Zaklinacz Kości jest Klasą Prestiżową do Edycji 3.5
"Była ciemna, ponura noc. Przez miasto szedł podejrzany osobnik. Twarz skrywał pod kapturem, a zanim ciągneły się długie, podarte szaty. Postać zatrzymała się przed świątynia Heironeousa. Po krótkiej chwili weszła do środka. Zdjeła kaptur i wyciągneła spod szat ogromną kosę. Nocną ciszę przerwały krzyki dobywające się ze świątyni Heironeousa."
To właśnie Zaklinacze Kości - Wyznawcy Myrkula. Bez skrupułów wypełniają wszystkie misje zlecone im przez Pana Kości. Zaklinacze Kości są wprawnymi Czarodziejami posługującymi się magią Nekromancji. Podstawowe szkolenie Zaklinacza Kości obejmuje sztukę przebierania się, magię Nekromancji, a także umiejętność władania kosą - ulubioną bronią Myrkula. Czasem Myrkul zleca najbardziej zaufanym wyznawcom specjalne misje(na przykład splądrowanie świątyni). Dobrze wyszkoleni Zaklinacze Kości mogą przebrać się tak, że nikt ich nie pozna. Młodzi Zaklinacze Kości potrafią przywoływać pomniejszych Nieumarłych takich jak Szkielet lub Zombie, a bardziej doświadczeni Licze i Wampiry. Kosy Zaklinaczy Kości są wyrabiane z kości różnych potworów. Wrogiem numer jeden Zaklinaczy Kości są Paladyni, którzy przeszkadzają im w wypełnianiu powierzonych zadań.
Kość Wytrzymałości: k8
Wymagania
Oto wymania, które postać musi spełnić, aby zostać Zaklinaczem Kości:
Atuty: Skupienie na Broni(Kosa), Zogniskowanie Czaru(Nekromancja).
Czarostwo: Ranga 10
Blef: Ranga 5
Przebieranie: Ranga 5
Bóstwo Opiekuńcze: Myrkul
Czary: Umiejętność rzucania zaklęć Wtajemniczeń 3 poziomu.
Specjalne: Mag musi być specjalistą w szkole Nekromancji.
Umiejętności Klasowe
Blef(Cha), Czarostwo(Int), Koncentracja(Bd), Przebieranie(Cha), Wiedza(Wszystkie Dziedziny(Int), Wyczucie Pobudek(Rzt), Zbieranie Informacji(Cha).
Punkty Umiejętnośći: 2 + Modyfikator z Intelektu.
Właściwości Klasowe
PW na poziom: 8
Bazowa Premia do Ataku: Średnia
Biegłość w broni i pancerzu: Zaklinacz Kości nie otrzymuje biegłości w żadnej broni i w żadnym pancerzu.
Rzucanie czarów: Co każdy poziom w tej Klasie Prestiżowej Zaklinacz Kości zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom Klasy Rzucających Czary, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na Klasę Prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej Klasie (nowe Atuty Metamagiczne lub Tworzenia Przedmiotów oraz Punkty Wytrzymałości – oczywiście inne niż wynikające z Klasy Prestiżowej – i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego Poziomu Czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną Klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został Zaklinaczem Kości, musi zdecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom"
Sługa Pana Kości(1 poz.): Myrkul zleca Zaklinaczom Kości misje które wymagają skutecznego przebrania się i w razie rozpoznania wmówienia osobnikowi niewiarygodnych rzeczy, dzięki czemu uzyskują premię +3 do Blefu i Przebierania.
Odpędzanie Nieumarłych(2 poz.): Zaklinacz Kości potrafi Odpędzać Nieumarłych tak jak Kapłan.
Przywołanie Słabego Nieumarłego(3 poz.): Zaklinacz Kości może przywołać jednego z Nieumarłych: Zombie, Szkielet, Allip.
Kosiarz Dusz(5 poz.): Kosy Zaklinaczy Kości są obdarzone potężną mocą chwytania dusz. Istota trafiona kosą Zaklinacza Kości musi wykonać Rzut na Wytrwałość(ST 15). W razie niepowodzenia dusza istoty zostaje wchłonięta przez kosę. Bezduszna istota jest traktowana jako Nieumarły. Nie działa na Nieumarłych, Konstrukty i Żywiołaki.
Zamaskowany(6 poz.): Na 6 poziomie Zaklinacze Kości stają się mistrzami ukrywania tożsamości, dzięki czemu uzyskują premię +5 do Przebierania i zdolność Ukradkowego Ataku(2k6), jeśli są w przebraniu.
Kościany Kamień(7 poz.): Na 7 poziomie Myrkul obdarza Zaklinaczy Kości podarunkiem: Kościanym Kamieniem. Kościany Kamień pozwala rzucić 1 dziennie zaklęcie Wskrzeszenie i 3 razy dziennie Animację Martwego.
Czarny Mag(9 poz.): Na 9 poziomie Zaklinacze Kości poznają wszystkie tajniki Nekromancji. Do ST odparcia zaklęcia Nekromancji rzucanego przez Zaklinacza Kości jest dodawana połowa poziomu w tej Klasie Prestiżowej.
Nieśmiertelne MIstrzostwo(10 poz.): Na 10 poziomie Zaklinacze Kości stają się najbardziej zaufanymi wyznawcami Myrkula. Otrzymują premię z Odbicia do KP +3, a także zdolność Przywołania Licza lub Wampira 3 razy dziennie. Zaklinacz Kości otrzymuje także szybkie leczenie 3.