Wielkie wrota otworzyły się. Po ich zewnętrznej stronie stała postać, której brązowy płaszcz powiewał lekko na wietrze, końce prawie żółtych włosów również ulegały żywiołowi. Mężczyzna w ręce trzymał miecz prawie tak wysoki jak on sam, z którego właśnie osuwały się zwłoki strażnika.
Po drugiej strony wrót zebrało się już czterech zbrojnych, którzy mierzyli kuszami w kierunku przybysza. Żółtowłosy skierował spojrzenie w stronę jednego ze strażników, który instynktownie pociągnął za spust. Jednak nim bełt dotarł do celu to on zniknął. Wszyscy czterej usłyszeli lekki szelest po ich prawej stronie i szybko się odwrócili. Niestety za późno. Ostatnia rzecz, jaką zobaczyli to szeleszczący paszcz i błysk miecza, po czym cztery ciała opadły bezwładnie na ziemię.
Mężczyzna skierował się w stronę dużego budynku przed nim, do którego prowadziła dróżka przez ogród. Spokojnym krokiem szedł trzymając miecz w jednej ręce a drugą dotykając krzewów. Gdy był w połowie drogi od bramy do budynku, drzwi naprzeciw niego się otworzyły, a ze środka wyłoniła się postać w ozdabianym stroju szlacheckim, na który została wsunięta koszulka kolcza. Żółto włosy mrugnął tylko, po czym stojąc już za plecami gospodarza spokojnie powiedział:
- Wreszcie Cię dopadłem Arasie
- Może wpierw napiłbyś się herbaty? – Spytał wesołym tonem Aras nie odwracając się.
- Nie mam czasu, skończmy to jak najszybciej
- Jesteś już zmęczony z powodu moich strażników. Nie chcesz się przespać jednej nocy u mnie? Zbijesz mnie jutro – powiedział nie zmieniając tonu, po czym dodał cicho – albo jeszcze, kiedy indziej …
- Już i tak zbytnio to przedłużałeś
- No dobrze Notrinie – Wypowiadając te słowa Aras, sięgnął po długi miecz przy pasie i wyprowadził szybkie cięcie w stronę przeciwnika za nim.
Miecz jednak zatrzymał się na ostrzu wielkiej broni przeciwnika, jednak nie tracąc czasu szlachcic dobył krótki miecz, który trzymał przy plecach, za pasem. Wykonał szybkie pchnięcie, co zmusiło jego przeciwnika do cofnięcia się. Mając oba oręża wolne kontynuował atak, zmuszając wroga do cofania się coraz bardziej w głąb budynku.
Pomieszczenie, w którym się znaleźli było dużym holem, na którego końcu zarówno po lewej i prawej stronie znajdowały się schody do góry. Sklepienie tutaj znajdowało się na wysokości około sześciu metrów.
W momencie, kiedy Notrinowi nie dużo brakowało żeby zostać przyszpilonym do muru, odwrócił się pobiegł w stronę ściany i odbił się od niej tak, że obracając się w powietrzu, lądował przodem do pleców przeciwnika. W momencie, kiedy jego stopy dotknęły podłogi, wyprowadził silne cięcie od góry. Aras w porę zdołał się odwrócić i sparować cios, jednak był on tak silny, że impet odrzucił go w tył, przy okazji przewracając. Nortin cofnął się o kilka kroków mówiąc:
- Wstawaj, nie będę dobijać leżącego
Na te słowa szlachcic szybko podniósł się z ziemi, na jego twarzy malował się strach i frustracja. Podniósł miecze w postawie bojowej, na co żółtowłosy mężczyzna zareagował wypuszczeniem powietrza z płuc, po czym natychmiastowym atakiem. To natarcie nie było jakąś zwyczajną serią ciosów, Aras ledwo zdołał sparować pierwszy cios długim mieczem, Notrin zniknął i pojawił się po jego lewej stronie wyprowadzając kolejny cios. Krótki miecz nie był w stanie powstrzymać tego ciosu, który szlachcic boleśnie odczuł, jednak to nie był koniec, ciosy nadal były wyprowadzone i z niewyjaśnionych przyczyn każdy z innej strony.
W ciągu sześciu sekund Aras otrzymał, co najmniej dziesięć celnych ciosów. Po tej serii jego zwłoki padły na dywan, chlapiąc po nim krwią. Notrin patrząc na ciało sięgnął do kieszeni, skąd wyjął kilka kartek papieru złożonych kilka razy. Rozwinął je i popatrzył na pierwszą stronę
- następny mieszka dzień drogi stąd … eh
Błyszczące Ostrze
Wymagania:
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać Błyszczącym Ostrzem
Bazowa premia do ataku: +6.
Atuty: Zogniskowanie broni (obojętnie, jaka dwuręczna broń tnąca do walki wręcz), Żelazny chwyt, Uniki, Ruchliwość, Akrobatyka, Atak z doskoku, Bieg.
Skakanie: Ranga 6.
Upadanie: Ranga 4
Umiejętności Klasowe
Umiejętności klasowe: (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Nasłuchiwanie (Rzt) Profesja (Int) Równowaga (Zr) Rzemiosło (Int) Skakanie (Sił) Upadanie (Zr) Zauważanie (Rzt)
Punkty Umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu
Kw: k10
poz---bazowka--wyt--ref--wol--specjalne
1---------+1------+2---+2--+0---Pęd
2---------+2------+3---+3--+0---Nadzwyczajna Zręczność (+1)
3---------+3------+3---+3--+1---Zwiększona prędkość (1,5m), Wysokie loty
4---------+4------+4---+4--+1---Przelot
5---------+5------+4---+4--+1---Nadzwyczajna Zręczność (+2)
6---------+6------+5---+5--+2---Odważne posunięcie
7---------+7------+5---+5--+2---Błysk
8---------+8------+6---+6--+2---Nadzwyczajna Zręczność (+3)
9---------+9------+6---+6--+3----------------
10--------+10----+7---+7--+3---Ominislash
Właściwości klasowe
Pęd: Od 1. poziomu Błyszczące Ostrze jest w stanie wykonywać szarżę z niesamowitą prędkością. Używając tej umiejętności postać po szarży nie otrzymuje żadnych kar do KP, a co ważniejsze, jeżeli atak się powiódł to po nim Błyszczące Ostrze może ruszyć się dalej nawet przez pole zajmowane przez przeciwnika nie prowokując okazyjnych ataków. Łączny ruch po i przed atakiem nie może przekraczać trzykrotnego ruch postaci. Tej umiejętności można użyć raz dziennie na poziom tej klasy. Tej zdoloności można używać tylko kiedy postać ma lekki pancerz, lub wcale go nie nosi.
Nadzwyczajna sprawność: Na 2. poziomie Błyszczące Ostrze staje się bardzo szybki i zręczny co zapewnia mu premię z uników do KP równą +2. Premia ta wzrasta na 5. poziomie do +3 a na 8. poziomie do +4.
Zwiększona prędkość (1,5m): Od 3. poziomu prędkość członka tej klasy prestiżowej zwiększa się o 1,5m
Wysokie loty: Na 3. poziomie Błyszczące Ostrze zyskuje umiejętność wysokiego skakania. Postać otrzymuje premię do testów skakania +5 a odległość skoku nie jest już ograniczana przez wzrost.
Przelot: Od 4. poziomu możesz używając Pędu uderzyć większą ilość przeciwników znajdujących się na lini biegu. Maxymalna ilość przeciwników jest równa ½ poziomu Błyszczącego Ostrza. Test ataku jest wykonywany raz, a wynik jest porównywany z KP każdego z przeciwników. Umiejętność ta zastępuje Pęd i niezależnie czy przeciwnicy zostali trafieni szarża kończy się za nimi. Tej zdoloności można używać tylko kiedy postać ma lekki pancerz, lub wcale go nie nosi.
Odważne posunięcie: Na 6. poziomie Błyszczące Ostrze otrzymuje umiejętność wyprowadzania potężnego ciosu z wyskoku. Poświęcając akcję całorundową możesz wyznaczyć przeciwnika w maksymalnym zasięgu Skakania (winik otrzymany przy uzyskaniu 20 na kości podczas testu) i wykonać normalny test tej umiejętności. Jeżeli test się uda, możesz wykonać atak, jeśli ten się powiedzie przeciwnik otrzymuje obrażenia jakby twoja sił była półtora razy wyższa (zaokrąglając w dół), poza tym zostaje odrzucony na 3m, oraz w przypadku jeśli znajduje się za nim jakaś bariera iniemożliwiająca przesunięcie (np. sciana), wykonuje rzut obronny na refleks (ST równe 10 + poziom Błyszczącego Ostrza + modyfikator z siły), jeśli ten mu się nie powiedzie zostaje wtedy powalony. Tego ataku można użyć raz na pięć poziomów w tej klasie prestiżowej dziennie. Tej zdoloności można używać tylko kiedy postać ma lekki pancerz, lub wcale go nie nosi.
Błysk: Od 7. poziomu Błyszczące Ostrze otrzymuje umiejętność dzięki której może przemieszczać się niezauważony z dużą prędkością. Raz dwa poziomy w tej klasie dziennie postać może poruszyć się z dwa razy większą prędkością, ruch ten nie prowokuje okazyjnych ataków, a przeciwnicy muszą wykonać test zauważania (ST 15 + ½ poziomu Błysku Ostrza) inaczej nawet nie zauważą jak postać się porusza. Tej zdoloności można używać tylko kiedy postać ma lekki pancerz, lub wcale go nie nosi.
Omnislash: Na 10. poziomie Błyszczące Ostrze uczy się wykonywać ogromną ilość ataków, każdy z innej strony przeciwnika z wielką prędkością. Poświęcając akcję całorundową może wyprowadzić atak zwany Omnishals. Ofiara tej serii ciosów musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST równe 10 + 1/2 poziom Błysku Ostrza + modyfikator z siły). Jeśli rzut obronny się nie powiedzie wtedy ofiara umiera jeśli zaś będzie udany to otrzymuje 5k6 obrażeń. Wykonywanie takiego ataku jest bardzo męczące i zmusza ciało do dużego wysiłku dlatego można go bezpiecznie użyć tylko ilość razy równą połowie modyfikatora z budowy tygodniowo, każda kolejna próba skutkuje koniecznością wykonania rzutu obronnego na Wytrwałość (ST równe 20 + 5 za każdą kolejną próbę) w przypadku niepowodzenia bohater traci przytomność na 1k4 godzin. Umiejętności tej nie można wykorzystać na stworzenie o więcej niż jedną kategorię rozmiaru większe, równierz nie działa na stworzenia niewrażliwe na trafienia krytyczne. Tej zdoloności można używać tylko kiedy postać ma lekki pancerz, lub wcale go nie nosi.