Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Problemy z wyborem PrC

pn maja 26, 2008 1:10 pm

Przez długi czas nie mogłem znaleść odpowiedniej klasy dla mojej postaci, która urozmajciła by ją i nadała fabularnego smaczku. Zawsze jak znajdowałem już odpowiednią klase pojawiała się przeszkoda nie do pokonania dla mojej postaci. A to niewłaściwa płeć, to niewłaściwe bóstwo. Kolega poradził bym albo zrobił nową postać która będzie mogła spełnić stawiane wymagania albo wprowadził małe zmiany do tych klas lub skonstruował własną klasę. Byłem przywiązany do tej postaci więc 1 opcja odpadła. 2 mogła by nie pasować pod względem fabularnym do opisu klasy. Postanowiłem wybrać opcje 3. Oczywiście pojawiły się jakieś problemy. Ogół jest zarysowany problem tkwi w szczegółach. Prosiłbym was o pomoc z tymi szczegółami.

O to pierwszy z nich. W założeniu przedstawiciel tej klasy biegle posługuje się wszelkimi rodzajami mieczy dostępnych w Fearunie. Pytanie brzmi. Czy powinnych być wszystkie rodzaje mieczy czy też jakieś powinny być z te grupy wykreślone.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn maja 26, 2008 1:32 pm

Khemlish Val'Drach za mało informacji, najlepiej wrzuć cała klasę na forum to zobacze, skrytykuje, pochwale, dam jakieś pomysły, sugestie. Obecnie nie wiem z czym mam doczynienia..
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pn maja 26, 2008 2:15 pm

Khemlish Val'Drach pisze:
Czy powinnych być wszystkie rodzaje mieczy czy też jakieś powinny być z te grupy wykreślone

IMO powinieneś wyrzucić ciężkie dwuraki i leciutkie krótkie miecze. Wylecieć też powinny półtoraki, bo te to takie ni w drzwi, ni w oko. Nie wiadomo po co to i w ogóle.
Do takiej grupy powinny trafić przede wszystkim miecze egzotyczne (typu: sejmitar, katana) czy popularne w niektórych kręgach (np.: rapier, wakizashi czy inne bronie używane przez ninja). Powinny także się tam znaleźć zwykłe, jednoręczne, długie miecze i krótkie mieczyki. Sztylety także.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pn maja 26, 2008 3:28 pm

Corrick, pierw mówisz, żeby wyrzucić krótkie miecze, potem by je umieścić. Skonsultuj ze sobą swoją wypowiedź. ;)

Jeżeli dasz klasie posługiwanie się bronią prostą i żołnierską, a ewentualne bonusy przyznasz do posługiwania się mieczami łapiącymi się do tych kategorii, to chyba będzie ok. Ewentualnie możesz włączyć też jakieś miecze egzotyczne, np. półtorak, jeżeli uznasz, że jest to broń, którą przedstawiciele tej klasy będą często wybierać.
Piszę głównie z kontekstu mechanicznego, bo na FR to się nie znam. ;)
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

pn maja 26, 2008 3:38 pm

Smg pisze:
Corrick, pierw mówisz, żeby wyrzucić krótkie miecze, potem by je umieścić. Skonsultuj ze sobą swoją wypowiedź.

[drapie się po głowie] Racja! Kurczak, nie przeczytałem sam swojej wypowiedzi.

Chodziło mi o to, żeby wyrzucić krótkie miecze, a zostawić długie.
Corrick pisze:
Powinny także się tam znaleźć zwykłe, jednoręczne, długie miecze i leciutkie szabelki.

To chciałem napisać ;-).
 
Awatar użytkownika
T^L
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: śr maja 07, 2008 2:48 pm

pn maja 26, 2008 3:45 pm

Tylko bez przesady z tymi bonusami, nie dawaj tylko większej specjalizacji w broni w każdym mieczu... No, ewentualnie na 10 poziomie ale to też byśmy się nad tym zastanawiali.
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 4:16 pm przez T^L, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

pn maja 26, 2008 3:48 pm

Dobra. Oto ogólny zarys klasy.

W większości podręczników i opowiadań czciciele Eilistraee są przedstawiani prawie tylko jako Kobiety. W jednej nawet nie widziałem różnicy miedzy klerem Lolth a Eilistraee. Rozumiem ze Lwia cześć kleru Eilistraee ma swe korzenie w Klerze Lolth i dominują tam kobiety. Ale to nie zmienia faktu że nadal pozostają takie kościoły drowów jak choćby Selvetarn i Vhaeraun w których dominują meżczyźni. Rycerz Lolth może nie ma zbyt wielu kapłanów ale Zamaskowony ma ich na pęczki. Do tego dochodzą też drowy urodzone na powierzchni. Do tych drowów-meżczyn (podobnie zresztą jak do półdrowów i innych elfów) skierowana jest głównie ta klasa.
W ogólnym założeniu ta klasa jest czymś w stylu mnichów lub paladynów Mrocznej Dziewicy ale nieco przypominająca tropicieli. Jak ich pani skupiając się na aspektcie polowania, tańca i fechtunku. Szczegolnie skupiają się na aspekcie bojowym. Szkolą się w walce przeciw złym i okrutny stworom jakie na swe rozkazy ma Lolth i inni Bogowie Drowów oraz ich trzciciele. Demonom, czartom, potworom nieumarłym, goblinoidom itd. Jednak ich walka jest formą tańca z niesłychanie ogromną liczbą kroków i póz (jak kapoera) lub w wypadku gdy miecz przystosowany jest by wydawać różne dzwięki przy każdym zamachu ciosy układaja się w muzykę. Mają te same obowiązki co tancerki miecza i podobne wymagania choć w tym przypadku nie trzeba znać magii objawień. Póki co nazwa klasy to Mistrzowie Mieczy Pełni. Może być to nieco myląca nazwa ale chodzi o więź z Księżycem w Pełni który jest jednym z symboli Mrocznej Dziewicy. Mistrzem może zostać każdy dobry drow bez względu na klase.
Podczas gdy tancerki uczą się produkowac instrumenty i grać na nich mistrzowie uczą się kuć coraz to doskonalsze miecze i używać ich jak z najlepszym skutkiem. Surowy kodeks określa i krępuje nieco możliwość użycia tych zdolności. W przeciwieństwie do tancerek miecza mistrz nigdy nie sprawia że miecz sam walczy. Mistrz i jego oddany mrocznej dziewicy miecz(lub miecze) są jednością aż któryś zostanie zniszczony. W dużym stopniu Mistrz pozostaje tym kim był wczęśniej. Czarodziejem, wojownikiem, kapłanem. Zyskuje tylko kilka dodatkowych elementów które traci wraz z złamaniem zasad i odwróceniem się o Mroczej Pani.
Natchnienie do stworzenia tej klasy wziołem z świata WH i WH40k. Są tu pomieszane aspekty Tancerza Wojny Leśnych Elfów, Mistrza Mieczy z Wieży Hoetha Wysokich Elfów i Eldarskiekiego Harlekina. Chodzi tu raczej o aspekt wizualny (głównie w stylu walki), nieco aspekt fabularny i kilka ciekawych zasad które mieli wyżej wymienieni wojownicy.
O to przykłady kilku zasad specjalnych jakie zdobywa wraz poziomami MMP.
* - zdolność ta podobna jest do Mniszej premii z roztropności do klasy pancerza. Dysponuje nią tylko postać walcząca w najwyzej średniej zbroi i bez tarczy. Może dodać najwyższy bonus jednego z tych czterech atrybutów : zręczność (ponownie), inteligencje, roztropność lub charyzmę.
Odbicie strzał - jak wypadku klasycznego atutu z wyjątkiem, że postać musi dzierżyć miecz.
Taneczny cios - bohater może odtworzyć dowolny atut bojowy spośród niżej wymienionych (bez względu na Warunki wstępne) jeśli wykona udany test na występy(taniec lub w przypadku specjalnych mieczy gra). Na wyższych poziomach klasy może dać większą liczbę atutów jakich użyje w ataku lecz to łączy się z trudniejszym testem na występy. Atuty to: potężny atak, rozszczepienie, roztrzaskanie, wielkie rozszczepienie (tylko na wyższych poziomach tej klasy), wyspecjalizowanie, poprawione przewracanie, poprawione rozbrajnie, wirujący atak, Atak z doskoku,

Z aspektów mechanicznych. profesja ma zaledwie 5 poziomów.
To wszystko co pamiętam z głowy. Jestem teraz w pracy a zapiski zostały w domu. Zdolność oznaczona gwiazdką nie ma jeszcze nazwy gdyż nie potrafie znaleść odpowiedniej. To narazie tyle. Mam nadzieje że to wam wystarczy. Przepraszam za brak przecinków. Musze kończyć.

edit. W założeniu oni mają umieć się tymi mieczmi posługiwać a zaś specjalizacja skierowana jest ku raczej jednemu mieczowi. Wiedza o pozostałych i metodach ich używania jest darem mistrza mieczy dla nowo przyjmowanego by odnalazł miecz ktory mu najlepiej będzie pasował. Aha Corrick. Rapier nie należy do rodziny mieczy. Miecze to broń sieczna z możliwością pchnięć a nie na odwrót. Póki co dzieki ża pomysły czekam na następne. Do usłyszenia jutro.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pn maja 26, 2008 4:39 pm

* - zdolność to przepak z kosmosu.... Do modyfikacji/wywalenia

Taneczny cios - kolejny przepak, za darmo dostajemy najlepsze atuty, jakie sa te stopnie trudności ? 35+ ?

Łohoho 5 poziomów, pewnie jest napakowana jak prezent świąteczny :). Pokaż całą tę profesję.

Fabularnie to tak średnio ale w miarę ujdzie. Jak zobacze całośc to się bardziej wypowiem.
 
Awatar użytkownika
T^L
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: śr maja 07, 2008 2:48 pm

pn maja 26, 2008 6:49 pm

oO O tym właśnie mówiliśmy. To jest zbyt przepakowane. Może jakbyś rozbudował trochę ten prestiż do 10 poziomów to byłoby lepiej, bo nawet taki, wiele razy zresztą przez nas wspominany, Kenjutsu Master który specjalizuję się tylko w 1 wybranym przez siebie mieczu, nie osiąga takiej siły na 10 poziomie co Twoja prestiżówka na 5. Wstaw całą klasę to się jakoś pomoże ;)
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt maja 27, 2008 12:12 am

* - zdolność to przepak z kosmosu.... Do modyfikacji/wywalenia


Gdyby tak było to mnich nie miał by jej firmowo z bonusami jeszcze. Jemu ta moc od początku zastępuje zbroje. Ta działa podobnie choć nie analogicznie. Me culpa pomyliłem jedno słowo w poprzenim opisie tej zdolności. Dodaje się modyfikator z atrybutu zręczności, inteligencji, roztropności lub charyzmy. Oczywiście najwyższy. Oznacza to trening w walce bez tarczy gdzie ciało i miecz zastępują tarcze. Analogicznie zreczność to refleks, inteligencja to spryt wykorzystywany do przejrzenia następnych ruchów przeciwników, roztropność to wyuczone techniki uników i ruchów jak u mnichów, zaś charyzma jak taniec walczących wężów który wprawia przeciników w frustracje i zmusza do błędów. Jak mówiłem to profesja dla wielu klas (właściwie dla wszystkich z podstawowej ksiegi gracza). Przypominam że nie które klasy nie mają biegłosci w pancerzach (czarodzieje i zaklinacze naprzykład) a w założeniu tej profesji walczy się w pierwszym szeregu. Dla ostatecznego wytłumaczenia mojego zdania w tej kwestii odwołam się do liczb.
Paladyn z dużą charyzmą nie dysponuje zazwyczaj wysokim współczynikiem zr. rękopensuje sobie to ciężką zbroją i tarczą. Teraz zauważcie że odbierając mu te dwa przedmioty zmuszamy go by obniżył swoją klase pancerza o najmniej o 2 (jeśli walczył zbroi krytej i używał pukleża) lub o 5 (dla zbroi płytowej i ciężkiej tarczy) a to tylko dostępny w każdym większym mieście nie magiczny ekwipunek. Taki ubytek w jego pancerzu zrękopensuje mu najwyżej 4+ i to tylko gdy będzie dysponować charyzmą 19 (taką mają zwykle bardowie i zaklinacze). Zastanwiałem się na dodawaniem modyfikatora tymczasowego ale zaistniała możliwość dublowania się mocy w wypadku zręczności i roztropności. Sądze że ten fragment możecie przestać uważać za przegięty. Ta zdolność sprawi że walka zwinnym gościem będzie miała tę samą efektywnoiść co czołgiem. A co do uzasadnienia fabularnego tak dla przypomnienia jakby kto zapomniał lub nie wiedział przypominam o rytualnym polowaniu w którym czciciele Eilistraee biora udział nago.

Taneczny cios - kolejny przepak, za darmo dostajemy najlepsze atuty, jakie sa te stopnie trudności ? 35+ ?


To druga rzecz której wnikliwie nie przeanalizowaliście zanim wyraziliście swoje zdanie. Po pierwsze nie otrzymujecie 10 atutów tylko możliwość z ich skorzystania. Nadal musicie je wykupić by zdobyć inne nie wymienione atuty. Po drugie najwyraźniej nie sprawdziliście jakimi statystykami dysponuje przeciętna postać dostająca dostep do tej zdolności. Powiem wam że nie licząc klasycznego ataku jaki musi wykonać ma wcześniej tylko 40% na to że mu się powiedzie. Jak to możliwe. Już pokazuje.
Co do poziomu "występów" u postaci Tancerek Miecza wymagane jest 5 rang by móc zacząć klase + 1 ranga dobita przy przechodzeniu z pierwszego poziomu na drugi na którym zdobywa się zdolność + 2 modyfikator z charyzmy (bo taki ma przeciętna jeśli nie 0 ma modyfikator z charyzmy przeciętna postać nie oparta na tym modyfikatorze) Razem daje nam to +8 przy zakładanym stopniu trudności 15 + 5 za każdy używany w ataku atut (były dwie wersje o co chciałem spytać was później) daje nam to że trzeba rzucić conajmniej 12 na kości. Każdy kto kiedyś grał postacią która oberwała przekleństwem lub walczyła w ciemnościach wie jak denerwujące jest rzucanie szansy testu 50% zanim sprawdzisz czy wogle ci się udało coś zrobić. Więc proszę mi tu nie wyjeżdzać z przepakowaniami. bo zdolnośc jest zrównoważona.

Poraz kolejny mówię że przedstawiciel tej klasy wyuczony jest walczyć mieczami. To oznacza T^L że tym się rózni od każdego zakapiora w fearunie że jak pokaże mu się miecz to nieważne co to za miecz on biegle sie nim będzie posługiwał. Twój Kenjutsu Master potrafi wykonywać super ataki jednym miecze. Super. Ale tak samo jak przestawiciel tej profesji dobrze posługuje sie też całą masą innej broni. Bo poza zasięgiem do wykupienie w klasyczny sposób nadal pozostały najbardziej zabójcze zdolnosci jak chodźby poprawione trafienie krytyczne. Pełną klase zamieszcze jak skoncze kwestie problematyczne.
Ja rozumiem że pisze czasem nie zrozumiale lub zbyt wielowątkowo. Mogę coś zapomnieć napisać więc proszę nie być ludźmi którzy czepiają się auta kiedy obejrzeli tylko felgi.
Na razie jeśli skończyliscie sie czepiać tego o co was nie prosiłem odpowiedźcie na moje pytanie zadane na początku Tematu. Czy przedstawiciel Klasy Mistrza Mieczy Pełni powinien móc się posługiwać każdym mieczem występującym w Fearunie czy jakieś powinny być wyłaczone z tego grona (np. sejmitary, tasaki, katany, obrzymy)?

P.S. 10 poziomowe profesje to takie na które wszelkie możliwe wymagania postacie mogą osiągnąć najpóźniej na 10 poziomie. Ta jest 5 poziomowa bo prędzej piekło zamarźnie niż przedstawiciele nie któtych klas będą mogil podejść do tej klasy na niższym niż 14 poziomie. Poza tym nie dysponuje na tyle silnymi i tak wieloma zdolnościami by pretędowąc do 10. Chyba że powiecie że powyżej opisany Taneczny cios jest potęzniejszym atutem niż +10k6 do ukratków zabójcy, tworzenie Zincarli (lub jeśli nie bądźmy małostkowi odrazu wyniesienie) arachne czy potęga żywiołów władcy grzmotów
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt maja 27, 2008 1:08 am

Hahaha (złowieszczy śmiech)

Khemlish Val'Drach pisze:
* - zdolność to przepak z kosmosu.... Do modyfikacji/wywalenia


Gdyby tak było to mnich nie miał by jej firmowo z bonusami jeszcze. Jemu ta moc od początku zastępuje zbroje. Ta działa podobnie choć nie analogicznie. Me culpa pomyliłem jedno słowo w poprzenim opisie tej zdolności. Dodaje się modyfikator z atrybutu zręczności, inteligencji, roztropności lub charyzmy. Oczywiście najwyższy. Oznacza to trening w walce bez tarczy gdzie ciało i miecz zastępują tarcze. Analogicznie zreczność to refleks, inteligencja to spryt wykorzystywany do przejrzenia następnych ruchów przeciwników, roztropność to wyuczone techniki uników i ruchów jak u mnichów, zaś charyzma jak taniec walczących wężów który wprawia przeciników w frustracje i zmusza do błędów. Jak mówiłem to profesja dla wielu klas (właściwie dla wszystkich z podstawowej ksiegi gracza). Przypominam że nie które klasy nie mają biegłosci w pancerzach (czarodzieje i zaklinacze naprzykład) a w założeniu tej profesji walczy się w pierwszym szeregu. Dla ostatecznego wytłumaczenia mojego zdania w tej kwestii odwołam się do liczb.
Paladyn z dużą charyzmą nie dysponuje zazwyczaj wysokim współczynikiem zr. rękopensuje sobie to ciężką zbroją i tarczą. Teraz zauważcie że odbierając mu te dwa przedmioty zmuszamy go by obniżył swoją klase pancerza o najmniej o 2 (jeśli walczył zbroi krytej i używał pukleża) lub o 5 (dla zbroi płytowej i ciężkiej tarczy) a to tylko dostępny w każdym większym mieście nie magiczny ekwipunek. Taki ubytek w jego pancerzu zrękopensuje mu najwyżej 4+ i to tylko gdy będzie dysponować charyzmą 19 (taką mają zwykle bardowie i zaklinacze). Zastanwiałem się na dodawaniem modyfikatora tymczasowego ale zaistniała możliwość dublowania się mocy w wypadku zręczności i roztropności. Sądze że ten fragment możecie przestać uważać za przegięty. Ta zdolność sprawi że walka zwinnym gościem będzie miała tę samą efektywnoiść co czołgiem. A co do uzasadnienia fabularnego tak dla przypomnienia jakby kto zapomniał lub nie wiedział przypominam o rytualnym polowaniu w którym czciciele Eilistraee biora udział nago.


Załóżmy że gram sobie łotrzykiem elfem zręczność bazowa 20 (+2 za przedmiot) czyli 22, modyfikator +6, mitrylowa koszulka kolcza +2 (stać mnie). Czyli KP = 28 nieźle jak na reszte która jeszcze została. Tarczy wciąż mogę używać (będzie przedemną latać), do tego masa magicznych przedmiotów. Znasz inną klasą która daje +6 do KP kosztem 1 poziomu ?

Khemlish Val'Drach pisze:
Taneczny cios - kolejny przepak, za darmo dostajemy najlepsze atuty, jakie sa te stopnie trudności ? 35+ ?


To druga rzecz której wnikliwie nie przeanalizowaliście zanim wyraziliście swoje zdanie. Po pierwsze nie otrzymujecie 10 atutów tylko możliwość z ich skorzystania. Nadal musicie je wykupić by zdobyć inne nie wymienione atuty. Po drugie najwyraźniej nie sprawdziliście jakimi statystykami dysponuje przeciętna postać dostająca dostep do tej zdolności. Powiem wam że nie licząc klasycznego ataku jaki musi wykonać ma wcześniej tylko 40% na to że mu się powiedzie. Jak to możliwe. Już pokazuje.
Co do poziomu "występów" u postaci Tancerek Miecza wymagane jest 5 rang by móc zacząć klase + 1 ranga dobita przy przechodzeniu z pierwszego poziomu na drugi na którym zdobywa się zdolność + 2 modyfikator z charyzmy (bo taki ma przeciętna jeśli nie 0 ma modyfikator z charyzmy przeciętna postać nie oparta na tym modyfikatorze) Razem daje nam to +8 przy zakładanym stopniu trudności 15 + 5 za każdy używany w ataku atut (były dwie wersje o co chciałem spytać was później) daje nam to że trzeba rzucić conajmniej 12 na kości. Każdy kto kiedyś grał postacią która oberwała przekleństwem lub walczyła w ciemnościach wie jak denerwujące jest rzucanie szansy testu 50% zanim sprawdzisz czy wogle ci się udało coś zrobić. Więc proszę mi tu nie wyjeżdzać z przepakowaniami. bo zdolnośc jest zrównoważona.


Standardowy BG z charyzmą 14 (+2) zogniskowaniem zdolności występy (+3), którą jak najbardziej warto wziąść względem tej zdolności, ma wiec na 3 poziomie (patrząc na wymaganą rangę) 55% szans na skorzystanie z atutuów do których dostępu nie uzyska nawet 8 poziomowy wojownik (na pewno nie wszystkich). Za 16 000 sz (przedmiot +4 do charyzmy) i awansując na 9 poziom mamy 100% że korzystanie z atutów będzie udane, czyli dostajemy dostęp do 9 atutów.
A i nie wspomniałem tu jeszcze o przedmiocie za 2500 sz dającego +5 do występów. Takie cacko pozwoli korzystać nam z każdego z tych atutów już na 4 poziomie. Wiesz, jak chyba ktoś naprawdę tego nie przeanalizował i prawdopodobne ze nie byłem to ja.

Khemlish Val'Drach pisze:
Na razie jeśli skończyliscie sie czepiać tego o co was nie prosiłem odpowiedźcie na moje pytanie zadane na początku Tematu. Czy przedstawiciel Klasy Mistrza Mieczy Pełni powinien móc się posługiwać każdym mieczem występującym w Fearunie czy jakieś powinny być wyłaczone z tego grona (np. sejmitary, tasaki, katany, obrzymy)?


Na razie skonczyłem się czepiac (nie ma już czego). "Każdym" to znaczy wiekim orczym mieczem też ? Mieczem tytana też? uważam że grono broni powinno być sprecyzowane, tak zawsze jest najlepiej.

Khemlish Val'Drach pisze:
P.S. 10 poziomowe profesje to takie na które wszelkie możliwe wymagania postacie mogą osiągnąć najpóźniej na 10 poziomie. Ta jest 5 poziomowa bo prędzej piekło zamarźnie niż przedstawiciele nie któtych klas będą mogil podejść do tej klasy na niższym niż 14 poziomie. Poza tym nie dysponuje na tyle silnymi i tak wieloma zdolnościami by pretędowąc do 10. Chyba że powiecie że powyżej opisany Taneczny cios jest potęzniejszym atutem niż +10k6 do ukratków zabójcy, tworzenie Zincarli (lub jeśli nie bądźmy małostkowi odrazu wyniesienie) arachne czy potęga żywiołów władcy grzmotów


A tego to już zabardzo nie rozumiem. To ma być klasa dla wszystkich? Jak tak to podstawke z tego zrób a nie prestiża.

Dobranoc ;)
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt maja 27, 2008 1:28 pm

Załóżmy że gram sobie łotrzykiem elfem zręczność bazowa 20 (+2 za przedmiot) czyli 22, modyfikator +6, mitrylowa koszulka kolcza +2 (stać mnie). Czyli KP = 28 nieźle jak na reszte która jeszcze została. Tarczy wciąż mogę używać (będzie przedemną latać), do tego masa magicznych przedmiotów. Znasz inną klasą która daje +6 do KP kosztem 1 poziomu ?


Miałem nadzieje że jestes gracz z brodą. Ale wyglada na to że jestes powergamer z mlekiem pod nosem. Twój bład wytkne ci jednym zdaniem.
L I C Z Y _ S I Ę _ T Y L K O _ M O D Y F I K A T O R _ Z _ A T R Y B U T U
B E Z _ P R Z E D M I O T Ó W _ M A G I C Z N Y C H _ I _ C Z A R Ó W.
To cytat w którym o tym mówiłem:
Zastanwiałem się na dodawaniem modyfikatora tymczasowego ale zaistniała możliwość dublowania się mocy w wypadku zręczności i roztropności.

I znam bardzo dużo takich postaci na nie wyzej niż 6 poziomach bez klas prestirzowych. Poza tym ktos kto walczy w bezposrednim starciu musi miec wysokie KP. Jak mówiłę to zastepuje tarcze i cięzki pancerz. Co sie tyczy latających tarcz. Nie można obejśc wszystkiego a ten przedmiot obchodzi nawet utrudnianie rzucania czarów.

Standardowy BG z charyzmą 14 (+2) zogniskowaniem zdolności występy (+3), którą jak najbardziej warto wziąść względem tej zdolności, ma wiec na 3 poziomie (patrząc na wymaganą rangę) 55% szans na skorzystanie z atutuów do których dostępu nie uzyska nawet 8 poziomowy wojownik (na pewno nie wszystkich). Za 16 000 sz (przedmiot +4 do charyzmy) i awansując na 9 poziom mamy 100% że korzystanie z atutów będzie udane, czyli dostajemy dostęp do 9 atutów.
A i nie wspomniałem tu jeszcze o przedmiocie za 2500 sz dającego +5 do występów. Takie cacko pozwoli korzystać nam z każdego z tych atutów już na 4 poziomie. Wiesz, jak chyba ktoś naprawdę tego nie przeanalizował i prawdopodobne ze nie byłem to ja.


Kolejny nie przemyślany powergamerski pomysł. Zacznijmy od tego że zogniskowanie daje +2 a bonus +4 do charyzmy zwiększy szanse o kolejne +2. Taki zestaw zwykle zbierają bardzi. Inne postaci tylko w specjalinych buildach (nie mówie tu o postaciach budowanych specjalnie pod profesje). 9 poziomowy bard nie ma szans na dysponowanie nawet połową tych atutów zaś zdolność z tej Klasy da mu szanse 60%. Zaś wojownik 9 poziomu już w większość tych atutów ma. Co do przedmiotu za 2500 nie mogłem znaleść właściwego. Jeśli chodziło ci o instrument barda to abstrachując od faktu że to rzadki przemiot to daje bonus do muzyki barda zas bonus +2 do występów odnosi się tylko do gry na tym instrumencie (czytaj dokładnie opisy przedmitów). Na koniec nie wyobrażam sobie jak można machać miecze jednoczesnie grają na instrumencie zajmującym obie ręce. Do tego twój standardowy bg ma zwykłą, zbroje (raczej nie średnią), zwykła broń i lub zwykłą szate bo przedmiety które podałes zajmuja ponad połowe (w zaleznosci od poziomu) kasy jaką powinien kosztawać jego cały ekwipunek. Pomyśl zanim napiszesz. Zaśmiecasz temat.

A tego to już zabardzo nie rozumiem. To ma być klasa dla wszystkich? Jak tak to podstawke z tego zrób a nie prestiża.


Oznacza to że każdy bez szczególnych umizgów i robienia wieloklasowca możne wejść na tą klasę. Jednym zajmie to 9 poziomów innym 15 ale będą mogli ukończyć ta Klase bez robie sobie wieloklasowca. Tak skonstruowane sa wymagania tej klasy.

Wracając do głównego tematu. Mam na myśli nastepująca liste składająca się ze wszystkich znanych mi broni z rodziny mieczy (nic związanego z magią):
miecze krótkie, długie, połtoraręczne, dwuręczne, motylkowe, podwójne, rtęciowe, olbrzymy, kordy, tasaki, sejmitary, podwójne sejmitary, drachy, chopesze, katany wakizaszhi, no-dachi.
Abstrachują od tego że lista jest dość duża i nie które z tych mieczy nie wystepują w feaurunie a jeśli już występują to jest ich tylko kilka sztuk (jak chodźby Katany). Czy któreś z tych mieczy byście odjeli. Może jakies dodali. Myslałem na listą złożoną z wszytskich z wyżej wymienionych broni żołnierskich + półtorak (broń Eilistraee)+ jeden miecze egzotyczny
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt maja 27, 2008 3:24 pm

Khemlish Val'Drach cóż poczekam na wersję finalną.

Co do przedmiotu nie znalazłeś takowego bo nie ma go w PMP. Ale jest on w 100% zgodny z mechniką czyli każdy może go sobie zrobić, jak mu akurat potrzeba.
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

wt maja 27, 2008 5:29 pm

@Khemlish Val'Drach

Khemlish Val'Drach pisze:
Zacznijmy od tego że zogniskowanie daje +2 a bonus

SRD pisze:
Skill Focus [General]
You get a +3 bonus on all checks involving that skill.


L I C Z Y _ S I Ę _ T Y L K O _ M O D Y F I K A T O R _ Z _ A T R Y B U T U
B E Z _ P R Z E D M I O T Ó W _ M A G I C Z N Y C H _ I _ C Z A R Ó W.


Nie rozumiem. Przecież przedmioty magiczne i czary czasowo zmnieniają wartość atrybutu a tym samym modyfikator z niego, czyż nie? Chyba, że wprowadziłbyś tu swego rodzaju wyjątek (jak w przypadku zdobywania rang umiejętności). Sprecyzuj, proszę. Dalej jest to przepak, tak samo jak wielokrotne dodawanie modyfikatora z charyzmy do rzutów obronnych w przypadku paru PrC/klas.

Co do przedmiotu za 2500 nie mogłem znaleść właściwego.


Przedmioty dające skill bonus (competence) są do stworzenia za śmieszną cenę (premia^2*100).

Lista mieczy

Krótko mówiąc - biegłość w (prawie) każdym rodzaju mieczy za cenę jednego poziomu PrC? Chciałbym zobaczyć MG, który to zaakceptuje ;F

Proponuję ponowne przemyślenie i balansację, bo nikt o zdrowym umyśle tego nie zaakceptuje.

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

wt maja 27, 2008 6:44 pm

Khemlish Val'Drach napisał:
Zacznijmy od tego że zogniskowanie daje +2 a bonus

SRD napisał:
Skill Focus [General]
You get a +3 bonus on all checks involving that skill.


Coż zalezy od żrodła. Ja podaje co jest napisane w podręczniku gracza 3.0.

Cytat:
L I C Z Y _ S I Ę _ T Y L K O _ M O D Y F I K A T O R _ Z _ A T R Y B U T U
B E Z _ P R Z E D M I O T Ó W _ M A G I C Z N Y C H _ I _ C Z A R Ó W.


Nie rozumiem. Przecież przedmioty magiczne i czary czasowo zmnieniają wartość atrybutu a tym samym modyfikator z niego, czyż nie? Chyba, że wprowadziłbyś tu swego rodzaju wyjątek (jak w przypadku zdobywania rang umiejętności). Sprecyzuj, proszę. Dalej jest to przepak, tak samo jak wielokrotne dodawanie modyfikatora z charyzmy do rzutów obronnych w przypadku paru PrC/klas.


Właśnie! Zmieniają czasowo. Każdy efekt który nie prowadzi do stałej zmiany wartości atrybuty powoduje zaistnienie "wartości tymczasowej atrybutu" i "modyfikatora tymczasowego atrybutu". Natomiast "wartość atrybutu" i "modyfikator z atrybutu" to wartość jaką gracz wyrzucił na kościach +/- modyfikatory rasowe i jaką zmienić może tylko poprzez kilka rzeczy jak: dodatkowe punkty do atrybutów dawane co 4 lvl, Ksiegi i Grimuary które na stałe podnoszą statystyki i przeklęte przemioty które je obniżają na stałe.

Tak wiec by wytłumaczyć to Mechanicznie:
Przykładowy wojownik z rękawicami zręczności+2 i zrecznością 20 i koszulce kolczej+2 i stosując się do zasad tej zdolności (wybiera Zr)
będzie miał następujące modyfikatory
Zbroja (+6)+Tarcza (+0)+Bonus ze Zr(+5+1 za rekawiczki)+ bonus ze zdolności (+5). To daje mu razem 27 KP. Uważam że jak na postać której łączny poziom będzie w tym momencie wynosił między 8 a 15 to nie jest dużo. Zwłaszcza że ta postać sporo walczy wręcz. Z tarczą trzeba odjąć +5 ze ZR i zastapić ją dająca tyle samo tarczą +3 a na tych poziomach wielu wojowników takie ma.

Inny przykład bez i z tą zdolnością. Gracz nie miał aż tak wysokiej zręczności i nosił cięższy pancerz. Nosił Płyte+2 (+10 KP) miał zręczności 12 ale dysponował wysoką charyzma (powiedzmy to był łamacz serc 17) w płaszczu charyzmy +3 i tarczą dużą stalową +3. Liczymy:
Zbroja+10 +Tarcza +5 + Zr+1 to razem daje 26 KP. Używjąc zasad bez tarczy i w lżejsze zbroi (powiedzy miał napiersnik +2) wynik będzie wynosił zbroja +7 tarcza +0 zręcznośc +1 + zdolnośc +3 (płaszcz nic nie daje) razem KP 21. W tym przypadku gracz lepiej zeby został przy płycie i tarczy chyba ze woli inaczej.

Cytat:
Lista mieczy

Krótko mówiąc - biegłość w (prawie) każdym rodzaju mieczy za cenę jednego poziomu PrC? Chciałbym zobaczyć MG, który to zaakceptuje ;F

Proponuję ponowne przemyślenie i balansację, bo nikt o zdrowym umyśle tego nie zaakceptuje.


Własnie dlatego prosze o pomoc a nie ocene. :help: Co sadzisz o pomyśle napisanym poniżej listy. I przypominam że niektóre P. klasy wojownicze oferują dostęp do całej broni żołnierskie wchodzącemu na tą klase.

P.S. Tak a propo umiejetnosci posługiwania sie prawie każdym mieczem. Widziałes kiedyś postać wojownika łażącą z całą bronią jaką umie sie posługiwać. Bo ja może raz i gość jeździł wozem od zamku do zamku i szkolił wojsko.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości