Plany Pozytywnej i Negatywnej Energii to nie plany żywiołów, tylko plany energii. Plany żywiołów sa 4(woda, ziemia, ogień, powietrze), z cala masa pół- i miedzy-planów(dym, szlam, burza, lód, magma), zazwyczaj znajdującymi się na granicy miedzy dwoma większymi planami. W grze Age of Wonders żywiołów było na przykład osiem(Zycie, Śmierć, Powietrze, Ziemia, Ogień, Woda, Kosmos, Sekret/Chaos), Chińczycy rozpoznają 5(Woda, Ziemia, Drzewo, Metal, Ogień), podobnie jak Japończycy(Woda, Ziemia, Ogień, Powietrze, Eter). Najlepsi byli średniowieczni alchemicy z ich... chemicznym
podziałem(Powietrze, Ziemia, Ogień, Eter, Woda,
Sól, Rtęć, Siarka). Zresztą, tutaj macie cały spis tego, jakie kultury uznają jakie żywioły:
http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_element
Pomysłów na żywioły zabraknąć nie powinno =] Niestety, nie każdy znajdzie miejsce w dedekach, ale to już wola eMGie. Widać, ze domyślnymi żywiołami w D&D są te wywodzące się z Grecji(bez Eteru, ale jego prawdopodobnie podzielono na Pozytywna i Negatywna Energie).
BTW, jeśli Woda to nie Lod, to zaklepuje tylko Lód.