Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gulthank
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 25, 2004 2:22 am

Dzikie znajomości

pn kwie 19, 2010 10:25 pm

Zainspirowany tym artykułem Enca, chciałbym zaproponować nowy mechanizm dotyczący znajomości BG:

- gracz możne w dowolnej chwili (prawdopodobnej fabularnie) wydać fuksa, aby wprowadzić nowego znajomego przydatnego w danej sytuacji.

Np. drużyna próbuje dostać się do miasta - niestety strażnicy nie są zainteresowani wpuszczaniem do aglomeracji kolejnej bandy darmozjadów i włóczęgów. W tym momencie gracz wydaje fuksa i mówi - "Wśród grupy strażników zauważam Hansa mojego kumpla z wojska, nosi mundur straży miejskiej z naszywkami sierżanta." Dzięki tej znajomości gracze nie tylko mogą swobodnie wejść do miasta, ale zyskują też potencjalne źródło informacji w straży miejskiej.

Oczywiście takie znajomości muszą podlegać pewnym ograniczeniom, mało prawdopodobne jest aby gracz prowadzący czyściciela szamba lub zwykłego najemnika znał osobiści króla lub inną ważną personę.

Co o tym sądzicie?
 
Ramel

Dzikie znajomości

pn kwie 19, 2010 11:53 pm

To jest bardzo fajne, ale w niektorych swiatach (nie dalbym tego np do Deadlands czy do Nemezis). Poza tym, to swietny przyklad na karty Przygod (ktore tez w koncu wydamy, jak sie otrzasniemy z kosztow zwiazanych z pocztowa niespodzianka) - identyczna karta jest w tej talii.

Ale to jest swietna rzecz. Kiedys pisalem artykul o tym, co jeszcze moga zrobic fuksy - i to jest idealne. Ja co prawda myslalem o miejscach (jest las kolo denver, wydam fuksa aby trafic na znana mi chatke drwali), ale to jest jeszcze lepsze.
 
Awatar użytkownika
Gulthank
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 25, 2004 2:22 am

Re: Dzikie znajomości

wt kwie 20, 2010 10:42 am

Dzięki za dobre słowo, ale dlaczego uważasz że ta zasada nie sprawdziłaby się w Nemezis lub Deadlands?
Nie wiem jakie będzie ostatecznie Nemezis, ale sądząc po materiałach z megakonkursu(tm) przygody mogą w tym systemie mieć różny charakter, nie tylko stricte horror lub wygrzew. Do misji bardziej detektywistyczno - społecznych byłoby jak znalazł.

W kwestii tworzenia przez graczy lokacji przy użyciu fuksów, to w świetle moich wywodów a`propos "dzikich znajomości", cała sprawa aż się prosi o dłuższy art na temat współtworzenia świata przez graczy w oparciu o fuksy.
 
Ramel

Dzikie znajomości

wt kwie 20, 2010 10:47 am

Juz Ci mowie, czemu nie w Deadlands - tam masz nie fuksy, a sztony losu (4 kolory). Trzeba by bardziej modyfikowac, poza tym wiesz - nagle na srodku pustyni rosnie Ci znajomy. Do Nemezis jak najbardziej sie nada, chodzilo mi o Evernight (ale to przez specyfike EN - w czesci gry bedzie ok, pozniej nie, pozniej znowu ok :) ).

A co do arta - zachecam do pisania! Bo masz swietne pomysly!
 
Awatar użytkownika
Gulthank
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 25, 2004 2:22 am

Re: Dzikie znajomości

wt kwie 20, 2010 11:59 am

Tak jak pisałem, okoliczności spotkania muszą być fabularnie kompatybilne, trzeba odrobiny zdrowego rozsądku i u MG ,i u graczy - nikt raczej nie spotka wesołego karczmarza Stefana, wraz z całym oprzyrządowaniem 300 metrów pod ziemią w środku labiryntu śmierci mrocznego nekromanty(tm).
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 12:00 pm przez Gulthank, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Dzikie znajomości

wt kwie 20, 2010 12:11 pm

Wlasnie dlatego w Evernightcie nie ma sensu ich dawac, bo tam takie sytuacje moga byc. Chyba ze w Swiecie Bohaterow. Tez srednio jako zasada przyda sie w Weird War, moim zdaniem (szczegolnie, ze tam sa karty przygod). Ale Nemezis - swietne.
 
Awatar użytkownika
Nadiv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 236
Rejestracja: pt maja 02, 2003 9:28 am

Re: Dzikie znajomości

ndz kwie 25, 2010 12:34 am

Fajny motyw, zwłaszcza do przygodowych settingów, niemniej wyobrażam sobie wykorzystanie tej zasady także np. w realiach Monastyru :)
 
Ramel

Dzikie znajomości

ndz kwie 25, 2010 10:26 am

Wlasnie, jak mowie - dobra jako settingowa, nie podrecznikowa.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość