Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

Łamacz Zaklęć (Wersja poprawiona)

wt gru 25, 2007 12:47 pm

Łamacz Zaklęć

Wstęp
-Eledorze pospiesz się zaraz się ściemni.- powiedział młoda ludzka kobieta ubierając się w pośpiechu.
-Już idę Garicko.- Odezwał się głos z sąsiedniego pokoju. Po kilku chwilach do pomieszczenia wszedł mężczyzna. Po jego twarzy można było stwierdzić że ma około 25 lat. Ubrany był w długą zdobioną czerwoną szatę. Jego blond włosy były rozczochrane i porozrzucane na wszystkie strony. Ludzie chwycili się za ręce w wyszli na oblaną blaskiem zachodzącego słońca uliczkę miasta. Kolejny letni dzień zbliżał się ku końcowi. Para pospacerowała około pół godziny podziwiając występy bardów.
-Zostało jeszcze trochę czasu do zmierzchu.-Powiedziała Garicka.- Chodźmy jeszcze na chwilę do lasu.. Teraz wieczorem będzie tam przepięknie.
-W lasach w ostatnich czasach zrobiło się niebezpiecznie Garicko.
-Eledorze proszę…
-No już no dobrze chodźmy ale tylko na chwilę. Wiesz że jutro muszę wcześnie wyruszyć. Skierowali się w kierunku bram miejskich. Idąc powolnym krokiem dotarli na jego skraj. Przy bramie zagadnął ich strażnik:
-Panie, w lasach o tej porze można spotkać bandytów oraz dzikie bestie wyruszające na polowania. Nie wiem czy rozsądnie jest wychodzić o tej porze…
-Wiem co robię, wychodzimy tylko się przejść. Poza tym dam sobie jeszcze radę z kilkoma wilkami.
-Jak chcesz, wracaj jednak szybko panie. Nasze bramy w nocy są zamknięte dla wszystkich, nawet dla tak szanowanych obywateli.
-Wracamy najpóźniej za pół godziny.-Powiedział Eledor, po czym para skierował się drogą w kierunku lasu. Maszerowali w ciszy podziwiając piękno natury. Nie minęło jednak 10 minut, a Garicka nieśmiało zaczęła rozmowę.
-Eledorze, czy naprawdę musisz jutro wyjeżdżać? Wiesz przecież że bez ciebie będzie mi trudno.
-Muszę wyjechać Kochanie. W gildii potrzebują teraz dobrych magów. Wytrzymaj jeszcze tylko te pół roku, to już mój ostatni etap szkolenia. Potem wrócę, zajmę się własnymi badaniami i zamieszkamy razem tutaj, w mieście.
-Wiem obowiązek wzywa. Jednak wytrzymam, muszę. Eledorze ten okres będzie dla mnie wiecznością. Mówiąc to oczy Garicki powoli napełniały się łzami.
-Zostawiam ci pieniądze na utrzymanie. Teraz wracajmy muszę jutro wcześnie wstać, spakować niezbędne rzeczy i przygotować konia.- Z tymi słowami zaczął powoli zawracać w stronę miasta. Jednak po chwili zorientował się że coś jest nie tak. Usłyszał szmery i szum w krzakach. Obrócił się szybko. Na drodze stało dwóch orkowych bandytów. Nie zdążył nawet zareagować, a zza pleców usłyszał głos.
-Czas umierać-Wysyczał największy z orków. Eledor zaczął gorączkowo myśleć. Orkowie mieli przewagę było ich w sumie pięciu. W umyśle zostało mu już tylko jedna rzecz, Garicka. Ona była najważniejsza. Z dumą wyprostował ręce. Wykonał kilka nie zrozumiałych gestów rękami i otoczył Garicke magicznym polem siłowym..
-Teraz jest bezpieczna.- Pomyślał.- Magia mym sprzymierzeńcem, zwyciężę. Nie zdążył nawet skończyć myśleć, gdy jeden z orków zaszarżował na nich z toporem. Eledor wraz z Garcką uskoczyli w las. Teraz widział wszystkich przeciwników. Z całej bandy tylko jeden miał łuk. Nie wahając się ani chwili mag wystrzelił w najbliższego napastnika błyskawicą. Huk, po czym bestia zwaliła się na ziemię. Trzech napastników pobiegło w ich stronę a ostatni szykował strzałę. Orkowie pokonali dzielący ich dystans w kilka sekund. Garicka w panice zaczęła uciekać. Dwóch napastników ruszyło za nią, a ostatni skierował się w stronę Eledora, łucznik zaś zniknął gdzieś w gęstwinie. Czarodziej wyczarował kule zabijając dwóch napastników. W tym czasie ork dogonił Garicke. Cios toporem, jednak ten odbił się od pola siłowego otaczającego kobietę. Eledor poczuł nacisk zaklęcie czerpał z niego coraz więcej sił. Ork zamachnął się po raz drugi. Mag skupił się aby utrzymać zaklęcie i zaczął przygotowywać drugie mające zbić bestię. Ostrze zbliżało się o Garicki. Eledor poczuł ból. Orcza strzała wbiła mu się w ramię. Nie wytrzymał, ork trafił kobietę w głowę. Pół sekundy później wystrzeliły kule magicznej energii zabijając dwóch ostatnich maruderów. Spojrzał na Garicke, wokół jego narzeczonej była kałuża krwi. Na jej ciele leżało ciało martwego orka. Eledor nie mógł patrzeć. Nie miał siły. Poczuł mdłości. Upadł na kolana.
-To moja wina.- Pomyślał.- Nie byłem wystarczająco silny. Zaczął płakać. Wściekłość wezbrała w nim. Chciał biec. Wstał, zebrał siły i udał się w nieznanym mu kierunku. Nie wytrzymał długo ale szedł dalej. Po czterech zabójczych godzinach marszu poczuł że moc w nim słabnie. Powoli tracił wiarę w siebie i w magię. Zbliżał się ranek a mag coraz bardziej słabł. Ukląkł nad rzeką aby obmyć twarz z brudu i łez.
-Eledorze wstań.- usłyszał za plecami wysoki męski głos. Nauczony doświadczeniem obrócił się szybko. Zobaczył wysokiego elfa stojącego jakiś 10 metrów od niego. Nie był silny wciąż jednak pamiętał proste zaklęcia. Wystrzelił w przybysza soplem lodu. Lód zbliżył się do nieznajomego ale trafiając go nie przyniósł żadnego efektu.
-Znam twoją słabość twój ból.- Odezwał się nieznajomy.
-Nic nie rozumiesz.- Krzyknął Eledor.
-Ależ mylisz się młody magu. Myślisz że kim jestem kolejnym magiem który mówi że może ci pomóc? Nie zaatakowałem cię chociaż ty to zrobiłeś.
-Czemu miałbym ci ufać?
-Znam ludzi podobnych tobie. Pomogą ci zapomnieć o starym życiu. Jest tylko jeden warunek. Musisz wyrzec się swej starej mocy. Podążaj za mną i zaufaj mi.
-Nie mam już nic do stracenia.-Powiedział Eledor postępując do przodu. Jeszcze dwa metry i stał przy nieznajomym. Wyciągnął dłoń do przodu. Chwycił broń. Cudowne uczucie ogarnęło jego słabe ciało. Poczuł się tak jakby uwolnił się od Magii. Uwolnił się wreszcie od przyczyny śmierci Garicki.
-Witaj bracie.- Powiedział z uśmiechem elf…


Magia… W niej potęga, siła. Celem wszystkich magów jest poznanie jej tajemnic, poskromienie jej. Niektórym udaje się to do pewnego stopnia. Są też tacy których magia zawiodła… Nie była wystarczająco silna bądź uległa żeby spełnić ich prośbę. Tacy czasami wybierają ścieżkę Łamaczy Zaklęć, zostają byłymi czarodziejami którzy porzucili ścieżkę magii i poprzysięgli jej zemstę starając się ją niszczyć we wszystkich przejawach.
Przygody: Większość Łamaczy Zaklęć podróżuje i szuka przygód aby pokazać ludziom swą przewagę nad magią. Starają się oni chronić pozostałych członków drużyny przed wrogo nastawionymi czarodziejami.
Charakterystyka: Łamacze zaklęć potrafią na wiele różnych sposobów walczyć z magią. Potrafią niwelować efekty czarów a także je odbijać. Potrafią także kraść magom zaklęcia wtajemniczeń.
Charakter: Ile członków tej klasy tyle charakterów. Jednak ich sposoby walki z magią skłaniają ich raczej do chaotycznego trybu życia.
Religia: Łamacze zaklęć nie czczą jakiegoś konkretnego bóstwa. Jednak żadni z nich nie wierzą w boga którego domeną jest magia np. w Boccoba.
Pochodzenie: Łamaczem Zaklęć nie zostaje się z wyboru. Ścieżką tą podążają co którzy przez jakieś ważne wydarzenie odwrócili się od magii wtajemniczeń. Większość z nich pochodzi z Gildii lub Cechów Magów gdyż tylko silny wcześniej mag może podążać tą ścieżką. Niektórzy z nich zawiedli się na niej w czasie jakiegoś ważnego wydarzenia np. wielkiej bitwy lub w obronie najbliższych. Jednak musi to być wydarzenie na tyle ważne żeby magia stała się z największego sprzymierzeńca, największym wrogiem. Jednak niektóre społeczności (zwykle złe) improwizują te wydarzenia aby znaleźć sobie potężnych sprzymierzeńców.
Rasy: Najczęstszymi Łamaczami Zaklęć stają się krasnoludy które jednak nigdy do końca nie umiały zrozumieć subtelności magii. Elfy rzadko podążają tą ścieżką. Jednak te które magia zawiodła na tyle aby odwrócić się od niej, są w walce z nią bardzo konsekwentne. Półorkom brakuje inteligencji aby obrać tą drogę rozwoju. Pozostałe rasy są obojętne i czasami też wybierają tą ścieżkę.
Inne klasy: Upadły czarodziej nigdy nie będzie współpracował z magami wtajemniczeń, chyba, że widzi w tym wyższy cel. Chętnie połączy on swe siły z wszelkiej maści wojownikami, oraz magami objawień takimi jak kapłani czy druidzi. Jeśli chodzi o tych ostatnich Łamacze akceptują ich sposób czarowania gdyż pochodzi on raczej z Boskiej interwencji lub sił natury.
Kości Wytrzymałości: k6

Wymagania:
Oto wymagania które postać musi spełnić aby zostać Łamaczem Zaklęć.
-Umiejętność rzucania 3 poziomowych czarów wtajemniczeń.
-Czarostwo ranga:9
-Wiedza (Tajemna) ranga:8
-Jakieś ważne wydarzenie po którym postać straci wiarę w magię.

Umiejętności klasowe: Czarostwo (Int), Fałszerstwo (Rzt), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisów, Rzemiosło (Int), Stosowanie magicznych urządzeń, Wiedza (Int), Zawód
Punkty Umiejętności - 4 + mod z intelektu
Biegłość w broni i pancerzu - Łamacz Zaklęć biegle posługuje się wszystkimi broniami prostymi. Jest biegły w użyciu lekkich pancerzy oraz tarcz.
Atrybuty – Łamaczom Zaklęć potrzebne są te same atrybuty którymi posługiwali się jeszcze będąc magami gdyż określają one jak dużo komórek na zaklęcia będą posiadali. Ważna jest dla nich także budowa gdyż zwiększy ona ich PW.

Informacje ogólne
Tabela
Poziom___Premia ataku____Wytrwałość____Refleks____Wola________Specjalne
___1_________0______________2__________2_________2_____ Blokada czaru, Utrata magii
___2_________1______________3__________3_________3_____
___3_________2______________3__________3_________3_____ Zamiana Ról
___4_________3______________4__________4_________4_____
___5_________3______________4__________4_________4_____
___6_________4______________5__________5_________5_____ Kradzież Czaru
___7_________5______________5__________5_________5_____
___8_________6______________6__________6_________6_____ OC
___9_________6______________6__________6_________6_____
___10_________7______________7__________7_________7_____ Pochłaniacz

Utrata magii - Łamacz Zaklęć traci możliwość rzucania jakichkolwiek czarów wtajemniczeń.
Komórki po czarach – Nieważne czy postać była wcześniej Zaklinaczem lub Czarodziejem otrzymuje nadal w taki sam sposób komórki na czary jakby dalej awansowała w tej klasie czarującej. Komórki te nie mogą być już wypełnione przez czary, lecz służą one do używania różnych mocy. W zależności od tego czy postać była wcześniej czarodziejem lub zaklinaczem będzie ona otrzymywała różne umiejętności po różnych kosztach. Byli zaklinacze posiadają więcej komórek na czary, zaś dla byłych czarodziei niektóre moce są tańsze lub takie do których zaklinacze nie mają dostępu.

Łamacz Zaklęć – Zaklinacz

Blokada Czaru – Na 1 poziomie Łamacz Zaklęć otrzymuje możliwość blokowania zaklęć wtajemniczeń w zasięgu 24m. Do zablokowania czaru trzeba użyć komórki na czar równej blokowanemu zaklęciu. Na koniec zostaje tylko wykonać prosty test czarostwa ( ST 5 + poziom blokowanego czaru) jeśli ten się powiedzie zaklęcie ma zniwelowany efekt. Gdy Łamacz Zaklęć przebije ST o 10 lub więcej czar zostaje odbity w czarującego. Łamacz Zaklęć może użyć tej zdolności dopiero po przebiciu przez maga OC.
Zamiana Ról – Na 3 poziomie Łamacz Zaklęć potrafi zdejmować klątwy z przeciwników i premie z wrogów. Jeśli użyje tej zdolności zaklęcie trwa na nowym celu tak długo jak pozostało do jego końca. Koszt tej umiejętności to komórka na czary o 2 poziomy wyższa od przenoszonego zaklęcia. Łamacz Zaklęć musi zadeklarować że chce użyć tej zdolności. Użycia wymaga poświęcenia akcji standardowej.
Kradzież Czaru – Na 6 poziomie Łamacz Zaklęć zyskuje możliwość kradzieży czarów. Użycie tej umiejętności wymaga udanego dotykowego testu ataku. Jeśli ten się powiedzie ofiara (którą musi być mag wtajemniczeń) i Łamacz Zaklęć wykonują sporne testy czarostwa. Jeśli zwycięży Łamacz Zaklęć kradnie najwyższą dostępną celowi komórkę na czary (Łamacz Zaklęć nie może mieć więcej komórek niż wynosi maksymalna liczba). Jeśli zwycięży cel nic się nie dzieje. Tej zdolności Łamacz Zaklęć może używać ilość razy równą poziomowi w tej klasie prestiżowej/2 zaokrąglane w dół.
OC – Na 8 poziomie Łamacz Zaklęć zyskuje OC w wysokości 19. Nie kumuluje się ono z żadnymi innymi premiami dającymi OC.
Pochłaniacz - Łamacz Zaklęć na 10 poziomie jest już tak perfekcyjnie wyszkolony do walki z magią że pochłania (niweluje) pierwsze 15 punktów obrażeń zadanych od zaklęcia. Do tego połowa zniwelowanych obrażeń przyczynia się do wyleczenia postaci.

Łamacz Zaklęć – Czarodziej


Blokada Czaru – Tak samo jak Zaklinacz.
Zamiana Ról – Tak samo tylko: Koszt – komórka na czary równa poziomowi przenoszonego zaklęcia.
Kradzież Czaru – tak samo jednak były czarodziej otrzymuje premię +2 do tego spornego testu czarostwa.
OC – OC równe 20.
Pochłaniacz – Może pochłonąć maksymalnie 20 punktów obrażeń.

Jest to poprawiona wersja wcześniejszego Łamacza opiera się ona na komórkach po czarach. Czekam na sprawdzenie pracy oraz propozycje na jakąś nową moc dla Łamacza-Czarodzieja. :D
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 11:05 am przez Pavel, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt gru 25, 2007 1:23 pm

Cóż widać postępy, choć wciąż pozostaje parę drażliwych kwestii, ale po kolei.

Blokada czaru- po pierwsze rozbiłbym to na dwie zdolności, albo blokada albo odbicie (można je dać w rożnym momencie awansu). I zwiększył ST czarostwa, obecnie jest śmiesznie niskie (przy wymaganej randze 9, praktycznie z miejsca blokuje się wszystkie czary bez względu na rzut). Przydało by się dodać tu poziom czarującego, np: poziom czarującego + poziom czaru to ST dla blokowania, a o 2x poziom czaru wyższe ST dla odbicia. Przy czym jeżeli decydujemy się na odbicie, i to nam się nie powiedzie nie można już blokować zaklęcia.

Zmiana ról- to jest dla mnie niezrozumiałe, nie lepiej pozwolić mu w zamian za to aktywować efekt rozproszenia magii (potem większego rozproszenia) w zamian za wartość w komórkach ? Alternatywa to także pole antymagii za komórki, acz to już zostawiam w twojej kwestii.

Kradzież czaru- Skoro już zabawa nieprzydatnymi komórkami, warto było by ja kontynuować. Ot atak dotykowy i cel traci tyle poziomów czarów ile poziomów komórek użył w tym ataku łamacz zaklęć (oczywiście jest RO np na wolę o ST=10 + 1/2 poz + mod z atrybutu odpowiedzialnego za czary). Obecnie jest to zdolność trochę słaba, nieprzydatna przeciwko zaklinaczom.

OC
To bym wywalił pozostawiając opcje albo bloku, albo odbicia. Zresztą na tym poziomie jest ono bardzo małe (to wszak 14 poziom).

Pochłaniacz
A nie lepiej coś jak kamienna skóra oparte na komórkach ? Np RO 15/nie-magiczne, każda nie zużyta komórka zapewnia 3 punkty RO na jej poziom (i jest używana na pochłanianie obrażeń).

Zaś co do czarodziei i zaklinaczy to alternatywą było by tu zejście z poziomu komórek na punkty przy wejściu na tą prestiżówkę. I tak czarodziej dostawałby je za komórki, a zaklinacz za znane czary, a potem już zgodnie z poziomami w klasie.

Liczba punktów umiejętności powinna być raczej 2

A i nie mieszaj Alchemi i zawodu (to 3.0 i 3,5)

Podsumowując:
Klasa prezentuje sie dużo lepiej niz poprzednio, acz wciąż mi osobiście jakoś nie podchodzi (chyba lubię udziwnienia). 4=/6
 
Awatar użytkownika
heiron1993
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: pn mar 05, 2007 7:12 pm

wt gru 25, 2007 1:33 pm

Ciekawa postać, jest ściśle związana z fabułom, co może zrujnować MG grę. Mam wielu znajomych, którym ta klasa by się spodobała. Na pewno użyje jej w sesji. Rób tak dalej! :spoko:
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

śr gru 26, 2007 12:18 pm

Odpowiadam na wszelikego rodzaju nieporozumienia.
Namrasit pisze:
Blokada czaru- po pierwsze rozbiłbym to na dwie zdolności, albo blokada albo odbicie (można je dać w rożnym momencie awansu). I zwiększył ST czarostwa, obecnie jest śmiesznie niskie (przy wymaganej randze 9, praktycznie z miejsca blokuje się wszystkie czary bez względu na rzut). Przydało by się dodać tu poziom czarującego, np: poziom czarującego + poziom czaru to ST dla blokowania, a o 2x poziom czaru wyższe ST dla odbicia. Przy czym jeżeli decydujemy się na odbicie, i to nam się nie powiedzie nie można już blokować zaklęcia.


St specjalnie jest takie niski jest one zrobione po to żeby czasami Łamaczowi jednak nie udało się dobić zaklęcia.



Namrasit pisze:
Zmiana ról- to jest dla mnie niezrozumiałe, nie lepiej pozwolić mu w zamian za to aktywować efekt rozproszenia magii (potem większego rozproszenia) w zamian za wartość w komórkach ? Alternatywa to także pole antymagii za komórki, acz to już zostawiam w twojej kwestii.


Przykład orkowy czarodziej rzucił na swojego kamrata zbroję maga. Teraz łamacz Zaklęć jeśli chce przenieść ten efekt na swojego pomocnika używa właśnie tej umiejętności. Poświęcając na to odpowiednią komórkę na czary.


Kradzież czaru- Skoro już zabawa nieprzydatnymi komórkami, warto było by ja kontynuować. Ot atak dotykowy i cel traci tyle poziomów czarów ile poziomów komórek użył w tym ataku łamacz zaklęć (oczywiście jest RO np na wolę o ST=10 + 1/2 poz + mod z atrybutu odpowiedzialnego za czary). Obecnie jest to zdolność trochę słaba, nieprzydatna przeciwko zaklinaczom.


Na tą umiejętność nie poświęca komórki na czary. poza tym kradnie tylko 1 komórkę najwyższą dostępną celowi. Komórka staje się komórką Łamacza Zaklęć i może być użyta do wykorzystania innej mocy.

Namrasit pisze:
A i nie mieszaj Alchemi i zawodu (to 3.0 i 3,5)


Już poprawiam.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

śr gru 26, 2007 1:30 pm

Pavel93 pisze:
Odpowiadam na wszelikego rodzaju nieporozumienia.
Namrasit pisze:
Blokada czaru- po pierwsze rozbiłbym to na dwie zdolności, albo blokada albo odbicie (można je dać w rożnym momencie awansu). I zwiększył ST czarostwa, obecnie jest śmiesznie niskie (przy wymaganej randze 9, praktycznie z miejsca blokuje się wszystkie czary bez względu na rzut). Przydało by się dodać tu poziom czarującego, np: poziom czarującego + poziom czaru to ST dla blokowania, a o 2x poziom czaru wyższe ST dla odbicia. Przy czym jeżeli decydujemy się na odbicie, i to nam się nie powiedzie nie można już blokować zaklęcia.


St specjalnie jest takie niski jest one zrobione po to żeby czasami Łamaczowi jednak nie udało się dobić zaklęcia.


Heh to od 10 poziomu odbija już wszystkie bez rzutu. Ranga 19 + premie z intelektu i przedmiotów, podczas gdy maksymalne ST to 14.

Pavel93 pisze:
Namrasit pisze:
Zmiana ról- to jest dla mnie niezrozumiałe, nie lepiej pozwolić mu w zamian za to aktywować efekt rozproszenia magii (potem większego rozproszenia) w zamian za wartość w komórkach ? Alternatywa to także pole antymagii za komórki, acz to już zostawiam w twojej kwestii.


Przykład orkowy czarodziej rzucił na swojego kamrata zbroję maga. Teraz łamacz Zaklęć jeśli chce przenieść ten efekt na swojego pomocnika używa właśnie tej umiejętności. Poświęcając na to odpowiednią komórkę na czary.


Tak ale jak to będzzie automatyczne to stanie się bardzo silne.
Przykład: drużynowy czarodziej rzuca na drużynowego woja 4x obłożenie klątwą. Potem druzyna walczy z jakimś brzydkim, łamacz przenosi klątwy z wojasa a czarodziej ciosa nowo przygotowanymi czarami.
Określ na jakie czary to wpływa (osobiste też?) czy jest RO czy nie, czy łamacz robi jakiś test ?
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw gru 27, 2007 11:04 am

Namrasit pisze:
Heh to od 10 poziomu odbija już wszystkie bez rzutu. Ranga 19 + premie z intelektu i przedmiotów, podczas gdy maksymalne ST to 14.


Raczej tak ale rzut i tak trzeba wykonać jeśli Łamacz Wyrzuci 1 ? Jeśli uważasz można zwiększyć ST nap do 10 +... :D



Namrasit pisze:
Tak ale jak to będzzie automatyczne to stanie się bardzo silne.
Przykład: drużynowy czarodziej rzuca na drużynowego woja 4x obłożenie klątwą. Potem druzyna walczy z jakimś brzydkim, łamacz przenosi klątwy z wojasa a czarodziej ciosa nowo przygotowanymi czarami.
Określ na jakie czary to wpływa (osobiste też?) czy jest RO czy nie, czy łamacz robi jakiś test ?


Oczywiście łamacz musi zadeklarować że używa tej zdolności. Dopisze że wymaga to użycia akcji standardowej.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw gru 27, 2007 1:38 pm

Pavel93 pisze:

Raczej tak ale rzut i tak trzeba wykonać jeśli Łamacz Wyrzuci 1 ? Jeśli uważasz można zwiększyć ST nap do 10 +... :D


To test umiejętnosci tu jedynka nie oznacza automatycznej porażki.


Pavel93 pisze:
Oczywiście łamacz musi zadeklarować że używa tej zdolności. Dopisze że wymaga to użycia akcji standardowej.


A RO, ewentualne OC zmienionych celów ? typy czarów ?
 
Awatar użytkownika
heiron1993
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: pn mar 05, 2007 7:12 pm

czw gru 27, 2007 2:11 pm

On ma racje, jeżeli mamy premie do wspinaczki = 10 a ST jest 11 to, gdy wyrzucimy 1 to nam się udaje wspinaczka. :wink:
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw gru 27, 2007 6:57 pm

W takim razie co proponujecie zwiększyć ST ? do np 10.


Namrasit pisze:
A RO, ewentualne OC zmienionych celów ? typy czarów ?


A jak uważasz że powinien przebić OC normalnym testem ? 8)
 
Awatar użytkownika
heiron1993
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: pn mar 05, 2007 7:12 pm

czw gru 27, 2007 7:15 pm

Przepraszam zgubiłem się, czego ST umiejętność??
 
Awatar użytkownika
Pavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pn lip 09, 2007 4:44 pm

czw gru 27, 2007 7:20 pm

ST rzutu na blokadę czaru. Myślę że 10 = poziom czaru. Zwiększy to ST każdego rzutu o 5. :D
 
Adorhil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 01, 2008 3:26 pm

śr cze 25, 2008 11:01 pm

Fabularnie ta klasa jest podobna do Occult Slayera.
Blokada czaru- po pierwsze rozbiłbym to na dwie zdolności, albo blokada albo odbicie (można je dać w rożnym momencie awansu). I zwiększył ST czarostwa, obecnie jest śmiesznie niskie (przy wymaganej randze 9, praktycznie z miejsca blokuje się wszystkie czary bez względu na rzut). Przydało by się dodać tu poziom czarującego, np: poziom czarującego + poziom czaru to ST dla blokowania, a o 2x poziom czaru wyższe ST dla odbicia. Przy czym jeżeli decydujemy się na odbicie, i to nam się nie powiedzie nie można już blokować zaklęcia.

Przy 20-poziomowym czarodzieju rzucającym czar 9 poziomu ST odbicia to 58-nie da się tego zrobić bez specjalnych magicznych przedmiotów. Ja bym dał ST 12+poziom czarux2 dla zatrzymania, a 20+poziom czarux2 dla odbicia.
 
Awatar użytkownika
Almanther I Wielki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 2:30 pm

czw cze 26, 2008 9:13 am

Historia napisana niezbyt ciekawie i z brakiem poszanowania zasad języka polskiego.

Nie wydaje mi się że żeby zostać łamaczem zaklęć trzeba być wcześniej potężnym czarodziejem, skoro dajesz takie wymagania które bez problemu spełnia postać 5-6 poziomu.

No i nie wydaje mi się że łamacze zaklęć to byli czarodzieje, skoro przecież zdolności czarowania nie tracą. Zrób tak, że muszą zrezygnować z czarów, ale za to dodaj jeszcze większe moce.
 
Awatar użytkownika
T^L
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: śr maja 07, 2008 2:48 pm

czw cze 26, 2008 10:54 am

A co jeśli zechcemy przejść na Łamacza Zaklęć np Duskblade'm? Też otrzymujemy jakieś moce czy to jednak prestiżówka z myślą o czarodziejach i zaklinaczach? Jeśli to drugie to proponujemy jednak mimo wszystko dodać do wymagań czarodzieja i zaklinacza gdyż jest jeszcze parę innych klas rzucających czary wtajemniczeń.
 
Awatar użytkownika
Firebrand Dark
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 28, 2008 1:04 pm

pt lip 18, 2008 8:20 pm

Hmmmm. Postać ciekawa. Ideał dla Czarodzieja, który zerwie z Mgią(lub dziewczyną i porzuci przez to Magię):D. Jeden błąd:

Pavel pisze:
-Eledorze pospiesz się zaraz się ściemni.- powiedział młoda ludzka kobieta ubierając się w pośpiechu.


Powiedział młoda ludzka kobieta? Fiu fiu.
Ale Klasa mis ię podoba. Z tego co widać innym też :).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości