Na dniach wyjdzie dodatek Worldwake, jednak tak naprawdę wszyscy oczekują na Rise of the Eldrazi. Premiera tego dodatku zapowiadana jest na kwiecień 2010 roku. Jego przewodnim motywem będzie rasa Eldrazich. Kim oni są? Była to niezwykle ambitna rasa, chcąca podbić całe Multiwersum. Wieki temu zostali uwięzeni przez trójkę Planeswalkerów. Jednym z nich był Sorin Markov, który powrócił na Zendikar z chęcią uwolnienia ich.
W Rise of the Eldrazi bedziemy mieli zapewne do czynienia z "eldrazi spells", bo o takich czarach mówi jeden z artefaktów z WWK. Zapraszam do komentarzy, pisania waszych nadziei związanych z tym dodatkiem i przewidywań
Jeśli pojawi się coś takiego jak "eldrazi spell" jako nowy rodzaj spella, to goyf urośnie do 9/10 ;P
Ja mam nadzieję, że będzie można złożyć jakiś grywalny deck na eldrazich. Z tego co można zauważyć, to pewnie będą artefaktyczne, więc będzie to fajny wstęp do nowego mirrodina
Eldrazi - spoko są, mimo że do tej pory nie zgłębiałem fabuły magica zbyt bardzo, coś czuję że o nich trochę jeszcze poczytam, wyglądają klimatycznie Rebound - bardzo fajna mechanika, liczę na dobre (czyt. do Legacy) spalanie z niej korzystającej Totem Armor - kolejna fajna mechanika, wydająca się być uzasadniona falourowo, klimatyczna Level Up - moim zdaniem beznadziejne, brzydko wygląda, karta kojarzy mi się z jakimiś pokemonami, mam nadzieję że to jedyny dodatek w jakim ją zobaczymy (chociaż w nowym mirrodinie też ją pewnie ją zobaczymy na rozbudowujących się artefaktach), psuje klimat
Na razie ciężko ocenić mi ten dodatek, Eldrazi, Rebound i Totem Armor bardzo mi się spodobały, ale niestety Level Up odpycha mnie od niego
Mamy już 61 kart w spoilerze. Część pomysłów jest wręcz FANTASTYCZNA! Najbardziej syte obecnie kartoniki IMO:
SARKHAN THE MAD 3BR Planeswalker - Sarkhan Mythic Rare [0]: Reveal the top card of your library and put it into your hand. Sarkhan the Mad deals damage to himself equal to that card's converted mana cost. [-2]: Target creature's controller sacrifices it, then that player puts a 5/5 red Dragon creature token with flying onto the battlefield. [-4]: Each Dragon creature you control deals damage equal to its power to target player.
7 Loyality (!)
Ten planeswalker w dragon decku to po prostu doskonały finisher. Myślę, że zacznie się moda na ten creature type. Szkoda tylko, że wachlarz jego możliwości jest dość ograniczony...
REALMS UNCHARTED 2G Instant Rare Search your library for four land cards with different names and reveal them. An opponent chooses two of those cards. Put the chosen cards into the graveyard and the rest into your hand. Then shuffle your library.
W legacy będzie grało w większości combo decków i mechanikach opartych na landach.
KHALNI HYDRA GGGGGGGG Creature - Hydra Mythic Rare Khalni Hydra costs {G} less for each green creature you control. Trample 8/8
8/8 Trample, którego w elf decku (grając na Heritage Druidach OFC) można wystawić za darmo w 3 turze?
Same Eldrazi jakoś mnie nie pociągają. Może ze względu na wysoki CMC. Jak nie pojawi się akceleracje pokroju TRONU, to jakoś nie bardzo widzę ich w grze (ale mogę się mylić). Z niecierpliwością czekam na odsłonięcie kolejnych kartoników, a przede wszystkim - na mocny kolor niebieski, bo Wizardzi ostatnio nie mają na niego pomysłu!
Myślę, że zawita w różnego rodzaju Loamach, na perno Eternal Gardenach, Swans/Treshohld, Lands.Deck'ach. Jest to całkiem przyzwoity zamiennik Intuition, w taliach gdzie do szczęścia potrzebujemy konkretnego układu lądów (na stole i w grave).
Ten Emrakul, 15/15 z Annihilator 6 będzie grał w Hipergenezie, bo ma protke przez pokolorowanymi spellami, co jest poprostu zabójstwem w każdym formacie (Tylko O-Ring go zdejmuje). Praktycznie każdy deck poza Thopter Combo ma z takim typem w plecy, bo święcenie aż 6 permanentów w 3 turze praktycznie kończy grę.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 3:37 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Hipergeneza - deck, który gra do ściany... Kontra w hipergenesis - poddaję grę.
Co do samych Eldrazi - wciąż czekam na jakąś super akcelerację, lub karty wrzucające Eldrazzich do gry. Bo na razie tribal deck na tych kritach to czyste science fiction (mowa o T2 oczywiście).
702.82a Cascade is a triggered ability that functions only while the spell with cascade is on the stack. “Cascade” means “When you cast this spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card whose converted mana cost is less than this spell’s converted mana cost. You may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled from the game this way that weren’t cast on the bottom of your library in a random order.”
Z rozsądnych kontr w formacie masz tylko Trickbind, więc Hipergenezy nie powstrzymasz tak łatwo. Co najwyżej możesz skontrować pierwotny spell, ale kaskada i tak sie striggeruje, bo spell wszedł na stos, tyle, że został poprzez kontrę z niego zdjęty. Trigger zdąży więc wejść na stos i wymaga odpowiedniej kontry.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 10:32 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Hypergenesis da się skontrować zwyczajną kontrą. Zauważ, że jest tam napisane "you may cast that card", a nie od razu resolve czy cokolwiek w tym stylu.
@Down: Czytanie ze zrozumieniem = tech
Ostatnio zmieniony sob kwie 10, 2010 10:46 am przez Filciu702, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
Bo kontrował rzuconą kartę z mocą Cascade oraz kartę, którą gracz dobrał dzięki Cascade. Innymi słowy, jeśli masz na ręku dwa Cancele i wystarczająco dużo many, możesz skontrować Cascade całkowicie.
Hypergenesis da się skontrować zwyczajną kontrą. Zauważ, że jest tam napisane "you may cast that card", a nie od razu resolve czy cokolwiek w tym stylu.
Zgadza się, ale zauważ również, że w extended nie masz za wiele dobrych kontr. Bo co możesz? Kazać dopłaćić z Mana Leak? Jedynie dzięki Dark Depths mamy Muddle the Mixture, który skontruje Genezę. Najskuteczniejszą formą jest właśnie kontrowanie triggera, czyli wspomniany już Trickbind.
Ponadto Cancelem się w Ext raczej nie gra, a na "dopłać" mamy zawsze storage landy i zmiana strategii (nawet kombienie się w 3-4 turze)
Pojawiło się kilka ultra sytych kartoników. Mnie przede wszystkim bardzo cieszą nowe kontry, które można porównać (przynajmniej ze względu na CMC) do legendarnego counterspella:
Deprive uu Instant Uncommon As an additional cost to cast Deprive, return a land you control to its owner's hand. Counter target spell.
Ma wprawdzie drawback, ale czasami ten drawback może działać na naszą korzyść.
Pojawiła się też świetna, twarda kontra do decku na kreaturkach:
Unified Will 1u Instant Uncommon Counter target spell if you control more creatures than that spell's controller.
Mamy też znakomity mass removal (NA INSTANCIE!), który pogra sobie pewnie w MBC:
Consume the Meek 3BB Instant Rare Destroy all creatures with converted mana cost 3 or less. They can't be regenerated.
Ciekawy discard:
Inquisition of Kozilek B Sorcery Uncommon Target player reveals his or her hand. You choose a nonland card from it with converted mana cost 3 or less. That player discards that card.
Bardzo fajna karta do MBC (jako zastępstwo np. dla Drain Life), lub PRZEWIJARKI!
Suffer the Past* xb Instant Uncommon Exile X target cards from target player’s graveyard. For each card exiled this way, that player loses 1 life and you gain 1 life.
W czarnym pojawiło się bardzo dużo solidnych wampirów, które dzięki kilku kartom mogą gromić, ale nie będę ich tu wymieniał - sprawdźcie sami.
Nowa, ciekawa bestyjka do mojego decku:
Aura Gnarlid 2g Creature - Beast Common Creatures with power less than Aura Gnarlid's can't block it. Aura Gnarlid gets +1/+1 for each aura on the battlefield. 2/2
Dwa Rancory na Miśka i przeciwnik zaczyna się bać...
+ Bardzo fajna Aura:
Bear Umbra 2gg Enchantment - Aura Rare Enchant creature Enchanted creature gets +2/+2 and has "Whenever this creature attacks, untap all lands you control." Totem armor
Pan, który w (np. rampie) może być ciekawym finisherem:
Gigantomancer 7G Creature - Human Shaman Rare 1: Target creature you control becomes 7/7 until end of turn. 1/1
Przerewelacyjny instant:
Momentous Fall 2gg Instant Rare As an additional cost to cast Momentous Fall, sacrifice a creature. You draw cards equal to the sacrificed creature's power, then you gain life equal to the its toughness.
I finisher do przewijarki:
Keening Stone 6 Artifact Rare 5, {T}: Target player puts the top X cards of his or her library into his or her graveyard where X is the number of cards in that player's graveyard.
Ogólnie dobrych kart jest zatrzęsienie. Każdy na pewno coś dla siebie znajdzie. Mam jednak nieodparte wrażenie, że power level kart drastycznie wzrasta z każdym kolejnym setem. Trochę to przykre - szczególnie dla ludzi pamiętających MTG sprzed 10 lat.
Ujrzawszy to Venerable Monk zapłakał i zaklął siarczyście:
Venerable Kor 1w Creature - Kor Cleric Common When Venerable Kor enters the battlefield, you gain 4 life. 2/1
EDYTA: Zapomniałem o bardzo fajnym elfie:
Mul Daya Channelers 1gg Creature - Elf Druid Shaman Rare Play with the top card of your library revealed. As long as the top card of your library is a creature card, Mul Daya Channelers gets +3/+3. As long as the top card of your library is a land card, Mul Daya Channelers has "{T}: Add two mana of any one color to your mana pool." 2/2
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 3:32 pm przez Gizmoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
Przykład m.in. był z tym monkiem. Ale nawet gołym okiem widać, że część kart da potężnego boosta niektórym archetypom. Np. Przewijarki dzięki Keening Stone i Suffer the Past staną się groźne. Ja już zastanawiam się, czy nie złożyć sobie takiej talii.