Zrodzony z fantastyki

 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 2:09 pm

Witam,
Jestem początkującym graczem i nie gram na razie w żadnych turniejach tylko tak for fun.
Chciałbym ulepszyć swoją talię. Gra mi się nią dosyć dobrze, jednak kiepsko radzę sobie z flyingami(a w przeciwników często mają ich od groma (zanim się mocno rozbuduje nie mam już połowy życia…). Nie chciałbym jednak jakichś ogromnych zmian (jeśli się tak da), a jeśli jest to możliwe to chciałbym mieć talię dosyć uniwersalną i prostą w ograniu.
Talia na 100% posiada jakieś wady i chciałbym je w miarę możliwości wyeliminować.
A o to moja talia:
Landy:
13x Forest
7x Plains
1x Kabira Crossroads
1x Rupture Spire
1x Mosswort Bridge
Kreatury:
4x Elvish Visionary
3x Farhaven Elf
3x Kor Skyfisher
1x Acidic Slime
2x Mold Shambler
1x Wood Elves
2x Primordial Sage
2x Indrik Stomphowler
1x Avatar of Might
1x Thelonite Hermit
1x World Queller
1x Voidstone Gargoyle
1x Arbiter of Knollridge
Reszta:
2x Prison Term
2x Pitfall Trap
1x Oblivion Ring
1x Overrun
1x Tower Above
1x Feudkiller’s Verdict
1x Primal Command
1x Armillary Sphere
1x Gorgon Flail
1x Captured Sunlight
1x Call of the herd
1x Dramatic Entrance

Ogólna taktyka polega na tym, że szybko zdobywamy dość dużą ilość landów i wchodzimy coraz to mocniejszymi stworkami(Avatar of Might, Indrik Stomphowler, Primordial Sage), samemu zaś utrudniając przeciwnikowi życie (Prison Term, Pitfall Trap, Oblivion Ring). Kończymy zaś Tower Above, Overrun. W razie kłopotów możemy wejść Arbiter of Knollridge, Feudkiller’s Verdict, Primal Command.

Z góry przepraszam za chaos w mojej wypowiedzi i z niecierpliwością oczekuję na pomoc w ulepszeniu tego decku. :D
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 2:28 pm

Bez wielkich zmian się nie da:P Bałagan w tej talii okropny... Tanie(w złotówkach) i dobre przyspieszacze many to np Llanowar Elves, czy Search for tomorrow. A kreatury takie jak Indrik Stomphowler to lipa... Dużo mocniejszym stworem jest np. Terra Stomper którego można mieć za grosze. Ogólnie talie na mocnych stworach są nieopłacalne, ze względu na brak szybkości i podatność na removall. Ale jak chcesz się dalej w taką taktykę bawić, to ta talia potrzebuje bardzo duzo zmian::P
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 2:45 pm

W takim razie co należałoby zmienić w tej talii, by była w miarę dobra...? (Jak mówiłem jestem początkujący i się nie znam na tyle, żeby stworzyć grywalną i dobrą talię... )
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 2:46 pm przez Noobek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 3:49 pm

Noobek pisze:
W takim razie co należałoby zmienić w tej talii, by była w miarę dobra...?


Najkrócej - wszystko! :D

Trzy pytania:

1. Ile możesz w deck zainwestować?
2. Co oznacza enigmatyczne "w miarę dobra". Jeżeli chodzi o casual - to teoretycznie grać można wszystkim. Jeżeli talia ma być dobra - to przede wszystkim - mysi być stabilna. A to oznacza grę na kompletach - wiesz co możesz dobrać i jak prowadzić grę mając wiedzę - co masz na ręce, co zagrałeś i co może Ci podejść.
3. Czy chcesz pozostać przy wersji GW?

Ponieważ na razie nie mam na ten temat żadnych informacji - zakładam, że chcesz pozostać przy wersji GW. Ja mogę tylko podać spis talii, którą uważam za przyjemną w obsłudze i dobrą. Nie jest też przesadnie droga (niecałe 180zł) :

GW Tokens (wersja Lite)

Creatures 21

4 Sigiled Captain
4 Quasali Pridemage
4 Burenton Forge Tender
4 Orochi Leafcaller
3 Cloutgoat Ranger
2 Mirror Entity

Other 15
4 Spectral Procession
4 Path to Exile
1 Overrun
2 Conqueror's Pledge
4 Brave the elements

Manabase 24:
4 Windbrisk Heights
4 Treetop Village
4 Wooded Bastion
11 Forest
11 Plains

Sorry za brak otagowania, ale mam dziś od cholery roboty, a karty wpisałem raczej poprawnie,
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 3:50 pm przez Gizmoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 4:36 pm

1)Szczerze mówiąc nie chce wydawać takiej kasy na talię, bo to jest talia do gry na przerwach jak nie ma nic innego do roboty... (narazie można to nazwać wersją demo...- jak mi się spodoba to sobie kupię jakąś lepszą). Nie marzę o żadnych turniejach...
Myślałem o kwocie około 60zł
2)Pod słowem dobra w tym przypadku kryją się słowa : w miarę tania (patrz wyżej), dość prosta w obsłudze, w miarę uniwersalna. Dodam od siebie, że lubię ludziom uprzykrzać życie enchantmentami, instantami itp... (npPrison Term) i wchodzić jakimiś fajnymi stworkami. Jak się da coś zachować z tego decku co mam to by było fajnie
3)Obstaje przy kolorze zielonym dodatek jest mi obojętny.

A i jeszcze jedna prośba skoro to ma być tak różny deck od tego, który teraz mam to prosiłbym o jakiś krótki opis działania takiego decku... :D
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 5:41 pm

Osobiście bym zostawił:
4x Elvish Visionary
3x Farhaven Elf

I zbudował coś na elfach.
4x Elvish Visionary
3x Farhaven Elf
4x Llanowar Elves
4x Nettle Sentinel
4x Winnower Patrol
3x Lys Alana Huntmaster
3x Gilt-Leaf Ambush

Llanowar i Farhaven zapewnią Ci dużo many, więc włożyłbym grubego finishera. np. Terra Stomper

4x Presence of Gond

Podpinasz enchantment do Sentinela i produkujesz masowo tokeny, bo za każdym razem jak zagrasz zielony spell to Sentinel się odtapuje. Oczywiście, jak token WEJDZIE do gry, to Nettle nic nie robi, ponieważ jest diametralna różnica między PLAY/CAST. a PUT.
:)

Tanie karcioszki.

Edit: jak chcesz W splashowany to bym dał komplecik:
Oblivion Ring
Captured Sunlight
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 5:47 pm przez p4v, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 5:51 pm

Noobek pisze:
dobra w tym przypadku kryją się słowa : w miarę tania


Tania i dobra to w Magicu prawie oksymoron.

Jak...

Dobry, polski film :hahaha:

Ale nasz redaktor naczelny Thoctar zrobił kilka talii, które spełniają ten warunek, i moim zdaniem są całkiem niezłe.

Zajrzyj tu:

ur-storm-vt56135.html

lub:

http://karcianki.polter.pl/Elfball-T2-c19976

Albo poszukaj czegoś w dziale "deck na FNM".
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 6:03 pm

hmm... to wszystko są fajne propozycje tyle, że ja nie przepadam za deckami opartymi na produkcji tokenów... Kiedyś próbowałem na decku kolegi i nie podobało mi się taka gra a ja gram for fun więc chodzi o to żeby przede wszystkim mi się podobało :D
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 6:13 pm

Może GR landfall deck.
Moc opiera się na 3 kreaturach, które rosną wraz z wkładanymi landami do gry.

4 Borderland Ranger
4 Grazing Gladehart
4 Plated Geopede
4 Timbermaw Larva
4 Baloth Woodcrasher
Spells
4 Burst Lightning
4 Harrow
4 Khalni Heart Expedition
4 Zektar Shrine Expedition

24 landy
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 6:16 pm przez p4v, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 7:00 pm

[offtop]
Gizmoo pisze:
Dobry, polski film :hahaha:

Bluźnisz!
[/offtop]

Zdecyduj się, jakim stylem chcesz grać (kontrola, aggro, to i to, tokeny) i na jakim kolorze Ci zależy najbardziej.
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 7:49 pm

jeśli o tym mówimy to aggro -control a zależy mi na zielonym kolorze.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 10:48 pm

Noobek pisze:
jeśli o tym mówimy to aggro -control a zależy mi na zielonym kolorze.


Z zielonych elementów kontrolnych to znam jedynie Winter's Grasp jako ponza oraz Winter Blast, który jak byłby na instancie.... cóż... byłby genialny.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

sob lis 14, 2009 11:22 pm

Zawsze można na zielonym oprzeć aggro a na splashu kontrolę
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 11:40 am

Bardzo dobrze sprawuje się Bant

Ma duzo zielonego dla dobrych kreatur (które często splashuja się z :w:), ponadto dochodzi :u: jako element kontrolny, oraz dla 3-kolorowych stworków. Problemem w taniej wersji jest z manabase - jest średnio stabilny i nie zawsze możemy rzucić to co chcemy. PRzykładowa rozpiska:

Landy (22):
5xForest
5xIsland
5xPlains
4xTerramotphic Expanse
3xSeaside Citadel

Artefakty i Enchantmenty (8):

4xWanderer's Twig (jako że Bant opiera się raczej na solidnych kreaturach nie masz za wiele pierwszoturowych dropów, a masz zawsze ochronę przed colorscrew)
2xBehemoth Sledge - ładny dopak w twoich kolorach. Daje wszystko co można chceć - plusy lifelink i trampki.
2xFinest Hour - na dobicie przeciwnika + kolejny exalted

Kreatury (19):

4xQasali Pridemage - bardzo dobra karta, niedoceniana w T2, ale grająca z powodzeniem w starszych dodatkach. Daje exalted
3xAkrasan Squire - pierwszoturowy drop z Exalted
4xSigiled Paladin - koszt trochę trudny w tej talii, ale 2/2 first strike za 2 mana + exalted
4xRhox War Monk - ten pan jest tylko do ataku. bardzo solidna kreatura.
4xJhessian Infiltrator - jedna z moich ulubionych kreaturek w bancie.


Instanty (12):

4xBant Charm
4xRemove Soul
4xNegate

Razem 61 kart.

W 60zł raczej się zemieścić nie da. 80zł to takia rozsądna średnia. Talia jest niezła. Atakujesz zazwyczaj jedną kritą dopakowaną z exalta, a jeśli jest to Monk to już wogóle cudownie, bo jest to najlepsza kreatura w talii. Brakuje tu sytów typu Path to exile, ale jest to wersja budżetowa, więc nie ma co przesadzać. Jako elementy kontrolne, to masz po 8 odpowiedzi na zagrożenia kreaturowe i instantowe (uniwersalnośc Bant Charm jest naprawdę duża). Nie ptrz nawet na Cancel, gdyż w tym decku musisz się nauczyć co kontrować. Ponadto w 5 turze, po zagraniu kreatury, często już nie masz na zagranie kontry. Fetchowanie się gałązką pozwala uniknąć colorscrew, ponadto wysycasz land, więc miejsze jest prawdopodobieństwo ze taki dociągniesz w drawie.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 12:01 pm

Specu pisze:
W 60zł raczej się zemieścić nie da.

Da się, co potwierdzają moje propozycje, oczywiście decki słabsze niż bant, ale dla casualowego gracza, który zmaga się pewnie z taliami typu demo nie robi wielkiej różnicy.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 12:22 pm

Zawsze można kompletować deck trochę dłużej :]
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 1:13 pm

Dziękuję za wszelkie porady, chyba zdecyduję się na banta przedstawionego przez speca :razz: . Wydaje się być fajny a powinien dawać trochę radochy z gry. Potem może zdecyduję się na jakiś droższy deck. Temat mozna uznać za zamknięty.
Jeszcze raz dziękuję. :D
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 1:14 pm przez Noobek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 8:40 pm

Zanim się na niego zdecydujesz poczekaj na kolejną Architekturę Decku. Mogę narazie powiedzieć tyle, że będzie w niej opisany deck na Bancie!
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

ndz lis 15, 2009 11:50 pm

p4v zaproponował naprawdę tani i fajny deck - GR Landfall. IMO dla początkującego DUŻO lepszy od Banta - którym trzeba się "naumieć" grać - to raz.

Dwa - Bant bez porządnego manafixu (Noble Hierarch się kłania ;-) ) gwarantuje colorscrew = dla początkującego to gwarancja... frustracji. Gałązka + komplet TE - nie rozwiążą problemu do końca.

w GR landfall wystarczy wymienić dosłownie kilka kart - by talia naprawdę dawała radę i dla Noobka była po prostu - przyjazna w obsłudze.

Zephyel pisze:
[offtop]

Gizmoo napisał(a):Dobry, polski film :hahaha:


Bluźnisz!
[/offtop]


Bluźnię? Akurat pracuję w tym biznesie i uważam, że 98 % polskiego kina to... CRAP!!!
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 12:15 am

Coś mi się widzi, że za te 60zł to by złożył taką Nayę, że koledzy by wymiękli:P Prostą w obsłudze jak łopata i straszliwie naporową:P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 1:21 am

Gizmoo pisze:
Dwa - Bant bez porządnego manafixu (Noble Hierarch się kłania ;-) ) gwarantuje colorscrew = dla początkującego to gwarancja... frustracji. Gałązka + komplet TE - nie rozwiążą problemu do końca.


Masz w talii 11 kart, które zapobiegają colorscrew. Trzeba mieś naprawdę niemało pecha, żeby nie podeszła żadna opcja. Manafix jest ważny, ale nie dajmy się zwariować. kiedyś grałem na tej rozpisce i spisywała się dość dobrze. Oczywiście - zamiast Gałązek można dać Obelisk of Bant, ale jest n zdecydowanie wolniejszy. Można grać na Harrow, ale karta ta nigdy nie zrobi(ła) furory, bo i tak grając ją musisz poświęcić land. Jak nadziejesz sie na kontrę to masz kichę.

Można za to zredukować liczbę landow, tak żeby wygladalo to tak:

10xForest
3xIsland
3xPlains
4xTerramorphic Expanse

i grać na komplecie Rampant Growth, ale wersja ta jest zdecydowanie wolniejsza, nawet o turę względem poprzedniej.

Poczekajmy co w architekturze Decku napsze ciekawego kolega Scentric, i rozpiskę ulepszymy o to co bedzie tam napisane.

Gizmoo pisze:
p4v zaproponował naprawdę tani i fajny deck - GR Landfall. IMO dla początkującego DUŻO lepszy od Banta - którym trzeba się "naumieć" grać - to raz.


Każdy burn, który jest typowym deckiem dla casualowców spali ten deck na dzień dobry.

Gizmoo pisze:
w GR landfall wystarczy wymienić dosłownie kilka kart - by talia naprawdę dawała radę i dla Noobka była po prostu - przyjazna w obsłudze.


Zbyt dużo jest do nazmieniania i wychodzi zbyt drogo...

Xolotl pisze:
Coś mi się widzi, że za te 60zł to by złożył taką Nayę, że koledzy by wymiękli:P Prostą w obsłudze jak łopata i straszliwie naporową:P


Naya wymaga jednej karty - Path to Exile Bez tego nie da się grać. Co z tego że masz bysiorów dużych i w miarę tanich, skoro nie masz miejsca do ataku? jedynie trampki na jakimś finisherze cię ratują, a tak to wystawisz pudziana 5/3 za 3 mana, a bloknie go jeden z tokenów zrobionych z Dragon Fodder. Do tego dolicz 2 Volcanic Fallout (5zł sztuka) żeby twoje kreaturki znów miały miejsce, oraz porzadny direct dmg żeby dobić przeciwnika (Bolty itp) Wychodzi że za pathy, fallouty oraz bolty musisz wydać 50zł, co zdecydowanie pogarsza sprawę przy budżecie 60-80zł
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 1:24 am przez Specu, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 2:57 am

Specu pisze:
Zbyt dużo jest do nazmieniania i wychodzi zbyt drogo...


Drogo - raczej nie. Ja bym to zrobił tak:

Krity
4 Sakura Tribe-Scout 0,2 zł
4 Grazing Gladehart 0,3 zł
4 Scab-Clan Mauler 0,3 zł
4 Plated Geopede 0,5 zł
3 Boggart Ram Gang 2,5 zł
3 Baloth Woodcrasher 1 zł

Spells
4 Lighting Bolt 2 zł
4 Harrow 1zł
4 Adventuring Gear 0,4
3 Zektar Shrine Expedition 0,3

23 landy
4 Tarramorphic Expanse 1 zł
12 Forest
7 Mountain

Wymiana - 19 kart.

Deck tani jak barszcz. spoko mieści się w 40 zł. Może nie "wymiata", ale na casualowe granie z kumplami w zupełności wystarczy. I myślę, że nie jednemu napsuł by krwi. Mamy przyzwoite aggro, szybko rosnące krity, lekki lifegain i co chwila stwarzamy zagrożenie. Atakujemy Plated Geopede - przeciwnik w obawie przed utratą krity nie blokuje. Wystawiamy Scab-Clan Mauler'a 3/3i equipujemy w Adventurrig gear - mamy kritę, która JEST groźna. Mając wystawionego Grazing Gladehearta, wstawiamy do gry ląd. Zagrywamy Harrow, z Sakury wstawiamy do gry ląd z łapy. W jednej turze zyskujemy 8 pkt. życia. Oczywiście to tylko teoria, ale ta talia na to pozwala.

Dzięki takiej ustawce możemy wystawić w jednej turze 4 lądy! Przydał by się jeszcze oczywiście jakiś removal, bądź kreaturka z landfallem/trampkiem, ale może Worldwake coś przyniesie ciekawego. I mamy naprawdę tanią talię, którą gra się przyjemnie. :)
 
Noobek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 14, 2009 2:05 pm

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 8:58 am

Miałem już kupować te karty, ale widzę, że nadal macie ciekawe pomysły poczekam więc jeszcze trochę... :D
Ostatni deck wydaje się być całkiem miły, więc na tą chwilę chyba na niego bym się zdecydował.
Dziękuję za wszystkie posty i z niecierpliwością oczekuję następnych.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 10:39 am

Gizmoo pisze:
Drogo - raczej nie. Ja bym to zrobił tak:


Tak, drogo. Większość kreatur jest słaba jak barszcz. Zwykły Infest czyści niemal caly stół. Nie wspomne o inych kartach typu Pyroclasm i innych. Żeby było dobrze trzeba wydać więcej niż 150zł i trzeba inwestować w inną mechanikę decku.

Gizmoo pisze:
wstawiamy do gry ląd. Zagrywamy Harrow, z Sakury wstawiamy do gry ląd z łapy.


Tak, Zagrywamy Harrow i jesteśmy w głębokiej... bo poświęcenie landa jest w koszcie zagrania. Zwykłe dopłać jeden i poświęciłeś landa za nic. Zrozum że zarowno w Tempeście jak i w Inwazji nie robiła furory. Teraz też jet bardzo specyficzna. Zbyt Duży drawback i tym sposobem co casualu się nie nadaje. Trzeba mieć bardzo dobrze skonstrułowany deck żeby grać na tej talii - tak zbudowany żeby mimo kontry drawback nie bolał.

EDIT: Sakura Tribe-Scout jest cienki jakbarszcz. O wiele lepszy jest Sakura-Tribe Elder

PS. Gizmoo, taguj karty proszę
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 10:41 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 11:28 am

Naya wymaga jednej karty - Path to Exile Bez tego nie da się grać.

A ja ostatnio grałem takim deckiem w którym Path był zastąpiony... Branching Boltami:D Ale Path można zastąpić gorszymi wersjami, np. Crib Swap, albo coś podobnego. A removall nie jest aż tak ważny. Bo do 4-5 tury, w casualu gra się toczy spokojniej:). Możesz dać się trochę spunktować, a potem Wooly Thoctar+Behemoth Sledge i Naya Carm i malutka masakra gotowa:) Mi przynajmniej się to sprawdzało bardzo dobrze:)

EDIT: Sakura Tribe-Scout jest cienki jakbarszcz. O wiele lepszy jest Sakura-Tribe Elder

Sto razy lepszy:) Kolejny tani fetch zaraz po expansji. Jak się nie ma kasy i zielony kolor w decku to jak znalazł:)

Noobek, przy wyborze decku musisz także pamiętać, żeby miał on przed sobą jakąś klarowną drogę rozwoju. Żebyś miał jakie karty dokupić w przyszłości, żeby stał się lepszy. I nie możesz wybrać talii którą trzeba by wymienic prawie całą żeby była lepsza:P W tym wypadku budżetowy Bant, czy Naya to świetne opcje, bo w przyszłości uzbierasz sobie kasy na np. Rafiq of the Many jeśli byłby to Bant, albo komplet Path to Exile jeśli byłaby to Naya i power level rośnie, a ten deck który zaproponował Gizmoo musiałby być nieźle przebudowany żeby było z tego coś lepszego, jak napisał Specu:
Żeby było dobrze trzeba wydać więcej niż 150zł i trzeba inwestować w inną mechanikę decku.
.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 11:29 am przez Xolotl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 11:54 am

Xolotl pisze:
A ja ostatnio grałem takim deckiem w którym Path był zastąpiony... Branching Boltami:D Ale Path można zastąpić gorszymi wersjami, np. Crib Swap, albo coś podobnego.


Bardzo lubię Branching Bolty i naya charmy, ale w przypadku Patha są aż 2 za. Rzucając z końcem tury przeciwnika pozbywasz się kreatury permamentnie. Nie wróci ona już do gry. Ponadto kosztuje jeden mana. Jedyny drawback to wyszukanie landa (tu Swords to Plowshares działał o niebo lepiej). Po innym removallu typu Crib Swap masz istantblockera 1/1.Oczywiście, przy trample nie robi to wiekszej rożnicy tem 1dmg, ale jak nie ma, to juz jesteś w plecy te 4-5dmg, co często jest bardzo istotne.

Xolotl pisze:
Sto razy lepszy:) Kolejny tani fetch zaraz po expansji. Jak się nie ma kasy i zielony kolor w decku to jak znalazł:)


Ponadto zawsze masz instantblockera. Blokujesz, a przed rozdaniem obrażeń poświęcasz dla wyszukania landa :)
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: [CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 12:32 pm

I weź tu poradź:

Specu pisze:
Żeby było dobrze trzeba wydać więcej niż 150zł i trzeba inwestować w inną mechanikę decku.


kontra

Noobek pisze:
Myślałem o kwocie około 60zł


Specu pisze:
EDIT: Sakura Tribe-Scout jest cienki jakbarszcz. O wiele lepszy jest Sakura-Tribe Elder


Nie no lepszy jest Black Lotus! :lol: Ludzie - to jest deck na landfallu. Sakurę się... "sakuje" raz. Sakura tribe Scout pozwala zagrywać landy z łapy. Czyli dwa na turę. Przyspiesza i pomaga machanice landfall. Kropka.

Specu pisze:
Tak, Zagrywamy Harrow i jesteśmy w głębokiej... bo poświęcenie landa jest w koszcie zagrania


Jestem przekonany, że wszyscy oponenci Noobka grają na kontrach. :razz:

Xolotl pisze:
budżetowy Bant, czy Naya to świetne opcje, bo w przyszłości uzbierasz


Tak, a dzięki Worlldwake powstaną nowe konstrukcje i Naya i Bant okażą się kiepskie jak barszcz.

Pamiętajmy, że co chwila pojawiają się lepsze zamienniki i karta, która była jeszcze przed kilkoma mocna - może okazać się słaba. Nie rozmawiamy tu o Goyfach, ale o tak prostym zamienniku - prawie wszyscy przerzucili się z Incinerate na Lighting Bolty - kiedy je przedrukowali. Po Path to Exile - inne removale straciły sporo na wartości - bo wiadomo, że król może być tylko jeden.

Brnąc dalej - To nie lepiej zainwestować w deck Legacy? :hahaha:

Xolotl pisze:
A removall nie jest aż tak ważny


:shock: Szczególnie jak ktoś wystawi kritkę, która całkowicie blokuje Ci strategię Gaddock Teeg, Blazing Archon/mtg], [mtg]Ethersworn Canonist, Magus of the Moat, etc. :mniam:

Specu pisze:
PS. Gizmoo, taguj karty proszę


Żyjemy w erze internetu. Wszyscy z niego korzystamy. Kopiuj + wklej + gatherer = odp. Nie zawsze mam czas by skrupulatnie tagować każdą karcioszkę.

Sorry za ironiczno-cyniczny ton, ale poruszajmy się w ramach określonych przez Noobka:

Noobek pisze:
w miarę tania (patrz wyżej), dość prosta w obsłudze, w miarę uniwersalna. Myślałem o kwocie około 60zł


Ja też zaproponowałem na starcie drogi deck. Bije się w pierś, ale wtedy nie wiedziałem jeszcze czego Noobek od nas oczekuje.

A to ma być PROSTY deck, do NAUKI i TANI. Nie zakładajmy że wygra ze WSZYSTKIM. Nie zakładajmy, że będzie w przyszłości ROZWOJOWY, bo wiemy, jak w T2 szybko rotują rozmaite konstrukcje. Zacząć najlepiej od taniego decku - a jak wciągnie gra - to wtedy zastanowić się, czy jestem w stanie wydać 200 zł na turniejowy deck.

Chcemy pomóc chłopakowi i wszystkie moje porady mam nadzieję zmierzają w tym kierunku. Nie ma co się spierać na argument kasy - bo wszyscy doskonale wiemy, że w Mtg zawsze można mieć lepsze-droższe karty.
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 12:49 pm

Nie no lepszy jest Black Lotus! Ludzie - to jest deck na landfallu. Sakurę się... "sakuje" raz. Sakura tribe Scout pozwala zagrywać landy z łapy. Czyli dwa na turę. Przyspiesza i pomaga machanice landfall. Kropka.

Ale widzisz, przydałby się jakiś dociąg landów z biblioteki. Niby jest harrow, ale może dojść do takiej sytuacji, w jednej, dwóch turach szalonym landfallem naprzesz, a potem pustka. A poza tym, ten deck tak strasznie niepodatny jest na mass removall, że jeden Infest i można już się poddać, bo bez naszych cennych kritów przegrywamy. Mój kolega gra millem i używa Hedron Crabów i dochodzi często do takich sytuacji, że craby są zbyt cenne żeby na nie blokować i licznik życia maleje w zastraszającym tempie. Landfall w naszej turze daje nam niesamowity dopak, ale w turze przeciwnika jesteśmy bezbronni jak dziecko. I koledzy się szybko zorientują, że wystarczy jedna jedyna karta żeby ten deck rozwalać za każdym razem, koledzy już tacy są :)

Xolotl napisał(a):
A removall nie jest aż tak ważny

Napisałem to w kontekście decku Nayi i casualowej gry, nie zmieniaj znaczenia moich słów:P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 1:04 pm

Gizmoo pisze:
Ludzie - to jest deck na landfallu. Sakurę się... "sakuje" raz. Sakura tribe Scout pozwala zagrywać landy z łapy.


Dobra.... Dużo fetchy, dużo wystawiania landów z libry do gry. Jakie masz prawdopodobieństwo że zagrasz 2 landy w turze? może z raz to zrobisz, pod warunkiem ze nie oberwie boltem w twarz. Druga sprawa - zdolność scouta wymaga tapniecia, więc nie poblokujesz sobie nim.

Gizmoo pisze:
Jestem przekonany, że wszyscy oponenci Noobka grają na kontrach. :razz:


A sam się zdziwiłeś grając klerykami ze mój casualowy fun deck gra na disenchantach i mana tithe... i mam odpowiedż na shuko i daru spiritualist :)

Gizmoo pisze:
Tak, a dzięki Worlldwake powstaną nowe konstrukcje i Naya i Bant okażą się kiepskie jak barszcz.


Każdy nowy dodatek zmienia meta. po premierze Conflux talia Demigod Stompy stała się niegrywalna przez jedna kartę - Path to Exile. Przez jedna kartę z M10 nie gra TEPS (silence)... no sory... taki lajf

Gizmoo pisze:
prawie wszyscy przerzucili się z Incinerate na Lighting Bolty - kiedy je przedrukowali.


nie dlatego... Incinerate poprostu wypadł z "dwójki". LB jest bardzo dobrym spaleniem, ale w extended grają obydwa, bo Incinerate ma te magiczne "can't be regenerated", co potrafi dobić niektóre kreatury.

Gizmoo pisze:
Po Path to Exile - inne removale straciły sporo na wartości - bo wiadomo, że król może być tylko jeden.


Tak samo bylo jak Swords to Plowshares był w standardzie... i tu chodzi bardziej o to że aggro deckowi wystarczy 4-8 removallu w talii, tak zeby tylko zrobić miejsce atakującym kreaturom. Jund też gra na Pulsach i Terminate. Bitumiczny Blast gra tylko dla kaskady.

Gizmoo pisze:
Brnąc dalej - To nie lepiej zainwestować w deck Legacy? :hahaha:


Kazdy przyzna że deck w legacy jest najlepszy, bo nie sięga go rotacja. Wydajesz raz i masz spokój. Nawet jesli coś wejdzie nowego to dokupujesz komplet jakiejś karty, a nie wymieniasz cały deck (najlepszy przykład na naszym wspólnym koledze od Pox'a i Stasisa)

Gizmoo pisze:
A to ma być PROSTY deck, do NAUKI i TANI. Nie zakładajmy że wygra ze WSZYSTKIM. Nie zakładajmy, że będzie w przyszłości ROZWOJOWY, bo wiemy, jak w T2 szybko rotują rozmaite konstrukcje. Zacząć najlepiej od taniego decku - a jak wciągnie gra - to wtedy zastanowić się, czy jestem w stanie wydać 200 zł na turniejowy deck.


Dlatego Bant jest lepszy. Trzeba dokładnie wiedzieć co usunąc Charmem, co skontrować kontrą, co wystawić i w jakiej kolejności żeby wygrać. Landfall jest o tyle prosty, że wystarczy sypnąć się z kreatur i poczekać na landy, bądź spelle landy wprowadzające. Mechanika tego decku jest prosta jak włos mongoła.

Siła Banta jest w tym że atakujesz jednym bydlakiem podpakowanym z exalted, podczas gdy masz 3-4 kreatury do bloku. Przeciwnik blokować musi, a ty się nie przejmujesz, bo jak opp zaatakuje to sie wybronisz. Ponadto removall oraz kontry i wsparcie od artefaktu co daje plusy pozwala na piekne przepchniecie gry. Problem tego decku jest jeden - zaczynasz coś poważnego robić dopiero od 3-4 tury, ale po to masz kontry żeby sie nie bać.

EDIT: Akurat Kanonistka gra w bantach, poniważ nie zagrywasz jakiejś kosmicznej ilości spelli. Wystarcza ci jedna kreatura + jakaś kontra w turze przeciwnika. Kanonistka trzyma ci grę i dobrze, bo removall w pierwszej kolejności pojdzie w nią, a nie w napierającego stworka (wiele razy pokazala klasę w grze z Survival Elves, i tylko ustawiony Zealot pozwalał się skombić)

EDIT2: Im żywsza dyskusja na jakiś temat, tym lepsze wnioski mozna wyciągnąć, oczywiście jeśli nie wplącze się offtop :)
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 1:09 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Xolotl
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 10:33 am

[CAS] Pomoc w ulepszeniu talii GW

pn lis 16, 2009 4:00 pm

Jestem właśnie po kilku casualowych partyjkach na MWS. I powiem szczerze, że ten deck na landfallu nie radzi sobie zupełnie. Taka loteria jak nigdy. Jak Ci się trafi za mało landów, lipa, jak za dużo, tez źle, jak nie masz lightning bolta to tez lipa, a sakura zawodzi , bo nie blokujemy nią ze względu na jej umiejętność. Tylko jeden raz na trzy pojedynki wyszedł mi podpak z landfalla, bo 12/12. Naya którą opracowałem dobrze grała, ale nie rewelacyjnie. Za to Bant świetnie. Na trzy gry wygrałem trzy:) Jeśli przeciwnik nie ma removallu, to ma bardzo pod górkę. Miałem w pewnej chwili taką sytuację, że był Rhox War Monk na stole, Finest Hour i Quasali Pridemage. Nie wychodziłem żadnymi innymi kartami, tylko podbijałem sobie życie, a w reku chomikowałem kontry na removall i mocne krity i czekałem na Jhessian Infiltratora. Dobiłem do ponad 40 życia, bo w drugiej fazie walki exalted się kumuluje i rhox miał 7/8:P Tyle z moich doświadczeń na dziś:P

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość