Oczywiście jeżeli ktoś ma zastrzerzenia, uwagi czy sugestie zawsze chętnie wysłucham (wszak nieomylny nie jestem).
A
Aniołowie zwątpienia
- Anioły które porzuciły drogę światłości.
Ulubiona klasa: zależnie od wariantu
Atrybuty: Intelekt +4, Charyzma +4
Specjalne zdolności: RO, przybysz.
Epp +4
Amoltarweni
- Poszukujący wiedzy rozumne pingwiny o neutralnych usposobieniach.
Ulubiona klasa: zależnie od podrasy
Atrybuty: Zręczność -4, Budowa +2, Intelekt +2
Specjalne zdolności: pływanie,
Epp +1
Armanile
- Człekopodobne pancerniki, z duża skorupą ochronną na plecach.
Ulubiona klasa: Druid
Atrybuty: Siła +4, Zręczność -2, Budowa +6, Roztropność +4
Specjalne zdolności: rycie, tratowanie, odporność na broń.
Epp +4
B
Binglanie
- Małe złośliwe istoty o scisłych umysłach ze skłonnością ku chaosowi
Ulubiona klasa: Łotrzyk
Atrybuty: Siła -4, Budowa -2, Zręczność +2, Inteligencja +2, Charyzma +2
Specjalne zdolności:lingwista
Epp +1
Brachilanie
- Niebianskie istoty skierowane ku prawu.
Ulubiona klasa: Paladyn lub kapłan
Atrybuty: Siła +2, Zręczność -2, Roztropność +2, Charyzma +2
Specjalne zdolności:niebiański aspekt, przybysz
Epp +2 (+3 szlachta)
C
Chatte
- Potomkowie ludzi i kotów ze skłonnością do harmonii.
Ulubiona klasa: łotrzyk
Atrybuty: Siła -2, Zrecznosć +4, Charyzma -2
Specjalne zdolności: węch
Epp +0
Chouk'nak
- Ludzie goryle ze sklonnością ku dobru.
Ulubiona klasa: druid
Atrybuty: Siła +2, Zręczność +2, Intelekt –2, Roztropność –2
Specjalne zdolności: humaniod-potwór, różne kształty
Epp +1
D
Deathdrinkers
- Rasa nieziemsko inteligentnych plugawych stworzeń, podobnych do ludzi, lubujących się w mrocznych czynach.
Ulubiona klasa: nekromanta
Atrybuty: Siła -4, Budowa -4, Intelekt +6, Charyzma +2
Specjalne zdolności: niewykrywalny charakter, OC
Epp +4
Driadanowie
- Potomkowie driad mający elfiego lub ludzkiego rodzica. Lubujące się w zabawach i flirtach, ze skłonnością ku chaosowi.
Ulubiona klasa: bard
Atrybuty: Siła -2, Zręczność +2, Roztropność -2, Charyzma +2
Specjalne zdolności: zdolności czaropodobne
Epp +0
E
Entharowie (Entowie)
- Długowieczni potomkowie ludzi i drzewców ze skłonnością ku neutralności.
Ulubiona klasa: Druid lub Tropicie (zależnie od podrasy)
Atrybuty: Budowa +2, Zręczność -2, Roztropność +2, Charyzma -2
Specjalne zdolności: zdolności czaropodobne
Epp +0
K
Khajity
- Wywodzacy sie z pustyni ludzie-koty, ze skłonnościa ku prawu i neutralności.
Ulubiona klasa: wojownik lub czarodziej
Atrybuty: Zręczność +2, Budowa -2
Specjalne zdolności: brak
Epp +0
Księżycowy kwiat
- Miłujące naturę istoty ze skłonnością ku dobru
Ulubiona klasa: druid
Atrybuty: Siła -2, Zręczność +2, Budowa -4, Roztropność +2, Charyzma +4
Specjalne zdolności: Ksieżycowy płomień
Epp +1
N
Nerubianie
- Humaniodalne pająki, przystosowane do mroźnych klimatów, ze skłonnością do zła
Ulubiona klasa: nekromanta
Atrybuty: -2 Zręczność, +2 do Budowy, +4 Intelekt, -4 Charyzma
Specjalne zdolności: pajecza wspinaczka, sieć
Epp +1
P
Pandaren
- Podobne do pandy lubujące się w trunkach istoty o łagonym usposobieniu.
Ulubiona klasa: Bard (m) lub Zaklinacz (k)
Atrybuty: Budowa +2 Zręczność –2 Charyzma +2 Roztropność –2
Specjalne zdolność: brak.
Epp +0
Podniebni ludzie
- Posiadająca anielskie skrzydła rasa wywodząca się od ludzi i niebian, z naturalną skłonnością ku dobru i praworządności.
Ulubiona klasa: m-wojownik, k-kapłan.
Atrybuty: Siła +2, Budowa +2 (Roztropność+2 – pradawny)
Specjalne zdolność: latanie.
Epp +1 (+2 pradawny)
S
Shifu
- Wywodzaca się od ludzi rasa stworzona do walki z wampirami
Ulubiona klasa: tropiciel
Atrybuty: Zręczność +4 Roztropność +2 Charyzma -4
Specjalne zdolności: szybkie leczenie, krok przez przestrzeń
Epp +2
Skrzylaci
- Wywodzaca się od ludzi rasa skrzydlatych istot, uznające się za lepsze od innych.
Ulubiona klasa: wojownik
Atrybuty: brak modyfikatorów
Specjalne zdolności: ograniczony lot
Epp +0
T
Tempolarianin
- Wyrzutkowie z planu energii temporalnej, o ludzkim wyglądzie, ze skłonnością ku chaosowi.
Ulubiona klasa: czarodziej
Atrybuty: Siła -2, Zręczność-4, Budowa +2, Roztropność –6, Inteligencja+4, Charyzma +2
Specjalne zdolności: przybysz
Epp +0
Tuatha de Danann (Aes Sidhe)
- Potężna skrzydlata rasa z planu Fearie, miłujące się w magii i sztuce. Całkowicie odporna na upływ czasu, ze skłonnościami ku neutralności.
Ulubiona klasa: m-bard, k-zaklinacz.
Atrybuty: Siła -2, Zręczność +2, Budowa -2, Roztropność +2, Intelekt +4, Charyzma +4
Specjalne zdolności: latanie, przybysz
Epp +4
U
Uwięzieni
- Naturalnie niewidzialne istoty poznające świat poprzez dotyk.
Ulubiona klasa: Łotrzyk
Atrybuty: +4 Zręczność, -2 Budowa, +2 Inteligencja, +2 Mądrość, -2 Charyzma
Specjalne zdolności: ciągła niewidzialność, termowizja.
Epp +5
W
Walariem
- Bujające w marzeniach człekokształtne istoty ze skłonnością ku chaosowi i dobru.
Ulubiona klasa: psion lub zaklinacz
Atrybuty: Siła -2, Budowa -2, Intelekt +2, Charyzma +2
Specjalne zdolności: telepatia
Epp +2
Wampirycy
- Dzieci ludzi któzy padli ofiarą wampirów. Zazwyczaj neutralini.
Ulubiona klasa: każda
Atrybuty: Budowa -2,Roztropność +2, Charyzma +2
Specjalne zdolności: Kły wampira.
Epp +1
Wysokie elfy
- Wyniosłe elfy specjalizujące się w iluzjach, z dążeniem ku chaosowi
Ulubiona klasa: Iluzjonista,
Atrybuty: Siła -2, Budowa -2, Intelekt +2, Charyzma +2
Specjalne zdolności: premiowe czary
Epp +2
X
Xivanser
- Ateistyczna rasa upiornie wyglądających istot, miłujących się w magii i technice.
Ulubiona klasa: czarodziej
Atrybuty: Siła -2, Budowa -2, Roztropność +2, Intelekt +4, Charyzma -2
Specjalne zdolności: OC
Epp +1
Według EPP:
+0
Chatte
Driadanowie
Entharowie
Khajity
Pandaren
Skrzylaci
Tempolarianin
+1
Amoltarweni
Binglanie
Chouk'nak
Nerubianie
Księżycowy kwiat
Podniebni ludzie
Wampirycy
Xivanser
+2
Brachilanie
Podniebni ludzie (pradawni)
Shifu
Walariem
Wysokie elfy
+3
Brachilanie (szlachta)
+4
Aniołowie zwątpienia
Armanile
Deathdrinkers
Tuatha de Danann (Aes Sidhe)
+5
Uwięzieni
Szablony
J
Jadelitowy strażnik
Szablon zmienia istotę w nieumarłego żołnierza
LA +4
P
Phantoman
Szablon powoduje uzyskanie fobi i zdolności mających pomóc w walce z nią. Pozwala widzieć niewidzialne i eteryczne istoty
Atrybuty: Intelekt +2, Charyzma -2
LA +1
Półmartwy
Szablon przemienia istotę w storzenie w "połowie" nieumarłe
LA +2
S
Stworzenie Emo
Szablon przemienia istotę w storzenie w Emo.
Atrybuty: Budowa -2, Charyzma +2
LA +1
W
Widziadło
Szablon tworzy wrazliwą na światło marę.
LA +2
Wybraniec Wolności
Przemienia istotę w walczacego o wolność wojownika
Atrybuty: Siła +2, Zręczność +4, Budowa+2, Intelekt +4, Roztropność +2, Charyzma +6
LA +5
Koniec.