Mnisi Czarnej Pięści to wyspecjalizowane jednostki Drowów zamieszkałych w jednym z Podmrocznych segmentów Undrek”Thoz, Brauntag gdzie mieści się zakon organizacji - Dom Bezświetlnej Prawdy. Ich wyuczona perfekcyjna precyzja w użyciu czaru ciemność połączona z wyćwiczonym zręcznym ciałem oraz żelazną wolą doskonale współdziałają się w spełnianiu spisków i niecnych czynów które dla mrocznych elfów są przecież codziennością - mnisi z czasem uczą się również sztuki skrytobójstwa, a nawet jednoczą z mrokiem podobnym temu który panuje w ich salach treningowych. Mnisi Czarnej Pięści są podporządkowani swojemu klanowi oraz zakonowi z którego się wywodzą - zmusza ich to co jakiś czas do bezustannej, wędrówki w celu wykonania licznych zleceń.
Od mnichów Czarnej Pięści wymaga się posłuszeństwa oraz samodyscypliny, dlatego też większość z nich wywodzi się z klasy mnicha, jednakże na wybór tej klasy decydują się również wieloklasowi tancerze cieni, skrytobójcy, rycerze ciemności/mnisi - oraz inne osoby zafascynowane zabójstwami i ciemnością.
Kostka Wytrzymałości: k8.
Wymagania
Rasa: Drow.
Charakter: Praworządny zły.
Bóstwo: Lolth.
Atuty: Oszołamiająca pięść, Poprawiony atak bez broni, Żelazna wola.
Umiejętności: Ciche poruszanie się 4rangi, Ukrywanie się 6rang
Specjalne: Postać musiała przejść standardowy trening w domu Bezświetlnej Prawdy- musi również przejść rytuał Czarnej Pięści podczas którego składa przysięgę wierności zakonowi i pokrywa prawą rękę do przedramienia sadzą lub henną, zamazując resztki ubarwienia typowego dla Drowów (różnicę mroczne elfy widzą na pierwszy rzut oka, ale przedstawiciele innych ras muszą wykonać udany test Spostrzegawczości o ST 30 - dopiero on pozwala im zauważyć coś dziwnego na prawej ręce mnicha).
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe mnicha Czarnej Pięści (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie się (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Skakanie (S), Spostrzegawczość (Rzt), Wyczucie pobudek (Rzt), Ukrywanie się (Zr), Zachowanie równowagi (Zr), Zastraszanie (Cha) i Zwinność (Zr)
Opisy tych umiejętności znajdziesz w rozdziale 4 “Umiejętności” Podręcznika Gracza.
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4+modyfikator z Int
Kod: Zaznacz cały
Tabela: Mnich Czarnej Pięści
Poziom Baz premia do ataku RO na Wytrw Ref Wolę Specjalne
1 0 0 2 2 Straż umysłu +1, Zdolności Mnicha, Cios Czarnej Pięści
2 1 0 3 3 Powolny upadek (6m)
3 2 1 3 3 Straż umysłu+2
4 3 1 4 4 Powolny upadek (9m)
5 3 1 4 4 Straż umysłu+3,zabójczy atak
6 4 2 5 5 Powolny upadek (15m)
7 5 2 5 5 Straż umysłu+4
8 6 2 6 6 Powolny upadek (27m)
9 6 3 6 6 Straż umysłu+5
10 7 3 7 7 Esencja zła
Właściwości Klasowe
Oto właściwości klasowe mnicha Czarnej Pięści:
Biegłość w broni i pancerzu: Mnisi Czarnej Pięści nie zyskują biegłości w broni, pancerzu ani tarczach. Kara do testów pancerza cięższego niż skórznia dotyczy Ciche poruszanie się, Skakanie, Ukrywanie się, Wspinaczka, Wyzwalanie się, Zachowanie równowagi, Zręczna dłoń, Zwinność, a podwójna kara dotyczy testów Pływania.
Zdolności Mnicha (zw): Przedstawiciel tej klasy prestiżowej uzyskuje obrażenia bez broni, premię do KP i szybkość bez pancerza mnicha na poziomie równym posiadanemu poziomowi w opisanej klasie prestiżowej (patrz tabela 3-11: “Mnich” w Podręczniku Gracza). Jeżeli postać posiada również poziomy zwykłego mnicha, wówczas poziomy obu klas kumulują się na potrzeby wymienionych właściwości.
Straż Umysłu (zw): Na 1. poziomie mnich Czarnej Pięści zyskuje premię +1 do rzutów obronnych przeciw efektom zaklinania. Premia rośnie o 1 na każdym nieparzystym poziomie (+2 na 3. poziomie, +3 na 5. poziomie itd.)
Cios Czarnej Pięści (zn): Już na 1. poziomie mnich Czarnej Pięści może w pewien sposób oślepić swoich przeciwników nieprzeniknioną ciemnością. Postać może raz dziennie poświęcić oszałamiający atak i rasową zdolność czaropodobną ciemność, by użyć ciosu Czarnej Pięści. Kumuluje wtedy energię cienia, która wyzwala się przy udanym trafieniu w walce wręcz. Ofiara wykonuje rzut obronny na Wytrwałość (ST10+połowa poziomów w tej klasie+ modyfikator z Roztropności). Jeżeli rzut się nie powiedzie, cel zostaje oślepiony do chwili gdy znajdzie się w świetle dziennym, lub też użyje się względem niej zdolności takich jak czar światło dnia. Na tę zdolność niepodatne są śluzy oraz inne istoty pozbawione zmysłu wzroku, ale zdolność nie działa na żadną formę ślepowidzenia. Cios Czarnej Pięści działa na podobnej zasadzie co oszałamiający atak, więc nietrafienie nim ofiary powoduje utratę jak w przypadku użycia tej zdolności, a także rasowej zdolności czaropodobnej ciemność. Od siódmego poziomu poprzez zmianę obiegu cienia w wnętrzach ciał mnich Czarnej Pięści może sobie zażyczyć by zmiany były paramentalne.
Powolny upadek (zw): Od 2. poziomu mnich Czarnej Pięści ze ścianą w zasięgu ręki może spowolnić swój upadek. Otrzymuje obrażenia tak, jakby spadał z wysokości o 6 metrów mniejszej niż w rzeczywistości. Umiejętność spowalniania upadku (czyli zmniejszania efektywnej wysokości upadku, gdy postać znajduje się w pobliżu ściany) rośnie wraz z poziomem, aż do 8. poziomu gdy mnich Czarnej Pięści może zsunąć się po ścianie z wysokości 27 metrów bez uszczerbku na zdrowiu.
Zabójczy atak (zw): Na 5. poziomie mnich Czarnej Pięści zyskuje zdolność wyprowadzania zabójczych ataków, która działa jak właściwość klasowa skrytobójcy o tej samej nazwie. Różnica jest tylko taka, iż ST rzutu obronnego wynosi 10+poziom mnicha Czarnej Pięści + jego modyfikator z Int (więcej informacji na stronie 190 Przewodnika Mistrza Podziemi). Jeśli mnich Czarnej Pięści dysponuje zdolnością zabójczy atak z racji innej klasy (np. skrytobójcy), wówczas na potrzeby obliczania ST rzutu obronnego poziomy wszystkich klas kumulują się.
Esencja zła (zn): Na 10. poziomie Mnich Czarnej Pięści zmienia się po części w czystą esencję zła i ciemności, jego typ zmienia się na przybysza (rodowity, praworządny, zły). A ponieważ ciało zyskuje kolor najgłębszych ciemności - zyskuje on również premię +10 do testów ukrywania się w cieniu.
Źródło: Podmrok