Zrodzony z fantastyki

 
urbakk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 49
Rejestracja: śr mar 19, 2008 10:36 pm

Atuty dla zwierzęcego kształtu

czw sty 01, 2009 6:15 pm

1. Jestem ciekawy jakie atuty są przydatne dla kształtów zwierzęcych. Najbardziej by mnie interesowały dla wysokich poziomów - mianowicie dla formy smoka, ale dla słabszych druidów też się przyda coś.

2. Atuty z ulubioną bronią i trafieniami krytycznymi można dawać do broni naturalnej (pazury, gryzienie, ogon) i czy wystarczy to raz wybrać dla rodzaju: broń naturalna czy dla każdej odmiany osobno?

3. Jaki atut można użyć by móc czarować w formie zwierzęcej? Nie wiem czy kojarzycie ale np. w grze NWN2 jest atut, który pozwala na czarowanie w formie. W D&D (3.5) chyba trzeba parę atutów wybrać :/

4. Gdy zmieniam się w smoka olbrzymiego to najpierw muszę posiadać atut zwierzęcych kształtów zamiana w olbrzymią istotę (czy jakoś tak) i oczywiście mieć tyle KW ile ma dany smok o tym rozmiarze?

5. Czy jest to opłacalne dla druida i jakie jeszcze się mogą atuty przydać? Czy coś z ekwipunku jest doliczane do np. KP nowej formy? Bo słyszałem, że premia z tarczy i z zbroi (nie wiem czemu).

Dzięki za odpowiedzi i za wszelką pomoc. Myślę, że temat przyda się też innym druidom :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Atuty dla zwierzęcego kształtu

czw sty 01, 2009 6:36 pm

urbakk pisze:
3. Jaki atut można użyć by móc czarować w formie zwierzęcej? Nie wiem czy kojarzycie ale np. w grze NWN2 jest atut, który pozwala na czarowanie w formie. W D&D (3.5) chyba trzeba parę atutów wybrać :/


Nie, tylko jeden atut: Natural Spell.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

czw sty 01, 2009 6:45 pm

2. Z tego co wiem nie ma coś takiego jak Zogniskowanie broni (broń naturalna). Dla pazurów etc. trzeba wybrać osobno. Nie za bardzo sobie to wyobrażam biorąc pod uwagę że naturalną formą druida jest humanoid, który z reguły nie ma broni naturalnej żadnego rodzaju.
4. Atut jest potrzebny, a co do KW zdaje mi się że nic do tego nie mają.
5. Ekwipunek jest traktowany jak przy polimorfii, tzn. stapia się z nową formą. To znaczy, że nic nie jest doliczane.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw sty 01, 2009 7:28 pm

5. Istnieje umagicznienie pozwalające na zachowanie cech pancerza (premia do KP, inne umagicznienia typu Osłona) przy zmianie kształtu. W 3.0 we Władcach Dziczy, w 3.5 chyba Complete Adventurer. Albo Complete Arcane.

1. Gdzieś na forum Wizardów widziałem rozpiskę najlepszych zwierzęcych kształtów na poziomy.

2. Zależy od GMa. Chyba widziałem gdzieś rozpiskę zawierającą
Weapon Focus (natural weapon)
niemniej jednak ja bym tego nie dozwolił.
 
Awatar użytkownika
Warag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 5:56 pm

czw sty 01, 2009 7:38 pm

Według PG, druid jest biegły we wszystkich naturalnych atakach postaci w jakie się może zmienić, więc IMO spełnia wymagania tego atutu.

DOWN: O tym wiem. Problem leżał w moim czytaniu ze zrozumieniem tego tematu. Ale już wszystko jasne :razz: .
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 10:00 am przez Warag, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw sty 01, 2009 7:58 pm

Ale IMHO "broń naturalna" to rodzaj broni, nie broń jako taka. To mniej więcej to samo, co Skupienie na broni (broń żołnierska).

Za to takie Skupienie na broni (pazury) to co innego.

@DOWN: Dokładnie.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 11:11 pm przez Varmus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

czw sty 01, 2009 8:34 pm

Weapon Focus wymaga, żeby wybrać konkretny typ broni, a nie całą grupę. Typ broni to np. Natural weapon (claw), albo Natural weapon (bite). Natural weapon ogólnie to grupa broni (jak broń żołnierska, tak jak powiedział Varmus). Zauważ, że wszystkie potwory rozpisane na stronie Wizardsów zawsze mają określone dla jakiego typu Natural Attack mają Weapon Focus.
 
urbakk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 49
Rejestracja: śr mar 19, 2008 10:36 pm

pt sty 02, 2009 10:23 am

SKRP pisze:
Nie, tylko jeden atut: Natural Spell.


A no fakt. Już przejrzałem książkę "Władcy Dziczy" i faktycznie tam jest atut Natural spell.


Zireael pisze:
4. Atut jest potrzebny, a co do KW zdaje mi się że nic do tego nie mają.


A w epickiego smoka się nie można zmienić ("Podręcznik przygód epickich")?
Pewnie nie.
Varmus pisze:
Ale IMHO "broń naturalna" to rodzaj broni, nie broń jako taka. To mniej więcej to samo, co Skupienie na broni (broń żołnierska).

Za to takie Skupienie na broni (pazury) to co innego.


SKRP pisze:
Weapon Focus wymaga, żeby wybrać konkretny typ broni, a nie całą grupę. Typ broni to np. Natural weapon (claw), albo Natural weapon (bite). Natural weapon ogólnie to grupa broni (jak broń żołnierska, tak jak powiedział Varmus). Zauważ, że wszystkie potwory rozpisane na stronie Wizardsów zawsze mają określone dla jakiego typu Natural Attack mają Weapon Focus.



Faktycznie. Nie przemyślałem tego dokładnie.

A jak rzucę na siebie zaklęcia wspomagające (np. Korowa skóra) przed zmianą kształtu to będą się one liczyć w nowej formie? Czy trzeba je rzucić po zamianie (z atutem natural spell)?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt sty 02, 2009 11:00 am

urbakk pisze:
A jak rzucę na siebie zaklęcia wspomagające (np. Korowa skóra) przed zmianą kształtu to będą się one liczyć w nowej formie? Czy trzeba je rzucić po zamianie (z atutem natural spell)?

Będą działać.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość