Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

[GCA][4ed] Ciemność widzę - komentarze

czw gru 04, 2008 12:33 pm

W końcu po długim czasie oczekiwania udalo się i ozpoczynamy:)
Tutaj proszę dawać wszystkie komentarze i uwagi.

Co do mechaniki, trzymamy się zasad, oprócz nastepującyego wyjątku (lista może się powiększać:)
- Obrażenia przy atakach obszarowych za liczone oddzielnie dla każdego rzutu na atak.

Przypominam, że obowiązują standardowe zasady używania potionów, wyjęcie minor, wypicie minor, broń i duża tarcza blokuje rekę!

To chyba wsio powodzenia życze, a spotkanie jest CR+3.
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

czw gru 04, 2008 1:41 pm

To tak, moja interpretacja:
Przede wszystkim trzeba się trzymać względnie razem (no chyba, że mocno obszarówkami będą bić).
Trzeba się zdecydować w którą stronę "idziemy", w lewo czy w prawo?

Ja osobiście poszedłbym w lewo. Sądzę, że siły przeciwnika są rozłożone mniej więcej symetrycznie. Nie tak, że cała artyleria po jednej stronie a po drugiej soldiery, aczkolwiek bardzo możliwe, że artyleria jest na górze pośrodku...

Wszystkie zbędne akcje proponuję w perception testy wpakować, żeby wypatrzyć co się da. I ktoś by sunroda na początek rzucił (Melech ma chyba Quick Draw).

Ja w pierwszej rundzie zapewne rzucę Divine Powera (+2 power bonus to AC) w close burst 2 więc kto chce to proszę się nie rozbiegać za bardzo.
Ja bym się ustawił na I19-J20.
Czekam na komentarze i ewentualnie inne możliwości.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

czw gru 04, 2008 2:33 pm

Ja mogę iść gdzieś od razu za defenderami... Powiedzmy tak do 5 kratek za nimi, żeby w razie ataku artylerii itp. korzystać z płaszcza zniekształcania:)

Mam quick drawa ale mam zajęte obie ręcę... W main - rod, off-hand light armor i druga różdżka:) Raczej wolę być w pobliżu Ciebie jak będziesz rzucał Divine Powera. Te +2 do KP się przyda;) Hehe. Poza tym ja mam low-light vision, więc bez kar za oświetlenie:)

Ja bym się postawić na k20.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw gru 04, 2008 2:44 pm

Chyba żaden z nas nie ma problemu z widzeniem w takim świetle? Jeśli tak, to pomińmy sunroda. Jakby co, skoro jest quick draw, zawsze można wyciągnąć.

Ja bym poszedł pod ścianą. W prawą stronę (jest mniej dziur). W razie czego, mamy zabezpieczone plecy (o ile nie ma nikogo na górze).

Ja mogę stać na K18.

W rękach oczywiście Mordenkrad.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

czw gru 04, 2008 3:13 pm

Ja proponuję iść w lewo. Jeżeli ktoś jest na wzniesieniu to łatwiej będzie tam wejść jak pójdziemy od tej strony (wejście na platformę jest bliżej).

Genasi ma normal vision.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 3:14 pm przez Bajer, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

czw gru 04, 2008 3:13 pm

Suldarr'essalar pisze:
Chyba żaden z nas nie ma problemu z widzeniem w takim świetle? Jeśli tak, to pomińmy sunroda. Jakby co, skoro jest quick draw, zawsze można wyciągnąć.


Z tego co widzę, to Balthier nie ma możliwości dobrego widzenia w dim light.
Natomiast Gh`zaadt ma Unguent of Darkvision, tylko musi poświęcić na użycie standard action.
Co do reszty to rzeczywiście nie ma problemu z widzeniem w dim light.

Co do prawej strony, to rzeczywiście, jest tam mniej dziur. Trochę ciasno, ale kto wie, czy to nie zaleta. :wink: Trochę trudniej będzie się prawą stroną na górę dostać, ale widzę, że nieźle z mobilnością w drużynie i w razie czego będzie można mały desant na górę zrobić. Oczywiście jeśli będzie to konieczne a lepiej, żeby nie było, bo upadek może zaboleć.

Jednak biorąc wszystkie za i przeciw jestem ostatecznie za prawą stroną.
Bo te doły rzeczywiście mogą być bardzo upierdliwe jeśli przeciwnicy mogą nas do nich powpychać.
A 3 na 6 naszych postaci może w razie czego ostrzelać górkę. Do tego Swordmage może na nią desant zrobić, więc nie jest tak źle.
A z dziury o głębokości 5 pól, to wybaczcie ale ja nie wiem jak np. krasnolud się wygrzebie.

P.S. Jakby co to GG podaję: 5742211
 
Awatar użytkownika
Erlebrion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 6:29 pm

czw gru 04, 2008 5:19 pm

H20, w jednej łapie Orb of Unlucky Exchanges, druga pusta. Jak już napisał ConAnuS, w pierwszej albo drugiej turze użyję Unguent of Darkvision, więc mi światło nie potrzebne.

Ktoś chce Light? Pamiętajcie, że mam moc encounter, która pozwala mi jako Move Action rzucić kimś chętnym o 5 pól. Przyda się, jakby ktoś chciał zrobić szturm na szczyt skały :).
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

czw gru 04, 2008 5:39 pm

Stańcie tak żebym mógł puścić na was Stalwart Guard czyli w burst 1
The targets gain +1 shield bonus to AC until the end of the encounter.

Ja sobie stanę na L18
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pt gru 05, 2008 3:00 pm

Pierwsza grająca osoba, która to przeczyta proszona jest o rozstawienie postaci Famira.
 
Awatar użytkownika
Erlebrion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 6:29 pm

pt gru 05, 2008 3:40 pm

I-18? W jednej łapie Quick Longsword, druga pusta.
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

pt gru 05, 2008 3:42 pm

I18 to nie najlepsza pozycja. O niebo lepsza byłaby L19 np. Wtedy dostanie bonus z fighterowego podpaka...

Ja natomiast na wierzchowcu z tarczą i Magic Dagger.

P.S. Widzę, że obowiązuje mniej więcej 24 godzinny czas na oddanie ruchu. Tak?
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pt gru 05, 2008 3:52 pm

Tak myślę:)
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pt gru 05, 2008 5:11 pm

Przucałem trochę ale już nie dam rady dać wyników, będą wieczorem.
Bayuer, proponuje jednak K19, chyba że chcesz przespać jedną rundkę:)

Dwa osiołki mi 2 na stealth wyrzuciły i nie będzie rundy zaskoczenia, chyba, że się Bayuer upiera co do swojej pozycji:)
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

pt gru 05, 2008 5:22 pm

Dlaczego miałby ją przespać stojąc na K20?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt gru 05, 2008 6:12 pm

Burko, nie to że marudzę, ale fajnie by było jakbyś dodawał też numeracje na dole i po prawej stronie :)
 
Awatar użytkownika
Erlebrion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 6:29 pm

pt gru 05, 2008 11:27 pm

Niezły początek. Na dzień dobry 83 obrażenia, 2 osoby zamieniają się w kamień, jedna wpadła do dziury i jedna babrze się w galarecie :D:D:D.

Pytanie natury technicznej:
Jestem teraz Dazed. Czy jak się wyteleportuję z galarety, odzyskam pozostałe 2 akcje?
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

sob gru 06, 2008 1:51 am

To tak na wstępie ogólna ocena sytucji: Lajtowo to nie jest.
Jeśli ktoś nie lubi odzierania gry z fabuły to niech dalej nie czyta. No ale to przecież GCA. :wink:
Przechodząc do konkretów. Oczywiście to będą tylko moje luźne dywagacje.
Na górze na skale to siedzi na 100% Meduza Archer. Jak sobie popatrzycie w MM wredne bydle, może at-will nas traktować Petrifying Gaze, które w ostateczności może nawet na stałe wyeliminować nas z gry.
Kolejny przedstawiciel przeciwników to też niezły cieć, na moje oko to Balhannoth.
Te jego macki, oczywiście też at-will są wredne, będą nas wrzucały albo do dołów albo do sześcianów. Dmg tak samo jak w przypadku meduzy niezbyt zatrwarzający, ale przy tym środowisku będzie nas ham nieźle bił. I rozrzuci, nie przebierając w słowach niczym rozrzutnik gnój po polu. :wink:
Śluzowate cuś które połknęło Maga pasuje do Gelatinous Cube. Mało expa to kosztowało (400) a będzie nieźle kombiło z Balhannothem. Bo on może nas wrzucać bezpośrednio do Cube’ów.

Razem te potworki dają 3000 expa. Burko miał do wydania 6000 expa i sądzę, że wykorzystał każdy punkcik. Wieć została mu jeszcze połowa. Na mapce Gelatinous Cube ma oznaczenie 1, można więc przypuszczać, że jest jeszcze jeden. Zapewne po lewej stronie. To pozostawia nam 2600 expa. Sądzę, że ta część skupi się na zadawaniu nam dmg. W każdym razie teraz już nie jest lekko a będzie ciężej. Po mnie będzie następna paczka przeciwników.

Meduza - petrified w końcu chyba nikt nie chce być, co prawda w tym momencie jeszcze problemu nie ma, ale może się pojawić. No i Balhannoth jest też dużym problemem, ale trzeba coś wybrać, na szczęście to nie ja jestem tu strikerem więc to nie mój wybór. W każdym razie ważne, żeby skupić ogień na jednym gościu. I sam nie wiem, kogo lepiej, Meduzę czy Balhannothema.

Mamy w zasadzie czas na dyskusję do poniedziałku.(Tak powiedział Burko :wink: )

Pytanie natury technicznej:
Jestem teraz Dazed. Czy jak się wyteleportuję z galarety, odzyskam pozostałe 2 akcje?

Imo tak, bo w opisie potworka jest:
"On a hit, the target is grabbed and pulled into the
cube’s space; the target is dazed and takes ongoing 10 acid
damage until it escapes the grab."
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob gru 06, 2008 11:52 am

Przynajmniej nie będzie death knight'a (3200) :P

Niezły metagaming tak btw ;)


Burko, zakładam, że nie jesteśmy surprised (wykryliśmy ich), więc chciałbym użyć Mountain Roots. Neguje to forced movement.


A wracając do rozkminki Conanusa. Proponuję, żeby Meduzą zajęli się dystansowcy. Mogą oni wyjść poza zasięg zarówno węży jak i jej spojrzenia, a wtedy jest dla nich o wiele mniej niebezpieczna. Mnie w tej chwili Balhannoth średnio sponiewiera, jako że neguję forced movement. Pozostaje tylko znaleźć sposób na zanegowanie jego niewidzialności :/

Pytanie: czy jeśli przygotuję akcje na jego teleportacje w mój zasięg (lub jedno pole ode mnie), to mogę wykonać akcję, czy nie (ze względu na CA jakie ma Balhannoth)?

To jedyna opcja jaką widzę na ten moment, bo przez jego niewidzialność at will, nie wiem jak z nim walczyć.

Jakie są efektywne sposoby walki z niewidzialnymi przeciwnikami (oprócz standardowej -5 do ataku)?
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

sob gru 06, 2008 2:29 pm

Jakie są efektywne sposoby walki z niewidzialnymi przeciwnikami (oprócz standardowej -5 do ataku)?


W tym momencie przychodzą mi na myśl tylko obszarówki.
A skoro Kazik neguje ten ruch to ja chyba tak jak zamierzałem bazowo odpalę Divine Power.
 
Awatar użytkownika
Bajer
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:40 am

ndz gru 07, 2008 8:46 pm

Co taki zastój się zrobił? PS. Burko się targnął i moim warlockiem miotał po planszy, a okazało się, że to nie ja zostałem trafiony. Hehe. Ktoś inny ma pecha.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn gru 08, 2008 8:36 am

Przestuj bo w weekend z reguły mam urwanie głowy i za specjalnie nie mam czasu żeby cokolwiek zrobić na kompie, ale już się biorę do roboty.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn gru 08, 2008 10:51 am

Dwie sprawy

1. W wyliczeniach puli wkradl się wAm mały bląd, to jest spotkanie dla 6 graczy a więc pula zdecydowanie większa.

2. Co do odzyskiwania akcji po wyjściu z GC, to wydaje mi się, że tak.
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

pn gru 08, 2008 1:41 pm

Mam pomysła ziomkowie w niedoli.

Moge w swojej akcji rzucić Command w Meduzę i zaciągnąć ją na L12.
Wpadła by do dziury i zapewne nieprędko stamtąd wyszła.
Szansa powodzenia akcji: 45%. No chyba, ze jakoś Will'a jej ktoś osłabi.
A gra imo jest warta świeczki, bo meduza spadnie z wysokości 10 pól, nie ma żadnej wspinaczki ani latania, jej ataki nas z dołu też nie sięgną. Byłaby praktycznie wyeliminowana. Jeśli ktoś ma podobną możliwość to warto, żeby też spróbował.
Oczywiście zobaczy się jeszcze co to za bolki na górze, mam nadzieję, że nie kolejne elite :razz:
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

pn gru 08, 2008 1:48 pm

Ciekawy pomysł:) Z tym, że meduza będzie miała sava na spadnięcie w dół...
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn gru 08, 2008 2:00 pm

Można ją ew. slide/push w dziurę, jeśli się tam ktoś dostanie.
Pomysł bardzo dobry, nawet przy takiej szansie na powodzenie.

Ja z kolei, wyeliminuję jedną akcję naszego mackowatego pana, od przyszłej rundy, zakładając, że będę w jego pobliżu (będę mógł go tripować), lub on będzie mnie unikać :P
 
Awatar użytkownika
Erlebrion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 6:29 pm

pn gru 08, 2008 2:41 pm

Ja mam pomysł, jak poradzić sobie jednocześnie z petryfikacją jednego z zawodników i wyeliminowaniem mackowatego potwora (tego, który nas porozrzucał). Ale muszę mieć wcześniej jedną turę na przygowanie się do walki.
Orb of Unlucky Exchanges:
Power (Daily): Free Action. Use this power when you hit a target with an attack with this implement. One effect affecting you or an ally within 5 squares of you ends. The target gains that effect with the same duration.


Zużyję na to jakąś obszarówkę, żeby mieć w miarę pewne trafienie. Nie jestem tylko pewien, czy mogę użyć przy tym Arcane Implement Mastery (Orb of Imposition) (-3 do sava).

Czy ktoś mógłby mi doradzić, gdzie mógłbym się wytelepotrtować z galarety? F19, M20, czy gdzie?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn gru 08, 2008 2:44 pm

Erlebrion, doskonały pomysł. W szczególności, jeśli ktoś z nas faktycznie zostanie zamieniony w kamień :)
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

pn gru 08, 2008 3:21 pm

Zużyję na to jakąś obszarówkę, żeby mieć w miarę pewne trafienie. Nie jestem tylko pewien, czy mogę użyć przy tym Arcane Implement Mastery (Orb of Imposition) (-3 do sava).


Imo nie możesz, bo:
"You can designate one creature you have cast a
wizard spell upon that has an effect that lasts until
the subject succeeds on a saving throw."

w opisie Orb of Imposition dyskwalifikuje wszystkie nie-wizardowe powery.
Poza tym to nie na wiele się zda ten minus do save'a bo petrification meduzy nie daje możliwości zdobienia go. Cel jest po prostu zamieniany w kamień na amen.

P.S. Moja próba zrzucenia meduzy do dołu będzie miała tylko 22,5% szans na powodzenie, bo dojdzie save za spadanie dla meduzy. To karze mi przemyśleć całą akcję.
 
Awatar użytkownika
Muscovite
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: sob sie 04, 2007 9:35 am

pn gru 08, 2008 5:07 pm

Jestem teraz dazed co oznacza że zbytniego pola do popisu nie mam ;( rzucam +1 shield bonus do AC na Kaza,Kashraka i Melecha albo atakuje A albo robię shift żeby zmykać z psychic zone
 
Awatar użytkownika
ConAnuS
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1137
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:11 pm

pn gru 08, 2008 6:05 pm

Szczerze to nie ma co wychodzić z obszaru Psychic zone. Powoduje ona negatywne skutki (dazed) tylko przy wejściu do niej. Więc będąc w niej masz pewność, że nic Ci ona nie zrobi. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości