Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Diuna w SW

sob kwie 24, 2010 7:54 pm

Zamierzam w odległej przyszłości poprowadzić mini-kampanię w świecie Diuny opartą na mechanice SW. Konkretnie BG wcielali by się we Fremenów w okresie 2. panowania Harkonnenów na planecie. W związku z tym miałbym parę pytań:
1. Czy SW w ogóle się do tego waszym zdaniem nadaje? Po dzisiejszej testowej sesji wydaje mi się, że daje radę i jak posiedzę nad tym pomysłem to może z tego wyjść całkiem ciekawa kampania
2. Czy warto kupować dla tego pomysłu setting Nemezis (interesują mnie tylko podręczniki po polsku stąd wybór jest raczej zawężony ;))? Chciałbym mieć solidną bazę pod grę ogólno-SF, przede wszystkim opisy sprzętu, zawad, przewag i systemu walki przystosowanego do zaawansowanej technologii.
3. Czy istnieje jakiegoś rodzaju zbiór prac na temat Diuny w SW (po polsku lub angielsku), którym mógłbym się posłużyć?
4. Zachęcam do prezentowania własnej twórczości okołodiunowej :D Sam kiedyś też pewnie coś wrzucę ale póki co dopiero przygotowuję sobie grunt do kampanii.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Diuna w SW

sob kwie 24, 2010 9:04 pm

1. Czy SW w ogóle się do tego waszym zdaniem nadaje? Po dzisiejszej testowej sesji wydaje mi się, że daje radę i jak posiedzę nad tym pomysłem to może z tego wyjść całkiem ciekawa kampania


Wydaje mi się, że "tak, ale...". Podstawka SWEPL może dać kilka fajnych, ciekawych sesji (w sensie np. biegamy po pustyni i uciekamy przed Harkonenami), ale myślę, że to jeden z tych settingów, które dość trudno całościowo skonwertować na pulpowe SW.

2. Czy warto kupować dla tego pomysłu setting Nemezis (interesują mnie tylko podręczniki po polsku stąd wybór jest raczej zawężony ;))? Chciałbym mieć solidną bazę pod grę ogólno-SF, przede wszystkim opisy sprzętu, zawad, przewag i systemu walki przystosowanego do zaawansowanej technologii.


Prawdopodobnie będzie coś takiego jak SF Companion, ale nawet po angielsku jeszcze nie napisali. Settingi SW są dość zamkniętą całością, i myślę że styl Nemezis (Dark Space Opera), będzie nieco różnił się od Diuny. Co nie zmienia faktu, że Nemezis może być fajne i pewnie kilka pomysłów stamtąd wyciągniesz, ale raczej nie będzie to zestaw przydatnych narzędzi.

3. Czy istnieje jakiegoś rodzaju zbiór prac na temat Diuny w SW (po polsku lub angielsku), którym mógłbym się posłużyć?


Gdzieś na tym forum są linki do stron z zasobami (savagepedia i savageheroes) - jeśli tam nie znajdziesz przydatnych konwersji, pozostaje google, lub przeczesywanie for Pinnacle'a.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 9:10 pm przez Erpegis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nadiv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 236
Rejestracja: pt maja 02, 2003 9:28 am

Re: Diuna w SW

sob kwie 24, 2010 10:51 pm

Ad. 1 No jasne! Pewnie będziesz musiał pomyśleć nad wprowadzeniem kilku nowych przewag/zawad, ale nie sądzę, byś musiał coś dodawać poza tym. Jeżeli uważasz, że bazowa mechanika SW jest zbyt pulpowa, skorzystaj ze schematu "Paskudnych obrażeń" :)

Ad. 2 W świecie Diuny patentów z Nemezis raczej nie wykorzystasz. Co do pozostałych produktów, Pinnacle wydało kiedyś trzy toolkity do SF (dostępne są w ich sklepie w pdf): Science Fiction World Builder (dla Ciebie raczej nieprzydatny), Science Fiction Bestiary i Science Fiction Gear. Być może Cię zainteresują - o ile pamiętam, dostępne są za grosze :)

Ad. 3 Hmm...nie mam pojęcia. Przyznam, że nie natknąłem się dotychczas na żadną konwersję Diuny. Ale kto wie, może ktoś już spisał coś podobnego - polecam zajrzeć na strony podane przez Erpegisa :)

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Diuna w SW

sob kwie 24, 2010 11:20 pm

Krackus pisze:
1. Czy SW w ogóle się do tego waszym zdaniem nadaje?
Wydaje mi się że tak, były adaptację diuny na d20 więc dlaczego SW miało by być gorsze. Sama mechanika ma prostą konstrukcję moim zdaniem łatwo ją dostosować do potrzeb.

Krackus pisze:
Science Fiction World Builder (dla Ciebie raczej nieprzydatny), Science Fiction Bestiary i Science Fiction Gear. Być może Cię zainteresują - o ile pamiętam, dostępne są za grosze :)
World builder i Gear mam i raczej nie będą specjalnie przydatne.

Też nie widziałem konwersji na SW ale była w internecie co najmniej jedna na d20 co może się przydać choćby jako zebranie faktów dotyczących świata.

Chcesz robić tylko wolan ;) czy też może co więcej, rozgrywki rodów, finty wewnątrz fint itp?
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Diuna w SW

sob kwie 24, 2010 11:54 pm

Wielkie dzięki za rady i sugestie stron, na pewno skorzystam i głębiej poszperam jak tylko będę miał więcej czasu.
@AGrzes - tylko wolanie ;D. 1. bo gracze mając do wyboru przekrój rodów itp. na pochodzenie postaci jednomyślnie wybrali Fremenów i najbardziej się nimi zainteresowali 2. bo gracze zabiliby mnie jakbym nie dostarczył im solidnej porcji akcji :). Chociaż to jeszcze zależy czy będę to prowadził tej czy innej grupie. No i kiedy będę.
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

Diuna w SW

ndz kwie 25, 2010 12:24 am

Myśle, że pomocną może okazać się też konwersja Gasnących Słońc, w tym momencie nie wiem, gdzie ją widziałem, ale jak ją znajde to niezwłocznie podam link.
 
Awatar użytkownika
Podtxt
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 303
Rejestracja: wt lut 06, 2007 9:26 am

Re: Diuna w SW

ndz kwie 25, 2010 10:57 am

Mroczny Pomiot pisze:
Myśle, że pomocną może okazać się też konwersja Gasnących Słońc, w tym momencie nie wiem, gdzie ją widziałem, ale jak ją znajde to niezwłocznie podam link.


http://www.filefront.com/16245437/Fadin ... vage%20Wor
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Diuna w SW

ndz kwie 25, 2010 11:54 am

Krackus pisze:
@AGrzes - tylko wolanie ;D. 1. bo gracze mając do wyboru przekrój rodów itp. na pochodzenie postaci jednomyślnie wybrali Fremenów i najbardziej się nimi zainteresowali 2.
To myślę że warto skoncentrować się na dwóch sprawach, po pierwsze na zagrożeniach naturalnych, w końcu to sama Arrakis chce zabić BG a Harkonnenowie to tylko urozmaicenie.
Po drugie na kulturze i obyczajach freemenów, bo skoro cała drużyna gra nimi to cała charakteryzacja i interakcja społeczna będzie się na nich opierać. Skoro gracze są entuzjastami to może mógłbyś zadać im pracę domową na opracowanie materiałów na ten temat, w ten sposób bardziej się wciągną, będą mieli łatwiej wymyślać postaci i oszczędzi Ci to pracy.

Natomiast zamykając rozgrywkę na Diunie, moim zdaniem, możesz po łebkach potraktować całą masę elementów SF, takich jak podróże międzygwiezdne, tarcze, zaawansowane technologie itp. Nie są Ci potrzebne jako mechanika do gry co najwyżej jako tło a i to nie koniecznie.
 
Ramel

Diuna w SW

ndz kwie 25, 2010 12:37 pm

Jezeli chcesz zrobic gre na Arrakis, taka czysta akcje, Wolanie kontra Harkonnenowie i szmuglerzy - bez problemu da sie to zrobic wg zasad podstawowych.

A Nemezis moze nie do konca Ci sie przydac, jednak zupelnie inny klimat i na cos innego kladlismy nacisk.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości