyśle gremliny nie mają być typowymi przeciwnikami dla BG - raczej elementem denerwującym drużynę :) Nie jestem też pewien, jakie SW przydzielić gremlinowi. Posiada on dużo mocy, jednak w ofensywie sprawdza się raczej kiepsko. Możnaby ewentualnie dodać, że jeśli jego Bzzt! nie zadaje stłuczeń, tylko normalne rany, gremlin robi się widzialny (żeby pogłębić jego "niebojowy" aspekt). Czekam na komentarze 8)


Jeśli chodzi o mnie to trochę się uśmiałem (to nie jest beszt, nie śmiałem się złośliwie) czytając pracę. Niektóre nazwy faktycznie nadają pracy dość specyficzny niepoważny nastrój. Szkoda, tylko że sama praca nie do końca dopracowana. Mowa o atucie, do którego doczepiłem się wcześniej. Brak tutaj również opisu samego wyglądu Gremlina. Jeśli rozchodzi się o robienie psikusów to nie wiem czy Bzzt jest dobrą zdolnością do tego. Radziłbym dodać takie zdolności jakie ma gnom. Może widmowy odgłos, albo jakaś skromna iluzja i to z pewnością bardziej by pasowało do klimatu tego potworka. Teraz oceniać nie będę, poczekam na reakcję autora.
 
Awatar użytkownika
Trabi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: wt lis 08, 2005 5:17 pm

czw wrz 20, 2007 1:10 pm

Rojek pisze:
Bzzt! – Każdy gremlin może, raz na rundę, wytworzyć mały ładunek elektryczny, zadając 1k3 obrażeń od elektryczności.


Tu warto by dopisać, tak jak zrobiłeś to w statystykach, że jest to dotykowy atak zasięgowy, tak dla zasady :)

Warto by także dopisać jakie dostosowanie poziomu trzeba by liczyć graczowi, który zdecydował by się na odgrywanie takiej postaci.
Druga sprawa, dostosowanie statystyk. Z opisu wynika, że Gremliny są małymi, cwanymi istotkami, więc proponowałbym -2 sila +2 charyzma + 2 intelekt, żeby to należycie odwzorować.
I ostatnia rzecz, dopisz dla formalności przy statystykach, ze ich ulubiona klasa to zaklinacz.

Ogólnie całkiem nieźle jak na debiut :)
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

czw wrz 20, 2007 3:44 pm

Poprzednicy wspomnieli już o wielu ważkich kwestiach. Ja dodam jeszcze swoje.

Drzwi przez wymiary na życzenie w połączeniu ze stałą ulepszoną niewidzialnością jest niezbalansowane że hoho! Na SW 5 taki patent wygląda co najmniej dziwnie. Jedno i drugie dałbym z limitem dziennych użyć. Albo zostaw tylko jedno z dwóch.

OC na poziomie 26 to chyba dowcip. Takim OC dysponować mogą stwory pokroju Marlilitha (przybysz, 16 KW, SW 17), ale nie małe irytujące brzdące. Odejmij z 10 lekko licząc.

Atak sztyletem powinien być z premią +1 a nie +3.

Na razie tyle, jak na pierwszą pracę i tak rozpisane całkiem poprawnie.
 
Awatar użytkownika
Rojek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: wt sty 30, 2007 4:23 pm

Re: Gremlin

pt wrz 21, 2007 12:23 pm

Nefarius pisze:
Co to za umiejętność? Co daje zogniskowanie? Nie bardzo rozumiem...


Chodzi mi o coś a'la zogniskowanie broni. Zresztą tak to policzyłem - bonus do ataku Bzzt!em jest o jeden większy dzięki temu atutowi. Tylko nie wiem jak go nazwać - zogniskowanie broni Bzzt! czy może zogniskowanie broni (dotykowy na odległość)? Help? :)


Nefarius pisze:
Czy leczenie krytycznych ran to nie za dużo?


Może i fakt... zmieniłem na średnie.

Nefarius pisze:
Od kiedy dywan wieszany na ścianie ma uszy? :razz:


:P Poprawione

Nefarius pisze:
Atakują elektrycznością a są związane z żywiołem ziemi? To dziwne bo według mnie powinny być związane z żywiołem powietrza. Krasnoludy też mieszkają pod ziemią a nie są związane z tym żywiołem...


A Niebieskiemu Smokowi to wolno pluć błyskawicami i mieć nawet podtyp Ziemi? Poza tym krasnoludy nie mają niewyjaśnionej redukcji obrażeń, którą przebija tylko adamantyt ;)


Nefarius pisze:
Co jest powodem ich odmienności od reszty kuzynów?


A bo ja wiem? :P Tak poważnie, doprecyzowanie tego akurat aspektu wydaje mi się zbędne - niech każdy tłumaczy sobie jak chce. Może magia, która zmieniła tak gremliny wypaczyła też ich charakter na bardziej dobrotliwy? Kto wie, nie obdzierajmy gremlinów z wszystkich sekretów :P

Nefarius pisze:
A ma białą czapeczkę i czerwone spodnie? Nazwa mi nie pasuje do tego ale to tylko moje zdanie.


W sumie jest w tym coś (pomijając już że Papa Smerf nosił czerwoną czapeczką AFAIR :P). Wywaliłem.
Natomiast co do innych czarów, które miałyby w ich "psotach" pomóc, zastanowie się, przeszukam SRD i coś dodam, właśnie w stylu widmowych dźwięków itp. Dzięki.

Agnostos - porady też wziąłem do serca, obniżyłem OC, zmieniłem premię do ataku. Ogólnie nie chce odbierać wszystkich bajerów Gremlinowi - według mnie i tak jest on w sensie stricte bojowym dość niegroźny.

Trabi - ale ja nigdy nie myślałem o Gremlinie jako o rasie którą można grać! Wtedy musiałby mieć naprawde kozackie dostosowanie poziiomu, bo dla gracza jego umiejętności (Niewidka na stałe, OC na dzień dobry) to jak gwiazdka z nieba. Jeśli ktoś bardzo chce, mogę z tym pokombinować, ale to już na specjalne żądanie publicznośći :P

Ogólnie dzięki za komentarze i konstruktywną krytykę. Mam nadzieje, że komuś, gdzieś, kiedyś się mój gremlin przyda :P
 
Alpha-Omega
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 8:11 am

pt wrz 21, 2007 12:36 pm

Rojek pisze:
Tylko nie wiem jak go nazwać - zogniskowanie broni Bzzt! czy może zogniskowanie broni (dotykowy na odległość)? Help?


To wychodzi na "Zogniskowanie broni (pocisk)"
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Gremlin

pt wrz 21, 2007 1:14 pm

Rojek pisze:
Nefarius pisze:
Co to za umiejętność? Co daje zogniskowanie? Nie bardzo rozumiem...


Chodzi mi o coś a'la zogniskowanie broni. Zresztą tak to policzyłem - bonus do ataku Bzzt!em jest o jeden większy dzięki temu atutowi. Tylko nie wiem jak go nazwać - zogniskowanie broni Bzzt! czy może zogniskowanie broni (dotykowy na odległość)? Help? :)


Sangster pisze:
Rojek pisze:
Tylko nie wiem jak go nazwać - zogniskowanie broni Bzzt! czy może zogniskowanie broni (dotykowy na odległość)? Help?


To wychodzi na "Zogniskowanie broni (pocisk)"


Dokładnie!


Rojek pisze:
Nefarius pisze:
Co jest powodem ich odmienności od reszty kuzynów?


A bo ja wiem? :P Tak poważnie, doprecyzowanie tego akurat aspektu wydaje mi się zbędne - niech każdy tłumaczy sobie jak chce. Może magia, która zmieniła tak gremliny wypaczyła też ich charakter na bardziej dobrotliwy? Kto wie, nie obdzierajmy gremlinów z wszystkich sekretów :P


Właściwie to daje dużą swobodę MG, może dowolnie do własnych potrzeb dostosować aspekt odmienności gremlina od reszty.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości