Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
arakin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 612
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 4:29 pm

Strategie turowe

wt lut 22, 2011 8:39 pm

Po ostatniej sesji Heroes of Might & Magic III stwierdziłem, że chętnie zagrałbym w coś podobnego. W coś z heksami, dowodzeniem armią, rozwojem cywilizacji, ale przede wszystkim z podziałem na tury. Ostatnio coraz bardziej męczy mnie dynamizacja rozgrywki i uproszczanie zasad, więc szukam gry spokojniejszej, nastawionej na strategię i odpowiedni dobór taktyki, ale też nie przesadnie skomplikowanej. Aktywna pauza też może być ;)

Jeśli naprowadzi to kogoś na pożądany przeze mnie kierunek poszukiwań, tudzież sam ma ochotę pograć w coś takiego, to zamieszczam poniżej listę tytułów, które przychodzą mi do głowy i miałem okazję przetestować:

- wspomniana seria Heroes of Might & Magic
- Battle Isle oraz History Line, a także remake Advanced Strategic Command
- seria Civilization
- seria Total War - choć nie wiedzieć czemu nie wciągnęła mnie specjalnie
- UFO: Enemy Unknown oraz remake UFO: Alien Invasion
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Strategie turowe

wt lut 22, 2011 10:18 pm

arakin pisze:
seria Total War - choć nie wiedzieć czemu nie wciągnęła mnie specjalnie

Bo w Total Wary gra się na modach!

Jest też seria Disciples. Nie mogę jednak o niej nic powiedziec, bo nie grałem.
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2011 10:20 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Strategie turowe

wt lut 22, 2011 10:27 pm

Zerknij na starocia pod tytułem "Age of wonders, magia cienia"(koniecznie ten podtytuł).

Grafika - koszmar(jak na dzisiejsze standarty - nie rysowana - zestarzała się mocno.)

Lecz grywalność i losowo kreowane plansze. Coś pięknego.
Jak by Heros, tyle że pozbawiony kilku swoich wad, ale z dodanymi innym.

Gra jest naprawde warta uwagi
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2011 11:12 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Strategie turowe

wt lut 22, 2011 10:30 pm

Disciples, przynajmniej I i II o ile są grą turową, to walki raczej nie przypominają tych z HoMM'a - jest to raczej dosyć dynamiczna wymiana ciosów, bo już od pierwszego ruchu w walce jednostki zadają sobie obrażenia, zależnie od własnego "zasięgu" a przemieszczanie w walce nie istnieje. Postawiony jest też nacisk na zaprojektowanie drużyny (bo w sumie maksymalnie 6 jednostek to nie armia) z uwzględnieniem konieczności wyboru między alternatywnymi drogami rozwoju (jednostki zdobywają PD i awansują miast być za same surowce ulepszane) - trzeba dobrze dobrać sobie skład, a niefortunne wybory mogą nas drogo kosztować.
Osobiście jestem fanem serii, ale trzeba uczciwie powiedzieć, że oferuje inny rodzaj rozgrywki niż HoMM i inne taktyczne gry. Ale warto zagrać, choćby dla mrocznego klimatu i kapitalnej fabuły, w której niewiele rzeczy jest moralnie jednoznacznych.

Jakiś czas temu rosjanie, którzy wykupili prawa od Strategy First prawa do serii wypuścili trójkę, której z kolei nie trawię. Abstrahując od mojego o niej zdania, jak na razie jest zbyt wiele bugów i niedoskonałości, żeby opłacało się nią interesować, jeżeli zależy na nam na przedniej rozrywce.
 
Bielu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 22, 2011 10:19 am

Re: Strategie turowe

śr lut 23, 2011 10:31 am

Pozostaje mi się podpisać pod tym, co wszyscy wypowiedzieli. Osobiście bardzo lubię strategię turowe. Ostatnio powróciłem do trzeciej części Cywilizacji.
Najmniej czasu (z tych wymienionych) spędziłem nad serią Total War. Mimo tego gra podobała mi się.
Disciples był to całkiem udany atak na króla tego gatunku, czyli HoM&M. Jest to tytuł po który warto sięgnąć.
I ta moja ulubiona, czyli nieśmiertelna seria Heroes Of Might And Magic. Od tej gry zaczęła się moja przygoda z PC! Pierwsze trzy części, są po prostu genialne! Czwarta jest niezła, ale to już nie było to samo. W piątkę niestety nie miałem okazji zagrać, ponieważ moja komputer na to nie pozwala...
 
Awatar użytkownika
dzemeuksis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 157
Rejestracja: pt sty 25, 2008 6:37 pm

Re: Strategie turowe

śr lut 23, 2011 12:11 pm

Polecam
darmową, bardzo rozbudowaną grę Battle for Wesnoth
oraz kongenialne ufopodobne Silent Storm
Ostatnio zmieniony śr lut 23, 2011 12:12 pm przez dzemeuksis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: Strategie turowe

śr lut 23, 2011 12:23 pm

Ja mogę polecić Disciples'a, ale tylko I i II, w III też grałem ale jak na razie ta gra szału nie robi, kampania liniowa trochę, smukłe to, trzy rasy i mało map jeśli chodzi o wolną grę. I i II jest ciekawsza, a szczególnie II z dodatkiem.
Jest coś jeszcze turowego, co trzeba polecić, ale to nie strategia a rozchodzi się o BG I i II, to są świetne gry, a walka jest trurowa.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Strategie turowe

pt lut 25, 2011 2:00 pm

Jak z koleji zareklamuję battale for westhoth, całkiem przyjemną i darmową strategię turową, nieco podobną i do hersów ( klimatem ) jak i do disciples-ów ( mechaniką, choć jednostki się przemieszają po hexach, to podobnie jak tam zadobywają doświedczenie i awanują na kolejne poziomy np. chłop>włócznik>pikinier>halabardzista ). Gra oferuje ponad 15 zfabularyzowanych kampanii po kilka do 25 scenariuszy każda, grę z AI, z kumplem na hot seacie i td. Można grać zaś jedną z 6 nacji ( ludzie, elfy, krasnoludy, orki, nieumarli i smoki ), a sama gra choć prosta ma sporą głębie taktyczną ( na stracie wpływa teren, rodzaj jednostki, pora dnia, i podtyp ataku chociażby ).

Grę można pobrać stąd : http://www.wesnoth.org/
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

Strategie turowe

ndz lut 27, 2011 4:08 pm

Może wbrew wymaganiom autora co do turowości, bardzo polecić mogę Kings of Bounty. Jest to gra bardzo podobna do serii Heroes of Might and Magic. Walka jest praktycznie taka sama, a misje są bardzo różnorodne i potrafią wciągnąć. Fabuła też nie banalna, grafika na przyzwoitym poziomie i fajny klimat :razz: . Gra według mnie jak najbardziej godna polecenia. Mimo, że nie jest wyposażona w tury, to naprawdę rozgrywka jest bardzo spokojna.

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Strategie turowe

ndz lut 27, 2011 8:55 pm

arakin, proponuję WoG'a sobie przetestować, jeżeli nie znasz. H3 staje się zupełnie nową grą.

A Battle for Wesnoth rzeczywiście fajna (już wszystkie kampanie przeszedłem ;)).
 
Awatar użytkownika
sir_xeno
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 24, 2004 12:43 am

Re: Strategie turowe

wt mar 01, 2011 11:22 am

Dawno nie pisałem na polterze. :)

Myślę, że mogłoby spodobać się Tobie "Master of Magic" od Microprose. W uprzoszczeniu jest to gra pomiędzy civilization, a HoMM. Rozbudowa miast, wynajdowanie zaklęć, różnorodne rasy, fantastyczne armie, bohaterowie, artefakty, taktyczne bitwy itd. Do tego dwie mapy światów, pomiędzy którymi można się przemieszczać portalami.
Wciągnęła mnie chyba nawet bardziej od HoMM.
 
Awatar użytkownika
earl
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9047
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:10 pm

Strategie turowe

pt mar 04, 2011 10:24 pm

Arakin pisze:
- seria Total War - choć nie wiedzieć czemu nie wciągnęła mnie specjalnie


To odwrotnie niż mnie - zagrywałem się swego czasu w "Shoguna" i "Rome" całymi dniami.
Ostatnio zmieniony pt mar 04, 2011 10:25 pm przez earl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

Re: Strategie turowe

sob mar 05, 2011 5:08 pm

earl pisze:
To odwrotnie niż mnie - zagrywałem się swego czasu w "Shoguna" i "Rome" całymi dniami.

@earl

To tak jak u mnie :D . W Medievala II mogłem grać tygodniami, a rozgrywka była cały czas ciekawa i wciągająca.
Według mnie Total War produkuje najlepsze strategie :razz: . Za to Europa Universalis to dla mnie wieelka klapa :D .

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Strategie turowe

sob mar 05, 2011 5:26 pm

Khelben pisze:
Za to Europa Universalis to dla mnie wieelka klapa

IMHO, Europa Universalis jest bardzo dobra ale tylko na multi w sieci lokalnej :)
Za to właśnie w Total Wary, jeśli ma się dobrego moda, można grac długie godziny. Podstawowa wersja, przynajmniej mnie, szybko się nudzi. Ja najdłużej bawiłem się w Rome'a na modach Europa Barbarorum lub Rome Total Realism i pierwszego Medievala, w którym bardzo mnie się podobała ta szachowa mapa strategiczna :)
Ostatnio zmieniony sob mar 05, 2011 6:17 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Tig
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 218
Rejestracja: śr lip 08, 2009 10:34 pm

Strategie turowe

sob mar 05, 2011 5:38 pm

Ja bym polecił pierwszą część Master of Orion. W porównaniu z późniejszymi grami 4X (choćby kolejne części Civilization) jest mało skomplikowana. Na kolonizowanych planetach można jedynie zwiększać populację, budować fabryki, floty wojenne lub wznosić systemy obronne. Można grać tylko przeciwko komputerowym przeciwnikom, ale AI zaskakująco dobrze sobie radzi. Utrzymywanie dobrych stosunków z innymi rasami i zawiązywanie sojuszy przeciwko wspólnym wrogom ma sens i dobrze funkcjonuje. Sterowani przez komputer przeciwnicy mają różne, częściowo losowe osobowości i zachowują się adekwatnie do nich. Gra jest graficznie bardzo uboga, ale to nie przeszkadza, bo miodność jest wysoka.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Strategie turowe

sob mar 05, 2011 6:00 pm

Khelben pisze:
Za to Europa Universalis to dla mnie wieelka klapa :D .


Europa Universalis (1-3) to nie jest stricte turówka. :P

A z turówek polecam The Battle for Wesnoth (takie "Panzer General" w świecie i technologii fantasy; liczne łatwo ściągalne darmowe mody zdecydowanie różnicują rozgrywkę) oraz Master of Orion 3 (idealna dla tych, którzy całe dnie siedzą dla dbania o detal wieloplanetarnego imperium).
Ostatnio zmieniony sob mar 05, 2011 6:01 pm przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
earl
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9047
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:10 pm

Strategie turowe

ndz mar 20, 2011 8:22 pm

Ze staroci to fajna była seria "Panzer General". Grałem w 2 i 3 i całkiem nieźle mi szło.
 
Gedeon

Strategie turowe

sob cze 25, 2011 11:23 pm

Również zdecydowanie polecam Disciples i Battle for Wesnoth.
Co do drugiego,to chciałbym zwrócić uwagę, że co jakiś czas wydają do ściągnięcia nową wersję, która nie tylko udoskonala balans ras, ale i dodaje nowe kampanie, grafiki itd.
Ponadto można ściągnąć setki dodatków fanowskich, w tym również takie dodające całe, zrobione od nowa przez fanów grywalne frakcje.
 
Awatar użytkownika
Roccon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 13, 2011 6:24 pm

Strategie turowe

ndz sie 14, 2011 8:34 pm

Ja polecę oczywiście Disciples i jeszcze Warhammer 40k: Final Liberation. W obie gry można grać w kilka osób przy jednym komputerze, co jeszcze zwiększa ich żywotność.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Strategie turowe

ndz sie 14, 2011 8:46 pm

Z gier tzw. 4X (Civilization-podobnych): stareńki Master of Orion, jego darmowy remake FreeOrion, Sins of the Solar Empire, Galactic Civilizations 2. Wszystkie z gatunku sci-fi.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Strategie turowe

ndz sie 14, 2011 11:52 pm

Panzer General II Niesmiertelny tytuł, świetna muzyka (zwłaszcza w kampanii radzieckiej) no i ten klimat :)
 
Awatar użytkownika
Nausicaa
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: pn lip 12, 2010 10:19 pm

Strategie turowe

pn sie 15, 2011 2:05 pm

Ja podpisuję się pod Disciples - najlepsza jest druga część. To dopiero był mroczny klimacik, nie jak w obecnym zalewie cukierkowego fantasy, gdzie nawet zombie wyglądają sympatycznie.
 
Gedeon

Strategie turowe

pn sie 15, 2011 2:15 pm

Hmm, ja jednak jeżeli chodzi o kwestie ,,wizualne" wolę 1 - te ręcznie rysowane arty mają dla duży urok, jedne z najładniejszych, jakie w grach widziałem.
Choć dwójką też nie pogardzę.

Jest jeszcze Age of Wonders - całkiem ciekawe. Troszkę z pogranicza HoMM i gier o ,,byciu bogiem" w rodzaju Black and White. Tyle tylko, że jeżeli gra się z komputerem, dłuży się niemiłosiernie, jakoś długo wykonuje swój ruch.
 
Awatar użytkownika
Parkalius
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 24, 2011 4:16 pm

Strategie turowe

pt lis 18, 2011 2:28 pm

Mogę polecić Disciples albo serię Twierdza. Obecnie można kupić trzecią część choć jest ich ok. 5 bo są ,,dodatki''? Nie wiem jak to nazwac :razz: chodzi mi o Legendy albo Krzyżowca.Seria Twierdza nie jest strategią turową, ale godna polecenia.
 
Awatar użytkownika
earl
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9047
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:10 pm

Strategie turowe

pt lis 18, 2011 2:44 pm

Nie wiem, czy można ją nazwac strategią, ale na pewno jest grą turową - "Silent Storm", w której gracz kierują grupą komandosów, zobowiązanych do wykonywania różnych zadań podczas II wojny światowej.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Strategie turowe

pt lis 18, 2011 5:40 pm

To bardziej taktyczne RPG ( bo i rozwój postaci jest ) w turach niż stricte strategia. Bardzo fajna ( szczególnie jak ktoś lubi historię lekko alternatywną ), zwłaszcza jak się opanuje kilka trików ( dorzut granatu, zawalanie budynków czy ostrzał przez ściany i sufity ), choć wtedy gra robi się nieco za prosta :wink: . Dodatek też jest bardzo fajny, ale część wprowadzonych w nim mechanizmów jest bardziej irytująca niż służąca grywalnosci ( zacinanie się broni ).
 
Awatar użytkownika
earl
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9047
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:10 pm

Strategie turowe

pt lis 18, 2011 11:51 pm

Też mi się tak wydawało, że to nie może być strategia w ścisłym tego słowa znaczeniu. Najbardziej jednak irytującym jest w niej to, że często wrogowie, zwłaszcza w końcowych misjach, zauważają gracza szybciej niż on zauważy ich i walą z broni, odbierając bohaterom punkty życia.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Strategie turowe

wt lis 22, 2011 6:48 pm

Osobiście nigdy nie miałem z tym problemu. Zawsze na samym początku włączenie skradania całą drużyną pozwalało zazwyczaj podejść wroga bez problemu. Większe problemu pojawiały się w dodatku gdzie pod koniec pojawiały się ogromne ilości panzerklienów, a oddanie ckm-em więcej niż 6-7 serii było niemożliwe, nawet przy ustawieniu wytrzymałości broni na 200%.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Strategie turowe

wt lis 22, 2011 7:02 pm

Stars!
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Strategie turowe

śr lis 23, 2011 12:03 pm

Wygrywasz ten wątek :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości