Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

q10. Czyżby martwy qoń rpg?

sob lis 01, 2008 11:45 am

Mam pytanie w sprawie tego systemu. Ze strony o tej mechanice dowiadujemy się, że Wolsung będzie chodził właśnie na niej. Drugą ważną wiadomość jest, że minęło pół roku jak się nie odzywali, ale teraz to się zawezmą i praca ruszy jak z bicza strzelił.

Co się dzieje z tym systemem? Nie chce wymyślać nowej mechaniki, z racji bezsensu tego typu zajęciem, jednak też chciałbym wiedzieć co się dzieje z wyżej wymienionym systemem. Nie dowiedziałem się dokładnie, czy też odgrzebuje trupa?
 
Craven

sob lis 01, 2008 11:48 am

I tak i nie. Bez rozpisywania się odsyłam tutaj:

http://www.autorskie.fora.pl/warsztat,6 ... 0,579.html
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

sob lis 01, 2008 4:44 pm

Jak widzę 3 rzeczy nas łączą:
q10
fascynacja starcraftem
dłubanie w google sites. Bardzo wygodny sposób w określaniu, gdzie i kiedy był ktoś z druzyny.
Ok temat wyjaśniony, dziękuje bardzo.
 
Craven

sob lis 01, 2008 11:36 pm

:mrgreen: Cieszy mnie ta reakcja. BTW już zamieściłem zgodnie z obietnicą ;)
 
Aureus

ndz lis 02, 2008 7:56 am

q10 bardzo fajne jest i wbrew pozorom ma się nieźle. : ) Dzisiaj zostanie przetestowana moja wizja tej mechaniki (można chyba określić ją jako szarą, chociaż są elementy całkiem białe, jak i podchdzące pod czerń), która tworzę na użytek autorki. Muszę sprawdzić, ile czasu zajmie jej omawianie i jak długo będziemy tworzyć postać, a następnie - jak przebiegnie sesja (jednostrzałówka w świecie gry Gothic I).

Jako, iż dotychczas mechanika zajęła mi około 100 stron (z czego opisy magii i bestiariusz są dotychczas jedynie liźnięte), można powiedzieć, że zasad są sporo - chociaż w większej mierze są to zasady proste, za to obdarzone przykładami i wyjaśnieniami, dlatego wydają się obszerniejsze, niż normalnie. Niemniej jeżeli mój Viaticum nie zostanie ukończony, wrzucę ją do internetu dla wszystkich zainteresowanych. Będzie to nie najgorsza baza do konstruowania własnego systemu.

I chociaż nie podpieram się pomysłami twórców już od paru miesięcy, to viva la q10! Będę dumny, mogąc wstawić ich logo do mojego pliku tekstowego i otwarcie powiedzieć światu, że to właśnie oni wszystkie me pomysły zainicjowali. : )

Tak na marginesie mam pomysł, by na Pyrkonie 09 zrobić prelekcję dotyczącą podstaw i rozwoju q10.
 
Craven

ndz lis 02, 2008 9:20 am

Moja jasnoszara q10 trochę ostatnio pociemniała kiedy na forum SCRPG wymuszono na mnie m.in. rozwinięte reguły granatów ;-).

Ja kiedyś celowałem w 50 stron, teraz gimnastykuję się, żeby nie przekroczyć 60ciu, ale zobaczymy jak będzie jak przetestuję walkę w kosmosie. Aczkolwiek w tym nie zawiera się niewielki zergiariusz i sprzęt.

Co do prelekcji - powodzenia ale nie wiem czy to materiał na prelekcję.
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

ndz lis 02, 2008 9:28 am

No ludzie moi :) bardzo mnie cieszy ożywienie tej tematyki. Opracowanie q10 mogłoby się przyczynić do rozwoju sensownych autorek w tym kraju nad Wisłą. Jest to bardzo ciekawy mechanizm.

Innego rodzaju pytanie. Q10 ściąga trochę z Roll & Keep zastosowanego w 7th Sea i L5K. Czy później nie będzie z tym problemów? Na przykładzie obecnej polityki White Wolf nie wiem czy AEG byłoby zainteresowane. Pytanie główne: czy można stosować i przerabiać q10 na potrzeby swoich systemów bez obawy o piractwo.
 
wiedzminberengar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 8:41 pm

śr kwie 22, 2009 4:54 pm

Również ciekaw jestem tego tematu. Mechanika q10 wykorzystuje zasady z legendy. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Czy można wziąć i przerabiać q10 bez problemów i wykorzystywać to w swych projektach? Czy też mimo to podlega się pod licencje legendy i 7th sea i ze zrobienia własnego świata opartego na q10 nici bez zgody WW.
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

czw kwie 23, 2009 10:26 am

Ja widze za dużo podobieństw w Q10, żeby czerpać z nich bezpiecznie, bez pozniejszych oskarżen ze strony AEG (śmieszna sytuacja, raczej niemożliwa, ale wolę się ustrzec przed wizyta w sądzie).

Ja swoje rozwiazanie znalazlem w Savage Worlds i na nich bede sie opieral.
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

Re: q10. Czyżby martwy qoń rpg?

ndz lip 26, 2009 6:05 pm

Z tego, co zdążyłem zauważyć, nie można opatentować/zastrzec sposobu rzutu kostką. Czyli korzystanie z metody wykonywania rzutu w mechanice jest bezpieczne. Zastrzec można już wyłącznie terminy powiązane z danym dziełem. Ale tutaj też jesteśmy bezpieczni, bo twórcy Q10 atrybuty nazwali inaczej. Zasady walki i rozliczanie obrażeń też w sumie się różnią.

Tak na zdrowy rozum, jakby mieli się przyczepić, to już by się przyczepili. No i w materiałach wyprodukowanych przez autorów tej mechaniki (a nie ludzi, którzy ją przerabiają) to co jest zbieżne z L5K i 7th Sea to XzY i Podbicia.

Pozdrawiam,
Behir
 
Craven

Re: q10. Czyżby martwy qoń rpg?

ndz lip 26, 2009 6:26 pm

Behir pisze:
Tak na zdrowy rozum, jakby mieli się przyczepić, to już by się przyczepili.

A korzystał ktoś komercyjnie z Q10? Nie.
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

Re: q10. Czyżby martwy qoń rpg?

ndz lip 26, 2009 7:10 pm

Craven pisze:
Behir pisze:
Tak na zdrowy rozum, jakby mieli się przyczepić, to już by się przyczepili.

A korzystał ktoś komercyjnie z Q10? Nie.


Miał na niej chodzić Wolsung :P. Ale wymyślili coś własnego (mam nadzieję, że lepszego :D). Zresztą, czy ktoś w tym wątku mówił coś o wydawaniu komercyjnym?
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

q10. Czyżby martwy qoń rpg?

ndz lip 26, 2009 8:38 pm

Behir pisze:
mam nadzieję, że lepszego

Owszem, tak ze trzy razy lepszego... :P
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

q10. Czyżby martwy qoń rpg?

pn lip 27, 2009 1:30 am

Owszem, tak ze trzy razy lepszego...

Zobaczymy ;>

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości