Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - Realistyczne SF dalekiego zasięgu

ndz kwie 04, 2010 9:04 pm

Witam!

Chciałbym zaprezentować Wam nowy system Science Fiction, Głębia Przestrzeni.

Jest to projekt nad którym pracuję już spory kawałek czasu, i zbliża się powoli moment, gdy będzie zakończony.
Ponieważ mało jest produkcji z tego nurtu na rynku polskim, myślę, że znajdą się amatorzy i z przyjemnością w niego zagrają
System będzie wydany w wersji papierowej, wraz z ładnymi grafikami, ale termin jeszcze nie jest znany. Na pewno będzie to 2010 rok.

Strona systemu (jeszcze w produkcji) wraz z forum:

http://glebiaprzestrzeni.pl

Główne cechy systemu "Głębia Przestrzeni":


Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem

- rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży.

Rozbudowana postać gracza

- osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje.

Nacisk na odgrywanie ról

- RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze.

Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych

- tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele.

Zdolności ESP

- niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy.

Realistyczna eksploracja kosmosu

- międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo.

Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego

- setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne.

Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy

- statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami.

Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie

- zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć.

Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity"

- połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej.

Zainteresowanych dalszymi informacjami zapraszam do komentowania tutaj i odwiedzania strony :)
Ostatnio zmieniony śr mar 21, 2012 10:39 am przez Indoctrine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

Re: Głębia Przestrzeni - System Hard SF

pn kwie 12, 2010 11:36 am

Czyli standardowy SF / Space Opera - jakich wiele. Mam pytanie - co wyróznia Wasz system? Od ładnych paru lat prowadzę SF na D20 Future - mam dokładnie to samo. Czyli Okręty/Statki z opcją budowy, całą technologię z możliwością customizacji broni i wyposażenia, Psionikę, wszczepy, nanotechnologię, genetykę. Dodatkowo dwójka z gracyz gra SI czyli sztuczną inteligencją zabudowaną w robicie (Bioreplica) - oraz prowadziłem sesje w Wirtualnej Rzeczywistości.
Napisz więcej o fabule, co wyróznia Wasz system, to z tego co napisaliście to wszystko mam w D20 Future, D20 Future Tech i Cyberscape + parę dodatków - co więcej jest tam sporo rzeczy których nie Wymieniłeś - Roboty jako gracze, walki i penetracja Wirtualne Rzeczywistości, MECHY :D - oraz możliwość dodania MAGII i zrobienie miksu SF i Fantasy jak w DOSKONAŁYM systemie ELYSIUM NEBULA. Wszystko mechanicznie gotowe, sprawdzone z Modelami Kampani, które można obudować w fabułę oszczędzają masy czasu na mechanikę

Czekam na detale fabularne, na haki, na zajwki, które przyciągną mnie do systemu.
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 11:37 am przez Sony, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Re: Głębia Przestrzeni - System Hard SF

czw kwie 15, 2010 12:02 pm

Witam i dziękuję za komentarz.

Jeśli chodzi o elementy wyróżniające, to ujmę to może tak:

Jestem zwolennikiem systemów komplementarnych, dlatego postanowiłem wszystkie rzeczy, które w nim się znajdują zrobić w miarę dokładnie i co najważniejsze, realistycznie. Technologia, która jest możliwa, przynajmniej w teorii, świat i społeczeństwa nakreślone z rozmysłem a nie w oparciu o zajawki, ekonomia, gospodarka, polityka, mnogość frakcji społecznych, Obcy będący Obcymi a nie ludźmi z pofalowanym czołem czy mackami wkoło twarzy, realistyczna eksploracja kosmosu (uwzględniająca przyspieszenia, paliwo, prędkości ucieczki, warunki fizyczne w kosmosie jak i na planetach, ten punkt naprawdę szczegółowo potraktowałem), ESP, mechy (ale trochę inaczej potraktowane niż zazwyczaj), konflikty społeczne i religijne.
Mam świadomość, że to nie jest odkrywanie Drogi Mlecznej, ale myślę, iż nacisk na tego typu elementy może być interesujący.
Niebawem zamieszczę na stronie dwie krótkie przygody, jedna bardziej polityczno społeczna, druga eksploracyjno przygodowa. Pozwoli to trochę lepiej zapoznać się z klimatem systemu i trochę z jego mechaniką.

Pozdrawiam czytających mój wątek :)
 
voynar88
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 9:45 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

czw kwie 15, 2010 9:50 pm

Zgłaszam się w wątku jako testowy gracz, któy miał przyjemność zagrać w GP, no cóż wiadomym jest, że początki zawsze są trudne, ale mimo pewnych jeszcze niedoróbek, uważam, że system ma przyszłość, przyznam, że na sesje przychodziłem zawsze ze sporą chęcią, a uniwersalistyczne podejscie pozwala na robienie sesji tej samej drużynie w naprawdę bardzo różnych klimatach - raz może podejść pod horror, raz politycznie, raz porządny wygrzew, raz jakieś rozkminki psychologiczne itp.
Innowacyjnością systemu jest naprawdę jak najbardziej realistyczne podejście do kwestii fizyki i związanych z nią nauk - nie ma tu miejsca, jak w treku,czy SW na pojedynki kilkusetmetrowych statkow kosmicznych z odległości odpowiedniej dla żaglowców z epoki Henry'ego Morgana i spółki:)
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

pt kwie 16, 2010 3:12 pm

Zaciekawił mnie ostatni akapit. Na ile poważnie należy brać to "realistyczne podejście do fizyki"?

W szczególności, interesuje mnie, czy starcia statków kosmicznych uwzględniają zupełnie inny niż "codzienny" model ruchu (3d, parametry statku określające jego maksymalne przyspieszenie, a nie prędkość itp.). czegoś takiego nie widziałem jeszcze w żadnym erpegu, prawdopodobnie ze względu na konieczną ilość obliczeń i trudność wyobrażenia sobie. Czyżby autorowi GP udało się oddać te efekty bez przesadnego skomplikowania?

Czy "skoki hiperprzestrzenne" korzystają z wormholi, czy "realistyczna fizyka" teorii względności nie dotyczy?

I jak z tą fizyką sklejają się zdolności parapsychiczne?
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Re: Głębia Przestrzeni - System Hard SF

pt kwie 16, 2010 3:46 pm

Tak, statki kosmiczne uwzględniają model ruchu przyspieszeniowy a nie tylko prędkościowy, istotne jest pełne 3D wraz z obiektami uczestniczącymi (planety itp). Finalna wersja (na razie testuję różne aspekty) nie będzie wymagała kalkulatora i tony obliczeń, ale Excel to się przyda do wersji Full (wersja Lite będzie z przyczyn oczywistych trochę uproszczona).

Podróże hiperprzestrzenne polegają trochę na idei mostu Einsteina - Rosena, a raczej na odmianie lorentzowskiej. Jeśli dodamy do tego teorię strun (w klasycznym modelu E-R nie da się przesłać materii anie energii, w lorentzowskim tak, ale wymaga to ujemnej energii o której istnieniu na razie nie wiemy tylko spekulujemy, ale przy użyciu bran theory, można założyć istnienie tuneli niewiele większych niż wielkość Plancka, lecz potencjalnie możliwych do powiększenia impulsem energetycznym), można to wykorzystać :) W OTW i STW prędkość światła nie może być przekroczona. I to też się nie dzieje przy użyciu tunelu. Lokalnie, prędkość światła nie jest przekraczana, a gdyby wraz ze statkiem poruszał się tam promień światła, to i tak by był od niego szybszy.

Zdolności parapsychiczne, i to w jaki sposób działają, to jest pewien element "lore" świata. Nie jest to metafizyka i choć nie poddaje się tak łatwo badaniom, więcej wskazuje na pewne efekty kwantowe, które z jakis powodów przybierają taki a nie inny obraz. Można to by uznać za element (nie do końca) losowy funkcji falowych.
Oczywiście mam świadomość, że nie każdemu takie wytłumaczenie pasuje, lecz ESP bardzo pasuje do tego świata, stwarzając dodatkowe możliwości rozgrywki (niekoniecznie mam na myśli dla graczy, ale raczej w szerszym kontekście, to jak odnoszą się ludzie i Obcy do esperów, jak oni sami siebie postrzegają itp).
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

wt maja 25, 2010 6:10 pm

Czytam sobie ten temat i zadaje sobie pytanie. Czy ktoś prócz fizyków, zapaleńców i tym podobnych osób będzie chciał w to grać? Proste pytanie. Tabelka broni na stronce to horror dla mnie. Jestem przyzwyczajony do krótkiego zwięzłego opisu mechanicznego, a resztę znajduje w opisie fabularnym. Taka sprawa Indoctrine, mi osobiście pomysł się podoba, a nóż będzie to przebój RPG? Ale z dużą dawką realizmu to może sobie odpuść, tak dla dobra systemu. Powiem tak jakbym zobaczył:
Indoctrine pisze:
Podróże hiperprzestrzenne polegają trochę na idei mostu Einsteina - Rosena, a raczej na odmianie lorentzowskiej. Jeśli dodamy do tego teorię strun (w klasycznym modelu E-R nie da się przesłać materii anie energii, w lorentzowskim tak, ale wymaga to ujemnej energii o której istnieniu na razie nie wiemy tylko spekulujemy, ale przy użyciu bran theory, można założyć istnienie tuneli niewiele większych niż wielkość Plancka, lecz potencjalnie możliwych do powiększenia impulsem energetycznym), można to wykorzystać W OTW i STW prędkość światła nie może być przekroczona. I to też się nie dzieje przy użyciu tunelu. Lokalnie, prędkość światła nie jest przekraczana, a gdyby wraz ze statkiem poruszał się tam promień światła, to i tak by był od niego szybszy.

to bym odłożył podręcznik albo jak mam paragon oddał do sklepu. Jedyne co z tego da się zrozumieć to to że kilku fizyków wysnuło teorie o jakiś tunelach, cosik jeszcze o strunach oraz o że światło jest najszybszą rzeczą w wszechświecie. Albo ten kalkulator grawitacji na stronce po prostu mnie to przeraża. Jednak życzę powodzenia żebyś nie skończył jak ja (niespełniony twórca systemu RPG który się przerodził w grę narracyjną z elementem hazardu, czyli BlackJack)

P.s. Ciekawość mnie zżera. Jesteś studentem/magistrem/doktorem/docentem/profesorem na wydziale astromechaniki czy fizyki? Twoja widza w tym kierunku jest naprawdę duża i godna podziwu.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

śr cze 16, 2010 8:50 am

Witam po małej przerwie :)

Czy ktoś prócz fizyków, zapaleńców i tym podobnych osób będzie chciał w to grać?


Mam nadzieję, że tak :) Star Treka też oglądają osoby, nie mające pojęcia o Kosmosie ;)

Tabelka broni na stronce to horror dla mnie. Jestem przyzwyczajony do krótkiego zwięzłego opisu mechanicznego, a resztę znajduje w opisie fabularnym.


Opis fabularny będzie znajdował się także, a tabelka jest dlatego obszerna, by każdy był zadowolony :) W ten sposób mogę pokazać wszystkie aspekty broni, w każdej sytuacji, a to ile kto wykorzysta do sesji, to jego sprawa. Lepiej więcej niż mniej. Zauważ, że jako system HardSF, nie może tam być za wiele sprzeczności czy nielogiczności i na przykład taka broń soniczna wiadomo, że nie działa w próżni, ale nie każdemu wiadomo..

Ale z dużą dawką realizmu to może sobie odpuść, tak dla dobra systemu.


Jeśli to ma być Hard a nie Space Opera, to nie mogę :)
Ale, to jest podręcznik modułowy. Nie trzeba stosować wszystkich zasad. Mniej hardcorowi gracze, mogą pominąć co bardziej trudne elementy. W StarTreku nie trzeba wiedzieć jak działa generator Warp by latać :)

Albo ten kalkulator grawitacji na stronce po prostu mnie to przeraża.


Ale to jest przydatne, szczególnie dla tych, co nie za bardzo się orientują jak wygląda ciążenie na planetach. Na przykład wielu uważa, że planeta o dwa razy większym promieniu, będzie od razu straszną miała grawitację. A to zależy też od masy/gęstości..
Oczywiście to też są elementy opcjonalne :)

Tak samo jak walka kosmiczna, która będzie miała wersję bardzo tabelkową i realistyczną, oraz uproszczoną.

Mam potwierdzenie, że na Warszawskiej Avangardzie w przedostatnim tygodniu Lipca, będę miał prezentację systemu. Jeszcze nie wiem którego dnia i o której godzinie, ale dam znać jak będzie to ustalone
 
Awatar użytkownika
Shevu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 06, 2010 11:14 am

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

pt cze 18, 2010 9:04 pm

Oh yea : P

A ja będę PEWNIE prowadził prelekcję i dyskusję o Amatorskich Twórcach Amatorskich Gier przy okazji mówiąc coś o swoich projektach, więc... jeśli nie będzie to kolidowało z larpami na które już się umawiałem to wpadnę i liczę na odwzajemnienie : >

Mój stary projekt SF jest w strasznych powijakach, ale może Twoja prelekcja mnie ożywi do powrotu do tego tematu : P

Do Azteco
Prowadziłem kiedyś prelekcję o Fantastyce Naukowej, którą po pewnym czasie nazwaliśmy "Astrofizyką dla opornych". Astrofizyka na prawdę nie jest taka zła... Jest fajna... ale nie fajniejsza niż samonegujący się bozon Higgsa z alternatywnej rzeczywistości, czyli teoria jednego z czołowych fizyków CERNu, który założył.... coś bardzo zabawnego, ale o tym może innym razem.

_______
A co do Star Treka...
Znacie Alko Treka? : > Szczegóły na prywatnych wiadomościach, bo to raczej nie jest sprawa na publiczne forum : D
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 9:04 pm przez Shevu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Re: Głębia Przestrzeni - System Hard SF

wt lip 13, 2010 7:38 pm

Witam po przerwie!!

Otóż, chcę poinformować, że w CZWARTEK 22 LIPCA o godzinie 21.00 na konwencie Avangarda http://ava.waw.pl/ w WARSZAWIE, w Zespole Szkół nr 37 im. Agnieszki Osieckiej przy al. Stanów Zjednoczonych 24, odbędzie się pierwsza publiczna prezentacja "Głębi Przestrzeni". W następne dni (w sobotę a może i w niedzielę) będzie możliwość zagrania ! (jak dobrze pójdzie, będę prowadził ja oraz znajomy MG).

Zapraszam!
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

sob lut 05, 2011 1:25 pm

Kolejny update!

26-27 marca, na poznańskim Pyrkonie, będę prezentować ponownie system. Jeszcze nie mam dokładnej daty i godziny, ale umieszczę, jak tylko dostanę.

Pomimo zapowiedzi z pierwszego postu, nie wyrobiłem się w 2010 roku ;) Ale poślizg nie jest duży, wynosi kilka miesięcy. System ukończony w około 92%, 307 stron formy przygotowanej do druku, nie licząc części grafik i tabel.

Zapraszam na konwent, będzie można także zagrać!
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

sob mar 12, 2011 1:26 am

Update:

1. Dostępne jest DEMO systemu (na stronie oczywiście: http://www.glebiaprzestrzeni.pl ). Proszę o komentarze :)

2. Zapraszam na Pyrkonowe sesje. Prelekcji oficjalnej nie będzie, gdyż organizatorzy nie dopuścili systemów autorskich :(
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

czw cze 23, 2011 9:55 pm

Zapraszam do pobierania nowej wersji demka

http://www.glebiaprzestrzeni.pl

Do tego, będę na Krakonie miał prelekcję, w sobotę o 11. Potem sesje. Na wszystko też zapraszam!
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

Re: Głębia Przestrzeni - System Hard SF

pt paź 07, 2011 11:29 am

Witam,

Słyszałem, że Głębia przestrzeni jest już ukończona - szczerze gratuluję !!!

No i teraz fundamentale pytanko - pi razy drzwi kiedy mniej więcej można spodziewać się jej nabycia? Czy będzie istniała możliwość wcześniejszego nabycia systemu? W zasadzie kupiłbym już teraz ;P

Ogólnie jestem bardzo mocno zainteresowany tym systemem z uwagi na naukowe i realistyczne podjeście do technologii. Stąd mam nadzieję, że system będę mógł wykorzystywać jako bazę do prowadzenia najprzeróżniejszych systemów sf - np. gasnące słońca i nie tylko.

Cieszy mnie równiez mechanika k10. Ogólnie zauważyłem, że w Polsce ta mechanika stała sie bardzo popularna. Z polskich systemów na k10 oparte są: Crystalicum, Robotica, Klanarchia, a teraz Głębia Przestrzeni. Nie wspominając o zagranicznych wersjach k10 w postaci systemów Świata Mroku (nwod i swod) czy Exalted. Z tego silnika wykrystalizowałem wersję uniwersalną tej mechaniki (kompilacja najlepszych rozwiązań wszystkich systemów opartych na k10 plus własne) i dzięki temu wiele najlepszych założeń mechanicznych Głębi Przestrzeni niewąpliwie wzbogacą samą mechanikę. Ciekawi mnie zatem czemu akurat ten rodzaj silnika wybrałeś?
Ostatnio zmieniony pt paź 07, 2011 11:30 am przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Głębia Przestrzeni - System Hard SF

śr paź 19, 2011 10:35 am

Kal_Torak

Odpowiedzi z opóźnieniem, za bardzo na blogowym aspekcie się skupiłem ;)

1. Kiedy? Do końca nie wiem, zależy czy któreś z wydawnictw będzie chciało współpracować. Jeśli będę musiał własnym sumptem wydawać, kilka miesięcy. Ponieważ nie jest wydrukowane, wcześniej się nie da ;)

2. Czy da się go wykorzystać jako bazę? W dużym stopniu tak, to jest generic SF, z własnym światem co prawda, ale pewnie dałoby się użyć do innych realiów.

3. k10 ma najlepszą krzywą rozkładu prawdopodobieństwa sukcesu. Łatwe czynności są łatwe, trudne są trudne, a rozwój cech nie czyni z gracza herosa lecz jest zauważalny. Do tego, pula kości daje mniejszy rozrzut niż pojedyncza kość. Pozwala to trochę lepiej zaplanować działania, mniejsza jest szansa na porażkę przy wysokich zdolnościach (jednocześnie mniejsza jest szansa na super krytyk).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości