Zrodzony z fantastyki

 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

Bride from Below w Dredge

śr mar 03, 2010 10:12 pm

Podaję przykładowy spis, tagi jeśli będą, to jak się wyśpię. H.



W porządku, dzięki :)

I jeszcze jedno.. Ostatnio przeglądałem te bardziej znane decki turniejowe i zacząłem przyglądać się Dredge'owi.
Takie pytanie... Czemu w większości (jeśli nie we wszystkich) deckach z Dredgem jest Bridge from Below ? Ja.. Po prostu nie rozumiem. Ktoś kiedyś mówił, że to cudowne, kiedy przewijamy sobie bibliotekę, a tzw. Mostek leży w grave i wrzucamy masy zombie, ale.. Tam jest 'from play', a właściwie już teraz 'from battlefield', a nie 'from anywhere' czy też 'from library'. Sama karta w sumie jest dobra moim zdaniem, ale czy coś pomijam ? Nie dostrzegam momentu, dla którego warto trzymać w taliach turniejowych na Dredge, 4 sztuki Bridge'a, pomijając poświęcenie 3x Narcomoeba dla Dread Return. Czy jednak to działa tak, jak tłumaczył mi wówczas kolega (?), bo naprawdę się pogubiłem :)

Z góry dzięki, jeśli komuś będzie się chciało to tłumaczyć.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:18 pm przez Hezor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:27 pm

Skuteczność Bridge'a zależy od formatu, aczkolwiek spora część rozpisek gra na Narcomoeba. Jeśli Dredżujesz je, wchodzą sobie do gry. W mainie masz również Dread Return, który każe z flashbacka poświęcać kreatury. Tym sposobem masz dodatkowe siły naporowe. Dodatkowo coturowa produkcja z Ichorid oraz wrócenie Flame-kin Zealot praktycznie konczy grę - o ile mówimy o dredżach w legacy, bo w etended jest ciut inaczej.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 10:30 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:40 pm

Chodziło mi o Ext.
Specu pisze:
Jeśli Dredżujesz je, wchodzą sobie do gry

To na pewno tak działa ? Nie, żebym poddawał w wątpliwość Twoją wiedzę, tylko przy wordingu abilitki Dredge jest "instead you may put X cards from top of your library into your graveyard", co na mój prosty rozum jest jednoznaczne z przewijaniem sobie bilbioteki, bo wording jest chyba dokładnie taki sam w kartach w stylu Glimpse the Unthinkable czy też reszcie kart typowo Millowych. W tłumaczeniu Polterowym ( keywordy-czyli-co-to-jest-flying-first-strike-itd-vt9914.html ) jest 'przekładasz', czyli bezpośrednio karta idzie z library na grave.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:42 pm

Można jeszcze poświęcać mniej Moeb dla Cabal Therapy, chump-blokować nimi, żonglować ichoridami, które dają ładny strumień zombiaków, możemy mieć inne stwory (źródło discardu). Opcji jest mnogo. Wrzuć do odpowiedniego forum rozpiskę (lub znajdź gotową), a ktoś pewnie spróbuje rozpisać opcje dawane przez mosty.



NINJA'D, ale i tak się przydam.

W wypadku moeb ( "When Narcomoeba is put into your graveyard from your library, you may put it onto the battlefield.
") owszem, tak działa :)
 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:48 pm

Hezor, ja rozumiem działanie Moeby i zarys decku. Moja wątpliwość dotyczy tego, czy mając na grave Mostek i używajac jakiejkolwiek umiejetności Dredge (np.5) jakiegokolwiek stwora na graveyardzie (i z tej umiejetnosci wkładając powiedzmy 3 stwory na grave), powinno się wkładać tokeny do gry (w tej sytuacji 3). Tylko tego - to mi się nie zgadza z zasadami działania (bo one nie były nigdy na battlefield), choć może się mylę.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 10:49 pm przez magoryan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:49 pm

W Ext masz jeszcze Bloodghast, a obecność Life form the Loam gwarantuje niezbędnego Landfalla. I w tym przypadku pojawienie się Zealota na stole praktycznie kończy partię.

PS. przywrócenie kabana np. Iony, powoduje locka dla niektórych talii, bądź poważne ich ograniczenie
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 10:50 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
fourth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 29, 2009 12:34 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 10:54 pm

Masz rację, dredge'owanie nie uaktywnia mostu.
magoryan pisze:

Specu napisał(a):Jeśli Dredżujesz je, wchodzą sobie do gry


To na pewno tak działa ?

Specowi chodziło o Narcomoeby.
 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 11:03 pm

Ciężko mi uwierzyć, że nie ma lepszych kart i że ludzie trzymają komplet Bridge tylko dla Narcomoeb, bądź ewentualnie innego stwora, który schodzi na grave, a nie ma ich chyba ich tak dużo, a do tego ten ench często spada sam przez drugą część wordingu. Czy chodzi o działanie kilku mostów na raz ? Choć przecież też nie można liczyć na to, że siądą zawsze/od razu będzie ich więcej.
fourth pisze:
Masz rację, dredge'owanie nie uaktywnia mostu.

No więc jeśli go nie uaktywnia, to dlaczego aż 4 są w standardowym Dredge'u ?
Pytam, bo dziwi mnie to wszystko... Tyle razy słyszę, że Dredge'owe konstrukcje miażdzą i jestem w stanie to zrozumieć przez Dread Return Iony, czy też coś innego. Ale to ? To jest tak bardzo kluczowa karta ?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:04 pm przez magoryan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Silvah
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pt lis 07, 2008 8:30 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 11:08 pm

magoryam chyba nikt ci nie odpowie, nie rozwieje twoich wątpliwości, więc ja to zrobię :) Mając na grave Bridge from Below i dredgując kreaturki, nie będziesz dostawał tokenów, ponieważ te kritki nie zeszły z battlefielda, ale dreadgując takie krity jak właśnie bloodghast czy inne temu podobne, masz możliwość wyciągnięcia ich z grave'a do gry ich abilitką, w tym przypadku landfallem, poświęcenia dla czegoś innego i w ten sposób zrobienia tokena, nie znam się na tego typu deckach, ale wiem, że jak się zacznie kręcić to jest nie do zatrzymania, chyba, że masz na sidzie Tormod's Crypt. Pozdrawiam, dobranoc :PP
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr mar 03, 2010 11:10 pm

W ten sposób działa tylko z Narcomoeabami - tak jak piszesz dredgowane stwory nie wchodzą przy tym do gry.

Dalej będę pisał w oparciu o najświeższy topujący dredge (z kompletem 4 mostków)
Starasz się grać jednomanowe stwory jak Greenseeker, Drowned Rusalka czy Hedron Crab, i mieląc, mieląc, mieląc wyciągniesz te Bloodghasty i Narcomoeby - to nie są stare mana-less, post-zendikarowe dredge jednak będą chciały zagrywać spelle, w tym stworki. Na szczególną uwagę zasługuje rusałka - może wyglądać jak jako-takie źródło dredge zachowujące dredgera w grobie, ale jej koszt jest często dodatkową zaletą - pozwala wymienić ghasta czy moeby na zombie tokeny bez atakowania i blokowania, które pozwoliłoby przeciwnikowi na zepsucie sobie stworka, a nam mostów. Temat jest ciekawy, więc jak chcesz go kontynuować, to załóż osobny wątek - przy okazji przewalę do niego parę ostatnich postów.

Znowu ninja'd. Przewalam ostatnie posty.
Edyta - to przewalanie mogło nie być najlepszym pomysłem, bo jak spojrzałem na podforum, to prawie się rozpłakałem. Żaden format nie zasługuje na coś takiego, nawet Extended.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:21 pm przez Hezor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
magoryan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: pt gru 18, 2009 10:02 pm

tymczasowy

śr mar 03, 2010 11:21 pm

Z Rusalką jest naprawdę fajna synergia.
Temat załóż jeśli chcesz, moja ciekawość została już zaspokojona :) - chciałem tylko wiedzieć po co Mostki i czemu aż taka ilość.

Pozwolę sobie więc teraz zacytować Silvah : Dobranoc :)

EDIT : A nie, jeszcze nie dobranoc - Dredge'owane czy też Millowane karty trafiają na grave po kolei, czy w jednym momencie ? Pytam w takim sensie, czy mogę np. tapnąć Relic of Progenitus między np.czwartą i piątą kartą wywalaną na graveyard i wywalić tę czwartą, zanim piąta 'dotknie' grave'u ? Czy to jest efekt natychmiastowy i dopiero po zdredge'owaniu/millowaniu mogę uzyć np.Relica ?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:26 pm przez magoryan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Bride from Below w Dredge

śr mar 03, 2010 11:44 pm

Karty idą na grób jednocześnie, ale to nie ma znaczenia - jakby szły na grób po kolei, to i tak żaden z graczy nie mógłby niczego zrobić w czasie dredgowania, bo nikt nie otrzymuje w tym czasie priorytetu. Na dredgowanie nie można też odpowiadać - jest to replacement effect dla drawu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości