Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

ndz lip 18, 2010 2:11 pm

Talia raczej for fun do gry z kumplami, ale rozpiska pod turniejowa :)

9xIsland
8xForest
2xWindswept heath

3xDeep Analysis
2xQuiet Speculation
3xRoar of the Wurm
4xCircular Logic
3xCareful Study
1xBrainstorm (wcisniete zeby zajac slot)

2xMerfolk Looter
3xArrogant Wurm
4xWild Mongrel
4xAquamoeba
4xBirds of Paradise (rowniez wcisniete i w fazie testow)
4xBasking Rootwalla
2xWonder
2xWaterfront Bouncer

To teraz: co do kompletu, co calkiem wyrzucic, co zmniejszyc/zwiekszyc ilosc i co calkiem zmienic?
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 2:12 pm przez barbados89, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [stary EXT] UG Madness

ndz lip 18, 2010 10:03 pm

Jak by ci tu powiedzieć. Madness nie gra z dwóch powodów. Pierwszym jest tempo - jest zwyczajnie zbyt wolny. DO szybkości potrzebowałbyś akceleracji w postaci Chrome Mox. Wersje mocno naporowe na nich mają jednak problem. Szybkość jest kosztem siły. Musisz coś podłożyć pod Moxa, co zazwyczaj psuje ci rękę. Z drugiej strony nie zagrywając Moxa z open hand, sprawiasz że masz martwą kartę na ręku. Druga wada - nowe dodatki pokazują coraz większe cuda na kiju. Wstawienie w 3-4 turze token 8/8 trample nikogo nie zszokuje, a zagrożenie może być powstrzymane na 10 commonowych sposobów.

Teraz odnośnie samej talii. BoP nie jest dobrym rozwiązaniem. Niby fajnie mieć szybkość i akcelerację, ale w tym przypadku jest to kreatura która nie daje ci możliwości zagrywania z madnessa.

Brakuje mi tutaj kompletu arrogant wurm oraz gdzieś tak dwóch sztuk Armadillo Cloak, który pozwala na atakowanie silnym naporowcem z lifelinkiem, który daje bardzo dużą przewagę.

Ponadto w Madnessie potrzebujesz sideboardu, gdzie niemal obowiązkiem jest Moment's Peace i to w komplecie a także Energy Flux. Obie te karty dają na + w odpowiednich matchupach - obecnie popularne stały się artefaktyczne źródła mana w postaci Borderpostów, oraz szybkie napory. Musisz mieć więc odpowiedź na takie zagrania.

Polecam też zainwestowanie w Yavimaya Coast, gdyż bardzo ustabilizują manabase, a kosztują 5zł za sztukę.
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 10:06 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

ndz lip 18, 2010 11:30 pm

teraz wiem ze jest masa odpowiedzi, ale talia ma byc rowniez "pamiatkowa" bo nie ma z kim grac -.- (3 osoby razem ze mna, szlu nie ma :/ a wyjazdy raczej odpadaja) dlatego bardzo nie chce inwestowac w karty ale zeby to jakos gralo :)

a moze zamiast cloak'ow wstawic Loxodon Warhammery? (nie musial bym splashowac z W ;) i jakby co to zostana w polo :) tyle ze wolniejsze -.-) wurmow tez bym myslal o komplecie ale niestety narazie posiadam 3 -.-. Moze jakies gifts ungiven? albo zrobic RG zamaist UG?
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 11:43 pm przez barbados89, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[stary EXT] UG Madness

pn lip 19, 2010 5:17 pm

barbados89 pisze:
a moze zamiast cloak'ow wstawic Loxodon Warhammery? (nie musial bym splashowac z W ;)


Jasne. Tyle że jest wolniejsze. Jeśli grasz przeciw zdecydowanie szybszej talii - np spalarka, nie masz czasu żeby equipować za :3: na kreaturę. Cloack jest po prostu szybszy, a czasem różnica tury robi grę. Problem z Madnessem to w 90% szybkość rozwoju, więc nie ma co wkładać Warhammerów. Albo Cloack albo nic. Wstawienie toxa 6/6 z flashbacka w 3 turze, w 4 turze Cloack + atak = dość syto. Do przyjemności z warhammerem potrzebujesz najskromniej 5 tury, żeby nie odbiło się to kosztem rozwoju.

barbados89 pisze:
Moze jakies gifts ungiven? albo zrobic RG zamaist UG?


Giftsy są świetne, ale w typowych kombodeckach, gdzie potrzebujesz konkretnych kart. jak przeciwnik zna twoj deck, nie da Ci z giftsów tych kart co potrzebujesz (oczywiście możesz blefować, ale czy warto? ). W to miejsce jeśli już dałbym Fact or Fiction. Karta tańsza w złotówkach, ponadto to przeciwnik musi przeczytać grę i starać się dobrze podzielić karty, ale tak czy inaczej to ty decydujesz co brać na rękę.

Ponadto widzę że masz obawy przed splashem :w: . Szczerze powiem, nie wiem dlaczego. Umiejętne splashowanie koloru dla jednej karty może wyjść tylko do dobre, po nawet masz dwa fetche w tym kolorze, więc dodanie 4Yavimaya Coast oraz 4Brushland to wydatek ok. 40zł a możesz śmiało splashować pełne :w: z removalem (Oblivion Ring czy inne dobrodziejstwa dające turę wiecej).
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 5:18 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

[stary EXT] UG Madness

pn lip 19, 2010 5:20 pm

Specu pisze:
Madness nie gra z dwóch powodów.


Ja bym wyliczył kolejne dwa:

3. Ograniczona pula naprawdę grywalnych kart z madness i efektywnie korzystających z tej mechaniki (część to niestety już Legacy).

4. W większości wypadków - brak odpowiedzi na zagrywki ze strony przeciwnika. Madness jest zwykle złożony tak, by to przeciwnik miał problemy z twoimi zagrywkami. By tak było - patrz punkt wyżej.

Jeżeli już - Proponował był złożenie Madnessa w Legacy np:

http://www.deckcheck.net/deck.php?id=36891

Lub UGB Thresholda. A Goyfy od biedy zastąpić Werebear'ami.
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

ndz lip 25, 2010 10:33 pm

 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [stary EXT] UG Madness

ndz lip 25, 2010 10:37 pm

No to sam się wypowiedz. Jak się nim gra, z czym masz największy problem.
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

ndz lip 25, 2010 10:41 pm

Meta u mnie wyglada tak: counter top i affinity (duzo wiem :( ). Z topem wiekszych problemow nie mam, za to z affinity prawie kazda gra przegrana (bez saidowania) przetestuje i dam znac :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [stary EXT] UG Madness

pn lip 26, 2010 7:51 am

Na affkę świetnie działa budżetowe Serenity. Jeśli jednak wolisz coś skutecznego - Kataki, War's Wage, ale ten kosztuje już ok 15zł za sztukę. Co do counter-topa, to się nie dziwie że wygrywasz, bo niemal calkowicie omijasz locka dość wysokim kosztem spelli.
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

wt sie 03, 2010 4:03 pm

Po testach fakty sie nie sprawdzaja -.- Spals z :w: dziala dobrze :) tylko co wstawic za fakty? Moze 3 sztuki Krosan Gripy lub Mana Leakow? Czy moze cos innego?
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 7:46 pm przez barbados89, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: [stary EXT] UG Madness

wt sie 03, 2010 4:56 pm

Ja bym dał element alternatywnej kontroli - Oblivion Ring. przeważnie sa na stole dobre cele. można oczywiście dopychać kontrami, ale nie jest to zbyt dobry pomysł. Wybijając z tempa przeciwnika, sam je tracisz. Grając kombodeckiem najważniejsze jest własne tempo rozwoju.

Ciekawym rozwiązaniem natomiast jest użycie Dream's Grip jako combat tricku. Przy tokenie na stole, możesz o traktować jako removal gdy przeciwnik cię aakuje (tapujesz mocniejszą i blokujesz słabszą kreaurę).
 
Awatar użytkownika
Alkioneus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 248
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 9:00 pm

[stary EXT] UG Madness

śr sie 04, 2010 11:09 am

barbados89 pisze:
Z topem wiekszych problemow nie mam, za to z affinity prawie kazda gra przegrana (bez saidowania) przetestuje i dam znac


Jeśli masz w meta affi i countertopa, a grasz UG to (będę nudny, bo już kolejny raz wciskam przy jakimś UG), Trygon Predator nawet do maina.
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

Re: [stary EXT] UG Madness

czw sie 05, 2010 12:16 pm

Alkioneus pisze:
barbados89 pisze:
Z topem wiekszych problemow nie mam, za to z affinity prawie kazda gra przegrana (bez saidowania) przetestuje i dam znac


Jeśli masz w meta affi i countertopa, a grasz UG to (będę nudny, bo już kolejny raz wciskam przy jakimś UG), Trygon Predator nawet do maina.


Aktualnie testuje wersje z Chrome Moxami. Pierwsza gre przewaznie mam w plecy ale po saidzie jest o wiele lepiej :D Jak by co to pozniej moxy robia za podpak psa czy ameby :) Myslalem tez nad wstawieniem Umezawa's Jitte zamiast cloakow, tylko to juz zmienia troche budzet... No jak narazie i tak sa fazy testow :)
 
Awatar użytkownika
barbados89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 1:02 pm

[stary EXT] UG Madness

ndz wrz 05, 2010 10:57 pm

nie chcialem zakladc nowego watku dla tego samego decku dlatego pisze w starym ;)

pomyslalem czy by nie wytestowac w decku Fauna Shaman. ta sama zdolnosc co Survival of the Fittest tyle ze w stworze :) ogolem tez zmienilem troche spis, teraz prezentuje sie tak:

5xIsland
4xForest
1xPlains
2xWindswept heath
4xYavimaya Coast
4xBrushland

3xStifle
4xCircular Logic
4xBrainstorm
3xDaze
4xPath to Exile

2xUmezawa's Jitte

4xFauna Shaman
3xArrogant Wurm
4xWild Mongrel
3xAquamoeba
4xBasking Rootwalla
2xWonder

jakies sugestie i rady?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości