Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Truthsayer 3.0

ndz wrz 19, 2010 3:24 pm

"Cholera, nawet Kurtulmak ma swoją prestiżówkę, a Oghma nie. Trzeba coś z tym zrobić."

Rzekłem. Nazwa angielska, bo jest b. fajna, a "prawdomówca" brzmi okropnie.

TRUTHSAYER

Oghma jest bogiem wiedzy, a jego kler rzadko wychodzi z przypominających biblioteki świątyń. Kapłani spędzają większość życia na krążeniu między półkami, kopiowaniu starych ksiąg, nauce i nauczaniu. Niewiele sług Oghmy decyduje się na aktywne działanie poza murami świątyni.
Większość Truthsayerów to kapłani, ci o niespokojnych duszach, choć bywają nimi również bardowie, zrzeszeni w stowarzyszeniu bardów w służbie Oghmy – Towarzyszach Srebrnej Struny.
Truthsayerzy rzadko kiedy podróżują samotnie. Skoro już zdecydowali się na opuszczenie swych świątyń i ruszenie na szlak, nie stronią od ludzi. Często dołączają do grup poszukiwaczy przygód, służąc im radą i magicznym wsparciem. Nie zdarza się jednak, by w tej samej grupie podróżników znajdował się więcej niż jeden Truthsayer – ścieżka każdego z nich jest niezależna.

Kość Wytrzymałości: k8

WYMAGANIA

Aby postać mogła zostać Truthsayerem, musi spełniać następujące warunki:

Umiejętności: Wiedza (dowolne trzy dyscypliny) 12 rang, Język (dowolne trzy)
Atuty: Zogniskowanie umiejętności (dowolna kategoria wiedzy)
Czary: Zdolność do rzucania czarów 4. poziomu
Patron: Oghma
Specjalne: Kapłani Oghmy bardzo rzadko opuszczają swe klasztory. Zwykle udziela się kapłanowi zgody na wstąpienie do kasty Truthsayerów dopiero po wykonaniu jakiegoś zadania, co ma udowodnić, że Truthsayer nieprzywykły do trudów życia poradzi sobie z daleka od bezpiecznych murów świątyni.

UMIEJĘTNOŚCI KLASOWE
Umiejętności klasowe Truthsayera (oraz atrybut kluczowy dla każdej z nich) to: Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Jeździectwo (Zr), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza (wszystkie kategorie, ujmowane oddzielnie), Wróżenie (Int, umiejętność wyłączna), Wyczucie pobudek (Rzt) i Zbieranie informacji (Cha). Opisy tych umiejętności znajdziesz w rozdziale 4 Podręcznika Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Int.

WŁAŚCIWOŚCI KLASOWE

Oto właściwości klasowe Truthsayera:
Biegłość w broni i pancerzu: Truthsayer nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.

Czary na dzień: Na każdym poziomie Truthsayer zyskuje nowy czar na dzień, jakby zyskał również poziom w klasie rzucającej czary, do której należał, zanim wybrał tę klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnej innej korzyści, jakie zyskałaby postać tej klasy (na przykład zwiększonej szansy na odegnanie lub skarcenie nieumarłego). Jeśli postać, zanim została Truthsayerem, posiadała więcej niż jedną klasę czarującego, musi zadecydować, z której z tych klas wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której z tych klas uzyska „wirtualny poziom”.

Nowa domena: Na 1. poziomie Truthsayer zyskuje dostęp do wybranej domeny z grupy domen Oghmy (oszustwo, podróż, szczęścia, urok, wiedza) i zyskuje jej moc domenową. Oznacza to, że Truthsayer posiada trzy domeny zamiast dwóch.

Wrażliwość na kłamstwo (zn): Nawiązując rozmowę z jakimś stworzeniem, Truthsayer może zyskać świadomość prawdziwości jego słów, jakby używał czaru wykrycie kłamstwa, z tą różnicą, że czar działa wyłącznie na jeden obiekt. Zdolność tę może wykorzystać przez minutę na poziom klasowy dziennie, a użycie zdolności trwające krócej niż minutę liczy się, jakby trwało minutę.
Ponadto, jeśli któryś z przyjaciół Truthsayera skłamie w jego obecności, a Truthsayer będzie o tym wiedział – otrzymuje karę –1 z morale do wszystkich testów na 1 godzinę/poziom w klasie Truthsayera. Za każde kłamstwo, kara zwiększa się o 1, do maksymalnej wartości równej poziomowi w klasie Truthsayera.
Truthsayer nigdy nie kłamie, nie mija się z prawdą i zawsze musi odpowiadać na pytania. Może milczeć tylko w wypadku, gdy udzielenie odpowiedzi mogłoby zagrozić bezpośrednio ludzkiemu życiu lub kościołowi Oghmy. Nie musi też odpowiadać na żadne pytania zadane przez wyznawców Leiry, Strażniczki Kłamstw. Jeśli Truthsayer nie zastosuje się do tej zasady, natychmiast traci wszystkie zdolności klasowe (z wyjątkiem Tajników) aż do odprawienia pokuty.

Prawda objawiona (zc): Raz dziennie Truthsayer może użyć każdego z wymienionych zaklęć jako zdolności czaropodobnej. Zyskuje dostęp do nowych zaklęć wraz ze wzrostem poziomu.

Poziom 2: Wykrycie magii
Poziom 4: Identyfikacja
Poziom 5: Kopista
Poziom 7: Prawdziwe widzenie
Poziom 9: Wizja

Tajniki: Truthsayer spędza dużo czasu na nauce, a na szlaku często spisuje niesamowite opowieści. Począwszy od 3. poziomu otrzymuje dostęp do legend lub informacji w rozmaitych dziedzinach. Zdolność ta jest analogiczna do wiedzy bardów. Członek tej prestiżowej klasy dodaje swój poziom oraz modyfikator z Intelektu do testu Wiedzy. Więcej informacji o wiedzy bardów znajduje się na stronie 29 Podręcznika Gracza.

Boska obecność: Począwszy od 6. poziomu, prezencja kapłana Oghmy roztacza wokół niego aurę prawdy – efekt analogiczny do czaru sfera prawdy. Aura ma promień 6 metrów. Jest to zdolność nadnaturalna. Zdanie rzutu obronnego na Wolę (ST 10+poziom w klasie Poszukiwacza+modyfikator z charyzmy) czyni odpornym na działanie sfery na cały dzień.
[table] [tr] [td] Poziom [/td] [td] BAB [/td] [td] Wytrwałość [td] Refleks [/td] [td] Wola [/td] [td] Specjalne [td] Czary na dzień [/td] [/tr][tr] [td] 1 [/td] [td] 0 [/td] [td] 2 [td] 0 [/td] [td] 2 [/td] [td] Nowa domena, Wrażliwość na kłamstwo [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 2 [/td] [td] 1 [/td] [td] 2 [td] 0 [/td] [td] 2 [/td] [td] Prawda objawiona [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 3 [/td] [td] 2 [/td] [td] 3 [td] 1 [/td] [td] 3 [/td] [td] Tajniki [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 4 [/td] [td] 3 [/td] [td] 4 [td] 1 [/td] [td] 4 [/td] [td] Prawda objawiona [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 5 [/td] [td] 3 [/td] [td] 4 [td] 1 [/td] [td] 4 [/td] [td] Prawda objawiona [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 6 [/td] [td] 4 [/td] [td] 5 [td] 2 [/td] [td] 5 [/td] [td] Boska obecność [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 7 [/td] [td] 5 [/td] [td] 5 [td] 2 [/td] [td] 5 [/td] [td] Prawda objawiona [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 8 [/td] [td] 6 [/td] [td] 6 [td] 2 [/td] [td] 6 [/td] [td] [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 9 [/td] [td] 6 [/td] [td] 6 [td] 3 [/td] [td] 6 [/td] [td] Prawda objawiona [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][tr] [td] 10 [/td] [td] 7 [/td] [td] 7 [td] 3 [/td] [td] 7 [/td] [td] [td] Obecna klasa +1 [/td] [/tr][/table]
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2010 8:01 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Re: Truthsayer 3.0

ndz wrz 19, 2010 5:03 pm

Można by zmienić wymóg rzucania czarów objawień 4 poziomu na po prostu rzucanie czarów 4. poziomu. Odcinamy możliwość awansu bardom, a w opisie jest o nich napomknięte. Brakuje ST Boskiej obecności, może standardowo 10+poziom w klasie+mod z charyzmy?
Klasa wydaje się wyważona, ma wkurzające wymagania (atut), mamy pełny rozwój czarów, a jako kapłan nic nie tracimy (bpa, rzuty, kość), nawet lepsze punktu umiejętności. Jak dla mnie ok.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Truthsayer 3.0

ndz wrz 19, 2010 5:11 pm

Można by zmienić wymóg rzucania czarów objawień 4 poziomu na po prostu rzucanie czarów 4. poziomu. Odcinamy możliwość awansu bardom, a w opisie jest o nich napomknięte. Brakuje ST Boskiej obecności, może standardowo 10+poziom w klasie+mod z charyzmy?

"Objawień" nie powinno tam oczywiście być, powinno natomiast być o ST sfery prawdy :razz: Dzięki! Pytanie, czemu do ST miałby dodawać mod z charyzmy, a nie z choćby roztropności?..

@DOWN ok, nie wiedziałem tego :wink:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 19, 2010 5:45 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Truthsayer 3.0

ndz wrz 19, 2010 5:44 pm

No bo... ST nadnaturalnych zdolności naśladujących magię zawsze opiera się na charyzmie :)
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Truthsayer 3.0

pn wrz 20, 2010 3:37 pm

Kervyn pisze:
Sorki za brzydką tabelkę ;)

Czemu nie zrobiłeś ładnej?
tabelki-zrob-to-sam-vt58306.html
Kervyn pisze:
Oznacza to, że Truthsayerma trzy domeny zamiast dwóch.

Słówko "mieć" jest zue. Używaj "posiada", "otrzymuje", "może używać"... :P

Poza tym, zwyczajowo, na 10 poziomie prestiżowki otrzymuje się jakąś supermoc. :P
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Truthsayer 3.0

pn wrz 20, 2010 5:29 pm

Faktycznie, coś trzeba wrzucić/przerzucić na 10 poziom, bo w innym wypadku nikt go nie weźmie. Może analizę dweomeru jako kolejną zdolność czaropodobną?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 7:38 pm

Tabelkę i "ma" zaraz poprawię. A w prestiżówkach nie podoba mi się właśnie to, że dostają supermoc na 10 :razz:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 7:43 pm

No cóż, nie dając tam niczego, czynisz ją faktycznie prestiżówką dziewięciopoziomową. Mało kto pokusi się o ostatni poziom za 2 punkty umiejętności więcej i +1 do ST strefy prawdy; zamiast tego wybierze jakąś inną.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 7:44 pm

Kervyn pisze:
A w prestiżówkach nie podoba mi się właśnie to, że dostają supermoc na 10 :razz:


Gdyby nie to, niemalże 100 % korzystających z prestiżówki nigdy jej niekończyłoby, albo brałoby co najwyżej 2-3 poziomy. Z drugiej strony, nie warto przeginać i dawać 90% potęgi prestiżówki na 10. poziomie.

Kervyn pisze:
Boska obecność: Począwszy od 6. poziomu, prezencja kapłana Oghmy roztacza wokół niego aurę prawdy – efekt analogiczny do czaru sfera prawdy. Aura ma promień 3 metrów.


Troszkę mało, nie sądzisz? Może na 6 czy 9 metrów? Albo 1,5 metra/poziom w tej klasie prestiżowej?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 8:00 pm

Co do sfery, masz rację - dostanie 6 metrów (jak konsekracja egzorcysty albo profanacja prawdziwego nekromanty - te 3m to jakieś moje niedopatrzenie). Dzięki.
Cóż, mój bohater wziął prestiżówkę w obecnej postaci i zamierza doexpić na 10. Chyba słaby jestem w optymalizowaniu ;) Ale pewnie dodam coś na 10. Może jakieś propozycje (poza analizą dweomeru - zanotowałem)?
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2010 8:04 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 8:22 pm

Kervyn pisze:
Chyba słaby jestem w optymalizowaniu ;) Ale pewnie dodam coś na 10. Może jakieś propozycje (poza analizą dweomeru - zanotowałem)?


+4 z kompetencji/szczęścia/uniwersalne do trzech wybranych umiejek Wiedzy, dodatkowa czwarta domena oraz +2 do poziomu czarującego wobec czarów szkoły Poznania?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Truthsayer 3.0

wt wrz 21, 2010 8:41 pm

Albo transcendencja - jak u boskiego sługi (PrC z FGtF), którym poniekąd jest taki Truthsayer...
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Truthsayer 3.0

pt lis 05, 2010 7:16 pm

Cholera, nawet Kurtulmak ma swoją prestiżówkę


Może lekko offtopuje, ale jaką prestiżówkę ma Kurtulmak?

EDIT Szukam, szukam i nic nie znalazłem. Tak sobie napisałeś, czy nie umiem szukać?
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2010 7:16 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości