Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

wt maja 04, 2010 10:02 pm

Flo,

Zorientowanych zapytuję, czy oprócz konwersji "Savage Legend of the Five Rings v1.1" Johna Thompsona z 2004 roku istnieje jakakolwiek inna konwersja L5K na SW? Ewentualnie, czy któryś z istniejących SWEXowych settingów może być dobrym zastępnikiem L5K - idzie mi o ciekawe połączenie klimatów samurajskich i magicznego kung-fu (wuxia).


l.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Legenda Dzikich Kręgów?

wt maja 04, 2010 10:32 pm

Jeszcze takich settingów nie ma. Powstają dwa: Iron Dynasty grupy Reality Blurs i Empire of Silk and Steel - Legion Publishing. Tylko coś nie mogą się urodzić.

Na Savage Heroes wisi też konwersja Oriental Adventures.
 
Ramel

Legenda Dzikich Kręgów?

wt maja 04, 2010 10:36 pm

Legion w sumie juz nie istnieje jako takie, mozliwe ze wyda Empire Triple Ace Games. Chyba jedyne na razie bedzie wlasnie Iron Dynasty, ktore jest bardziej samurajskie, niz wuxia. Troche wuxia ma w sobie DLR - darmowy jest dodatek o Flood, gdzie chinczycy sa mocno rozpisani - http://peginc.com/Downloads/Deadlands/TheFloodPG.pdf
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

śr maja 05, 2010 12:28 am

Thx 4 info :-)


l.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

śr maja 05, 2010 1:44 pm

lucek, a co ci nie pasuję w tamtej konwersji, ze się spytam? :wink:
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

śr maja 05, 2010 8:51 pm

Po pierwsze, polecam czytanie ze zrozumieniem ;-P nigdize nie pisałem, że mi coś nie pasuje w tamtej konwersji.
Po drugie, plik jest z 2004 a mamy 2010 i SWEXa.
Po trzecie, od 2004 w Legendzie parę rzeczy zapewne się stało.

Mam w życiu mało czasu, dlatego wolę znaleźć najlepszy podręcznik.


l.
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

czw maja 06, 2010 10:34 am

A ja dorzucę nieproszone trzy grosze i napiszę:
Brawurowe Katany - tak
L5K SWEX - nie.
 
Ramel

Legenda Dzikich Kręgów?

czw maja 06, 2010 10:44 am

Ja bym powiedzial tak:
L5K SWEX - nie.
Brawurowy Rokugan - tak :)
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

czw maja 06, 2010 11:41 am

Zdecydowanie nie :)
Brawurowa Japonia, Brawurowa Niby-japonia... ale nie Rokugan, nie L5K.
 
Ramel

Legenda Dzikich Kręgów?

czw maja 06, 2010 1:36 pm

Brawurowa niby-japonia to rokugan, tak na prawde, z fajnym settingiem. Tylko ze zupelnie innym stylem gry :)
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 8:09 pm

Craven pisze:
A ja dorzucę nieproszone trzy grosze i napiszę:
Brawurowe Katany - tak
L5K SWEX - nie.


Faktycznie nieproszone. Jak poprowadzę L5K SWEX to co, przyjdziesz i będziesz mi kopał w stolik, żeby się kostki przewracały?

* * * *oszyzm Jedynej Słusznej Tradycji Odczytywania Legendy (I Innych Oświeconych Słów Wicka) jest zabawny. Roboty-Monstery, Ludzie O Oczach Robaków i Barbarella są bardziej pulpowe niż szogunat Tokugawów, Kozure Okami, wuxia i triady. Ale już na przykład rippersowa wizja wiktoriany, Dziwna Wojna to nie jest oldskulowy pulp. Robin Hood? Sundered Skies? Necropolis? Dajcie spokój.

Nudzą mnie fanboje :-)


@Ramel - co masz na myśli pisząc o stylu gry? W Savage Worlds nie wolno na poważnie? Nie można stawiać graczom zagwozdek w postaci rozterek duchowych dla ich postaci? Herbaty nie można parzyć, wpatrując się w czarkę i szukając w niej istoty Buddy?
Czy może nie pasuje ośmiometrowy skok z przecięciem w locie jakiegoś Oni za pomocą daisho starożytnych przodków? 8)


l.
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 8:16 pm przez lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 8:11 pm

Mozna, ale SW bedzie promowac wlasnie te fajne skoki na oni. Oh, jakbym w cos takiego zagral...
 
Craven

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 8:49 pm

lucek pisze:
Faktycznie nieproszone. Jak poprowadzę L5K SWEX to co, przyjdziesz i będziesz mi kopał w stolik, żeby się kostki przewracały?

Jak tylko będę w okolicy to jeszcze zbiję Cię gazetą.

lucek pisze:
* * * *oszyzm Jedynej Słusznej Tradycji Odczytywania Legendy (I Innych Oświeconych Słów Wicka) jest zabawny. Roboty-Monstery, Ludzie O Oczach Robaków i Barbarella są bardziej pulpowe niż szogunat Tokugawów, Kozure Okami, wuxia i triady. Ale już na przykład rippersowa wizja wiktoriany, Dziwna Wojna to nie jest oldskulowy pulp. Robin Hood? Sundered Skies? Necropolis? Dajcie spokój.

Wygrał pan właśnie jednorazowe zaproszenie na "Księżycowe Mempo", najbardziej pulpową przygodę L5K w południowej Polsce. :P
L5K nie nadaje się na SWEXa, pulpowa może i być.
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 8:53 pm

Gdzie jest komitet, który stwierdza, czy coś się nadaje na swexa? Chciałbym zapytać, czy moje plany odnośnie konwersji Robotiki mają jakiekolwiek szanse ;-)


l.
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 8:58 pm

To nie do mnie, ja jestem tylko Ostateczną Wyrocznią Od Legendy.

I ex cathedra powiadam, że L5K przepoczwarzać na SWEX jest grzechem :)
 
Ramel

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 9:01 pm

Ja uwazam, ze wiekszosc rzeczy sie da na SWEPLu zrobic, ale nie wszystkie trzeba :) No, ale Robotika - ja bardzo chetnie bym widzial wersje SW :)
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 9:26 pm

Problem jest taki, że dość trudno do SWEPLa wbudować całą tą otoczkę Honoru i Chwały i dziwnej magii.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

pt maja 07, 2010 11:02 pm

Erpegis pisze:
Problem jest taki, że dość trudno do SWEPLa wbudować całą tą otoczkę Honoru i Chwały i dziwnej magii.


Zastanawiałem się nad tym swego czasu i stwierdzam, że to proste.
Zasady chwały są w paru settingach - np w Piratach.
Honor można wziąć "na żywca" - jak w podstawce do L5K - z poziomami i krateczkami. Tylko poziom honoru określałby też jakiej kostki używa się przy rzutach na honor (np. honor 1 - k4, 2-k6, 3-k8, 4 -k10 i 5 - k12)
Magia nie jest aż tak dziwna - chociaż wymagałaby przypisania mocy żywiołom :) No i trzeba by dorobić kilka nowych czarów. I przyciąłbym tego niszczyciela fortec z 1 edycji.

Ale im więcej o tym myślę, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to się da zrobić i nawet powinno to działać. Lucek mądrze napisał - da się zrobić spokojnie poważne sesje z odgrywaniem i społeczeństwem i herbatą na SWEPL, zresztą L5K też potrafi być bardzo pulpowe i dynamiczne - to w końcu gra heroiczna.

Łatwiej zrobić fantaziakowe, heroiczne i zamerykanizowane L5K na SWEPL, niż historyczne Sengoku.

Ja taką małą konwersyjkę wciąż dłubię (powoli, bo w międzyczasie robię inne rzeczy do RPG), ale robię ją nieubłaganie - od pewnego czasu mechanika L5K zaczyna mnie boleć.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 1:21 am

Ja wiem, ja wiem! Spraw sobie Oriental Adventures do D&D (gdzie był opisany Rokugan właśnie) i znajdź dobrą konwersję D&D na SWEX.

...


Żart. :D
 
Awatar użytkownika
Kastor Krieg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1310
Rejestracja: śr lut 18, 2009 1:59 am

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 2:05 am

Kurde, żebym miał się pochlastać, to zrobię konwersję mhrocznego nWoDu na SWEX. A w zasadzie, specjalnie się pochlastam, żeby było tru.

Ludzie, litości :razz:

Hm, jak tak pomyślę, to konwersje oWoDu na SWEX bym zrobił. Takie totalnie "latające i przecinające w pół w powietrzu" wampiry i wilkołaki. Czyli całe gonzo, wcale angstu. YAY! :rockpunk:
 
Aureus

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 7:23 am

Cravenie,
byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś wypowiedział się bardziej konstruktywnie.
Od miesiąca zamierzam po najbliższej kampanii przerzucić graczy na SWEX i zresetować Rokugan (bo dotychczas to u nas Rokuganu w Rokuganie niewiele było, głównie nasze innowacje i wydarzenia takie jak zabicie cesarza i ściągnięcie drugiego z krainy umarłych (w świecie z reinkarnacją, tak)).

Dlaczego to ma się nie udać?

(Honor zamierzałem rozwinąć dokładnie tak, jak mówi Drachu. Mam też w głowie wizję rozwiązania Pustki i dziwnych umiejętności, jak Herbata czy inne Medytacje.)
 
Craven

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 10:37 am

Aureus pisze:
Cravenie,
byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś wypowiedział się bardziej konstruktywnie.


Strasznie duże wymagania mi stawiasz. Konstruktywnymi postami trudniej się nakręca flejma i wkurza ludzi. Żeby nie było - nie twierdzę, że w SWEX nie da się grać na serio. Nie twierdzę też, że w L5K można grać tylko poważnie. Ale gra RPG to nie tylko świat, ale też mechanika i w przypadku L5K są tak mocno zrośnięte, że moim zdaniem po konwersji to już nie będzie L5K tylko jakiś potworek.

Nie jestem fanbojem WoDa, słabo go znam, ale wydaje mi się, że łatwo można by go przerobić na SWEX. Szczególnie, że WoDowe kropki nigdy mnie nie urzekły.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 12:10 pm

Craven to co napisałeś o związku mechaniki ze światem jest IMHO frazesem który jest sztandarowym argumentem przeciwko jakimkolwiek zmianom (w przypadku L5K to drugim frazesem jest hasło, że "Rokugan to nie Japonia" :razz:). Oczywiście można zapytać czy zmiana oryginalnej mechaniki na swepla ma sens? Cóż, jeśli komuś oryginalna mechaniki zbrzydłą to czemu nie (ja mam zamiar to samo zrobić z warmlotkiem).
Craven masz może i rację, że przeniesienie L5K na SWEXa bez pewnych modyfikacji tego drugiego, może okroić pierwowzór i stworzyć potworka, ale po dodaniu IMO kilku rzeczy m.in. wspomnianych wcześniej zasad chwały, honoru i pustki nie powinno być źle. Legendowy system wad i zalet nie stanowi żadnego problemu wszak w SWPLu mamy Przewagi u Zawady. Trochę więcej roboty jest z magia bo trzeba trochę zmienić podejście bo w L5K mamy czary związane z konkretnymi żywiołami/kręgami z kolei w SWEpl "czary" są bardziej ogólne i przykładowo taki sweplowy pocisk może być zarówno jadeitowym atakiem jak i Furie OSano-wo. Trochę roboty jest ale da się. Przesiadka na swepla na pewno ułatwi prowadzenie bitew a to chyba niezły argument. :wink:

Pozdro
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 12:12 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 12:44 pm

Magia to imo mniejszy problem. W Legendzie klany, szkoły i techniki są diabelsko istotne, trudno to oddać w SWEXie, który unika schematu profesji i technik w ujęciu L5K. Owszem można zrobić sieć zalet które mają wymagania, tak żeby odpowiednik piątej rangi wymagał czwartej rangi i poziomu "legenda" albo po co? Robi się z tego niemal nowy system. Dlatego jakbym chciał pomachać kataną w SWEX to bym po prostu zrobił to od zera. Bo mam wrażenie jakby ktoś zamiast kupić samochód, probował kupić dwa motocykle i zbić je razem deskami.
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 2:03 pm

Kastor Krieg pisze:
Kurde, żebym miał się pochlastać, to zrobię konwersję mhrocznego nWoDu na SWEX. A w zasadzie, specjalnie się pochlastam, żeby było tru.


Nie musisz. Widziałem chyba Wampira: Maskarade na SWEX:)
 
Awatar użytkownika
Nadiv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 236
Rejestracja: pt maja 02, 2003 9:28 am

Re: Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 3:45 pm

Mechanika L5K jest bardzo prosta i fajna - osobiście raczej bym jej nie konwertował, ale być może za rzadko prowadzę w Rokuganie, aby czuć taką potrzebę ;)

Mimo to...jak najbardziej wyobrażam sobie Legendę na Savage Worlds! Wydaje mi się, że oryginalne roll&keep nie jest aż tak mocno powiązane ze światem, aby gra na innej mechanice zmieniała znacząco sposób gry. Zwłaszcza, że Savage Words jest bardzo elastyczne i IMHO bardzo by pasowało do L5K. Sądzę, że stworzenie konwersji nie byłoby trudne, a grałoby się, jak zawsze, wyśmienicie.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 6:15 pm

Ale gra RPG to nie tylko świat, ale też mechanika i w przypadku L5K są tak mocno zrośnięte, że moim zdaniem po konwersji to już nie będzie L5K tylko jakiś potworek.


To dlaczego mechaniki użyto do kompletnie innej gry w kompletnie innych realiach? :P
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 6:24 pm

Jeśli masz na myśli 7th Sea to tam mechanikę zmieniono i to na gorsze.
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 6:32 pm

Craven, daj spokój. Dopasowanie mechaniki L5K do settingu jest śladowe, jak w Warhammerze. Chyba że wiesz coś, czego ja nie wiem. Możesz podać przykłady.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 6:33 pm przez beacon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Craven

Legenda Dzikich Kręgów?

sob maja 08, 2010 6:40 pm

Beacon daj spokój. Jak nie widzisz, że nie odda się L5K na SWEXie to trudno. Możesz sobie sznurować dwa motory i mówić, że to quad.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości